דף הבית » תרופות סבתא » קדחת השחת – 16 תרופות סבתות בריאותיות ובריאות
dadddaa ddaddaa  daadaddaddaa daddaaddaa ddaddddaadddaa ddda

קדחת השחת – 16 תרופות סבתות בריאותיות ובריאות

אלרגיות עונתיות, הידועות גם בשם קדחת השחת, הן מחלה נפוצה הפוגעת במיליוני אנשים ברחבי העולם מדי שנה.תסמינים של קדחת השחת כוללים התעטשות, נזלת, עיניים מגרדות וגודש.אמנם אין תרופה לקדחת השחת, אך ישנם דברים רבים שניתן לעשות כדי להפחית את חומרת הסימפטומים.

סבתות ברחבי העולם מציעות תרופות שנבדקו בזמן שלהן על קדחת השחת לאורך הדורות.להלן 16 תרופות בריאותיות ובריאות שהועברו לאורך הדורות שיכולים לעזור להפחית את חומרת תסמיני קדחת החציר.

1.לשתות שפע נוזלים

להישאר לחות הוא המפתח להפחתת חומרת תסמיני קדחת החציר.שתיית שפע נוזלים עוזרת לשמור על לחות על קרומי הריר מה שהופך אותם לרגישים פחות לאלרגנים מוטסים.שתיית תה צמחים כמו קמומיל, מנטה או סמברי יכולה גם להועיל בהפחתת הסימפטומים.

2.לאכול דבש מקומי

אכילת דבש מקומי יכולה לעזור לבנות סובלנות למאבקים המקומיים באוויר.אכילת כמה כפות דבש בכל יום יכולה לעזור להפחית את חומרת תסמיני קדחת החציר.

3.הימנע מחשיפה לאבקה

הפחתת החשיפה לאבקה היא הדרך הטובה ביותר להפחית את חומרת תסמיני קדחת השחת.ניתן לעשות זאת על ידי להישאר בבית ככל האפשר, שמירה על חלונות ודלתות סגורים, והשתמש במטהרי אוויר.

טיפ: התקלח לאחר שהיית בחוץ

התקלחות לאחר שהייתה בחוץ יכולה לעזור בהסרת האבקה מהגוף ולהפחית את חומרת הסימפטומים.

4.השתמש בתרסיס לאף מלח

שימוש בתרסיס לאף מלח יכול לעזור להפחית את העומס ולשמור על דרכי הנשימה ברורות.ניתן לרכוש תרסיסי מלח ללא מרשם ולהשתמש בהם מספר פעמים ביום לפי הצורך.

5.השתמש במכונת אדים

שימוש בכוכב אדים יכול לעזור להפחית את חומרת תסמיני קדחת השחת.הלחות באוויר מסייעת לשמור על קרומי הריר לחים ומפחיתה את חומרת התגובות האלרגיות.

6.השתמש בסיר נטי

שימוש בסיר נטי הוא תרופה איורוודית מסורתית לקדחת השחת.סיר נטי מלא במי מלח חמים שנשפכים אז לנחיר אחד ומותר לזרום את השני.זה עוזר לפנות את מעברי האף ולהפחית את חומרת תסמיני קדחת השחת.

7.השתמש ברצועות האף

רצועות האף הן רצועות דבק המונחות על גשר האף כדי לעזור לפתוח את מעברי האף ולהפחית את העומס.ניתן לרכוש רצועות האף ללא מרשם ולהשתמש בהן לפי הצורך.

8.השתמש בשמנים אתרים

ניתן להשתמש בשמנים אתרים כמו מנטה, אקליפטוס ולבנדר כדי להפחית את חומרת תסמיני קדחת החציר.ניתן להשתמש בשמנים אתרים במפזר, בשאיפת קיטור, או ליישום אקטואלית.

9.אכלו אוכל חריף

אכילת מזון חריף יכולה לעזור להפחית את חומרת תסמיני קדחת השחת.אוכל חריף יכול לעזור לפתוח את מעברי האף ולהפחית את העומס.

10.התקלח או אמבטיה חמה

התקלחות או אמבטיה חמה יכולה לעזור להפחית את חומרת תסמיני קדחת החציר.הקיטור מהמקלחת או האמבטיה יכול לעזור לפתוח את מעברי האף ולהפחית את העומס.

11.הימנע מפעילי אלרגיה

הימנעות מפעילי אלרגיה ידועים כמו אבק ודיידת חיית מחמד יכולה לעזור להפחית את חומרת תסמיני קדחת השחת.

12.קח אנטיהיסטמינים

השתלטות על אנטיהיסטמינים דלפקים כמו בנדריל יכולה לעזור להפחית את חומרת תסמיני קדחת החציר.

13.ללבוש מסכה

לבישת מסיכת פנים יכולה לעזור להפחית את כמות האבקה הנשאפת.ניתן לרכוש מסכות ברוב חנויות התרופות ויש ללבוש בהן בחוץ.

14.להתעמל בתוך הבית

פעילות גופנית בתוך הבית יכולה לסייע בהפחתת חומרת תסמיני קדחת החציר.פעילות גופנית בתוך הבית מסייעת להפחתת החשיפה לאבקה ואלרגנים אחרים.

15.הפחתת לחץ

מתח יכול להחמיר את הסימפטומים של קדחת השחת.תרגול טכניקות להפחתת מתח כמו מדיטציה או יוגה יכול לעזור להפחית את חומרת תסמיני קדחת השחת.

16.תוספי צמחים

תוספי צמחים כמו Butterbur aסרפד צורב נרחב

סבתא תרופה מס ‘7: סרפד צורב

סרפד צורב הוא עשב הידוע בתכונותיו האנטי דלקתיות.זה יכול לשמש להפחתת תסמיני אלרגיה כמו גודש באף, עיטוש ועיניים מגרדות.זה יכול גם לעזור להפחית את ייצור ההיסטמין, שהוא הכימיקלים הגורמים לתסמיני קדחת השחת.ניתן ליטול סרפד צורב בצורה של כמוסות, תנודות או כתה.חשוב לציין כי אין לקחת אותו במינונים גדולים, מכיוון שהוא יכול להשפיע על משתן.

סבתא תרופה מס ‘8: דיקור סיני

דיקור סיני הוא תרופה סינית מסורתית הכוללת הכנסת מחטים דקים לנקודות ספציפיות בגוף.ההערכה היא שמסייעת לאזן את אנרגיית הגוף, להפחית דלקת ולהגביר את מערכת החיסון.מחקרים הראו כי דיקור סיני יכול לעזור להפחית את הסימפטומים של קדחת השחת.חשוב לציין כי דיקור סיני צריך להתבצע רק על ידי מתרגל מוסמך.

היתרונות של דיקור סיני

  • מפחית דלקת
  • מגביר את מערכת החיסון
  • מסייע בהפחתת תסמיני קדחת השחת

סבתא תרופה מס ‘9: הומאופתיה

הומאופתיה היא סוג של רפואה אלטרנטיבית המשתמשת במינונים קטנים של חומרים טבעיים כדי לסייע בטיפול במגוון מחלות, כולל קדחת השחת.תרופות הומיאופתיות נלקחות בדרך כלל בצורה של כדורים, טיפות או תמיסות.על פי ההערכה, הם מעוררים את תהליך הריפוי הטבעי של הגוף וניתן להשתמש בהם כדי להפחית תסמינים כמו עיטוש ועיניים מגרדות.

היתרונות של הומאופתיה

  • מגרה את תהליך הריפוי הטבעי של הגוף
  • מפחית את הסימפטומים של קדחת השחת
  • ניתן להשתמש ב

  • בשילוב עם טיפולים אחרים

סבתא תרופה מס ’10: תה צמחים

תה צמחים הוא תרופה פופולרית לקדחת השחת.תה צמחי מרפא כמו קמומיל, ג’ינג’ר ופפרמינט יכולים לעזור להפחית דלקת ולהרגיע את דרכי הנשימה.הם יכולים גם לעזור להפחית את ייצור ההיסטמין, שהוא הכימיקלים הגורמים לתסמיני קדחת חציר.קל להכנה של תה צמחים וניתן ליהנות מהם חם או קר.

היתרונות של תה צמחים

  • מפחית דלקת
  • מרגיע את דרכי הנשימה
  • מפחית את ייצור ההיסטמין

סבתא תרופה מס ’11: פרוביוטיקה

פרוביוטיקה הם חיידקים מועילים שנמצאים במזונות מסוימים, כמו יוגורט, קפיר וירקות מותססים.הם יכולים לעזור להגביר את מערכת החיסון ולהפחית את הדלקת.מחקרים הראו כי נטילת תוסף פרוביוטיקה יכולה לעזור להפחית את תסמיני קדחת השחת.חשוב לציין כי יש לקחת פרוביוטיקה בשילוב עם תזונה ובריאה אורח חיים.

היתרונות של פרוביוטיקה

  • מגביר את מערכת החיסון
  • מפחית דלקת
  • מסייע בהפחתת תסמיני קדחת השחת

סבתא תרופה מס ’12: השקיה באף

השקיה באף היא דרך פשוטה ויעילה להסרת אבקה ואלרגנים אחרים ממעברי האף.ניתן לעשות זאת באמצעות סיר נטי או ערכת שטיפת סינוס.השקיה באף יכולה לעזור להפחית את העומס, התעטשות ועיניים מגרדות, ויכולה גם לעזור להגביר את מערכת החיסון.

היתרונות של השקיה באף

  • מסיר אלרגנים ממעברי האף
  • מפחית את העומס, התעטשות ועיניים מגרדות
  • מגביר את מערכת החיסון

סבתא תרופה מס ’13: תוספי צמחים

תוספי צמחים הם דרך פופולרית לטיפול בקדחת השחת.עשבי תיבול כמו ג’ינג’ר, כורכום ולוש יכולים לעזור להפחית את הדלקת ולהגביר את מערכת החיסון.הם יכולים

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן