דף הבית » תרופות סבתא » טיפול נקע בקרסול – 2 תרופות סבתות טבעיות ומרפאות

טיפול נקע בקרסול – 2 תרופות סבתות טבעיות ומרפאות

מהו נקע בקרסול?

נקע בקרסול הוא פציעה ברצועות בקרסול.רצועות הן הלהקות הסיביות החזקות המחברות את העצמות במפרק הקרסול.כאשר רצועה נמתחת מעבר לטווח הרגיל שלה, היא יכולה לקרוע, וכתוצאה מכך כאב, נפיחות ותחושת חוסר יציבות במפרק הקרסול.נקעים בקרסול הם הסוג הנפוץ ביותר של פגיעה במפרק הקרסול ויכולים לנוע בין קל לחמור.

הסעדים של סבתא לטיפול נקע קרסול

ניתן לטפל בקריעים בקרסול במגוון שיטות שונות, כולל תרופות טבעיות וריפוי.לסבתות תמיד היו שיטות ייחודיות משלהן לטיפול במחלות נפוצות.להלן 2 תרופות טבעיות וריפוי סבתא לטיפול בטרחים בקרסול:

1.החל קומפרס קר

אחת הדרכים הטובות ביותר להפחתת נפיחות ואי נוחות מנקע בקרסול היא ליישם דחיסה קרה.קומפרסים קרים מפחיתים דלקת ונפיחות ויכולים לספק הקלה מיידית מכאב.להכנת דחיסה קרה, מלאו שקית ניילון עם קרח כתוש, עטפו אותו במגבת דקה ומורחים אותו על האזור הפגוע למשך 10 דקות בכל פעם.

2.השתמש בחבילת שמן קיק

ניתן להשתמש בחבילות שמן קיק כדי להפחית את הדלקת ולשיפור זרימת הדם באזור הפגוע.להכנת חבילת שמן קיק, משרים חתיכת בד קטנה בשמן קיק והניחו אותה על האזור הפגוע.לאחר מכן, עטפו אותו בניילון נצמד ומורחים כרית חימום או בקבוק מים חמים.השאר את החבילה דולקת למשך 30-60 דקות.

טיפ ייחודי ומועיל

כאשר מטפלים בנקע בקרסול, חשוב לשמור על הקרסול מוגבה כדי להפחית נפיחות ולשפר את זרימת הדם.העלאת הקרסול יכולה לעזור להפחית את הכאב והנפיחות, וגם להאיץ את תהליך הריפוי.הקפידו לרומם את הקרסול למשך 15-20 דקות בכל פעם.

בנוסף לטיפולים שהוזכרו לעיל, חשוב גם לנוח ולהימנע מהשבת משקל על הקרסול הפצוע.זה ייתן לרצועות זמן לרפא ולעזור במניעת נזק נוסף.חשוב גם להימנע מכל פעילויות העלולות לגרום לכאב או אי נוחות בקרסול הפצוע.

לבסוף, אם אתה חווה כאב או נפיחות קשה, פנה מייד לטיפול רפואי.

תרופות טבעיות מסורתיות לקרסול נקע

כשמדובר בטיפול בקרסול נקע, תרופות טבעיות מסורתיות יכולות להיות דרך נהדרת להאיץ את תהליך הריפוי.תרופות אלה שימשו במשך מאות שנים לטיפול בקרסוליים נקעים ויכולים להיות יעילים באותה מידה כמו טיפולים מודרניים.להלן כמה מהתרופות הטבעיות המסורתיות הפופולריות ביותר לקרסול נקע:

מנוחה וקרח

אחד התרופות הנפוצות ביותר לקרסוליים נקע הוא מנוחה וקרח.מנוחה של הקרסול מאפשרת לו לרפא מהר יותר ומפחיתה את הנפיחות.יש ליישם קרח על הקרסול למשך 20 דקות בכל פעם כל כמה שעות כדי להפחית את הדלקת והכאב.

עטיפות דחיסה

עטיפות דחיסה הן דרך נהדרת לספק תמיכה בקרסול ולהפחית נפיחות.יש ללבוש אותם לפחות 48 שעות לאחר הפציעה וניתן להסיר אותם לפרקי זמן קצרים כדי לאפשר מתיחה ופעילות גופנית.

הגבהה

הרמת הקרסול יכולה לעזור להפחית נפיחות וכאב.עדיף לשמור על הקרסול מעל הלב לקבלת אפקט מרבי.

הסעדים של סבתא לקרסול נקע

בנוסף לתרופות טבעיות מסורתיות, ישנם כמה תרופות של סבתא שניתן להשתמש בהן לטיפול בקרסול נקע.להלן כמה מהתרופות הפופולריות ביותר:

חומץ תפוחים

חומץ תפוחים הוא תרופה טבעית נהדרת לקרסוליים נקע.כדי להשתמש בתרופה זו, ערבבו שתי כפות חומץ תפוחים עם כוס מים חמים.משרים מטלית בתערובת ועוטפים אותו סביב הקרסול למשך 15 עד 20 דקות.

שמן קיק

שמן קיק משמש זה מכבר לטיפול בקרסוליים נקעים.כדי להשתמש בתרופה זו, ערבבו שתי כפות שמן קיק עם כף שמן זית אחת.לעסות את התערובת לקרסול למשך 10 דקות.

פלפל קאיין

פִּלפֶּלֶתניתן להשתמש בפלפל כדי להפחית נפיחות וכאב.כדי להשתמש בתרופה זו, מערבבים כפית אחת של פלפל קאיין עם כף שמן זית אחת.לעסות את התערובת לקרסול למשך 10 דקות.

הסעדים הטבעיים והסבתא המסורתיים הללו יכולים לעזור להפחית נפיחות וכאב ולהאיץ את תהליך הריפוי.למרות שהם עשויים להיות לא יעילים כמו טיפולים מודרניים, הם יכולים לספק הקלה מהכאב ואי הנוחות של קרסול נקע.

שאלות נפוצות

האם תרופות אלה יכולות לעזור להאיץ את תהליך הריפוי?

כן, תרופות אלה יכולות לעזור להאיץ את תהליך הריפוי על ידי הפחתת נפיחות וכאב.עם זאת, אין להשתמש בהם כתחליף לטיפול רפואי.

מה הדרך הטובה ביותר ליישם תרופות אלה?

הדרך הטובה ביותר למרוח תרופות אלה היא לעטוף את הקרסול בבד ספוג בתערובת למשך 15 עד 20 דקות.ניתן ליישם את התערובת מספר פעמים ביום לקבלת אפקט מרבי.

קרסוליים נקעים יכולים להיות כואבים ולא נוחים, והתרופות הטבעיות והסבתות המסורתיות יכולות לספק הקלה ולעזור להאיץ את תהליך הריפוי.מנוחה וקרח, עטיפות דחיסה, גובה, חומץ תפוחים, שמן קיק ופלפל קאיין הם כולם תרופות פופולריות לקרסוליים נקעים.עם זאת, אין להשתמש בתרופות אלה כתחליף לטיפול רפואי.

נקעים בקרסול יכולים להיות פגיעה קשה בהתאוששות ממנה, אך עם הטיפול הנכון, ההחלמה יכולה להיות מהירה ויעילה כאחד.הסעדים הטבעיים והסבתא המסורתיים יכולים לספק הקלה ולהאיץ את תהליך הריפוי.חשוב להתייעץ עם איש מקצוע בתחום הבריאות אם הכאב לא ישתפר לאחר השימוש בתרופות אלה.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן