דף הבית » תרופות סבתא » מה לעשות עם עוויתות שרירים – 11 תרופות של סבתא זולה ובריאה

מה לעשות עם עוויתות שרירים – 11 תרופות של סבתא זולה ובריאה

מהן עוויתות שרירים?


עוויתות שרירים הן התכווצויות לא רצוניות של שריר אחד או יותר.הם נפוצים ויכולים להשפיע על כל שריר בגוף, כולל הגב, הצוואר, הזרועות, הרגליים והבטן.עוויתות שרירים יכולות לנוע בעוצמה החל מתעוותים קלים לכאב עז.הם יכולים להימשך מספר שניות למספר דקות.

מה גורם להתכווצויות שרירים?


עוויתות שרירים יכולות להיגרם על ידי מגוון גורמים, כולל התייבשות, חוסר איזון אלקטרוליטים, עייפות ושימוש יתר בשרירים.גורמים אחרים כוללים מצבים רפואיים בסיסיים, כמו טרשת נפוצה, פיברומיאלגיה ומחלות עצב מוטוריות.

הסעדים של סבתא לעוויתות שרירים

למרות שעוויתות שרירים יכולות להיות כואבות ולא נוחות, ישנם כמה תרופות פשוטות, זולות וטבעיות שעשויות לעזור להקל עליהן.להלן 11 מהתרופות של סבתא לעוויתות שרירים:

  • שתיית מים רבים: התייבשות היא גורם שכיח לעוויתות שרירים, ולכן שתיית הרבה מים יכולה לעזור להפחית את הסיכון להתכווצויות.מכוון לשתות לפחות 8 כוסות מים ביום.
  • אמבטיות מלח אפסום: מלח אפסום הוא מינרל טבעי המורכב ממגנזיום וסולפט.לקיחת אמבטיה עם מלחי אפסום יכולה לעזור להפחית עוויתות שרירים, מכיוון שהמגנזיום עוזר להרפות את השרירים.
  • החלת חום: החלת בקבוק מים חמים או כרית חימום לאזור הפגוע יכולה לעזור להפחתת עוויתות שרירים.החום עוזר להרפות את השרירים ולהפחתת הכאב.
  • מתיחה: מתיחת השריר המושפע יכול לעזור להפחית את עוצמת העווית.למתוח בעדינות את השריר והחזק את המתיחה למשך 30 שניות, חוזר על 3-4 פעמים.
  • עיסוי: עיסוי השריר המושפע יכול לעזור להפחית את עוצמת העווית.לעסות בעדינות את השריר עם קצות האצבעות שלך למשך 5-10 דקות.
  • מיץ לימון: שתיית כוס מים חמים עם מיץ לימון יכולה לעזור להפחתת עוויתות שרירים.הוויטמין C במיץ הלימון מסייע בהפחתת הדלקת והאשלגן עוזר להרפות את השרירים.
  • חומץ תפוחים: שתיית כוס מים חמים עם חומץ תפוחים יכולה לעזור להפחית עוויתות שרירים.החומצה האצטית בחומץ סיידר התפוחים מסייעת להפחתת הדלקת ולהרגיע את השרירים.
  • תה ג’ינג’ר: שתיית תה ג’ינג’ר יכולה לעזור להפחית עוויתות שרירים.התכונות האנטי דלקתיות של ג’ינג’ר עוזרות להפחתת הדלקת ולהרגיע את השרירים.
  • תה נענע: שתיית תה נענע יכולה לעזור להפחית עוויתות שרירים.המנטול במנטה מסייע בהפחתת הדלקת ולהרגיע את השרירים.
  • כורכום: צריכת כורכום יכולה לעזור להפחית עוויתות שרירים.התכונות האנטי דלקתיות של כורכום עוזרות להפחתת הדלקת ולהרגיע את השרירים.
  • פלפל קאיין: צריכת פלפל קאיין יכולה לעזור להפחית עוויתות שרירים.הקפסאיצין בפלפל קאיין עוזר להפחית את הדלקת ולהרגיע את השרירים.

ניתן להשתמש ב

תרופות אלה בשילוב עם טיפולים אחרים, כמו מתיחות, עיסוי וחום, כדי לעזור להפחית את עוצמת עוויתות השרירים.עם זאת, אם העוויתות נמשכות או מחמירות, חשוב לפנות לייעוץ רפואי.

טיפ מועיל

חשוב לקחת הפסקות קבועות ולהמשיך לחות בעת עוסקות בפעילויות הכרוכות בשימוש בשרירים, כמו פעילות גופנית, כדי להפחית את הסיכון לעוויתות שרירים.

חלק 2: יותר תרופות של סבתא לתכווצויות שרירים

סבתות היו מקור אמין לתרופות ביתיות במשך שנים רבות.הם העבירו תרופות לדורות של בני משפחה, וכולנו יכולים ליהנות מהטיפולים המנוסים והאמאיים הללו.להלן כמה טיפולי עווית שרירים טבעיים וזולים יותר שהועברו לאורך דורות:

חומץ תפוחים

חומץ תפוחים שימש כתרופה ביתית במשך מאות שנים.זה ידוע בתכונותיו האנטי דלקתיות, שיכולות לעזור להפחית את הכאב והאי הנוחות הקשורים לעוויתות שרירים.כדי להשתמש בו, מערבבים כף אחת של חומץ תפוחים עם כוס O אחתf מים ושותים אותם פעמיים ביום.

ג’ינג’ר

ג’ינג’ר הוא מרכיב אנטי דלקתי נוסף שיכול לעזור להרגיע את עוויתות השרירים.כדי להשתמש בו, מערבבים כפית אחת של ג’ינג’ר מגורד טרי עם כוס מים רותחים אחת ונותנים לו תלול למשך עשר דקות.מסננים את התערובת ושותים אותה פעמיים ביום לקבלת התוצאות הטובות ביותר.

שום

שום הוא תרופה טבעית עוצמתית לעוויתות שרירים.זה עוזר להפחית דלקת ויכול לשמש גם כמשכך כאב טבעי.כדי להשתמש בו, מערבבים שתי שיני שום טחון עם כפית דבש אחת וכוס מים חמים.שתו תערובת זו פעמיים ביום כדי להפחית את עוויתות השרירים.

פלפל קאיין

פלפל קאיין הוא משכך כאבים טבעי שיכול לעזור להפחית עוויתות שרירים.כדי להשתמש בו, מערבבים כפית אחת של פלפל קאיין עם כוס מים חמים ושותה אותה פעמיים ביום.

תה קמומיל

תה קמומיל הוא משקה מרגיע שיכול להפחית את עוויתות השרירים.כדי להשתמש בו, תלול כפית קמומיל בכוס מים רותחים למשך עשר דקות.מסננים את התערובת ושותים אותה פעמיים ביום לקבלת התוצאות הטובות ביותר.

לבנדר

לבנדר הוא עשב מרגיע שיכול לעזור להפחית עוויתות שרירים.כדי להשתמש בו, מערבבים כפית אחת של שמן אתרי לבנדר עם כף שמן זית אחד ועיסו אותו לאזור הפגוע.חזור על זה פעמיים ביום לקבלת התוצאות הטובות ביותר.

מלחי אפסום

מלחי אפסום הם מרגיע שרירים טבעיים שיכול לעזור להפחית עוויתות שרירים.כדי להשתמש בו, מערבבים כוס אחת של מלחי אפסום עם שתי כוסות מים חמים וספגו בתערובת במשך עשרים דקות.

קרח

קרח הוא תרופה פשוטה אך יעילה לעוויתות שרירים.כדי להשתמש בו, עטפו כמה קוביות קרח בבד והפעילו אותו על האזור הפגוע למשך רבע שעה בכל פעם.חזור על זה פעמיים עד שלוש פעמים ביום לקבלת התוצאות הטובות ביותר.

יוגה

יוגה היא דרך נהדרת להרפות את השרירים שלך ולהפחית עוויתות.כדי להשתמש בו, תרגל תנוחות יוגה פשוטות כמו תנוחת הילד וכלב כלפי מטה.החזק כל תנוחה למשך שתיים -שלוש דקות וחזור על הרצף פעמיים עד שלוש פעמים ביום לקבלת התוצאות הטובות ביותר.

מסקנה

עוויתות שרירים יכולות להיות כואבות ומפריעות, אך ישנם הרבה תרופות טבעיות וזולות שיכולות לעזור.סבתות משתמשות בסעדים אלה במשך מאות שנים, וכולנו יכולים ליהנות מחוכמתן.מחומץ תפוחים ליוגה, ישנם המון תרופות שיכולות לעזור להפחית עוויתות שרירים.

שאלות נפוצות

  • מהם כמה תרופות ביתיות לעוויתות שרירים?
    כמה תרופות ביתיות לעוויתות שרירים כוללות חומץ תפוחים, ג’ינג’ר, שום, פלפל קאיין, תה קמומיל, לבנדר, מלחי אפסום, קרח ויוגה.
  • האם תרופות אלה בטוחות?
    כן, תרופות אלה בטוחות לשימוש ויכולות לעזור להפחית עוויתות ושרירים.עם זאת, אם אתה חווה השפעות שליליות, הפסיק להשתמש בתרופה והתייעץ עם רופא.

לסיכום, עוויתות שרירים יכולות להיות לא נוחות ומפריעות, אך ישנם הרבה תרופות טבעיות וזולות שיכולות לעזור.סבתות משתמשות בסעדים אלה במשך מאות שנים, וכולנו יכולים ליהנות מחוכמתן.החל מחומץ תפוחים ליוגה, ישנם שפע של תרופות שיכולות לעזור להפחית עוויתות שרירים, וכולם בטוחים ויעילים.למידע נוסף תוכלו לבדוק את הגדרת Wikipedia.org מה לעשות עם עוויתות שרירים –

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן