דף הבית » תרופות סבתא » נקע – 6 תרופות של סבתא מיוחדת ומשקמת
dadada  daadaddaddaa dadc daddaad dedddddaa ddedadadedaa

נקע – 6 תרופות של סבתא מיוחדת ומשקמת

נקע – 6 התרופות של סבתא להקלה

נקעים יכולים להיות כואבים וקשה להתאושש מהם.למרבה המזל, סבתות משתמשות בתרופות לטיפול בסעיכים במשך מאות שנים.אנו יכולים לחפש אותם לקבלת עצות מועילות כיצד להתייחס לנקעים.להלן שש תרופות שנמסרו מדור לדור לטיפול בקריעים.

טיפול בקרח וחום

טיפול בקרח וחום הם שניהם טיפולים יעילים לנקעים.במשך 24 עד 72 השעות הראשונות לאחר הפציעה, החל קרח על האזור למשך 15 דקות כל כמה שעות.זה יפחית נפיחות, כאב ודלקת.לאחר מספר ימים, עברו לטיפול בחום.החום יעזור להרפות את השרירים ולהגביר את זרימת הדם לאזור, מה שיעזור לריפוי.

הגבהה

הרמת האזור הפגוע יכולה לעזור להפחית את הנפיחות.במידת האפשר, שמור על האזור המושפע המוגבה מעל הלב.ניתן לעשות זאת על ידי העלאת האזור עם כרית או כרית.

מלחי אפסום

מלחי אפסום יכולים לעזור להפחית דלקת וכאב.מלאו אמבטיה במים חמים והוסיפו שתי כוסות של מלחי אפסום.משרים את האזור הפצוע באמבטיה במשך 15 עד 20 דקות.ניתן לחזור על תרופה זו מספר פעמים בשבוע.

חומץ תפוחים

משרים מטלית בחומץ תפוחים ומורחים אותו על האזור הפגוע.עטפו את הבד סביב האזור והשאירו אותו במקום 30 דקות.זה יכול לעזור להפחית כאב ודלקת.

שמן קיק

לשמן קיק יש תכונות אנטי דלקתיות ויכול לעזור להפחית את הכאב והנפיחות.מחממים את השמן מעט ומעסה את האזור המושפע בעדינות.עשה זאת פעמיים ביום לקבלת התוצאות הטובות ביותר.

קומפרס צמחים

קומפרס צמחים יכול לעזור להפחית נפיחות ודלקת.ערוך עירוי צמחי מרפא על ידי הרתחת קומץ עשבי תיבול כמו קמומיל, קומפרי או לבנדר בסיר מים למשך 10 דקות.מסננים את הנוזל וספגו בתוכו בד.החל את הבד על האזור המושפע והשאיר אותו במקום למשך 20 דקות.

טיפ מועיל

חשוב לזכור את כמות הלחץ שאתה שם על האזור הפצוע.אם אתה מפעיל יותר מדי לחץ על זה, אתה יכול לגרום נזק נוסף.חשוב גם לנוח את האזור המושפע ככל האפשר.זה יעזור לריפוי ולהפחית את הכאב.

על ידי ביצוע סעדים אלה, אתה יכול לעזור להפחית את הכאב והדלקת ולקדם ריפוי של נקעים.זכור להתייעץ עם הרופא שלך כדי לוודא שאתה נוקט בצעדים הנכונים לטיפול בנקע שלך.

הבנת הנקע

נקע הוא פגיעה ברצועה או במפרק, בדרך כלל הנגרמת כתוצאה מפיתול או מתיחה פתאומית וכוחנית.זה יכול להיות כואב מאוד ועלול לגרום לנפיחות וחבלות באזור הנגוע.הסוג הנפוץ ביותר של נקע הוא נקע בקרסול לרוחב, המתרחש כאשר הרצועות בחלק החיצוני של הקרסול ממתחים יתר על המידה או קרועים.נקעים יכולים להתרחש גם באזורים אחרים בגוף, כולל מפרקי כף היד, המרפקים והברכיים.

הסעדים המשקמים של סבתא

1.קומפרס קר

יישום קומפרס קר על האזור הפגוע יכול לעזור להפחית נפיחות וכאב.הטמפרטורה הקרה תמצה את כלי הדם, אשר יפחיתו את כמות הדם והנוזל הזורמים לאזור.עטפו שקית קרח או חבילה קרה במגבת ומורחים אותה על האזור המושפע למשך 15-20 דקות בכל פעם.חזור על זה מספר פעמים ביום לפי הצורך.

2.גובה

הרמת האזור הפגוע יכולה לעזור להפחית נפיחות וכאב.כאשר האזור מוגבה, לחץ הכובד מופחת, מה שמסייע להפחתת הנפיחות והדלקת.נסה לשמור על האזור המושפע מוגבה מעל רמת ליבך ככל האפשר.ניתן לעשות זאת על ידי שכיבה והעלאת האזור בכרית או באמצעות סד או קלע.

3.דחיסה

דחיסה

יכולה לעזור להפחית נפיחות ודלקת.השתמש בתחבושת אלסטית כדי לעטוף את האזור ולהשאיר אותו נוח אך לא חזק מדי.זה יעזור להפחית נפיחות ולספק תמיכה לאזור הפגוע.לוודאכדי לעטוף את התחבושת מלמטה למעלה ולהשאיר קצת רפיון בסוף כדי למנוע לחץ מוגזם.

4.עיסוי

העיסוי

יכול לעזור להפחית את הכאב והנוקשות באזור הפגוע.לעסות בעדינות את האזור הפגוע בתנועה סיבובית באמצעות קצות האצבעות שלך או בחפץ רך.זה יעזור לעורר את זרימת הדם ולהפחתת הדלקת.עיסוי 5-10 דקות בכל פעם, מספר פעמים ביום.

5.תרופות צמחיות

תרופות צמחי מרפא שימשו במשך מאות שנים לטיפול במגוון מחלות, והן יכולות להיות יעילות גם לטיפול בקריעים.ארניקה הוא עשב פופולרי המשמש להפחתת נפיחות ודלקת.עשבי תיבול אחרים כמו ג’ינג’ר וכורכום יכולים גם לעזור להפחית את הכאב והנפיחות.נסה להוסיף עשבי תיבול לאמבטיה חמה או לעיסוי שמן כדי לעזור בכאב הקשור לנקע.

6.פעילות גופנית

פעילות גופנית של האזור הפגוע יכול לעזור לחזק את הרצועות והשרירים סביב המפרק.נסה לעשות תרגילים עדינים כמו מתיחות וטווח תרגילי תנועה.זה יעזור להפחית את הנוקשות ולשפר את זרימת הדם באזור הפגוע.הקפד להתייעץ עם הרופא שלך לפני שתתחיל במשטר אימון כלשהו.

הסעדים של סבתא שימשו במשך מאות שנים לטיפול במגוון מחלות, והן יכולות להיות דרך יעילה וטבעית לטיפול במינקים.על ידי ביצוע העצות לעיל, אתה יכול להפחית את הכאב והנפיחות הקשורים לנקע ולעזור להאיץ את תהליך הריפוי.

שאלות נפוצות

ש: כמה זמן עלי להשתמש בקומפרסים קרים וחמים על נקע?

א: יש להשתמש בקומפרסים קרים למשך 15-20 דקות בכל פעם, מספר פעמים ביום.יש להשתמש בקומפרסים חמים למשך 10-15 דקות בכל פעם, מספר פעמים ביום.

ש: כמה זמן לוקח לנקע לרפא?

א: זמן הריפוי לנקע יכול להשתנות בהתאם לחומרת הפציעה.נקעים קלים עשויים לקחת מספר ימים לרפא, בעוד שקעים חמורים יותר יכולים לקחת מספר שבועות לרפא.התייעץ עם הרופא שלך לקבלת ציר זמן מדויק לנקע שלך.

הסעדים של סבתא יכולים להיות דרך נהדרת להפחית את הכאב והנפיחות הקשורים לנקע.על ידי ביצוע העצות לעיל, אתה יכול לעזור להאיץ את תהליך הריפוי ולחזור לפעילויות הרגילות שלך בהקדם האפשרי.רק הקפד להתייעץ עם הרופא שלך לפני שתתחיל טיפול חדש כלשהו.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן