דף הבית » תרופות סבתא » אבן כליות – 10 תרופות ביתיות יעילות

אבן כליות – 10 תרופות ביתיות יעילות

אבני כליות: 10 תרופות ביתיות יעילות להקלה מהירה

אבנים בכליות יכולות להיות כואבות וקשות לעבור, אך ישנם תרופות ביתיות רבות שיכולות לעזור.במאמר זה נדון בעשרה מהתרופות הביתיות היעילות ביותר לאבני כליות, יחד עם טיפים מתי לפנות לרופא או מומחה.נדון גם בסימנים ובתסמינים של אבני כליות ובגורמים הפוטנציאליים.

אבני כליות הן מצב שכיח, המשפיעות על גברים ונשים כאחד.הם חתיכות מוצקות של חומר הנוצרות בכליות כאשר חומרים מסוימים בגוף הופכים להיות מרוכזים מדי או לא מצליחים להתמוסס.הם משתנים בצורה, גודל וצבע ויכולים לנוע מגודל של גרגר חול לכדור גולף.

הסימפטום השכיח ביותר של אבני כליות הוא כאב חד וחמור בגב התחתון או בצד שעשוי לבוא ולהיכנס לגלים.תסמינים אחרים כוללים בחילה, הקאות, דם בשתן וקושי מתן.

מה גורם לאבני כליות?

אבני כליות יכולות להתפתח מסיבות שונות ומגוונות, אך הנפוץ ביותר הוא התייבשות.כאשר הגוף לא מקבל מספיק מים, ריכוז חומרים מסוימים בשתן יכול לגדול, מה שמוביל להיווצרות אבנים.גורמים אחרים שיכולים לתרום לאבני כליות כוללים תרופות מסוימות, תזונה עשירה בחלבון ואוקסלטים, ומצבים רפואיים בסיסיים כמו גאוט.

10 תרופות ביתיות לאבני כליות

1. שתו הרבה מים: שתיית שפע של נוזלים היא אחת הדרכים הטובות ביותר למנוע ולטפל באבני כליות.מכוון לשתות לפחות שמונה כוסות מים של 8 גרם מים כל יום ויותר אם אתה פעיל.

2. הגדל את צריכת הדרים: פירות הדר, כמו לימונים ולימונים, הם בעלי ציטראט, שיכולים לעזור במניעת היווצרות אבני כליה.נסה להוסיף מיץ לימון סחוט טרי למים שלך לאורך כל היום.

3. הימנע ממזונות עשירים באוקסלטים: אוקסלטים נמצאים במזונות כמו תרד, שקדים ושוקולד, ויכולים לתרום להיווצרות אבן.הימנעות ממזונות אלה יכולה לעזור להפחית את הסיכון לפיתוח אבני כליות.

4. אכלו פחות חלבון מן החי: חלבונים מן החי, כמו בשר אדום וביצים, יכולים להגביר את הסיכון לפיתוח אבני כליות.נסה להגביל את הצריכה שלך של חלבונים אלה ולבחור בחלבונים מבוססי צמחים כמו שעועית ועדשים.

5. הימנע ממשקאות מסוכרים: משקאות ממותקים, כמו סודה, יכולים להגדיל את ריכוז החומרים מסוימים בשתן ולהגדיל את הסיכון להתפתחות אבני כליות.נסה להגביל את הצריכה שלך של המשקאות הללו ולבחור במים או תה לא ממותק במקום.

6. תה צמחים: תה צמחים, כמו שן הארי ותה סרפד, יכול לעזור לשטוף את הכליות ולהפחית את הסיכון לפתח אבני כליות.

7. חומץ תפוחים: חומץ תפוחים הוא תרופה ביתית פופולרית למגוון מצבים בריאותיים, כולל אבני כליות.נסה להוסיף כף של חומץ תפוחים לכוס מים ולשתות אותו פעמיים ביום.

8. הגדל את צריכת המגנזיום: מגנזיום יכול לעזור במניעת היווצרות אבני כליה, לכן הקפידו להשיג הרבה ממנו בתזונה.מזונות עשירים במגנזיום כוללים ירקות עלים כהים, אגוזים ואבוקדו.

9. הגדל את צריכת ויטמין B6: ויטמין B6 יכול לעזור במניעת היווצרות אבני כליה, לכן הקפידו לקבל הרבה מזה בתזונה.מזונות עשירים בוויטמין B6 כוללים בננות, תפוחי אדמה ובקר.

10. הגדל את צריכת ויטמין C: ויטמין C יכול לעזור לפרק אבני כליה, לכן הקפד לקבל הרבה מזה בתזונה שלך.מזונות עשירים בוויטמין C כוללים תפוזים, תותים ופלפלים.

טיפ מועיל

אם אתם סובלים מאבני כליות, חשוב לפנות לרופא או מומחה לטיפול.במקרים מסוימים, יתכן שיהיה צורך בניתוח להסרת האבנים.בנוסף, אם אתם חווים כאב קשה או תסמינים אחרים, עדיף לפנות מייד לטיפול רפואי.

אבנים בכליות יכולות להיות כואבות וקשות לעבור, אך עם הסעדים הביתיים הנכונים ושינויי אורח החיים, אתה יכול להפחית את הסיכון שלך לפתח אותם ולמנוע מהם להחמיר.זכור לשתותשפע של נוזלים, הגדילו את צריכת הוויטמינים והמינרלים שלכם, והימנעו ממשקאות ומזונות סוכרים עשירים באוקסלטים.

חלק 2: תרופות ביתיות יעילות לאבני כליות

אבנים בכליות יכולות להיות כואבות ואפילו מתישות.למרבה המזל, ישנם מגוון של תרופות ביתיות שיכולות לעזור בטיפול ולמנוע אבני כליות.להלן 10 מהתרופות הביתיות היעילות ביותר שניתן להשתמש בהן כדי לסייע בניהול ולהפחתת הסימפטומים הקשורים לאבני כליה.

1.לשתות שפע נוזלים

להישאר לחות הוא המפתח בכל מה שקשור לטיפול ומניעת אבני כליות.מים עוזרים לשטוף את הרעלים בגוף, שיכולים לעזור להפחית את הסיכוי להתרוממות אבני כליה.מומלץ למבוגרים לשתות לפחות שמונה כוסות מים ביום כדי להבטיח שהם מתייבשים כראוי.בנוסף, נוזלים אחרים כמו פירות או מיצי ירקות, תה צמחים ומשקאות אחרים שאינם קלאפיים יכולים גם לעזור לשמור על לחות הגוף.

2.הגבל את צריכת נתרן

צריכה גבוהה של נתרן יכולה להגדיל את הסיכון להתבססות אבני כליות.כדי להפחית את הסיכון לפיתוח אבני כליות, עדיף להגביל את צריכת הנתרן ולבחור במזונות שמורים בנתרן.בנוסף, חשוב לקרוא תוויות מזון ולחפש מזונות המתויגים כבעל נתרן.

3.הגדל את צריכת הדרים

פירות הדרים כמו לימונים, תפוזים, ולימונים מכילים ציטראט, שיכולים לעזור לפרק אבני כליות ולהקל על העברתם.מומלץ לשתות כוס מיץ לימון סחוט טרי כל בוקר על בטן ריקה.בנוסף, הוספת כמה כפות של מיץ לימון סחוט טרי לכוס מים לאורך כל היום יכולה גם לעזור להפחית את הסיכון להתבססות אבני כליה.

4.לאכול יותר סיבים

אכילת דיאטה עשירה בסיבים תזונתיים יכולה לעזור במניעת יצירת אבני כליות.מזונות עשירים בסיבים כוללים פירות, ירקות ודגנים מלאים.בנוסף, אכילת מזונות עשירים במגנזיום, כמו שקדים, קשיו ותרד, יכולה גם לעזור במניעת יצירת אבני כליות.

5.להגביל מזונות עשירים באוקסלט

מזונות עשירים באוקסלט כמו תרד, סלק, ריבס ושוקולד יכולים להגביר את הסיכון להתבססות אבני כליות.חשוב להגביל את צריכת המזונות הללו אם אתה נוטה לפיתוח אבני כליות.

6.הגדל את צריכת ויטמין B6

אכילת מזונות העשירים בוויטמין B6, כמו בננות, תפוחי אדמה ותרד, יכולה לעזור להפחית את הסיכון להתבססות אבני כליות.בנוסף, נטילת תוסף ויטמין B6 יכולה לעזור גם להפחית את הסיכון להתבססות אבני כליות.

7.קח תרופות צמחיות

ישנם מגוון של תרופות צמחיות שניתן לקחת כדי לסייע בהפחתת הסימפטומים הקשורים לאבני כליות.תרופות צמחיות כמו שן הארי, שורש מרשמלו ואורסי UVA יכולות לעזור להפחית דלקת וכאבים הקשורים לאבני כליה.

8.קח תוספים

תוספי מזון מסוימים יכולים לעזור להפחית את הסיכון לאבני כליות.תוספי מזון כמו מגנזיום ציטראט, אשלגן ציטראט וסידן ציטראט יכולים לעזור בפירוק אבני הכליה ולהקל עליהם לעבור.

9.הימנע מתוספי סידן

נטילת תוספי סידן יכולה להגדיל את הסיכון להתבססות אבני כליות.עדיף להשיג סידן ממקורות טבעיים כמו מוצרי חלב וירקות ירוקים עליים.

10.תרגיל באופן קבוע

פעילות גופנית יכולה לעזור להפחית את הסיכון להתבססות אבנים בכליות.פעילות גופנית קבועה עוזרת לשמור על בריאות הגוף ויכולה לעזור לשטוף רעלים מהגוף.בנוסף, פעילות גופנית יכולה לעזור להפחית את הלחץ, מה שיכול לעזור להפחית את הסיכון להתבססות אבני כליות.

סיכום

אבנים בכליות יכולות להיות כואבות ואפילו מתישות, אך ישנם מגוון תרופות ביתיות שיכולות לעזור בטיפול ולמנוע אבני כליות.להישאר לחות, להגביל את צריכת הנתרן, הגדלת צריכת הדרים, אכילת סיבים רבים יותר, הגבלת מזון עשיר באוקסלט, הגברת צריכת ויטמין B6, נטילת תרופות צמחים, נטילת תוספי מזון, AVOIתוספי סידן של דינג, ופעילות גופנית באופן קבוע הם כולם תרופות ביתיות יעילות שיכולות לעזור להפחית את הסיכון להתבססות אבני כליות.

שאלות נפוצות

מהם כמה תרופות טבעיות לאבני כליות?

כמה תרופות טבעיות לאבני כליות כוללות שהייה לחות, הגבלת צריכת נתרן, הגדלת צריכת הדרים, אכילת סיבים רבים יותר, הגבלת מזון עשיר באוקסלט, הגברת צריכת ויטמין B6, נטילת תרופות צמחי מרפא, נטילת תוספי מזון, הימנעות מתוספי סידן והתארגנות באופן קבוע.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן