דף הבית » תרופות סבתא » אוזן סתומה וכואבת – 17 תרופות סבתות ישנות ומשקמות

אוזן סתומה וכואבת – 17 תרופות סבתות ישנות ומשקמות

כאבי אוזניים יכולים להיות חוויה כואבת ומפריעה מאוד, במיוחד לילדים.אוזן סתומה וכואבת נגרמת לרוב על ידי הצטברות נוזלים, זיהום, אלרגיות או חסימות אחרות.במאמר זה, נדון ב -17 תרופות של סבתא ותיקה ומשקמת לאוזן סתומה וכואבת, יחד עם כמה טיפים מועילים כדי לוודא שאתה נוקט בצעדים הנכונים כדי להקל על אי הנוחות שלך.

מה גורם לאוזן סתומה וכואבת?

אוזן סתומה וכואבת יכולה להיגרם על ידי מגוון גורמים, כולל הצטברות נוזלים באוזן התיכונה, זיהום, אלרגיות או חסימות אחרות.הצטברות נוזלים באוזן התיכונה היא גורם שכיח לכאבי אוזניים אצל ילדים, שכן הצינורות האוסטאצ’ים המחברים את האוזן התיכונה לחלק האחורי של הגרון הם צרים יותר ונחסמים יותר בילדים מאשר אצל מבוגרים.זיהומי אוזניים הם גם גורם שכיח לאוזני אוזניים ויכולים להיגרם על ידי חיידקים או וירוסים.אלרגיות ובעיות בסינוסים יכולים גם לגרום לאוזן סתומה וכואבת, כמו גם הצטברות שעוות אוזניים, חפצים זרים או אפילו שינויים בלחץ הברומטרי.

הסעדים של סבתא לאוזן סתומה וכואבת

סבתות משתמשות בתרופות ביתיות כדי להקל על כאבי כאב במשך מאות שנים.להלן 17 תרופות ישנות ומשקמות ששימשו לסייע באוזן סתומה וכואבת:

  • קומפרס חם: החלת דחיסה חמה על החלק החיצוני של האוזן יכולה לעזור להפחית כאב ונפיחות.
  • שום: שום שימש במשך מאות שנים כתרופה ביתית יעילה להקלה על כאבי כאב אוזניים.זה יכול לשמש בצורה של עוף, או שמן שום יכול לשמש כטיפות אוזניים.
  • בצל: לבצל יש תכונות חיטוי ואנטיבקטריאליות שיכולות לעזור להפחית את הכאב והדלקת.זה יכול לשמש בצורה של עוף או כטיפת אוזניים.
  • חומץ תפוחים: חומץ תפוחים יש תכונות אנטי דלקתיות ואנטיביוטיקה שיכולות לעזור להפחית את הכאב והנפיחות.זה יכול לשמש כטיפת אוזניים או להחיל על כדור כותנה ולהניח באוזן.
  • שמן מוללין: שמן מוללין הוא תרופה ביתית יעילה לכאבי כאב אוזניים.זה יכול לשמש כטיפת אוזניים או להחיל על כדור כותנה ולהניח באוזן.
  • מלח: ניתן להשתמש במלח כדי להוציא עודף נוזלים מהאוזן.ניתן ליישם אותו על כדור כותנה ולהניח באוזן.
  • שמן עץ התה: שמן עץ התה הוא בעל תכונות אנטי-חיטוי ואנטי דלקתיות שיכולות לעזור להפחית את הכאב והדלקת.זה יכול לשמש כטיפת אוזניים או להחיל על כדור כותנה ולהניח באוזן.
  • שמן זית: ניתן להשתמש בשמן זית לריכוך שעוות אוזניים ולהפחתת כאבים ודלקת.זה יכול לשמש כטיפת אוזניים או להחיל על כדור כותנה ולהניח באוזן.
  • כסף קולואידי: כסף קולואידי יש תכונות אנטיבקטריאליות ואנטי דלקתיות שיכולות לעזור להפחית את הכאב והדלקת.זה יכול לשמש כטיפת אוזניים או להחיל על כדור כותנה ולהניח באוזן.
  • שמן שום ומיץ בצל: ניתן לשלב שמן שום ומיץ בצל ולהשתמש בו כירידת אוזניים כדי לעזור להפחית את הכאב והדלקת.
  • אלוורה: אלוורה יש תכונות אנטי-דלקתיות ואנטי-חיטוי שיכולות לעזור להפחית את הכאב והדלקת.זה יכול לשמש כטיפת אוזניים או להחיל על כדור כותנה ולהניח באוזן.
  • דבש: לדבש יש תכונות אנטיבקטריאליות ואנטי דלקתיות שיכולות לעזור להפחית כאב ודלקת.זה יכול לשמש כטיפת אוזניים או להחיל על כדור כותנה ולהניח באוזן.
  • מי מלח חמים: ניתן להשתמש במי מלח חמים כדי לשטוף עודף נוזלים ולהפחתת הכאב.זה יכול לשמש כטיפת אוזניים או להחיל על כדור כותנה ולהניח באוזן.
  • ג’ינג’ר: לג’ינג’ר יש תכונות אנטי דלקתיות ומשכך כאבים שיכולים לעזור להפחית כאב ודלקת.זה יכול לשמש כטיפת אוזניים או להחיל על כדור כותנה ולהניח באוזן.
  • חומץ ושפשוף אלכוהול: ניתן לשלב חומץ ושפשוף אלכוהול ולהשתמש בו כטיפת אוזניים כדי לעזור להפחית את הכאב והדלקת.
  • בזיל: בזיליקום יש אנטיבהתכונות קטטריאליות ואנטי דלקתיות שיכולות לעזור להפחית את הכאב והדלקת.זה יכול לשמש כטיפת אוזניים או להחיל על כדור כותנה ולהניח באוזן.
  • הסעדים של סבתא לאוזניים סתומות וכואבות

    אוזניים סתומות וכואבות יכולות להיות בעיה שכיחה עבור אנשים רבים, במיוחד במזג אוויר קר.למרבה המזל, ישנם מגוון של תרופות של סבתא ישנה ומשקמת שניתן להשתמש בהן כדי לעזור להקל על אי הנוחות.משמן שום וקומפסים חמים ועד שאיפת קיטור וחמצן מימן, טיפולים אלה קלים לביצוע וניתן להשתמש בהם בנוחות הבית שלך.

    שמן שום

    שמן שום הוא אחד התרופות הנפוצות ביותר לאוזניים סתומות וכואבות.כדי להשתמש בשמן שום, פשוט מערבבים יחד כמה טיפות שמן שום וכמה טיפות שמן זית.לאחר מכן, השתמש בטפטפת כדי להכניס כמה טיפות של השמן לאוזן.השאר אותו פנימה כחמש דקות, ואז הטה את הראש לצד כדי לאפשר לשמן להתנקז.זה עוזר להפחית את הלחץ באוזן ויכול לעזור להקל על הכאב ותחושה סתומה.

    קומפרסים חמים

    תרופה יעילה נוספת לאוזניים סתומות וכואבות היא להשתמש בקומפרסים חמים.לשם כך, פשוט משרים מטלית כביסה במים חמים והניחו אותו מעל האוזן הפגועה למשך כעשר דקות.זה עוזר להפחתת דלקת ויכול לעזור להפחית את הלחץ באוזן.הקפד לבדוק את טמפרטורת המים והדחיסה לפני השימוש בהם, מכיוון שהוא לא אמור להיות חם מדי.

    שאיפת קיטור

    שאיפת קיטור היא גם דרך יעילה להפחתת הלחץ והכאב באוזן.לשם כך, פשוט מלאו קערה במים חמים, מהבילים ונשענים מעליו.הניחו מגבת מעל הראש כדי ללכוד את הקיטור ונושמים עמוק.זה עוזר לפנות את תעלת האוזן ויכול לעזור להפחית את הלחץ באוזן.

    מימן חמצן

    ניתן להשתמש גם במי חמצן כדי לסייע בהקלה על אוזן סתומה וכואבת.כדי להשתמש במי חמצן, פשוט מערבבים יחד כמה טיפות של מי חמצן וכמה טיפות מים חמים.בעזרת טפטפת, הכניסו כמה טיפות מהתערובת לאוזן והשאירו אותה לכמה דקות.לאחר מכן, הטו את הראש לצד כדי לאפשר לתערובת להתנקז.זה עוזר לפנות את תעלת האוזן ולהפחית את הלחץ באוזן.

    סיכום

    אוזניים סתומות וכואבות יכולות להיות בעיה שכיחה עבור אנשים רבים.למרבה המזל, ישנם מגוון של תרופות של סבתא ישנה ומשקמת שניתן להשתמש בהן כדי לעזור להקל על אי הנוחות.משמן שום וקומפסים חמים ועד שאיפת קיטור וחמצן מימן, טיפולים אלה קלים לביצוע וניתן להשתמש בהם בנוחות הבית שלך.

    שאלות נפוצות

    באיזו תדירות עלי להשתמש בתרופות של סבתא לאוזניים סתומות וכואבות?

    עדיף להשתמש בתרופות אלה לא יותר מפעם אחת ביום.אם אתה עדיין חווה אוזניים סתומות וכואבות לאחר מספר ימים, עדיף להתייעץ עם הרופא שלך.

    האם טיפולים אלה בטוחים לילדים?

    כן, טיפולים אלה בטוחים לילדים, עם זאת עדיף להתייעץ עם הרופא שלך לפני השימוש בהם.בנוסף, חשוב לוודא שהטמפרטורה של הדחיסים החמים והמים המשמשים לשאיפת קיטור אינה חמה מדי.

    האם ניתן להשתמש בתרופות אלה לבעיות אוזניים אחרות?

    כן, ניתן להשתמש בתרופות אלה לבעיות אוזניים אחרות כמו דלקות אוזניים וכאבי אוזניים.עם זאת, עדיף להתייעץ עם הרופא שלך לפני שתשתמש בהם בכל נושא אחר.

    הסעדים של סבתא לאוזניים סתומות וכואבות יכולות להיות דרך נהדרת להפחית את אי הנוחות הקשורה לנושאים אלה.חשוב לוודא שהטיפולים משמשים בבטחה וכי הטמפרטורה של הדחיסים החמים והמים המשמשים לשאיפת אדים אינה חמה מדי.בנוסף, אם התסמינים נמשכים לאחר מספר ימים, עדיף להתייעץ עם הרופא שלך.למידע נוסף תוכלו לקרוא את הגדרת Wikipedia.org לגבי אוזן סתומה וכואבת – 17 ישן ורדמוסהסעדים של סבתא .

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן