דף הבית » תרופות סבתא » קרסול נקע – 17 תרופות סבתות בריאות וסודיות
dadadaddc dadada  daadaddaddaa daddaaddaa ddaddddaa ddadddd

קרסול נקע – 17 תרופות סבתות בריאות וסודיות

קרסול נקע – 17 תרופות סבתות בריאות וסודיות

קרסוליים נקעים הם אחת הפציעות הנפוצות ביותר ויכולות להיגרם על ידי נפילות, פעילויות ספורט, מעדיפות או דליקה או פעילויות אחרות.קרסול נקע הוא פציעה ברצועות, שהם הלהקות המחזיקות את עצמות הקרסול יחד.זה יכול להיות כואב ויכול לגרום לקושי בהליכה ועמידה.למרבה המזל, ישנן דרכים רבות להתייחס ולנהל קרסול נקע.להלן 17 מהסעדים הטובים והסודיים ביותר של סבתות שיעזרו לכם לרפא ולהפחית את אי הנוחות.

H2: מנוחה וקרח

הדרך הטובה ביותר לטפל בקרסול נקע היא לנוח אותו ולהחיל קרח.החלת קרח על האזור הפגוע יכולה לעזור להפחית נפיחות וכאב.יש להחיל קרח למשך 15 עד 20 דקות בכל פעם מספר פעמים ביום בימים הראשונים לאחר הפציעה.ניתן להשתמש בשקית של ירקות קפואים או חבילת קרח כדי למרוח את הקרח.

H2: דחיסה

דחיסה יכולה גם לעזור להפחית נפיחות וכאב.הדרך הטובה ביותר להשתמש בדחיסה היא לעטוף את הקרסול בתחבושת אלסטית.יש לעשות זאת בחוזקה אך לא חזק מדי כדי לגרום לאי נוחות.יש ללבוש את התחבושת לפחות 48 שעות לאחר הפציעה.

H3: גובה

הרמת הקרסול יכולה לעזור להפחית נפיחות.יש להעלות את הקרסול גבוה יותר מהלב במידת האפשר.ניתן לעשות זאת על ידי העלאת כף הרגל על כרית תוך שכיבה או ישיבה.

טיפ: הניחו כמה כריות מתחת לרגל כדי להציע אותה לרמה הרצויה.

UL: תרופות אחרות

אלה חלק מהתרופות האחרות שעשויות לעזור להפחית נפיחות וכאב:

-נטילת משככי כאבים ללא מרשם כמו איבופרופן או אצטמינופן

– לובש סד או ייצוב מגף כדי לתמוך בקרסול

– ביצוע טווח עדין של תרגילי תנועה לקרסול

– ביצוע תרגילי חיזוק לקרסול

– ביצוע מתיחות לשרירי העגל

– מתרחצות אמבטיות חמות וקר לקרסול

– מריחת קרם אקטואלי כמו ארניקה או טייגר בלאם על הקרסול

– שימוש בשמנים אתרים כמו לבנדר או אקליפטוס לארומתרפיה

– מריחת כרית חימום או קומפרס חם לקרסול

– עיסוי הקרסול

– עושה דיקור סיני למען הקרסול

– ביצוע גירוי חשמלי לקרסול

– ביצוע התאמות כירופרקטיות לקרסול

– נטילת תוספי מזון טבעיים כמו כורכום או ברומליין

– עושה יוגה למען הקרסול

– אכילת תזונה בריאה עשירה במזונות אנטי דלקתיים

ת: מתי לפנות לרופא

חשוב לפנות לטיפול רפואי אם הכאב חמור או אם הנפיחות והכאב אינם משתפרים עם טיפולים בבית.רופא יכול להעריך את הפציעה ולספק תוכנית טיפול ספציפית יותר.

לסיכום, קרסוליים נקעים יכולים להיות כואבים ויכולים לגרום לקושי בהליכה ולעמידה.למרבה המזל, ישנם טיפולים ותרופות רבות שיכולות לעזור להפחית נפיחות וכאב.חשוב לנוח ולקרח את הקרסול, להשתמש בדחיסה ולהעלות את הקרסול.ישנם גם תרופות אחרות כמו נטילת משככי כאבים ללא מרשם, ביצוע תרגילי תנועה טווח והפעלת שמנים אתרים.אם הכאב חמור או אם הוא לא משתפר עם טיפולים, חשוב לפנות לטיפול רפואי.

טיפים להתאוששות לקרסול נקע

ישנם מספר דברים שניתן לעשות כדי לעזור בהחלמת קרסול נקע.המפתח הוא להישאר מכף הרגל הפגועה ולהימנע מפעילת לחץ עליו.זה יכול לעזור להפחית נפיחות וכאב תוך קידום ריפוי.מנוחה וגובה הקרסול יכולים גם להועיל.בנוסף, חשוב לעקוב אחר עצתו של איש מקצוע רפואי, כמו רופא אורטופדי, פיזיותרפיסט או מומחה לרפואת ספורט.

קרח

החלת קרח על האזור יכולה לעזור להפחית נפיחות וכאב.יש ליישם קרח למשך 10-15 דקות בכל פעם, עם לפחות שעה בין היישומים.עטפו את הקרח במגבת והימנעו מהפעלתו ישירות על העור.

דחיסה

דחיסה יכולה לעזור להפחית נפיחות ולספק תמיכה בקרסול.עוטף או דחיסהניתן להשתמש בגרבי יון כדי לספק תמיכה זו תוך עזרה להגביל את טווח התנועה של הקרסול.

הסעדים של סבתא לקרסול נקע

בנוסף לטיפים שלמעלה, ישנם מספר סעדים שהועברו מסבתות לאורך השנים שיכולות לעזור בהחלמת קרסול נקע.

אמבטיה מלח אפסום

השריית הקרסול הנוקע באמבטיית מלח אפסום יכולה לעזור להפחית את הנפיחות והכאב.כדי לבצע את האמבטיה, הוסף 2 כוסות מלח אפסום לאמבטיה חמה וספוג את הקרסול למשך 15-20 דקות.

קומפרס חומץ תפוחים

קומפרס העשוי מחומץ תפוחים יכול לעזור להפחית נפיחות ולקדם ריפוי.כדי להכין את הדחיסה, מערבבים חלקים שווים של חומץ תפוחים ומים חמים והשרו מטלית בתמיסה.החל את הבד על הקרסול למשך 10-15 דקות.

קומפרס ג’ינג’ר וכורכום

תרופה נוספת שיכולה לעזור בהחלמת קרסול נקע הוא קומפרס העשוי מג’ינג’ר וכורכום.לייצור הדחיסה, מערבבים חלקים שווים של ג’ינג’ר ואבקת כורכום במים חמים.משרים מטלית בתמיסה ומורחים אותו על הקרסול למשך 10-15 דקות.

עיסוי שמן חרדל

עיסוי קרסול נקע עם שמן חרדל יכול לעזור להפחית נפיחות ולקדם את תהליך הריפוי.כדי להכין את שמן העיסוי, מערבבים חלקים שווים של שמן חרדל ומים חמים ומעסה את הקרסול למשך 10-15 דקות.

סיכום

התאוששות בקרסול נקע דורשת מנוחה, גובה, ובמקרים מסוימים עזרתו של איש מקצוע רפואי.בנוסף, ישנם מספר תרופות של סבתא שניתן להשתמש בהן כדי לעזור בתהליך ההתאוששות, כמו אמבטיות מלח אפסום, קומפרס חומץ תפוחים, קומפרס ג’ינג’ר וכורכום ועיסויי שמן חרדל.

שאלות נפוצות

כמה זמן עלי להישאר מהקרסול הנוקע שלי?

חשוב להימנע מפעיל לחץ על הקרסול הפגוע עד שהספיק לרפא.זה יכול לקחת בין כמה שבועות לכמה חודשים, תלוי בחומרת הפציעה.

מה הדרך הטובה ביותר להפחית נפיחות?

החלת קרח ושימוש בדחיסה יכולה לעזור להפחית נפיחות וכאבים הקשורים לקרסול נקע.בנוסף, שימוש בתרופות של סבתא כמו אמבטיות מלח אפסום וקומפרי חומץ תפוחים יכול גם להועיל.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן