דף הבית » תרופות סבתא » שיעול רטוב – 18 תרופות של סבתא המומלצות על ידי מומחים וותיקים

שיעול רטוב – 18 תרופות של סבתא המומלצות על ידי מומחים וותיקים

שיעול הוא רפלקס טבעי של הגוף, המופעל בדרך כלל על ידי אלרגיות, הצטננות או שפעת.לרוע המזל, זה יכול להיות גם סימפטום של מצבים חמורים יותר כמו אסטמה, ברונכיטיס, דלקת ריאות ודלקות נשימה אחרות.שיעול רטוב, הידוע גם בשם שיעול יצרני, קשור לייצור ריר, שהוא סימן לכך שהגוף מנסה לפנות את דרכי הנשימה של גירויים.

למרבה המזל, ישנן דרכים רבות לטפל בשיעול רטוב, מתרופות ללא מרשם לתרופות טבעיות.היום נסתכל על 18 סעדים של סבתא המומלצים על ידי מומחים וותיקים לטיפול בשיעול רטוב.

H2 – תה צמחים

תה צמחי מרפא הם דרך נהדרת להרגיע ולהקטין את חומרת השיעול הרטוב.תה צמחי מרפא המכילים מרכיבים כמו שורש ליקוריץ, שורש מרשמלו, אלם חלקלק ומולין יכולים לעזור להרגיע את הגרון ולהפחית את הדלקת.לקבלת התוצאות הטובות ביותר, הוסף כפית דבש לתה לתוספת מתיקות וטעם.

H2 – מים חמים ואדים

שאיפת קיטור ממים חמים היא דרך יעילה להפחית את חומרת שיעול רטוב.הרתיחו מעט מים בסיר ואז מניחים מגבת מעל ראשכם כדי ליצור אוהל מעל הסיר.וודא שהקיטור אינו חם מדי לפני ששאיפה דרך האף והפה שלך.זה יעזור לדלל את הריר ולהקטין את חומרת השיעול.

H3 – טיפ מועיל:

הוספת כמה טיפות של שמן אקליפטוס למים החמים יכולה לעזור להפחית את הדלקת ולשחרר ריר.

H2 – מותק

דבש הוא תרופה טבעית ששימשה במשך מאות שנים לטיפול בשיעול.ידוע שיש לו תכונות אנטיבקטריאליות ואנטי דלקתיות שיכולות לעזור להרגיע את הגרון ולהפחית את חומרת השיעול.לשימוש, פשוט מערבבים כפית דבש עם כוס מים חמים ושותים אותם לאט.

H2 – שום

שום שימש במשך מאות שנים לטיפול בשיעול בגלל התכונות האנטי-חיוביות והאנטי דלקתיות שלו.לשימוש, פשוט מרסקים כמה שיני שום והוסיפו אותו לכוס מים רותחים.תן לזה תלול כעשר דקות, ואז מסננים את התערובת ושותה אותה לאט.

H2 – בצל

ידוע כי בצל יש תכונות אנטי-חיטוי ואנטי דלקתיות שיכולות לעזור להרגיע את הגרון ולהפחית את חומרת שיעול רטוב.לשימוש, פשוט הרתיחו כמה פרוסות בצל במים למשך כעשר דקות, ואז מסננים ושותים את התערובת.

H2 – ג’ינג’ר

ג’ינג’ר הוא תרופה ביתית פופולרית המשמשת לטיפול בשיעול רטוב בגלל תכונותיו האנטי דלקתיות.לשימוש, פשוט הרתיחו כמה פרוסות ג’ינג’ר במים למשך כעשר דקות, ואז מסננים ושותים את התערובת.

H2 – חומץ תפוחים

חומץ סיידר תפוחים הוא תרופה ביתית פופולרית נוספת המשמשת לטיפול בשיעול רטוב בגלל תכונותיו האנטי דלקתיות ואנטיבקטריאליות.לשימוש, פשוט מערבבים כפית של חומץ תפוחים עם כוס מים חמים ושותים אותו לאט.

H2 – מי מלח

מי מלח הם תרופה פשוטה אך יעילה לטיפול בשיעול רטוב.לשימוש, פשוט מערבבים כפית מלח בכוס מים חמים וגרגרו אותו במשך כ- 30 שניות.חזור על זה מספר פעמים ביום לקבלת התוצאות הטובות ביותר.

H2 – כורכום

כורכום הוא תרופה ביתית פופולרית המשמשת לטיפול בשיעול רטוב בגלל תכונותיו האנטי דלקתיות.לשימוש, פשוט מערבבים כפית אבקת כורכום עם כוס חלב חם ושותה אותו לאט.

H2 – חלב וכורכום

חלב וכורכום הוא תרופה ביתית פופולרית נוספת המשמשת לטיפול בשיעול רטוב.לשימוש, פשוט מערבבים כפית אבקת כורכום עם כוס חלב חם ושותה אותו לאט.

H2 – מנטה

ידוע כי מנטה בעלת תכונות אנטי-חיטוי ואנטי דלקתיות שיכולות לעזור להרגיע את הגרון ולהפחית את חומרת שיעול רטוב.לשימוש, פשוט תלויים כמה עלי מנטה במים רותחים למשך כעשר דקות, ואז מסננים ושותים את התערובת.

H2 – זרעי חילבה

ידוע כי זרעי חילבה בעלי תכונות אנטי-חיטוי ואנטי דלקתיות שיכולות לעזור להרגיע את הגרון ולהפחית את חומרת שיעול רטוב.לשימוש, פשוט הרתיחו כמה כפיות זרעי חילבה במים במשך כעשר דקות, ואז מסננים ושותים את התערובת.

H2 – לימוןודבש

לימון ודבש הוא תרופה ביתית פופולרית המשמשת לטיפול בשיעול רטוב.לשימוש, פשוט מערבבים כפית דבש עם מיץ של חצי לימון ושותים אותו לאט.

H2 – זרעי קרום

ידוע כי זרעי קרום, הידועים גם בשם ajwain, יש נמלים

עשבי תיבול, תבלינים ותה לשיעול רטוב

זו לא רק סבתא שיכולה להמליץ על תרופות ביתיות יעילות לשיעול רטוב.ידוע כי עשבי תיבול, תבלינים ותה מועילים בהקלה על שיעול רטוב.להלן כמה מומחים ומומחים ותיקים:

תה לימון

תה לימון הוא תרופה ביתית נהדרת לשיעול רטוב.כדי להכין אותו, הרתיחו כוס מים אחת עם כפית אחת של מיץ לימון סחוט טרי.מוסיפים קצת דבש וצורכים אותו לאט בזמן חם.זה עוזר להפחית את הדלקת והגירוי בגרון.

ג’ינג’ר

ג’ינג’ר הוא עשב נהדר לשיעול רטוב.ניתן לצרוך אותו בצורה של תה או כתוסף.להכנת תה ג’ינג’ר, הוסף כפית אחת של ג’ינג’ר מגורד טרי לכוס מים רותחים.אפשר לו להתלול למשך חמש דקות לפני שתאמץ אותו.שתו את התה לאט לאט כשהוא חם.

שום

שום נהדר גם לשיעול רטוב.יש לו תכונות אנטי דלקתיות ואנטיביוטיקה שיכולות לעזור להפחית את הסימפטומים של שיעול רטוב.להכנת תה שום, פשוט הוסף כפית אחת של שום קצוץ טרי לכוס מים רותחים.אפשר לו להתלול למשך חמש דקות לפני שתאמץ אותו.שתו את התה לאט לאט כשהוא חם.

THYME

טימין הוא עשב נוסף שידוע כמועיל לשיעול רטוב.להכנת תה טימין, הוסף כפית אחת של עלי טימין מיובשים לכוס מים רותחים.אפשר לו להתלול למשך חמש דקות לפני שתאמץ אותו.שתו את התה לאט לאט כשהוא חם.

כורכום

כורכום הוא עשב נוסף שניתן להשתמש בו לטיפול בשיעול רטוב.להכנת תה כורכום, הוסף כפית אחת של שורש כורכום מגורד טרי לכוס מים רותחים.אפשר לו להתלול למשך חמש דקות לפני שתאמץ אותו.שתו את התה לאט לאט כשהוא חם.

שורש ליקריץ

שורש ליקוריץ הוא עשב נוסף שידוע כמועיל לשיעול רטוב.להכנת תה ליקריץ, הוסף כפית אחת של שורש ליקוריץ טרי מגורד לכוס מים רותחים.אפשר לו להתלול למשך חמש דקות לפני שתאמץ אותו.שתו את התה לאט לאט כשהוא חם.

תרופות ביתיות אחרות לשיעול רטוב

ישנם תרופות ביתיות רבות אחרות שניתן להשתמש בהן לטיפול בשיעול רטוב.להלן כמה מהפופולריות ביותר המומלצות על ידי מומחים וותיקים:

דבש ולימון

מערבבים כפית אחת של מיץ לימון סחוט טרי עם כפית דבש אחת.צורכים את התערובת לאט לאט כשהיא חמה.תערובת זו מסייעת להפחתת הדלקת והגירוי בגרון.

גרגר מי מלח

גרגר עם מי מלח עוזר להפחית את הדלקת והגירוי בגרון.לייצור מי מלח לגרגר, מערבבים כפית מלח אחת בכוס מים חמים.גרגר איתו כמה דקות לפני שהוא יירוק אותו.

שאיפת קיטור

שאיפת קיטור היא תרופה ביתית נהדרת לשיעול רטוב.הרתיחו סיר מים והכניסו לתוכו כמה עשבי תיבול כמו טימין, אקליפטוס ולבנדר.מכסים את הראש במגבת ושאפו את הקיטור למשך חמש עד עשר דקות.זה יעזור להפחית את הדלקת והגירוי בגרון.

שתיית מים חמים

שתיית מים חמים מסייעת להפחתת הדלקת והגירוי בגרון.זה גם עוזר לשחרר את הריר, מה שמקל על השיעול.

אכילת אוכל חריף

אכילת מזונות חריפים מסייעת להפחתת הדלקת והגירוי בגרון.זה גם עוזר לשחרר את הריר, מה שמקל על השיעול.

שאלות נפוצות

מהו שיעול רטוב?

שיעול רטוב הוא סוג של שיעול בו מיוצר ריר ומגורש מהריאות.זה בדרך כלל נגרם על ידי זיהום חיידקי או נגיפי, כמו הצטננות או שפעת הנפוצה.

כיצד אוכל לטפל בשיעול רטוב?

ישנם תרופות ביתיות רבות שניתן להשתמש בהן לטיפול בשיעול רטוב.אלה כוללים שתיית מים חמים, אכילת מזונות חריפים, שאיפת אדים, גרגר מי מלח, דבש ולימון, ועשבי תיבול, SPאייס ותה כמו תה לימון, תה ג’ינג’ר, תה שום, תה טימין, תה כורכום ותה שורש ליקוריץ.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן