דף הבית » תרופות סבתא » מוגלה בברך – 15 תרופות של סבתא עם תוצאות מוכחות וזולות

מוגלה בברך – 15 תרופות של סבתא עם תוצאות מוכחות וזולות

מוגלה ברך – 15 תרופות של סבתא עם תוצאות מוכחות וזולות

מוגלה בברך היא מצב לא נעים שיכול להיגרם על ידי מספר גורמים.חשוב להיות מודעים לתסמינים השונים ולגורמים למגמרה בברך, כמו גם לתרופות המסורתיות ששימשו במשך מאות שנים כדי לעזור לטפל בה.במאמר זה נדון ב -15 תרופות של סבתא למוגלה בברך שהוכחו כיעילות וזולות.

מה זה מוגלה בברך?

מוגלה בברך היא מצב בו נוזל המכיל תאי דם לבנים ואלמנטים אחרים מצטבר במפרק הברך.נוזל זה מלווה בדרך כלל בכאב ונפיחות, ולעתים קרובות הוא מלווה בריח רע.מוגלה בברך יכולה להיגרם על ידי מגוון מצבים, כולל זיהום, דלקת פרקים וטראומה.

תסמינים של מוגלה בברך

הסימפטום השכיח ביותר של מוגלה בברך הוא כאב ונפיחות במפרק הברך.כאב זה עשוי לנוע בין אי נוחות קלה לכאב קשה.בנוסף, מפרק הברך עשוי להיות חם למגע, והעור סביב המפרק עשוי להיראות אדום ומודלק.הברך עשויה להיות רכה גם למגע, והסביבה עשויה להיות נפוחה.

גורמים למוגלה בברך

מוגלה בברך נגרמת לרוב על ידי זיהום.זיהומים חיידקיים, פטרייתיים ויראליים יכולים לגרום לכולם לברך.בנוסף, דלקת פרקים וטראומה יכולים גם לגרום למוגלה בברך.

תרופות מסורתיות למוגלה בברך

במשך מאות שנים, תרופות מסורתיות שימשו לטיפול במוגלה בברך.להלן 15 תרופות שהוכחו כיעילות וזולות.

H2 – טיפול בחום וקור:

ניתן להשתמש בטיפול בחום וקור להפחתת כאבים ודלקת הקשורים למוגלה בברך.החלת דחיסה חמה או כרית חימום על האזור הפגוע יכולה לסייע בהפחתת נפיחות וכאב, ואילו קומפרסים קרים יכולים לעזור להפחית את הדלקת.

H2 – תרופות צמחיות:

ניתן להשתמש בתרופות צמחיות כמו כורכום, ג’ינג’ר, שום ואקליפטוס לטיפול במוגלה בברך.ידוע כי כורכום יש תכונות אנטי דלקתיות, ואילו ג’ינג’ר ושום ידוע כמי שיש להם תכונות אנטיבקטריאליות.ניתן להשתמש באקליפטוס להפחתת נפיחות וכאב.

H3 – טיפ ייחודי:

כדי למקסם את היתרונות של תרופות צמחי מרפא, חשוב לוודא כי עשבי התיבול מוכנים כראוי.לדוגמה, יש לרסק את השום ולערבב אותו עם מעט מים לפני שהוא מיושם ישירות על האזור המושפע.

H2 – פעילות גופנית:

פעילות גופנית האזור הפגוע יכולה לעזור להפחית נפיחות וכאב הקשורים למוגלה בברך.תרגילי מתיחה עדינים ופעילויות בעלות השפעה נמוכה כמו הליכה ושחייה יכולים לעזור להפחית את הדלקת ולשיפור הניידות.

H2 – עיסוי:

ניתן להשתמש בעיסוי להפחתת נפיחות וכאבים הקשורים למוגלה בברך.עיסוי יכול גם לעזור בשיפור זרימת הדם ולהפחתת הדלקת.

H2 – דיאטה:

אכילת תזונה בריאה יכולה לעזור להפחית את הדלקת ולשפר את הבריאות הכללית.מזונות עשירים בחומצות שומן אומגה 3 כמו סלמון, סרדינים ואגוזי מלך יכולים לעזור להפחית דלקת, בעוד שמזונות עשירים בנוגדי חמצון כמו פירות, ירקות ואגוזים יכולים לעזור בשיפור הבריאות הכללית.

H2 – תוספי מזון:

ניתן לקחת תוספי תזונה כמו שמן דגים וויטמין C להפחתת הדלקת ולשפר את הבריאות הכללית.בנוסף, ניתן ליטול תוספים כמו גלוקוזאמין וכונדרויטין כדי לסייע בהפחתת הכאב ולשפר את ניידות המפרקים.

H2 – דיקור סיני:

ניתן להשתמש בדיקור סיני להפחתת הכאב ולשיפור ניידות המפרקים.דיקור סיני הוא סוג של רפואה סינית מסורתית הכוללת הכנסת מחטים עדינות לנקודות ספציפיות בגוף כדי לסייע בהפחתת הדלקת ולשפר את הבריאות הכללית.

H2 – קומפרסים חמים וקרים:

ניתן להשתמש בקומפרסים חמים וקרים להפחתת נפיחות וכאבים הקשורים למוגלה בברך.קומפרסים חמים יכולים לעזור להפחתת הדלקת, בעוד שדחוסים קרים יכולים לעזור להפחית את הכאב.

H2 – אמבטיות מלח אפסום:

ניתן להשתמש במרחצאות מלח אפסום להפחתת נפיחות וכאבים הקשורים למוגלה בברך.ידוע כי מלח Epsom בעל תכונות אנטי דלקתיות, והוא יכול לעזור להפחית נפיחות ולשיפור ניידות המפרקים.

H2 – Esשמנים סנסים:

ניתן להשתמש בשמנים אתרים כמו לבנדר ושמן עץ התה כדי להפחית את הדלקת ולשפר את הבריאות הכללית.ניתן ליישם את השמנים ישירות על האזור המושפע או להוסיף לאמבטיה חמה.

H2 – שמן קיק:

ידוע כי שמן קיק בעל תכונות אנטי דלקתיות, וניתן ליישם אותו ישירות על האזור המושפע כדי לעזור להפחית נפיחות וכאב.

H2 – תה ג’ינג’ר:

ניתן להשתמש בתה ג’ינג’ר כדי להפחית את הדלקת ולשפר את הבריאות הכללית.ניתן לצרוך את התה באופן קבוע כדי לסייע בהפחתת הנפיחות ולשפר את ניידות המפרקים.

מה זה מוגלה בברך?

מוגלה בברך היא מצב בו זיהום או דלקת גורמים להצטבר של תאי דם לבנים במפרק הברך, וכתוצאה מכך הצטברות מוגלה.המוגלה עלולה לגרום לנפיחות, כאב ואדמומיות במפרק.במקרים מסוימים ניתן לראות גם מוגלה דרך העור.מוגלה בברך נגרמת לרוב על ידי זיהומים חיידקיים או פטרייתיים, אך יכולה להיגרם גם כתוצאה מטראומה גופנית.

15 הסעדים של סבתא עם תוצאות מוכחות וזולות

1.קומפרס חם

ניתן להשתמש בדחיסה חמה כדי להפחית את הכאב והנפיחות הקשורה לפורפוס בברך.כדי להכין דחיסה חמה, מלאו מטלית נקייה במים חמים (לא חמים) והמרחו אותו על האזור הפגוע למשך מספר דקות.חזור על זה מספר פעמים ביום עד שהנפיחות והכאב שככו.

2.שמן עץ התה

בשמן עץ התה תכונות אנטי דלקתיות ואנטיספטיות שיכולות לעזור להפחית את הכאב והנפיחות הקשורים למוגלה בברך.כדי להשתמש בשמן עץ התה, מערבבים שתיים עד שלוש טיפות של השמן עם שמן נשא, כמו שמן זית או שמן קוקוס.החל את התערובת על האזור המושפע ועיסוי בעדינות.חזור על זה מספר פעמים ביום עד שהנפיחות והכאב שככו.

3.כורכום

לכורכום יש תכונות אנטי דלקתיות ומרגישות כאבים שיכולות לעזור להפחית את הכאב והנפיחות הקשורים למוגלה בברך.כדי להשתמש בכורכום, מערבבים כפית אחת של אבקת כורכום עם כפית דבש וכף מים אחת.החל את התערובת על האזור המושפע ועיסוי בעדינות.חזור על זה מספר פעמים ביום עד שהנפיחות והכאב שככו.

4.ג’ינג’ר

לג’ינג’ר יש תכונות אנטי דלקתיות ומרגישות כאבים שיכולות לעזור להפחית את הכאב והנפיחות הקשורים למוגלה בברך.כדי להשתמש בג’ינג’ר, מערבבים כפית אחת של אבקת ג’ינג’ר עם כפית שמן זית אחד.החל את התערובת על האזור המושפע ועיסוי בעדינות.חזור על זה מספר פעמים ביום עד שהנפיחות והכאב שככו.

5.מלח אפסום

ניתן להשתמש במלח Epsom כדי להפחית את הכאב והנפיחות הקשורים למוגלה בברך.כדי להשתמש במלח Epsom, הוסף שתיים או שלוש כפות של המלח לאמבטיה חמה והשרות בתוכו למשך 20 דקות.חזור על זה מספר פעמים ביום עד שהנפיחות והכאב שככו.

6.חומץ תפוחים

חומץ תפוחים הוא בעל תכונות אנטי-דלקתיות ואנטי-חיטוי שיכולות לעזור להפחית את הכאב והנפיחות הקשורה לכהונה בברך.כדי להשתמש בחומץ תפוחים, מערבבים חומץ חלק אחד עם שני חלקים מים.החל את התערובת על האזור המושפע ועיסוי בעדינות.חזור על זה מספר פעמים ביום עד שהנפיחות והכאב שככו.

7.שום

לשום יש תכונות אנטי-חיטוי ואנטי דלקתיות שיכולות לעזור להפחית את הכאב והנפיחות הקשורים למוגלה בברך.כדי להשתמש בשום, לרסק שניים עד שלוש שיני שום ומורחים את העיסה על האזור הנגוע.עטפו את האזור במטלית נקייה והשאירו אותו במשך 20 דקות.חזור על זה מספר פעמים ביום עד שהנפיחות והכאב שככו.

8.שמן קיק

לשמן קיק יש תכונות אנטי דלקתיות ומרגישות כאבים שיכולות לעזור להפחית את הכאב והנפיחות הקשורים למוגלה בברך.כדי להשתמש בשמן קיק, מערבבים כפית אחת של שמן קיק עם כפית שמן זית אחד.החל את התערובת על האזור המושפע ועיסוי בעדינות.חזור על זה מספר פעמים ביום עד שהנפיחות והכאב שככו.

9.שמן קוקוס

גלשמן Oconut יש תכונות אנטי דלקתיות ואנטי-חיטוי שיכולות לעזור להפחית את הכאב והנפיחות הקשורים למוגלה בברך.כדי להשתמש בשמן קוקוס, מערבבים שתיים עד שלוש טיפות של השמן עם שמן נשא, כמו זית או שמן קוקוס.החל את התערובת על האזור המושפע ועיסוי בעדינות.חזור על זה מספר פעמים ביום עד שהנפיחות והכאב שככו.

10.חלב

לחלב יש תכונות אנטי דלקתיות ואנטי-חיטוי שיכולות לעזור להפחית את הכאב והנפיחות הקשורים למוגלה בברך.כדי להשתמש בחלב, מערבבים כף חלב אחת עם כף דבש אחת.החל את התערובת על האזור המושפע ועיסוי בעדינות.חזור על זה מספר פעמים ביום עד שהנפיחות והכאב שככו.

11.תה שחור

לתה שחור יש אנטי-

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן