דף הבית » תרופות סבתא » עצירות לילדים – 2 תרופות של סבתא רפואית וטבעית

עצירות לילדים – 2 תרופות של סבתא רפואית וטבעית

מה זה עצירות אצל ילדים?

עצירות היא אחת מבעיות העיכול הנפוצות והלא נוחות ביותר בקרב ילדים.זה מוגדר כמי שיש פחות משלוש תנועות מעי בשבוע או קושי לעבור צואה.עצירות אינה נוחה ויכולה לגרום לכאבי בטן, לנפיחות ולהתאמץ.זה יכול גם להוביל לירידה בתיאבון ובעייפות.

טיפולים רפואיים לעצירות אצל ילדים

כשמדובר בטיפול בעצירות אצל ילדים, קו הטיפול הראשון הוא בדרך כלל להגדיל את צריכת הסיבים התזונתיים והנוזלים שלהם.הגדלת כמות הפירות, הירקות והדגנים המלאים בתזונה של ילדכם יכולה לעזור לרכך את הצואה שלהם ולהקל עליהם.בנוסף, שתיית הרבה מים לאורך היום יכולה לעזור להפחית את תסמיני העצירות.

הרופא של ילדך עשוי גם להציע לנקוט מרכך משלשל או צואה ללא מרשם כדי לעזור להקל על עצירות.משלשלים אוסמוטיים, כמו miralax, הם בדרך כלל הסוג הראשון של המשלשל המומלץ.אלה פועלים על ידי ציור מים למעיים, ובכך ריככו את הצואה והקלו על העברתם.משלשלים ממריצים, כמו דולקולקס, זמינים גם הם אך בדרך כלל אינם מומלצים לילדים.

טיפ ייחודי ומועיל

חשוב לציין כי יש להשתמש במשלשלים רק כפתרון לטווח קצר ואסור להשתמש בהם במשך יותר משבועיים.אם עצירות ילדך נמשכת יותר משבועיים, חשוב להתייעץ עם הרופא שלהם כדי לשלול סיבות בסיסיות כלשהן.

הסעדים של סבתא לעצירות אצל ילדים

בנוסף לטיפולים רפואיים, ישנם גם מספר תרופות טבעיות ששימשו במשך דורות כדי להקל על עצירות אצל ילדים.שיטות אלה עשויות להיות עדינות יותר בגוף ועשויות להיות קלות יותר לילדים לסבול.

  • מיץ שזיפים – מיץ שזיפים הוא משלשל טבעי שיכול לעזור לרכך צואה ולהקל עליהם לעבור.כדי להפוך אותו ליותר טעים לילדים, דלל את המיץ במים של חלקים שווים והוסף ממתיק כמו דבש או סוכר.
  • זרעי שומר – זרעי שומר הם תרופה נפוצה לעצירות אצל ילדים.הם נחשבים שהם עוזרים לעורר עיכול ולהקל על אי נוחות הבטן.לשימוש, תלול כפית זרעי שומר בכוס מים חמים למשך 10 דקות ואז תן את זה לילדך לשתות.

חשוב לציין כי יש להשתמש בסעדים אלה רק לפרק זמן קצר ואסור לתת לילדים במשך יותר משבועיים.אם העצירות נמשכת יותר משבועיים, חשוב להתייעץ עם הרופא של ילדכם כדי לשלול סיבות בסיסיות.

עצירות של ילדים יכולה להיות מצב קשה ולא נוח לילדים וגם להורים כאחד.למרבה המזל, ישנם מגוון של תרופות טבעיות שיכולות לעזור לספק הקלה מעצירות.להלן כמה מהתרופות הטבעיות היעילות ביותר שייתכן שסבתא שלך המליצה:

אוכלים בסיבים גבוהים

הוספת סיבים נוספים לתזונה של ילדכם היא אחת הדרכים הטובות ביותר לעזור להקל על עצירות.מזונות עתירי סיבים כמו פירות, ירקות, שעועית ודגנים מלאים הם כולם מקורות סיבים מצוינים שיכולים לעזור לקדם תנועות מעיים רגילות.בנוסף, הוספת מזונות כמו שזיפים מיובשים, תפוחים ואגסים יכולה גם להועיל.

מים

הקפדה על ילדכם לשתות מספיק מים חשובה לבריאות הכללית, אך זה יכול גם לעזור בעצירות.שתיית מים רבים עוזרת לשמור על מעיים לחות, מה שמקל על הצואה לעבור דרכו.

פעילות גופנית

פעילות גופנית קבועה יכולה לעזור לעורר את המעיים, שיכולים לעזור לקדם תנועות מעיים רגילות.עודדו את ילדכם לקבל הרבה פעילות גופנית בכל יום כדי לעזור להפחית את העצירות.

פרוביוטיקה

פרוביוטיקה הם חיידקים מועילים שיכולים לעזור להחזיר את האיזון במעיים.הוספת Proביוטיקה לתזונה של ילדך יכולה לעזור להפחית את העצירות על ידי סיוע בקידום צמיחתם של חיידקים מועילים.

טיפולים רפואיים לעצירות ילדים

במקרים מסוימים, סעדים טבעיים עשויים שלא להספיק בכדי להקל על עצירות.אם עצירות ילדכם נמשכת גם לאחר שניסו סעדים טבעיים, ייתכן שהגיע הזמן לפנות לטיפולים רפואיים.להלן כמה מהטיפולים הרפואיים הנפוצים ביותר לעצירות אצל ילדים:

תוספים

הרופא שלך עשוי להמליץ ליטול תוסף סיבים כמו Metamucil או קליפת Psyllium כדי לעזור להגדיל את צריכת הסיבים ולקדם תנועות מעי רגילות.

משלשלים

הרופא שלך עשוי לרשום משלשלים שיעזרו להקל על עצירות.עם זאת, חשוב לציין כי יש להשתמש במשלשלים רק כפתרון לטווח קצר ואסור להשתמש בהם על בסיס קבוע.

אנאמות

במקרים מסוימים, הרופא שלך עשוי להמליץ על חוקן כדי לעזור להקל על עצירות.חוקן הוא נוהל בו מוכנס פיתרון לרקטום כדי לעזור לעורר את המעי ולקדם תנועות מעיים רגילות.

ניתוח

במקרים נדירים, ניתן להמליץ על ניתוח אם טיפולים אחרים אינם יעילים.ניתוח יכול לעזור בהסרת חסימות העלולות לגרום לעצירות.

שאלות נפוצות

מהם התרופות הטבעיות הטובות ביותר לעצירות?

התרופות הטבעיות הטובות ביותר לעצירות כוללות הוספת סיבים נוספים לתזונה, שתיית הרבה מים, פעילות גופנית באופן קבוע ולקיחת פרוביוטיקה.

מהם הטיפולים הרפואיים הנפוצים ביותר לעצירות?

הטיפולים הרפואיים הנפוצים ביותר לעצירות כוללים נטילת תוספי סיבים, שימוש במשלשלים, עוברים חוקן, ובמקרים נדירים, ניתוח.

לסיכום, עצירות אצל ילדים יכולה להיות מצב קשה ולא נוח לילדים וגם להורים כאחד.למרבה המזל, ישנם מגוון טיפולים טבעיים ורפואיים העומדים לסייע במתן הקלה.תרופות טבעיות כמו הגדלת צריכת הסיבים, שתיית מים רבים ואימונים באופן קבוע הם דרכים יעילות להפחתת עצירות.בנוסף, טיפולים רפואיים כמו תוספי סיבים, משלשלים, חוקנים וניתוחים עשויים להיות מומלצים גם על ידי הרופא שלך.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן