דף הבית » תרופות סבתא » שקדים מוגדלים – 3 תרופות של סבתא משקמת ויעילה
dadadddd deddddcddd  daadaddaddaa dadc daddaad dedadadedaa dd

שקדים מוגדלים – 3 תרופות של סבתא משקמת ויעילה

מהן שקדים מוגדלים?

שקדים מוגדלים, הידועים גם בשם דלקת שקדים, הוא מצב שכיח המשפיע על השקדים, שהם שתי מסות הרקמות הממוקמות בחלק האחורי של הגרון.מצב זה גורם לדלקת ולנפיחות של השקדים, שיכולים להיות כואבים ולא נוחים.זה בדרך כלל נגרם על ידי נגיף, אך הוא יכול להיגרם גם על ידי חיידקים.התסמינים השכיחים ביותר של שקדים מוגדלים כוללים כאב גרון, חום, קושי בבליעה, נשימה רעה ובלוטות לימפה נפוחות.הטיפול כולל בדרך כלל אנטיביוטיקה או תרופות אחרות, אך ישנם כמה תרופות טבעיות שיכולות לעזור להפחית את הסימפטומים של שקדים מוגדלים.

הסעדים של סבתא לשקדים מוגדלים

בעוד שלעתים קרובות נקבעים תרופות לטיפול בשקדים מוגדלים, ישנם כמה תרופות טבעיות שעשויות לעזור להפחית את הסימפטומים.להלן שלוש תרופות של סבתא שיכולות לעזור להפחית את הסימפטומים של שקדים מוגדלים:

1.דבש ולימון

אחת התרופות היעילות של סבתא לשקדים מוגדלים היא תערובת של דבש ולימון.דבש יכול לעזור להרגיע את כאב הגרון, ואילו לימון הוא מקור מצוין לוויטמין C, שיכול לעזור להפחית את הדלקת.כדי להכין תרופה זו, מערבבים 2 כפות דבש עם 1 כף של מיץ לימון סחוט טרי.מערבבים את התערובת עד שהיא משויכת היטב, ואז שתו אותה לאט.

2.גרגר מי מלח

התרופה של סבתא אחרת לשקדים מוגדלים היא גרגר מי מלח.מי מלח יכולים לעזור להפחית דלקת ולהרגיע את כאב הגרון.כדי ליצור תרופה זו, מערבבים כפית מלח עם 8 אונקיות מים חמים.מערבבים את התערובת עד להמסת המלח, ואז גרגר אותה למשך 30 שניות.חזור על תהליך זה מספר פעמים לאורך היום.

3.תה צמחים

ניתן להשתמש בתה צמחים גם להפחתת הסימפטומים של שקדים מוגדלים.תה קמומיל, מנטה ותה ג’ינג’ר הם כל אפשרויות נהדרות להרגיע גרון כואב ולהפחתת דלקת.להכנת תה צמחים, תלול כפית של העשב הרצוי ב 8 אונקיות מים חמים למשך 10 דקות.מסננים את התערובת ואז שתו אותה לאט.

טיפ

חשוב לציין כי אין להשתמש בתרופות אלה כתחליף לטיפול רפואי.אם הסימפטומים שלך לא משתפרים, או אם הם מחמירים, עליך לפנות לטיפול רפואי בהקדם האפשרי.

שקדים מוגדלים יכולים להיות מצב כואב ולא נוח, אך ישנם כמה תרופות טבעיות שיכולות לעזור להפחית את הסימפטומים.דבש ולימון, גרגר מי מלח ותה צמחים הם כולם תרופות יעילות שיכולות לעזור להרגיע את כאב הגרון ולהפחית את הדלקת.עם זאת, חשוב לציין כי אין להשתמש בתרופות אלה כתחליף לטיפול רפואי.אם הסימפטומים שלך לא משתפרים, או אם הם מחמירים, עליך לפנות לטיפול רפואי בהקדם האפשרי.

שקדים – מה הם ומה הם עושים?

השקדים הם איברים קטנים בגרון והשניים הנפוצים ביותר הם השקדים הפלטיניים, שנמצאים מאחורי הגרון, והאדנואידים, שנמצאים מאחורי האף.איברים אלה הם חלק ממערכת הלימפה של הגוף, המסייעת להילחם בזיהומים.כאשר עובדים כראוי, השקדים עוזרים לסנן חיידקים וחיידקים שנכנסים לפה ובגרון.עם זאת, כאשר הם נוגעים או מוגדלים, הם יכולים לגרום לאי נוחות ולמגוון תסמינים לא נעימים.

שקדים מוגדלים – מה גורם להם?

שקדים מוגדלים יכולים להיגרם על ידי מגוון גורמים, כולל זיהום, אלרגיות או מערכת חיסון מוחלשת.במקרים מסוימים, שקדים מוגדלים יכולים להיגרם גם כתוצאה מדלקת שקדים, שהיא דלקת בשקדים.גורמים אחרים לשקדים מוגדלים כוללים עישון, שתיית אלכוהול ושימוש בתרופות מסוימות.

הסעדים של סבתא לשקדים מוגדלים

למרבה המזל, ישנם מספר תרופות שיכולות לעזור להפחית את גודל השקדים המוגדלים.לרוב משתמשים בסעדים אלה על ידי סבתות כדי לעזור להרגיע את אי הנוחות ולהפחית את הנפיחות הקשורה לשקדים מוגדלים.הנה thrEE של התרופות הפופולריות ביותר:

  • גרגר מי מלח: גרגר עם מי מלח חמים יכול לעזור להפחית את גודל השקדים המוגדלים.כל שעליך לעשות הוא לערבב כפית מלח בכוס מים חמים וגרגר למשך כ- 30 שניות.ניתן להשתמש בתרופה זו מספר פעמים ביום כדי לעזור להפחית את הדלקת.
  • כורכום: כורכום הוא חומר אנטי דלקתי חזק שיכול לעזור להפחית את גודל השקדים המוגדלים.מערבבים כפית אבקת כורכום עם כוס מים חמים ושותים פעמיים ביום כדי להפחית דלקת.
  • דבש: דבש הוא חיטוי טבעי שיכול לעזור להפחית את גודל השקדים המוגדלים.כל שעליך לעשות הוא לערבב כפית דבש בכוס מים חמים ולשתות אותו פעמיים ביום כדי להפחית דלקת ונפיחות.

טיפים נוספים לשקדים מוגדלים

בנוסף לתרופות לעיל, ישנם כמה טיפים אחרים שיכולים להועיל בהפחתת גודל השקדים המוגדלים.אלו כוללים:

  • שתו שפע של נוזלים: שתיית שפע נוזלים יכולים לעזור להפחית את הנפיחות הקשורה לשקדים מוגדלים על ידי שמירה על חוטי הגרון.
  • הימנע ממוצרי חלב: מוצרי חלב יכולים להגביר את ייצור הריר, מה שעלול להחמיר שקדים מוגדלים.נסה להימנע ממוצרי חלב כדי לשמור על ייצור הריר תחת שליטה.
  • הימנע מגירויים: הימנעות מגירויים, כמו עישון ואלכוהול, יכולה לעזור להפחית את גודל השקדים המוגדלים.גירויים אלה יכולים לעצבן עוד יותר את הגרון ולהחמיר את הנפיחות.
  • קבל הרבה מנוחה: קבלת מנוחה רבה יכולה לעזור לגוף להילחם בזיהום ולהפחית את גודל השקדים המוגדלים.

שאלות נפוצות: שקדים מוגדלים – 3 תרופות משקמות ויעילות של סבתא

ש: מהם היתרונות בשימוש בתרופות של סבתא לשקדים מוגדלים?

א: הסעדים של סבתא לשקדים מוגדלים הם דרך בטוחה ויעילה להפחית את גודל השקדים ואת הסימפטומים הקשורים אליהם.תרופות אלה טבעיות ולעתים קרובות יש פחות תופעות לוואי מאשר טיפולים אחרים.בנוסף, הם קלים לשימוש ויכולים להיעשות בבית.

ש: האם יש סיכונים הקשורים לשימוש בתרופות של סבתא לשקדים מוגדלים?

א: בעוד שהסעדים של סבתא הם בדרך כלל בטוחים ויעילים, חשוב להתייעץ עם רופא לפני השימוש בהם.זה נכון במיוחד לאנשים בהריון או שיש להם מצבים רפואיים בסיסיים.

מסקנה

שקדים מוגדלים יכולים להיות לא נוחים ואפילו כואבים.עם זאת, ישנם כמה סעדים של סבתא שיכולים לעזור להפחית את גודל השקדים ולהקל על התסמינים הנלווים.תרופות אלה כוללות גרגרי מי מלח, כורכום ודבש.בנוסף, חשוב לשתות שפע נוזלים, להימנע ממוצרי חלב ולקבל מנוחה רבה כדי לעזור להפחית את גודל השקדים המוגדלים.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן