דף הבית » תרופות סבתא » דלקת בדרכי הנשימה העליונות – 4 תרופות ושיקום ביתיות

דלקת בדרכי הנשימה העליונות – 4 תרופות ושיקום ביתיות

מהי זיהום בדרכי הנשימה העליונות?

דלקות בדרכי הנשימה העליונות (URTIS), או זיהומים בדרכי הנשימה העליונות, הם סוג שכיח של זיהום המשפיע על האף, הסינוסים, הגרון, הגרון והסימפונות.הם נגרמים על ידי נגיפים, חיידקים, או שניהם ויכולים לנוע בין קלים לחמורים.תסמינים שכיחים כוללים כאב גרון, נזלת, גודש באף, חום ושיעול.רוב האורטיס נפתרים בעצמם, אך חלקם עשויים לדרוש טיפול.

4 תרופות ביתיות ושיקום לזיהום בדרכי הנשימה העליונות

ישנם מספר תרופות ושקמים טבעיים שיכולים לעזור להקל על הסימפטומים של זיהום בדרכי הנשימה העליונות.הנה ארבעה מהם:

1.שאיפת קיטור

שאיפת קיטור היא דרך פשוטה ויעילה להפחתת העומס ולעזור לשחרר ריר ממעברי האף.לשם כך, מלאו קערה במים חמים (אך לא רותחים) והוסיפו כמה טיפות שמן אתרי כמו אקליפטוס, עץ תה או מנטה.הניחו את הפנים על הקערה וכסו את ראשכם במגבת כדי ללכוד את הקיטור.קח נשימות עמוקות ושאף את הקיטור למשך 10-15 דקות.

2.גרגר מי מלח

גרגר מי מלח הוא תרופה מסורתית לכאבי גרון.לייצור מי מלח לגרגר, ממיסים חצי כפית מלח בכוס מים חמים.גרגר עם התערובת למשך 30 שניות, ואז ירק אותה החוצה.חזור על זה פעמיים עד שלוש פעמים ביום.

3.קומפרס חם

ניתן להשתמש בדחיסה חמה כדי לסייע בהפחתת הכאב והדלקת בגרון.כדי להכין דחיסה חמה, משרים בד במים חמים ולהסתובב.החל את הבד על גרונך למשך 10-15 דקות.חזור על זה מספר פעמים ביום.

4.דבש ולימון

Honey and Lemon הוא תרופה ביתית פופולרית לכאבי גרון.כדי להשתמש בתרופה זו, מערבבים כפית דבש וכפית מיץ לימון סחוט טרי בכוס מים חמים.שתו את התערובת מספר פעמים ביום.

טיפים לניהול זיהום בדרכי הנשימה העליונות

  • שתו שפע של נוזלים שיעזרו לריר דק ולשטוף רעלים מהגוף.
  • קבל מנוחה רבה כדי לעזור לגופך להילחם בזיהום.
  • הימנע מגירויים כמו עשן, אלכוהול ומזונות חריפים שיכולים להחמיר גירוי בגרון.
  • גרגר עם מי מלח מספר פעמים ביום כדי להפחית את גירוי הגרון ולהרוג חיידקים.
  • הימנע מפעילויות שיכולות להפיץ את הזיהום, כמו נשיקה ושיתוף כלים.

אם הסימפטומים שלך נמשכים או מחמירים, צור קשר עם הרופא שלך.URTIS יכול להיות רציני ולדרוש טיפול רפואי.בינתיים, עקוב אחר התרופות הביתיות והמשקמים הביתיים כדי לעזור להקל על הסימפטומים שלך ולסייע בהחלמה.

4 תרופות ביתיות ושקמים לזיהום בדרכי הנשימה העליונות

דלקות בדרכי הנשימה העליונות (URTIS) הן מחלות שכיחות העלולות לגרום לגרון, האף והסינוסים להידלק.הגורמים השכיחים לאורטיס הם נגיפים וחיידקים, והתסמינים השכיחים ביותר הם כאב גרון, נזלת, שיעול והתעטשות.למרבה המזל, ישנם הרבה תרופות ביתיות ושקמים שיכולים לעזור להפחית את תסמיני האורטיס.

1.גרגר עם מי מלח

גרגר עם מי מלח הוא אחד התרופות העתיקות והיעילות ביותר לאורטיס.מי המלח מסייעים לשחרר את הריר בגרון ולהפחית את הדלקת.להכנת גרגר מים מלח, מערבבים כפית מלח אחת עם כוס מים חמים ומגרגר פעמיים ביום.

2.שאיפת קיטור

שאיפת קיטור היא תרופה יעילה נוספת לאורטיס.הקיטור החם עוזר לשחרר את הריר באף ובגרון ויכול לעזור להקל על העומס.כדי לבצע שאיפת קיטור, מלאו קערה או כיור במים חמים, הוסיפו כמה טיפות של שמן אקליפטוס או מנטול, וכיסו את ראשכם במגבת.הניחו את הפנים על הקערה ושאפו את הקיטור למשך חמש עד עשר דקות.

3.דבש ולימון

דבש ולימון הם שניהם תרופות טבעיות לאורטיס.הדבש הוא אנטיבקטריאלי טבעי ואנטי -ויראלי, ואילו הלימון הוא מקור טבעי לוויטמין C. להכנת דבש ו- LEיום שני, מערבב כף דבש אחת, כף מיץ לימון וכוס מים חמים.שתו את התערובת פעמיים ביום.

4.מנוחה והרבה נוזלים

אחד הדברים החשובים ביותר לעשות כשיש לך אורטי הוא להשיג הרבה מנוחה ולשתות שפע נוזלים.זה יעזור להפחית דלקת ולשטוף את הרעלים מגופך.הקפידו לשתות הרבה מים, תה צמחים ומיצי פירות.

סיכום

דלקות בדרכי הנשימה העליונות (URTIS) יכולות להיות מאוד לא נוחות ויכולות לגרום לכאבי גרון, נזלת וגודש.למרבה המזל, ישנם הרבה תרופות ביתיות ושקמים שיכולים לעזור להפחית את תסמיני האורטיס.תרופות אלה כוללות גרגר עם מי מלח, שאיפת אדים, דבש ולימון, ומנוחה ושפע נוזלים.

שאלות נפוצות

מה זה זיהום בדרכי הנשימה העליונות?

זיהום בדרכי הנשימה העליונות (URTI) הוא זיהום בדרכי הנשימה העליונות, כולל הגרון, האף והסינוסים.זה יכול להיגרם על ידי נגיפים או חיידקים, והתסמינים השכיחים ביותר הם כאב גרון, נזלת, שיעול והתעטשות.

מהן כמה תרופות ביתיות עבור urti?

חלק מהתרופות הביתי היעילות ביותר לאורטי כוללות גרגר עם מי מלח, שאיפת קיטור, דבש ולימון, ומנוחה ושפע נוזלים.בנוסף, ניתן לטפל בדלקות בדרכי הנשימה העליונות באמצעות תרופות נגד דלפק כמו Decongestants ואנטי -היסטמינים.

מסקנה

דלקות בדרכי הנשימה העליונות יכולות להיות מאוד לא נוחות ויכולות לגרום לכאבי גרון, נזלת וגודש.למרבה המזל, ישנם הרבה תרופות ביתיות ושקמים שיכולים לעזור להפחית את תסמיני האורטיס.על ידי ביצוע העצות במאמר זה, אתה יכול לעזור להפחית את הסימפטומים של URTIs ולעזור לגופך לרפא.בנוסף, תוכלו ללמוד עוד על URTIS על ידי ביקור ב wikipedia.org .

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן