דף הבית » תרופות סבתא » ליחה צהובה – 19 הסעדים של סבתא שכדאי לדעת וטבעי לשיעול ולליבה
dcddd dadddd  ddadadddd dadc daddaad dadbddd dcddadaa d

ליחה צהובה – 19 הסעדים של סבתא שכדאי לדעת וטבעי לשיעול ולליבה

ליחה היא ריר עבה ודביק המיוצר על ידי הגוף כחלק מההגנות הטבעיות שלו.בדרך כלל הוא צהוב בצבע, אם כי הוא יכול להשתנות בצבע תלוי במקור הזיהום.אמנם ליחה צהובה אינה בהכרח אינדיקציה למחלה קשה, אך לרוב היא סימן לזיהום או דלקת.במאמר זה נדון ב -19 סעדים של סבתא שכדאי לדעת על שיעול ולליחה, כמו גם על כמה טיפולים טבעיים שעשויים לעזור.

שיעול ופליגה: הבנת היסודות

שיעול ופלג הם שתיים מההגנות הטבעיות בגוף מפני זיהום.שיעול עוזר לגרש ריר או פסולת אחרת מדרכי הנשימה, ואילו ליחה עוזרת ללכוד ולהסיר חלקיקים זרים מהגוף.שני התהליכים הללו הם נורמליים ובריאים, אך הם יכולים להיות בעייתיים אם הם הופכים תכופים מדי או אינטנסיביים.במקרה זה, חשוב לפנות לייעוץ רפואי.

הבנת הגורמים לשיעול וליחה

שיעול ופליגה יכולים להיגרם על ידי מגוון גורמים שונים, כולל זיהום, דלקת, אלרגיות ואפילו חומרים מגרים סביבתיים.חשוב לקבוע את הגורם הבסיסי לשיעול ולפלגה על מנת לטפל בו ביעילות.

19 הסעדים של סבתא שכדאי לדעת על שיעול ופליג

ישנם מגוון של תרופות מסורתיות וטיפולים טבעיים ששימשו במשך מאות שנים לטיפול בשיעול ופיטל.להלן 19 מהתרופות הביתיות הפופולריות והיעילות ביותר:

1. דבש: דבש משמש זה מכבר כתרופה טבעית לשיעול ולליבה.נחשב שיש לו תכונות אנטי דלקתיות, שיכולות לעזור להפחית את הדלקת הגורמת לשיעול ופילה.

2. ג’ינג’ר: ג’ינג’ר שימש כתרופה מסורתית במשך מאות שנים.נחשב שיש לו תכונות אנטי דלקתיות ואנטי-מיקרוביאליות, שיכולות לעזור להפחית דלקת ולהילחם בזיהום.

3. שום: שום הוא תרופה מסורתית נוספת שנחשבת שיש לה תכונות אנטי-מיקרוביאליות ואנטי דלקתיות.

4. לימון: לימון הוא מקור טבעי לוויטמין C, שנחשב כמסייע להגביר את מערכת החיסון ולהפחית את הדלקת.

5. כורכום: כורכום הוא תבלין פופולרי שנחשב שיש לו תכונות אנטי דלקתיות ואנטיבקטריאליות.

6. חילבה: חילבה היא תרופה צמחית פופולרית שנחשבת שיש להן תכונות אנטי דלקתיות ואנטי-מיקרוביאליות.

7. מנטה: מנטה הוא עשב פופולרי שנחשב שיש לו תכונות אנטי דלקתיות, אנטי-מיקרוביאליות ואנטי-פסמודיות.

8. אקליפטוס: אקליפטוס הוא תרופה מסורתית שנחשבת שיש להן תכונות אנטי דלקתיות, אנטי-מיקרוביאליות ומציפות.

9. קינמון: קינמון הוא תבלין פופולרי שנחשב שיש לו תכונות אנטי דלקתיות, אנטי-מיקרוביאליות ואנטי-פסמודיות.

10. ציפורן: ציפורן הם תרופה מסורתית שנחשבת כמי שיש לה תכונות אנטי-דלקתיות, אנטי-מיקרוביאליות ומציפות.

11. ליקריץ: ליקריץ הוא תרופה פופולרית שנחשבת שיש להן נכסים אנטי דלקתיים ומציפים.

12. אורגנו: אורגנו הוא עשב פופולרי שנחשב שיש לו תכונות אנטי דלקתיות, אנטי-מיקרוביאליות ואנטי-פסמודיות.

13. שורש מרשמלו: שורש מרשמלו הוא תרופה מסורתית שנחשבת שיש להן תכונות אנטי דלקתיות ומציפות.

14. אלם חלקלק: אלם חלקלק הוא תרופה מסורתית שנחשבת שיש לה תכונות אנטי-דלקתיות ומציפות.

15. ולריאן: ולריאן הוא עשב פופולרי שנחשב שיש לו תכונות אנטי-דלקתיות, אנטי-מיקרוביאליות ואנטי-פסמודיות.

16. טימין: טימין הוא עשב פופולרי שנחשב שיש לו תכונות אנטי-דלקתיות, אנטי-מיקרוביאליות ומציפות.

17. קמומיל: קמומיל הוא תרופה מסורתית שנחשבת שיש לה תכונות אנטי דלקתיות, אנטי-מיקרוביאליות ואנטי-פסמודיות.

18. אלוורה: אלוורה היא תרופה פופולרית שנחשבת שיש להן תכונות אנטי דלקתיות ואנטי-פסמודיות.

19. חומץ תפוחים: חומץ תפוחים הוא תרופה פופולרית שנחשבת שיש להן אנטי דלקתתכונות אורייות אנטי -פסמודיות.

טיפולים טבעיים לשיעול ולפלג

בנוסף לתרופות המסורתיות המפורטות לעיל, ישנם גם מספר טיפולים טבעיים שיכולים לעזור בהפחתת שיעול ופיטל.להלן כמה מהטיפולים הטבעיים הפופולריים והיעילים ביותר:

שאיפת קיטור

שאיפת קיטור היא טיפול טבעי פופולרי

צריכת נוזלים

אחת הדרכים הטובות ביותר לטיפול בפליגה צהובה היא להגדיל את צריכת הנוזל שלך.זה עוזר לדלל את הריר ומקל על הגירוש.שתיית שפע נוזלים, כמו מים, מיץ, תה צמחים ומרק, יכולה לעזור להפחית את כמות הליחה הצהובה במערכת שלך.חשוב גם להימנע ממשקאות המכילים קפאין, מכיוון שזה יכול לגרום להתייבשות ולהחמיר את הסימפטומים שלך.בנוסף, נסה להימנע מאלכוהול, מכיוון שהוא יכול גם להתייבש אותך ולהחמיר את הסימפטומים שלך.

שאיפת קיטור

שאיפת קיטור היא דרך נהדרת נוספת לטפל בפליגה צהובה.זה עוזר לשחרר את הריר ומקל על הגירוש.לשם כך, מלאו קערה גדולה במים רותחים, הניחו מגבת מעל הראש ונשענים מעל הקערה.הקפידו לשמור על עיניים עצומות בזמן שעשיתם זאת.הישאר במצב זה כמה דקות ואז קח הפסקה.אתה יכול לחזור על כך מספר פעמים ביום כדי לעזור להפחית את כמות הליחה הצהובה במערכת שלך.

תרופות צמחי מרפא

ישנם גם מספר תרופות צמחיות שיכולות לעזור להפחית את כמות הליחה הצהובה במערכת שלך.כמה מעשבי התיבול הפופולריים ביותר למטרה זו כוללים את מולין, אלם חלקלק, שורש מרשמלו ואקליפטוס.ניתן לצרוך עשבי תיבול אלה בצורת תה, תמיסה או קפסולה.עם זאת, חשוב לציין כי אין להשתמש בצמחי מרפא אלה במקום תרופות שאתה עלול לטפל במצבך.

דיקור סיני

דיקור סיני הוא תרופה פופולרית נוספת לליחה צהובה.הנוהג הסיני העתיק הזה מבוסס על האמונה שאנרגיה זורמת בגוף לאורך שבילים המכונה מרידיאנים.במהלך מפגש דיקור סיני, מחטים דקות מאוד מוכנסות לנתיבים אלה כדי לסייע בהחזרת האיזון ולקדם ריפוי.אומרים כי דיקור סיני פועל בכך שהוא עוזר לגוף לייצר באופן טבעי הורמונים וכימיקלים שיכולים להפחית דלקת ולשפר את התפקוד הכולל של הגוף.

סיכום

ליחה צהובה יכולה להיות מצב מטריד ולא נוח להתמודד איתו.למרבה המזל, ישנם מספר תרופות שיכולות לעזור להפחית את הסימפטומים שלה.הגדלת צריכת הנוזלים שלך, ביצוע שאיפת קיטור ולקיחת תרופות צמחי מרפא יכולות לעזור להפחית את כמות הליחה הצהובה במערכת שלך.בנוסף, אומרים כי דיקור סיני יעיל בטיפול במצב זה.אם אתה חווה ליחה צהובה, חשוב לדבר עם הרופא שלך כדי לקבוע את אפשרות הטיפול הטובה ביותר עבורך.

שאלות נפוצות

מה זה ליחה צהובה?

ליחה צהובה היא סוג של ריר המיוצר כאשר הגוף נלחם בזיהום.בדרך כלל הוא עבה וצהוב בצבע ויכול להיות מלווה בתסמינים אחרים כמו שיעול, כאב גרון וחום.

מהן כמה תרופות ביתיות לליחה צהובה?

כמה תרופות ביתיות לליחה צהובה כוללות הגדלת צריכת הנוזלים שלך, ביצוע שאיפת קיטור ולקיחת תרופות צמחי מרפא.בנוסף, אומרים כי דיקור סיני יעיל בטיפול במצב זה.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן