דף הבית » תרופות סבתא » סינוסים סתומים – 4 תרופות ביתיות יעילות
daddaddaddd dadaaddeddd  daadaddaddaa dddaadddaa ddaddcddaa

סינוסים סתומים – 4 תרופות ביתיות יעילות

מהם סינוסים סתומים?

סינוסים סתומים הם מצב בו הסינוסים חסומים על ידי ריר כתוצאה מזיהום או בעיה בריאותית אחרת.זה יכול לגרום למספר תסמינים לא נוחים, כולל קושי נשימה, לחץ בראש וחוסר ריח או טעם.זיהומים בסינוסים הם הגורם השכיח ביותר לסינוסים סתומים.גורמים אחרים כוללים אלרגיות, פוליפים בסינוסים ודלקת באף.

4 תרופות ביתיות אפקטיביות לסינוסים סתומים

למרבה המזל, ישנם מספר תרופות ביתיות שיכולות לעזור להקל על הסימפטומים של סינוסים סתומים.להלן ארבעה מהיעילים ביותר:

1.שאיפת קיטור

שאיפת קיטור היא אחד התרופות הפופולריות ביותר לבית לסינוסים סתומים.זה עוזר לשחרר את הריר ולנקות את הסינוסים.לשם כך, פשוט מלאו קערה במים רותחים ונשענים מעליו, מכסים את ראשכם במגבת.לאחר מכן, נשמו פנימה את הקיטור למשך 10 דקות.

2.שטיפת מלח

שטיפת מלח היא עוד תרופה ביתית יעילה לסינוסים סתומים.זה עוזר לשטוף את הסינוסים ולהפחית דלקת.לשם כך מערבבים ¼ כפית מלח לכוס מים חמים.לאחר מכן, השתמש בסיר נטי או במכשיר השקיה באף כדי לשטוף את התערובת דרך מעברי האף שלך.

3.שמנים אתרים

שמנים אתריים הם דרך נהדרת להפחית דלקת ולנקות את הסינוסים.כמה מהשמנים האתריים הטובים ביותר לסינוסים סתומים כוללים אקליפטוס, מנטה ושמן עץ התה.כדי להשתמש בהם, הוסיפו כמה טיפות של השמן לקערת מים רותחים ושאפו את הקיטור.אתה יכול גם להוסיף כמה טיפות לכדור כותנה ולהניח אותו ליד האף והפה שלך בזמן שאתה ישן.

4.שינויים בתזונה

ביצוע שינויים בתזונה יכול לעזור גם להפחתת הדלקת ולנקות את הסינוסים.מזונות שיכולים לעזור לכלול שום, ג’ינג’ר וכורכום.עליכם גם לנסות להימנע ממזונות עשירים בסוכר ובחלב, מכיוון שאלו יכולים להחמיר את הסימפטומים שלכם.

טיפ ייחודי ומועיל: נסה להוסיף כמה טיפות של שמן אקליפטוס לקערת מים חמים ואז לשאוף את הקיטור למשך 10 דקות.זה יכול לעזור להפחית דלקת ולשחרר את הריר בסינוסים שלך.

שאיפת קיטור

שאיפת קיטור היא אחד התרופות היעילות הביתיות לסינוסים סתומים.אדים עוזרים לשחרר ריר ודק, מה שמקל על הניקוז מהסינוסים.זה גם עוזר לפנות אבקה, אבק, עשן ואלרגנים אחרים העלולים לגרום לדלקת וחסימות.כדי לבצע שאיפת קיטור, מלאו קערה במים חמים והוסיפו כמה טיפות של שמנים אתרים.מניחים מגבת מעל הראש והקערה, ושאפו את הקיטור למשך 5-10 דקות.הקפד לא להתקרב יותר מדי למים החמים, מכיוון שהם יכולים לגרום לכוויות.

מכשירי אדים

מכשירי אדים הם דרך מצוינת לעזור לשמור על האוויר בבית לחות ולחוף מאלרגנים.אוויר לח עוזר לשחרר ריר ודק, שיכול לעזור לפנות סינוסים חסומים.זה יכול גם לעזור להפחית את הדלקת, מה שעלול להוביל לחסימות נוספות.בעת השימוש במגזר אדים, הקפד לשמור עליו נקי כדי למנוע הצטברות של עובש וחיידקים.כמו כן, היה מודע ללחות בביתך, מכיוון שיותר מדי לחות יכולה להיות קרקע גידול לקרדית אבק ואלרגנים אחרים.

נטי סיר

סירי נטי הם תרופה עתיקה לטיפול בסינוסים סתומים.הם כוללים מזיגת תמיסת מלח לנחירית אחת ולתת לו לזרום את השני.זה עוזר לדלל ולנקות ריר, כמו גם להסיר אלרגנים ומגרים אחרים.ניתן למצוא סירי נטי ברוב בתי המרקחת ובחנויות המזון הבריאותי.הקפד להשתמש במים מזוקקים או סטריליים בסיר ה- Neti שלך כדי להימנע מהכניסה של חיידקים לסינוסים שלך.

שמנים אתרים

ניתן להשתמש בשמנים אתרים, כמו אקליפטוס, מנטה ושמן עץ התה, כדי לסייע בפינוי סינוסים חסומים.שמנים אלה מכילים תכונות טבעיות אנטי דלקתיות ואנטי-חיטוי שיכולות לעזור להפחית את העומס והדלקת בסינוסים.כדי להשתמש בשמנים אתרים, הוסף כמה טיפות לקערה של מים חמים ושאיפו tהוא מאדים 5-10 דקות.אתה יכול גם להוסיף כמה טיפות למגזר אדים שיעזור לשמור על האוויר בבית לחות ולחופיות מאלרגנים.

מסקנה

סינוסים סתומים יכולים להוות מטרד, אך ישנם כמה תרופות ביתיות יעילות שיכולות לעזור לפנות אותם.שאיפת קיטור וכדאי אדים יכולים לעזור לרזול ולשחרר ריר, ואילו סירי נטי ושמנים אתרים יכולים לעזור להפחית את הדלקת ולנקות אלרגנים.בגישה הנכונה, אתה יכול להקל במהירות ובקלות בסינוסים הסתומים שלך ולהרגיש הקלה.

שאלות נפוצות

מה הדרך הטובה ביותר להשתמש בשמנים אתרים לסינוסים סתומים?

הדרך הטובה ביותר להשתמש בשמנים אתרים לסינוסים סתומים היא להוסיף כמה טיפות לקערת מים חמים ולשאוף את הקיטור למשך 5-10 דקות.אתה יכול גם להוסיף כמה טיפות למגזר אדים שיעזור לשמור על האוויר בבית לחות ולחופיות מאלרגנים.

האם מכשירי אדים בטוחים לשימוש לסינוסים סתומים?

כן, בדרך כלל משגיחי אדים בטוחים לשימוש לסינוסים סתומים.עם זאת, חשוב לשמור על ניקיון האדים כדי למנוע הצטברות של עובש וחיידקים.כמו כן, היה מודע ללחות בביתך, מכיוון שיותר מדי לחות יכולה להיות קרקע גידול לקרדית אבק ואלרגנים אחרים.

סיכום

סינוסים סתומים יכולים להיות לא נוחים ומפריעים, אך ישנם כמה תרופות ביתיות שיכולות לעזור להקל על הסימפטומים.ניתן להשתמש בשאיפת קיטור, מכשירי אדים, סירי נטי ושמנים אתרים כדי לעזור לרזה ולנקות ריר, להפחית את הדלקת ולנקות אלרגנים.בגישה הנכונה, אתה יכול להקל ביעילות את הסינוסים הסתומים שלך ולחזור להרגיש טוב יותר.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן