דף הבית » תרופות סבתא » עיניים יבשות – 21 תרופות סבתות זמינות בבית ומשמעותיות

עיניים יבשות – 21 תרופות סבתות זמינות בבית ומשמעותיות

מהן עיניים יבשות?

עיניים יבשות הן מצב בו העיניים נעשות כואבות, מגורות ואדומות בגלל ירידה בייצור הדמעות.זה ידוע גם בשם keratoconjunctivitis sicca (KCS), ויכול להיגרם על ידי מגוון גורמים, כולל מצבים סביבתיים, תרופות וכמה טיפולים רפואיים.עיניים יבשות יכולות להיות מאוד לא נוחות ויכולות להוביל לירידה בראייה לאורך זמן.

למרבה המזל, ישנם תרופות ביתיות רבות העומדות לרשותם כדי להפחית את הסימפטומים של עיניים יבשות ולשפר את הבריאות הכללית של העיניים.להלן 21 תרופות סבתות העומדות לרשות העיניים היבשות.

H2: סיכה של העיניים

הדבר החשוב ביותר לעשות לעיניים יבשות הוא לשמור על העיניים משומנות היטב.ניתן לעשות זאת באמצעות דמעות מלאכותיות, הזמינות ברוב חנויות התרופות, או באמצעות דחיסה חמה.

אם משתמשים בדמעות מלאכותיות, הקפידו לבחור מותג ללא חומר משמר, מכיוון שחומרים משמרים יכולים לפעמים לעצבן את העיניים עוד יותר.כמו כן, חשוב לזכור לעצום את העיניים בחוזקה לאחר החלת הטיפות כדי להבטיח שהחומר יישאר במקום.

בעת שימוש בדחיסה חמה, חשוב לוודא שהדחיסה אינה חמה מדי, מכיוון שזה יכול לגרום לגירוי נוסף.יש להניח מטלית חמה ולחה על העיניים למשך 10-15 דקות בכל פעם, מספר פעמים ביום.

H2: דיאטה ותזונה

דיאטה ותזונה יכולים גם למלא תפקיד חשוב בסיוע בעיניים יבשות.אכילת מזונות העשירים בחומצות שומן אומגה 3, כמו סלמון, טונה וזרעי פשתן, יכולה לעזור בשיפור הבריאות הכללית של העיניים.בנוסף, מזונות עשירים בנוגדי חמצון, כמו ירקות כהים ועלים, יכולים לעזור להפחית דלקת וגירוי.

חשוב גם לדאוג לשתות הרבה מים לאורך היום, מכיוון שזה יכול לעזור לשמור על עיניים לחות.

H3: טיפ מועיל

אם אתה מתקשה להשיג מספיק חומצות שומן אומגה 3 בתזונה, אתה יכול גם לקחת תוסף יומי.זה יכול לעזור להבטיח כי העיניים שלך יקבלו את התזונה שהם צריכים כדי להישאר בריאים ושומנים.

מהן התרופות הסבתות הנפוצות ביותר לעיניים יבשות?

התרופות הסבתות הנפוצות ביותר לעיניים יבשות כוללות שימוש בדחיסה חמה, שתיית שפע נוזלים, שימוש בדמעות מלאכותיות, הימנעות מעדשות מגע, הימנעות מתנאים סוערים, הימנעות ממזגנים ומאווררים, הימנעות מסביבות מעושנות והימנעות מאבק ומגרים.בנוסף, סבתות מסוימות ממליצות להשתמש בשמן קיק או במי ורדים כדי לעזור לחות עיניים יבשות.

האם יש סיכונים הקשורים לשימוש בתרופות סבתות לעיניים יבשות?

כן, ישנם כמה סיכונים הקשורים לשימוש בתרופות סבתות לעיניים יבשות.לפני שתנסה תרופה חדשה כלשהי, חשוב לדבר עם ספק שירותי הבריאות שלך כדי להבטיח שהתרופה תהיה בטוחה ומתאימה עבורך.בנוסף, חשוב לציין שרבים מהתרופות הביתיות הללו אינן מגובות במחקרים מדעיים וייתכן שאינם יעילים כמו טיפולים אחרים.

מסקנה

תרופות סבתות לעיניים יבשות יכולות להיות דרך יעילה להקל על אי הנוחות הקשורה למצב זה.עם זאת, חשוב לדבר עם איש מקצוע בתחום הבריאות לפני שתנסה כל תרופה חדשה ולזכור שרבים מהתרופות הללו אינן מגובות במחקר מדעי.עם טיפול ותשומת לב נאותים, ניתן למצוא הקלה מעיניים יבשות ולשפר את בריאות העיניים הכללית שלך.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן