דף הבית » תרופות סבתא » שיעול קר – 12 תרופות סבתות מומלצות ושימושיות
daddaddc dada  daadaddaddaa daddaaddaa deddedcdaddaa ddaddedda

שיעול קר – 12 תרופות סבתות מומלצות ושימושיות

שיעול הוא סימפטום שכיח של הצטננות, והוא יכול לנוע בין עדין לחמור.בעוד שתרופות ללא מרשם זמינות העוזרות להקל על הסימפטומים, ישנן גם כמה תרופות של סבתא מנוסה ויכולות לעזור.במאמר זה נחקור 12 תרופות סבתות מומלצות ושימושיות לשיעול קר.

מהו שיעול קר?

שיעול קר הוא סוג של שיעול הנגרם על ידי זיהום נגיפי בדרכי הנשימה העליונות.בדרך כלל זה מלווה בתסמינים אחרים כמו כאב גרון, עומס ואף נזיר.שיעול עוזר לנקות ריר ומגרים אחרים מהריאות, ולכן זו תגובה טבעית לקור.

הסעדים של סבתא לשיעול קר

כשמדובר בטיפול בשיעול קר, אנשים רבים פונים לתרופות של סבתא.תרופות טבעיות אלה הן בדרך כלל בטוחות ומשמשות לדורות כדי לסייע בהקלת התסמינים.להלן 12 תרופות סבתות מומלצות ושימושיות לשיעול קרים:

1.דבש

דבש הוא תרופה בטוחה וטבעית לשיעול קר.זה יכול לעזור להרגיע את כאב הגרון ולהפחית את הדלקת.יש לו גם תכונות אנטי -מיקרוביאליות שיכולות לעזור להילחם בזיהום.כדי להשתמש בדבש כתרופה לשיעול קר, קח כפית אחת בכל פעם ובלע אותו לאט.

2.מיץ לימון

מיץ לימון הוא תרופה טבעית נוספת לשיעול קר.זה עוזר להפחית את ייצור הריר ויכול לעזור להרגיע את כאב הגרון.כדי להשתמש במיץ לימון כתרופה, סחטו את המיץ של לימון אחד לכוס מים חמים ומערבבים אותו יחד.שתו את התערובת לאט.

3.ג’ינג’ר

ג’ינג’ר הוא אנטי דלקתי חזק ויכול לעזור להפחית את הסימפטומים של שיעול קר.כדי להשתמש בג’ינג’ר כתרופה, ג’ינג’ר טרי תלול במים רותחים למשך 10 דקות.מסננים את הנוזל ומוסיפים דבש ומיץ לימון לפי הטעם.שתו את התערובת לאט.

4.כורכום

כורכום הוא תבלין שיש לו תכונות אנטי דלקתיות ונוגדות חמצון חזקות.זה יכול לעזור להפחית את הדלקת בגרון הגורם לשיעול קר.כדי להשתמש בכורכום כתרופה, מערבבים כפית אחת של אבקת כורכום בכוס חלב חם ושתה אותה לאט.

5.גרגר מי מלח

גרגר עם מי מלח הוא דרך פשוטה ויעילה להפחתת דלקת בגרון ולהפחתת תסמיני שיעול קר.כדי להשתמש בתרופה זו, ערבבו כפית מלח אחת בכוס מים חמים וגרגרו במשך 10 שניות.לירוק את המים ולחזור על התהליך שלוש פעמים.

6.שאיפת קיטור

שאיפת קיטור היא דרך נהדרת להפחית את העומס ולשחרר ריר מהריאות.כדי להשתמש בתרופה זו, מלאו קערה גדולה במים רותחים והוסיפו כמה טיפות של שמנים אתרים כמו אקליפטוס או מנטה.הניחו מגבת מעל הראש ונשענים מעל הקערה.שאפו את הקיטור למשך 10 דקות.

7.סירופ בצל

סירופ בצל הוא תרופה מיושנת לשיעול קר.כדי להכין את הסירופ, קלף וקוצץ שני בצל והכניס אותם לסיר עם שתי כוסות מים.מביאים את התערובת לרתיחה ואז מצמצמים את האש ומבשלים במשך 30 דקות.מסננים את הנוזל ומוסיפים דבש לפי הטעם.שתו את הסירופ פעמיים ביום.

8.שום

שום הוא תרופה טבעית לשיעול קר.יש לו תכונות אנטי -מיקרוביאליות שיכולות לעזור להילחם בזיהום.כדי להשתמש בשום כתרופה, טחון שתי שיני שום והוסף אותם לכוס חלב חם.שתו את התערובת לאט.

9.תה מנטה

תה מנטה הוא דרך נהדרת להפחית את העומס ולהרגיע את כאב הגרון.להכנת התה, תלול כפית אחת של עלי מנטה מיובשים בכוס מים רותחים.אפשר לתה להתקרר במשך חמש דקות לפני שתשתו אותו.

10.שורש מרשמלו

שורש מרשמלו הוא תרופה טבעית לשיעול קר.זה עוזר להפחתת הדלקת בגרון ויכול לעזור לשחרר ריר מהריאות.כדי להשתמש בשורש מרשמלו כתרופה, תלולה כפית אחת של שורש מרשמלו מיובש בכוס מים רותחים למשך 10 דקות.מסננים את הנוזל ושותים אותו לאט.

11.חומץ תפוחים

חומץ תפוחים הוא אתרופה טבעית לשיעול קר.זה עוזר להפחתת דלקת בגרון ו

תרופות שכיחות של הצטננות ושיעול

הצטננות והשיעול הנפוצים הם מהמחלות השכיחות ביותר שאנשים יסבלו מהם.אמנם אין תרופה לאף אחת, אך ישנם מספר תרופות שיכולות לעזור להקל על הסימפטומים ולגרום לך להרגיש טוב יותר.סבתות משתמשות בתרופות אלה במשך מאות שנים, והן יכולות להיות יעילות באותה מידה כמו שהיו אז.

12 תרופות של סבתא מומלצת ושימושית להצטננות ושיעול שכיח

1.דבש ולימון

דבש ולימון הם שילוב קלאסי להרגיע כאב גרון ולהקלה על תסמיני הצטננות.פשוט מערבבים שתי כפות דבש עם מיץ לימון אחד ולקחו כף מהתערובת כל כמה שעות.הלימון יעזור להפחית את ייצור הריר בזמן שהדבש עוזר להרגיע את הגרון.

2.מרק חם

מרק חם היה מזמן תרופה מסורתית לקור או שיעול.הנוזל החם עוזר להרגיע את הגרון והקיטור עוזר לפתוח את דרכי הנשימה.מרק עוף יעיל במיוחד להצטננות מכיוון שהוא מכיל רכיבים המסייעים להפחתת הדלקת ולהגביר את החסינות.

3.שום

שום הוא מעצמת חומרים מזינים והיא גם אנטיביוטיקה טבעית.אכילת שיני שום גולמיות עוזרת להפחית את תסמיני הצטננות וזה יכול גם לעזור להגביר את החסינות.אתה יכול גם להכין סירופ שום על ידי שיני שום מבעבע בדבש למשך מספר דקות ואז מתאמץ על הנוזל.קח כף מהסירופ כל כמה שעות.

4.תה ג’ינג’ר

תה ג’ינג’ר הוא תרופה מצוינת להצטננות ולשיעול.החומר הפעיל בג’ינג’ר עוזר להפחית את הדלקת וזה יכול גם לעזור להגביר את החסינות.להכנת תה ג’ינג’ר, פשוט תלול כמה פרוסות ג’ינג’ר טרי במים רותחים למשך 5 דקות.מסננים את התה ומוסיפים כפית דבש לפני השתייה.

5.שאיפת קיטור

שאיפת קיטור היא תרופה עתיקה להקל על הסימפטומים של הצטננות ושיעול.פשוט מלאו קערה במים חמים והוסיפו כמה טיפות של שמנים אתרים כמו אקליפטוס או מנטה.מכסים את הראש במגבת וקח נשימות איטיות ועמוקות של הקיטור למשך 5-10 דקות.

6.גרגר מי מלח

גרגר מי מלח הוא תרופה יעילה לכאבי גרון.כל שעליך לעשות הוא לערבב כפית מלח בכוס מים חמים ומגרד את התערובת למשך מספר דקות.המלח עוזר להפחית דלקת ולהרוג חיידקים בגרון.

7.סירופ אלדרברי

סירופ

אלדרברי מיוצר מפירות יער של עץ הזקנה ומשמש במשך מאות שנים לטיפול בהצטננות ובשיעול.הסירופ הוא אנטי דלקתי טבעי ויכול לעזור להפחית את תסמיני הצטננות.כל שעליך לעשות הוא לערבב כמה כפות של סירופ סמאי בכוס מים ושותה אותו כמה פעמים ביום.

8.חומץ תפוחים

חומץ תפוחים הוא תרופה עוצמתית לקור או שיעול.החומץ מסייע בהפחתת ייצור הריר והוא גם עוזר לאזן את רמות ה- pH בגוף.לשימוש, פשוט מערבבים כף של חומץ תפוחים בכוס מים חמים ושתה אותו כמה פעמים ביום.

9.כורכום

כורכום הוא חומר אנטי דלקתי חזק והוא יכול לעזור להפחית את תסמיני הצטננות.לשימוש, פשוט מערבבים כפית אבקת כורכום בכוס חלב חם ושתה אותו כמה פעמים ביום.אתה יכול גם להוסיף קמצוץ של פלפל שחור כדי לעזור לגוף לספוג את הכורכום בצורה יעילה יותר.

10.Toddy חם

פעוט חם הוא תרופה מסורתית להצטננות ולשיעול.פשוט מערבבים כף דבש, כף מיץ לימון, וזריקת ויסקי בספל מים חמים.הדבש והלימון עוזרים להרגיע את הגרון בזמן שהוויסקי עוזר להפחית את העומס ולפתוח את דרכי הנשימה.

11.שמן אקליפטוס

שמן אקליפטוס הוא תרופה יעילה להצטננות או לשיעול.השמן מסייע בהפחתת הדלקת ולפתוח את דרכי הנשימה.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן