דף הבית » תרופות סבתא » רגל כואבת – 18 תרופות של סבתא בריאה שכדאי לדעת

רגל כואבת – 18 תרופות של סבתא בריאה שכדאי לדעת

כף הרגל הכואבת – 18 תרופות של סבתא בריאה שכדאי לדעת

רגליים עוברות אותנו לאורך החיים, ולרובנו, הם אופן התחבורה העיקרי שלנו.אבל כשהם מתחילים לפגוע, זה יכול להיות קשה למצוא דרכים להקל על הכאב ולשמור על בריאותם.למרבה המזל, ישנם תרופות טבעיות רבות שיכולות לעזור לספק הקלה.להלן 18 סעדים של סבתא בריאה שכדאי לדעת.

1.השתמש באמבט רגליים

אמבט רגל היא דרך נהדרת להירגע ולהרגיע את הרגליים הכואבות.מלאו אגן במים חמים והוסיפו מלחי אפסום, סודה לשתייה או עשבי תיבול כמו לבנדר או קמומיל.משרים את כפות הרגליים למשך 15 עד 20 דקות ותן לחום המים לעשות את עבודתם.

2.לעסות את כפות הרגליים שלך

עיסוי רגליים הוא דרך נהדרת להקל על המתח והלחץ.השתמש בידיים שלך כדי לעסות את כפות הרגליים שלך, תוך תשומת לב מיוחדת לכל התחומים הכואבים במיוחד.אתה יכול גם להשתמש ברולר קצף או בכדור טניס לעיסוי אינטנסיבי יותר.

3.לנעול נעליים מתאימות

נעליים שמתאימות כראוי ומספקות תמיכה נאותה חיוניות לרגליים בריאות.וודא שהנעליים שלך נוחות ואל תגרום לכאב או אי נוחות.אם אתה עומד במשך תקופות ארוכות, הקפד לנעול נעליים עם תמיכה מתאימה בקשת.

4.השתמש בחבילת קרח

אם כפות הרגליים שלך נפוחות או מודלקות, חבילת קרח יכולה לעזור להפחית את הכאב והדלקת.עטפו את הקרח במגבת והניחו אותו על הרגליים למשך 15 דקות בכל פעם.הקפד לקחת הפסקות בין לבין כדי לתת לרגליים שלך זמן לנוח.

5.נסה ארומתרפיה

ניתן להשתמש בשמנים אתרים כמו לבנדר, אקליפטוס ומנטה בארומתרפיה כדי להקל על המתח והכאב.הוסף כמה טיפות שמן לאמבט רגל, או מערבב עם שמן נשא ומרחי אותו ישירות על הרגליים.

6.למתוח את הרגליים

מתיחה היא אחת הדרכים הטובות ביותר לשמור על בריאות כפות הרגליים.אתה יכול לעשות מתיחות פשוטות כמו הצבעה וכופף את אצבעות הרגליים או סיבוב הקרסוליים שלך.אתה יכול גם לנסות תנוחות יוגה כמו תנוחת העץ או כלב הפונה כלפי מטה כדי לעזור לשחרר שרירים צמודים.

7.צאו לטיול

ללכת לטיול יכול לעזור להקל על הכאב והנוקשות בכפות הרגליים.זו דרך נהדרת לגרום לדם שלך לזרום ולשמור על כפות הרגליים.הקפידו לנעול נעליים נוחות המספקות את הכמות הנכונה של תמיכה.

8.קבל עיסוי רגליים

קבלת עיסוי ברגל מקצועית היא אחת הדרכים הטובות ביותר להקל על הכאב והמתח בכפות הרגליים.מטפל בעיסוי מקצועי יכול לספק את הכמות הנכונה של לחץ כדי לעזור להקל על הכאב ולספק רגיעה.

9.השתמש בכרית חימום

שימוש בכרית חימום יכול לעזור להרפות שרירים מתוחים ולשחרר מפרקים צמודים.החל את כרית החימום ישירות על הרגליים שלך למשך 15 דקות בכל פעם.הקפד לקחת הפסקות בין לבין כדי לתת לרגליים שלך זמן לנוח.

10.ללבוש אורתוטיקה

אורתוטיקה הם תוספות נעליים מעוצבות במיוחד שיכולות לעזור לספק תמיכה וריפוד לכפות הרגליים.הם יכולים לעזור להקל על הכאב ולהפחית את הלחץ על הרגליים.

11.השתמש בגרבי דחיסה

גרבי דחיסה יכולות לעזור להפחית נפיחות ושיפור זרימת הדם.הם יכולים גם לעזור לתמוך בכפות הרגליים ולהפחית את הכאב.הקפד להשיג את הגודל הנכון וללבוש אותם כביכול.

12.נסה דיקור

דיקור סיני הוא טכניקת רפואה סינית מסורתית הכרוכה בהכנסת מחטים דקים מאוד לנקודות ספציפיות בגוף.זה יכול לעזור להקל על הכאב והמתח בכפות הרגליים.

13.קח תוספי צמחים

תוספי צמחים כמו כורכום, ג’ינג’ר ובוסווליה יכולים לעזור להפחית דלקת וכאב בכפות הרגליים.הקפד להתייעץ עם איש מקצוע בתחום הבריאות לפני נטילת תוספי מזון.

14.קבל שינה מספקת

שינה מספקת חיונית לרגליים בריאות.הקפד לקבל לפחות שבע עד שמונה שעות שינה בכל לילה כדי לאפשר לגופך לנוח ולהתאושש.

15.הישאר לחות

שתיית מים רבים יכולה לעזור להפחית דלקת ולשמור על כפות הרגליים בריא

PART 2 – טיפולים אחרים לרגליים כואבות

למרות ש -18 הסעדים המפורטים לעיל הם כולם טיפולים מנוסה ואמינה לכף רגל כואבת, ישנן שיטות רבות אחרות למציאת הקלה.להלן כמה טיפולים נוספים שיש לקחת בחשבון.

פיזיותרפיה

פיזיותרפיה היא דרך נהדרת להקל על הכאב הקשור לפציעות ברגליים או לבעיות כרוניות.פיזיותרפיסט מוסמך יכול לפתח תוכנית של תרגילי מתיחה וחיזוק המותאמים במיוחד לצרכים שלך.הם גם יוכלו לעזור לך לזהות כל סוגיות בסיסיות פוטנציאליות שעשויות לתרום לכאבי כף הרגל שלך.

תרופות אנטי דלקתיות שאינן סטרואידיות (NSAIDS)

NSAID הם תרופות המפחיתות דלקת וכאב.לעתים קרובות הם משמשים לטיפול בכאבי רגליים ממצבים כמו דלקת פשיטיס פלנטרית, דלקת גידים אכילס ובעיות כרוניות אחרות.חשוב לדבר עם הרופא שלך לפני שנטילת תרופות מסוג כלשהו, מכיוון שחלק מה- NSAID עשויות להיות לתופעות לוואי.

זריקות קורטיקוסטרואידים

זריקות קורטיקוסטרואידים משמשות לרוב לטיפול במצבים כמו דלקת פלנטרית.זריקה מסוג זה כוללת רופא הזרקה שילוב של סטרואידים והרדמה מקומית לאזור הפגוע.הקורטיקוסטרואידים מפחיתים דלקת, בעוד שההרדמה מסייעת להפחתת הכאב.

אורתוטיקה מותאמת אישית

אורתוטיקה מותאמת אישית הם תוספות מעוצבות במיוחד המונחות בתוך הנעליים שלך כדי לספק תמיכה נוספת וריפוד לרגליך.אלה יכולים להועיל במיוחד עבור אנשים הסובלים מכאבי רגליים כרוניים כתוצאה ממצבים כמו דלקת פשיטיס פלנטרית ודלקת בגידים אכילס.

ניתוח

במקרים מסוימים, ניתוח עשוי להיות נחוץ לטיפול בכאבי רגליים.ניתוח עשוי להיות מומלץ לטיפול במצבים כמו בונזות, הפטרו או פשיטיס פלנטרי.רופא יוכל לקבוע אם ניתוח הוא דרך הפעולה הטובה ביותר למצבך הספציפי.

מסקנה

כף רגל כואבת היא נושא שכיח שיכול להשפיע על כל אחד.למרבה המזל, ישנם טיפולים רבים העומדים לרשותם העוזרים להתמודד עם הכאב.18 הסעדים של סבתא הבריאה המפורטים לעיל הם כולם שיטות מאומצות למציאת הקלה.בנוסף, ישנם טיפולים אחרים כמו פיזיותרפיה, NSAID, זריקות קורטיקוסטרואידים, אורתוטיקה בהתאמה אישית וניתוחים שעלולים להועיל גם הם.חשוב לדבר עם הרופא שלך כדי לקבוע מה דרך הפעולה הטובה ביותר למצבך הספציפי.

שאלות נפוצות

  • מהם טיפולים בכף רגל כואבת?

    ישנם טיפולים רבים לכף רגל כואבת, כולל 18 הסעדים של סבתא בריאה המפורטים לעיל, פיזיותרפיה, NSAID, זריקות קורטיקוסטרואידים, אורתוטיקה בהתאמה אישית וניתוחים.חשוב לדבר עם הרופא שלך כדי לקבוע איזה טיפול מתאים למצבך הספציפי.

כף רגל כואבת יכולה להיות מצב מתסכל ומתיש, אך ישנם טיפולים רבים העומדים לרשותם כדי לעזור בטיפול בכאב.החל מ -18 הסעדים של סבתא בריאה המפורטים לעיל ועד פיזיותרפיה, NSAID, זריקות קורטיקוסטרואידים, אורתוטיקה בהתאמה אישית וניתוחים, ישנן אפשרויות רבות שיש לקחת בחשבון.חשוב לדבר עם הרופא שלך כדי לקבוע איזה טיפול הכי טוב עבורך. כף רגל כואבת – 18 תרופות של סבתא בריאה שכדאי לדעת.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן