דף הבית » תרופות סבתא » בצקת ברגל – 8 תרופות של סבתא מרגיעה לטיפול מהיר

בצקת ברגל – 8 תרופות של סבתא מרגיעה לטיפול מהיר

בצקת ברגל: 8 תרופות של סבתא מרגיעה לטיפול מהיר

בצקת, או נפיחות, של כף הרגל היא מצב שכיח שיכול להיות מאוד כואב ולא נוח.בדרך כלל זה נגרם על ידי הצטברות נוזלים בתאי כף הרגל, ויכול להיות תוצאה של מגוון בעיות בריאות כמו זרימת דם לקויה, דלקת פרקים, מחלת כליות וסוכרת.במקרים מסוימים זה יכול להיגרם כתוצאה מפציעה או מתגובה אלרגית.לא משנה מה הסיבה, בצקת כף הרגל היא מצב שניתן לטפל בו במגוון תרופות.

למרבה המזל, ישנם תרופות טבעיות רבות שהועסקו במהלך השנים לטיפול בבצקת בכף הרגל.לרוב מכונים סעדים אלה “התרופות של סבתא” מכיוון שהועברו לדורות של משפחות.רבים מהתרופות הללו פשוטות, ועם זאת יעילות, ויכולות לספק הקלה מבצקת בכף הרגל במהירות ובקלות.להלן שמונה מהתרופות הפופולריות ביותר של סבתא לבצקת כף הרגל.

1.קומפרסים קרים

קומפרסים קרים הם אחד הסעדים הנפוצים והיעילים ביותר לבצקת של כף הרגל.קומפרסים קרים יכולים לעזור להפחית נפיחות ודלקת על ידי הפחתת כמות הנוזל בתאים.כדי ליצור קומפרס קר, פשוט להשרות מגבת במים קרים ואז למרוח אותה על האזור הפגוע בכף הרגל.חשוב לזכור לעטוף את הדחיסה הקרה במגבת לפני שמריחים אותה על כף הרגל על מנת למנוע גירוי נוסף.

2.עיסוי

עיסוי האזור המושפע בכף הרגל יכול גם לעזור להפחית נפיחות ודלקת.עיסוי יכול לעזור בשיפור זרימת הדם ולהפחית את כמות הנוזל בתאים.עיסוי כף הרגל בשמנים אתרים כמו מנטה או לבנדר יכול גם לעזור להרפות את השרירים ולהפחית את הכאב.

טיפ ייחודי:

כדי לעזור להקל על כאבי הבצקת בכף הרגל, הקפידו לעסות את האזור המושפע בתנועה סיבובית, החל מהבהונות והנעה במעלה הרגל.

3.קומפרסים חמים

ניתן להשתמש בקומפרסים חמים לטיפול בבצקת של כף הרגל.קומפרסים חמים יכולים לעזור להפחית את הדלקת ולשפר את זרימת הדם, מה שיכול לעזור להפחית את כמות הנוזל בתאים.כדי ליצור קומפרס חם, פשוט להשרות מגבת במים חמים ואז למרוח אותה על האזור הפגוע בכף הרגל.חשוב לזכור לעטוף את הדחיסה החמה במגבת לפני שמריחים אותה על כף הרגל על מנת למנוע גירוי נוסף.

4.Epsom Salt Soaks

ספרי מלח אפסום הם תרופה נפוצה נוספת לבצקת של כף הרגל.מלח Epsom יכול לעזור להפחית נפיחות על ידי הוצאת עודף נוזלים מהתאים.כדי לגרום למלח אפסום להשרות, פשוט הוסף שתי כוסות מלח אפסום לאמבטיה חמה וספוג את כף הרגל המושפעת למשך 20 דקות.חשוב לוודא שהאמבטיה לא חמה מדי על מנת להימנע מגירוי נוסף.

5.Apple Cider Vinearg Soaks

ספרי חומץ של אפל סיידר הם תרופה פופולרית נוספת לבצקת של כף הרגל.חומץ סיידר תפוחים יכול לעזור להפחית נפיחות על ידי הוצאת עודף נוזלים מהתאים.כדי לגרום לחומץ תפוחים להשרות, פשוט הוסיפו שתי כוסות חומץ תפוחים לאמבטיה חמה וספגו את כף הרגל המושפעת למשך 20 דקות.חשוב לוודא שהאמבטיה לא חמה מדי על מנת להימנע מגירוי נוסף.

6.גובה

הרמת כף הרגל המושפעת יכולה גם לעזור להפחית את הנפיחות ושיפור זרימת הדם.לשם כך, פשוט שכב והניח את כף הרגל המושפעת על כרית או כרית.זה יעזור להפחית את כמות הנוזל בתאים ויכול לספק הקלה מבצקת של כף הרגל.

7.שינויים בתזונה

ביצוע שינויים תזונתיים מסוימים יכול גם לעזור להפחית נפיחות ושיפור זרימת הדם.אכילת מזונות עשירים בסיבים תזונתיים, כמו פירות, ירקות ודגנים מלאים, יכולה לעזור להפחית את הדלקת ושיפור זרימת הדם.חשוב גם לשתות הרבה מים על מנת לעזור לשטוף רעלים שיכולים לגרום לבצקת של כף הרגל.

8.פעילות גופנית

מימוש כף הרגל הנגועה יכול גם לעזור להפחית נפיחות ושיפור זרימת הדם.גתרגילי תרגילים כמו מעגלי קרסול, העלאת עקב והעלאות הבוהן יכולים כולם לעזור להפחית נפיחות ושיפור זרימת הדם.חשוב לדאוג לבצע תרגילים אלה בעדינות על מנת למנוע גירוי נוסף.

שמונת הסעדים הללו הם כמה מה”סעדים של סבתא “הפופולריים ביותר לבצקת של כף הרגל.הם פשוטים ועם זאת יעילים ויכולים לספק הקלה מהירה מבצקת

הסעדים של סבתא לטיפול מהיר

בצקת ברגל יכולה להיות כואבת ולא נוחה, אך ישנם כמה תרופות של סבתא שניתן להשתמש בה כדי להפחית במהירות את הדלקת והכאב.תרופות אלה פשוטות וקלות לביצוע וניתן לעשות זאת בבית.להלן 8 תרופות של סבתא מרגיעה לטיפול מהיר בבצקת בכף הרגל:

1.דחיסה חמה וקרה

הדחיסה החמה והקור היא אחד הטיפולים העתיקים והיעילים ביותר לבצקת בכף הרגל.זה עוזר להפחתת דלקת ונפיחות על ידי לסירוגין בין מים חמים וקרים.לשם כך, מלאו שני מכולות במים חמים ומים קרים והספגו את כפות הרגליים למשך 10 דקות כל אחת.

2.Epsom Salt Soak

Epsom Salt הוא תרופה נהדרת לבצקת בכף הרגל מכיוון שהיא מסייעת להפחתת נפיחות ודלקת.כדי להשתמש בו, מערבבים כוס אחת של מלח אפסום באמבט מים חמים והספגו את כפות הרגליים למשך 15-20 דקות.

3.עיסוי

עיסוי כפות הרגליים יכול לעזור להפחית נפיחות וכאבים הקשורים לבצקת בכף הרגל.לעסות את כפות הרגליים בתנועות מעגליות בעזרת לחץ קל עד בינוני.זה יעזור להפחית דלקת וכאב.

4.פעילות גופנית

פעילות גופנית היא תרופה נהדרת נוספת לבצקת ברגל.פעילות גופנית יכולה לעזור להפחית דלקת ונפיחות בכף הרגל על ידי הגדלת זרימת הדם.נסה לעשות תרגילי קל כמו הליכה 20-30 דקות ביום.

5.חומץ תפוחים

חומץ תפוחים הוא אנטי דלקתי טבעי ויכול לעזור להפחית נפיחות ודלקת בכף הרגל.כדי להשתמש בו, מערבבים כוס אחת של חומץ תפוחים באמבט רגל והספגו את כפות הרגליים למשך 15-20 דקות.

6.שמנים אתרים

שמנים אתרים כמו לבנדר, מנטה ואקליפטוס יכולים לעזור להפחית דלקת וכאב בכף הרגל.כדי להשתמש בהם, מערבבים 5-7 טיפות שמן אתרים באמבט כפות רגליים וספגו את כפות הרגליים למשך 15-20 דקות.

7.כורכום

כורכום הוא אנטי דלקתי טבעי ויכול לעזור להפחית דלקת ונפיחות בכף הרגל.כדי להשתמש בו, מערבבים כפית כורכום אחת באמבט רגליים והספגו את כפות הרגליים למשך 20 דקות.

8.אפסום מלח וסודה לשתייה

מלח אפסום וסודה לשתייה הם תרופות נהדרות לבצקת בכף הרגל.כדי להשתמש בהם, מערבבים כוס אחת של מלח אפסום וכוס סודה לשתייה באמבט רגל וספגו את כפות הרגליים למשך 15-20 דקות.

מסקנה

בצקת ברגל יכולה להיות כואבת ולא נוחה, אך ישנם כמה תרופות של סבתא שניתן להשתמש בה כדי להפחית במהירות את הדלקת והכאב.תרופות אלה פשוטות וקלות לביצוע וניתן לעשות זאת בבית.על ידי שימוש בסעדים אלה, אתה יכול להפחית נפיחות ודלקת בכף הרגל ולקבל הקלה מהכאב ואי הנוחות.

שאלות נפוצות

ש: איך אני יודע אם יש לי בצקת בכף הרגל?

ת: אם יש לך נפיחות, כאב ורוך בכפות הרגליים, יתכן שיש לך בצקת בכף הרגל.עליך להתייעץ עם הרופא שלך כדי לקבל אבחנה מדויקת.

ש: מה הטיפול הטוב ביותר לבצקת בכף הרגל?

ת: הטיפול הטוב ביותר בבצקת ברגל הוא להפחית דלקת ונפיחות.הסעדים של סבתא שהוזכרו לעיל נהדרים להפחתת דלקת ונפיחות בכף הרגל ולספק הקלה מהכאב ואי הנוחות.

לסיכום, בצקת ברגל יכולה להיות מצב לא נוח וכואב, אך ישנם מספר טיפולים פשוטים ויעילים שניתן לעשות בבית.על ידי שימוש בסעדים של סבתא שהוזכרו לעיל, אתה יכול להפחית דלקת ונפיחות בכף הרגל ולקבל הקלה מהכאב ואי הנוחות. בצקת הוא conחיתוך שמשפיע על אנשים רבים, אך ניתן לנהל אותו באמצעות הטיפול הנכון.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן