דף הבית » תרופות סבתא » קנדידה בפה – 18 תרופות ביתיות מרגיעות וזמינות
dadadddd ddad  daadaddaddaa dddaadddaa dedadddaddaa ddde

קנדידה בפה – 18 תרופות ביתיות מרגיעות וזמינות

קנדידה בפה – 18 תרופות ביתיות מרגיעות וזמינות
קנדידה, סוג של שמרים, היא אורגניזם המתרחש באופן טבעי בגוף האדם.הוא נמצא בפה, במעיים ובנרתיק.כאשר קנדידה מגדילה את הפה, זה יכול לגרום לזיהום המכונה קיכלי דרך הפה או קנדידיזיס.הסימפטומים שלו כוללים טלאים לבנים על הלשון, החניכיים והלחיים הפנימיות, ואדמומיות וכאב בפה.אם לא מטופלים, זה יכול להתפשט לחלקים אחרים בגוף.למרבה המזל, ישנם הרבה תרופות ביתיות טבעיות שיכולות לעזור להרגיע את הסימפטומים של קנדידה בפה.

תרופות ביתיות לקנדידה בפה

  • חומץ תפוחים: חומץ תפוחים יש תכונות אנטי פטרייתיות שיכולות לעזור להפחית את צמיחת יתר של הקנדידה בפה.מערבבים 1 כפית של חומץ תפוחים גולמי ולא מסונן בחומץ של 8 גרם מים וגרגר איתו למשך 30 שניות.לירוק אותו ושטוף את הפה שלך במים אחר כך.עשה זאת פעמיים ביום.

  • שמן קוקוס: לשמן הקוקוס יש תכונות אנטי פטרייתיות בגלל תכולת חומצת הלוארים שלו.זה יכול לעזור להפחית את צמיחת יתר של הקנדידה בפה.הכניסו את כפית שמן קוקוס לפה ושטפו אותו במשך 10 דקות.לירוק אותו אחר כך ושטוף את הפה שלך במים חמים.עשה זאת פעמיים ביום.

  • סודה לשתייה: סודה לשתייה היא אלקליין, מה שמסייע להפחתת החומציות בפה ועוזר להילחם בצמיחת קנדידה.מערבבים 1 כפית סודה לשתייה בכוס מים חמים ומגרד איתו.לירוק אותו ושטוף את הפה שלך במים אחר כך.עשה זאת פעמיים ביום.

  • שמן עץ התה: שמן עץ התה יש תכונות אנטי פטרייתיות ואנטי דלקתיות שיכולות לעזור להפחית את צמיחת הקנדידה בפה.מערבבים 1 טיפה של שמן עץ התה עם כפית שמן קוקוס ומסתובבים בפה במשך 10 דקות.לירוק אותו אחר כך ושטוף את הפה שלך במים חמים.עשה זאת פעמיים ביום.

  • שום: לשום יש תכונות אנטי פטרייתיות ואנטי בקטריאליות שיכולות לעזור להילחם בקנדידה צמיחה בפה.אכלו שן שום מדי יום או מערבבים כפית 1 של שום כתוש בכוס מים חמים ומגרגר איתו.לירוק אותו ושטוף את הפה שלך במים אחר כך.עשה זאת פעמיים ביום.

  • שמן אורגנו: לשמן אורגנו יש תכונות אנטי פטרייתיות ואנטי בקטריאליות שיכולות לעזור להילחם בקנדידה צמיחה בפה.מערבבים 1 טיפה של שמן אורגנו עם כפית שמן קוקוס ומסתובבים בפה במשך 10 דקות.לירוק אותו אחר כך ושטוף את הפה שלך במים חמים.עשה זאת פעמיים ביום.

  • יוגורט: יוגורט מכיל פרוביוטיקה שיכולה לעזור להחזיר את האיזון של חיידקים מועילים בפה.אכלו יוגורט רגיל ולא ממותק מדי יום או מערבבים כפית של יוגורט רגיל בכוס מים חמים וגרגר איתו.לירוק אותו ושטוף את הפה שלך במים אחר כך.עשה זאת פעמיים ביום.

טיפים למניעה

בנוסף לתרופות הביתיות המפורטות לעיל, ישנם כמה צעדים שתוכלו לנקוט בכדי למנוע את צמיחת הקנדידה בפה.להלן מספר טיפים:

  • הימנע ממזון ממותק ומעובד מכיוון שהם יכולים להאכיל את צמיחת הקנדידה.
  • הימנע מאלכוהול, מכיוון שהוא יכול לשבש את איזון החיידקים המועילים בפה.
  • צחצח שיניים פעמיים ביום וחוט דנטלי באופן קבוע.
  • הימנע משימוש באנטיביוטיקה, אלא אם כן נחוץ לחלוטין, מכיוון שהם יכולים להרוג את החיידקים המועילים בפה.
  • אכלו שפע של אוכלים עשירים בפרוביוטיקה, כמו יוגורט, קפיר, כרוב כבוש וקימצ’י.

טיפ מועיל

חשוב לזכור את התזונה שלך בעת התמודדות עם קנדידה בפה.הימנע ממזון ממותק ומעובד, מכיוון שהם יכולים להאכיל את צמיחת הקנדידה ולהחמיר את הסימפטומים.אכלו שפע של מזונות עשירים בפרוביוטיקה כדי לעזור להחזיר את איזון החיידקים המועילים בפה.

קנדידה היא סוג של פטרייה, וכשהיא מתבצעת ללא בדיקההפה, זה נקרא קיכלי.קיכלי גורם לכתמים לבנים על הלשון, גג הפה או האחורי של הגרון.זה יכול לגרום לכאב, אדמומיות ותחושת שריפה בפה.זה יכול גם להוביל לקושי בבליעה, נשימה רעה וטעם מתכתי.למרבה המזל, ישנם כמה תרופות ביתיות שיכולות לעזור להקל על תסמיני הקיכלי ולהחזיר את האיזון לפה.

1.שטיפת סודה לשתייה

סודה לשתייה היא נוגד פטרייתי טבעי ויכולה לעזור לאזן את רמות החומציות בפה.כדי להשתמש בתרופה זו, ערבבו 1 כפית סודה לשתייה בכוס מים חמים והשתמשו בו כשטיפה בפה.יש לשטוף למשך 30 שניות ואז לירוק אותו.חזור על פעמיים עד 3 פעמים ביום.

2.חומץ תפוחים שטיפת חומץ

חומץ תפוחים הוא נוגד פטרייתי טבעי ויכול לעזור לאזן את רמות החומציות בפה.כדי להשתמש בתרופה זו, ערבבו 1 כף של חומץ תפוחים בכוס מים חמים והשתמשו בו כשטיפה בפה.יש לשטוף למשך 30 שניות ואז לירוק אותו.חזור על פעמיים עד 3 פעמים ביום.

3.שטיפת מי מלח

מי מלח יכולים לעזור להפחית דלקת ולהילחם בחיידקים.כדי להשתמש בתרופה זו, ערבבו 1 כפית מלח בכוס מים חמים והשתמשו בו כשטיפה בפה.יש לשטוף למשך 30 שניות ואז לירוק אותו.חזור על פעמיים עד 3 פעמים ביום.

4.שטיפת שמן אורגנו

לשמן אורגנו תכונות אנטי -פטרייתיות ואנטיבקטריאליות.כדי להשתמש בתרופה זו, ערבבו טיפה אחת של שמן אורגנו בכוס מים חמים והשתמשו בו כשטיפה בפה.יש לשטוף למשך 30 שניות ואז לירוק אותו.חזור על פעמיים עד 3 פעמים ביום.

5.שטיפת שמן קוקוס

לשמן הקוקוס תכונות נגד פטריות ואנטיבקטריאליות.כדי להשתמש בתרופה זו, מערבבים 1 כף שמן קוקוס בכוס מים חמים והשתמשו בו כשטיפה בפה.יש לשטוף למשך 30 שניות ואז לירוק אותו.חזור על פעמיים עד 3 פעמים ביום.

6.שטיפת שום

שום הוא נוגד פטרייתי טבעי ויכול לעזור להילחם בחיידקים.כדי להשתמש בתרופה זו, טחון ציפורן שום 1 ומערבב אותה בכוס מים חמים.השתמש בו כשטיפה בפה.יש לשטוף למשך 30 שניות ואז לירוק אותו.חזור על פעמיים עד 3 פעמים ביום.

7.שטיפת שמן עץ התה

בשמן עץ התה תכונות נגד פטריות ואנטיבקטריאליות.כדי להשתמש בתרופה זו, ערבבו טיפה של שמן עץ התה בכוס מים חמים והשתמשו בו כשטיפת פה.יש לשטוף למשך 30 שניות ואז לירוק אותו.חזור על פעמיים עד 3 פעמים ביום.

8.יוגורט שטיפה

יוגורט מכיל פרוביוטיקה, שיכולה לעזור להחזיר את האיזון לפה.כדי להשתמש בתרופה זו, ערבבו 1 כף יוגורט רגיל בכוס מים חמים והשתמשו בו כשטיפה בפה.יש לשטוף למשך 30 שניות ואז לירוק אותו.חזור על פעמיים עד 3 פעמים ביום.

9.אלוורה שטיפה

אלוורה יש תכונות נגד פטריות ואנטיבקטריאליות.כדי להשתמש בתרופה זו, ערבבו 1 כף מיץ אלוורה בכוס מים חמים והשתמשו בו כשטיפה בפה.יש לשטוף למשך 30 שניות ואז לירוק אותו.חזור על פעמיים עד 3 פעמים ביום.

10.שטיפת כורכום

כורכום הוא נוגד פטרייתי טבעי ויכול לעזור להילחם בחיידקים.כדי להשתמש בתרופה זו, ערבבו 1 כפית אבקת כורכום בכוס מים חמים והשתמשו בו כשטיפה בפה.יש לשטוף למשך 30 שניות ואז לירוק אותו.חזור על פעמיים עד 3 פעמים ביום.

11.שטיפה של נם

ל- NEEM תכונות אנטי -פטריות ואנטיבקטריאליות.כדי להשתמש בתרופה זו, ערבבו 1 כפית אבקת נים בכוס מים חמים והשתמשו בו כשטיפה בפה.יש לשטוף למשך 30 שניות ואז לירוק אותו.חזור על פעמיים עד 3 פעמים ביום.

12.ציפורן שטיפה

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן