דף הבית » תרופות סבתא » מה לעשות נגד שיעול – 24 בית וסעדים של סבתא בטוחים

מה לעשות נגד שיעול – 24 בית וסעדים של סבתא בטוחים

שיעול הוא סימפטום של מחלות רבות, כמו הצטננות השכיחה, שפעת ודלקות נשימה אחרות.זה יכול להיות גם סימן לאלרגיות, אסטמה או בעיות סינוסים.אמנם שיעול יכול להיות מעצבן ומפריע, אך למעשה מדובר ברפלקס חשוב מאוד שעוזר לשמור על בריאות גופנו על ידי פינוי גירויים וחלקיקים לא רצויים אחרים.

אמנם חשוב לקחת את הייעוץ והטיפול הרפואי המתאים לכל תנאים בסיסיים הגורמים לשיעול, אך ישנם גם מספר תרופות ביתיות שיכולות לעזור להפחית את הסימפטומים.כאן אנו מסתכלים על 24 התרופות של סבתא הביתית והבטיחותית לשיעול, יחד עם כמה טיפים שיעזרו לכם להפיק מהם את המרב.

דבש

דבש כבר מזמן היה תרופה מסורתית לשיעול.השילוב של מתיקות ומרקם מקל על הבליעה, ותכונותיו האנטי דלקתיות יכולות להפחית את הגירוי בגרון.כדי להשתמש בדבש כתרופה לשיעול, מערבבים כף דבש אחת עם כמות קטנה של מים חמים.שתו את התערובת הזו פעמיים או שלוש ביום.

ג’ינג’ר

לג’ינג’ר יש תכונות אנטי דלקתיות ואנטי-מיקרוביאליות, אשר הופכות אותו ליעיל בטיפול בתסמיני קר ושפעת.כדי ליצור תרופה זנגביל לשיעול, מגרד חתיכת ג’ינג’ר קטנה והוסיפו אותו לכוס מים רותחים.אפשר לתערובת לתלול למשך 10 דקות, ואז מסננים ומוסיפים דבש לפי הטעם.אתה יכול לשתות את זה פעמיים או שלוש ביום.

טיפ:

כאשר משתמשים בג’ינג’ר כתרופה לשיעול, חשוב להשתמש בשורש ג’ינג’ר טרי לעומת ג’ינג’ר אבקה או מיובש.חשוב גם להבטיח שתשתה שפע נוזלים שיעזרו לדלל ריר ולהקל על הגירוש.

תה צמחי מרפא

תה צמחים יכול להיות דרך נהדרת להקל על שיעול.לצמחי מרפא רבים יש תכונות טבעיות אנטי דלקתיות ומצפיות שיכולות לעזור להפחית את הגירוי ולשחרר ריר בדרכי הנשימה.כמה מעשבי התיבול היעילים ביותר לשיעול שיעול כוללים טימין, אקליפטוס ושורש מרשמלו.להכנת תה, פשוט תלול כפית אחת של העשב שנבחר בכוס מים חמים למשך 5-10 דקות.אתה יכול לשתות את זה עד 3 פעמים ביום.

שאיפת קיטור

שאיפת קיטור היא דרך יעילה לשחרר ריר ולהפחתת הגודש.כדי להשתמש בתרופה זו, פשוט מלאו קערה במים חמים והוסיפו כמה טיפות של אקליפטוס או שמן מנטול.מכסים את הראש במגבת ונשענים מעל הקערה, ומקפידים לעצב את העיניים.שאפו את הקיטור למשך 10-15 דקות.אתה יכול לעשות זאת מספר פעמים ביום.

גרגר מי מלח

גרגר עם מי מלח הוא תרופה מכובדת בזמן לשיעול.המלח עוזר להוציא עודף ריר ולהפחית דלקת בגרון.כדי להשתמש בתרופה זו, ערבבו כפית מלח אחת בכוס מים חמים וגרגרו את התערובת למשך 30 שניות.אתה יכול לעשות זאת עד שלוש פעמים ביום.

תה מנטה

מנטה משמשת זה מכבר לטיפול בתסמיני קור ושפעת.יש לו תכונות אנטי-דלקתיות ומצפיות שיכולות לעזור להפחית את העומס ולהרגיע גרון כואב.להכנת תה מנטה, תלול כפית אחת של עלי מנטה מיובשים בכוס מים חמים למשך 5-10 דקות.אתה יכול לשתות את זה עד שלוש פעמים ביום.

מיץ לימון

מיץ לימון הוא תרופה ביתית פשוטה ויעילה לשיעול.חומצת הלימון במיץ לימון מסייעת בפירוק הריר ולהפחתת הגירוי בגרון.כדי להשתמש בתרופה זו, מערבבים כפית אחת של מיץ לימון בכוס מים חמים.שתו תערובת זו מספר פעמים ביום.

טיפ:

כאשר משתמשים במיץ לימון כתרופה לשיעול, חשוב להשתמש במיץ לימון סחוט טרי לעומת מיץ שנקנה בחנות.אתה יכול גם להוסיף קצת דבש או ג’ינג’ר כדי לעזור בשיפור הטעם.

כיצד להשתמש בתרופות ביתיות כדי להפחית שיעול

שיעול הוא מנגנון הגנה טבעי, אך כאשר שיעול הופך להתמיד או חמור, תרופות ביתיות יכולות לעזור להקל על התסמינים ולהפחית את תדירות השיעול.תרופות ביתיות לשיעול כוללות שתיית שפע של נוזלים, לקיחת מקלחות מהבילות, שימוש באדים, אכילת הוניי, ושותה תה צמחים.להלן 24 תרופות של סבתא ביתית ובטוחות שיכולות לעזור לך להיפטר משיעול.

נוזלי שתייה

אחת הדרכים הטובות ביותר להרגיע שיעול היא לשתות שפע של נוזלים כמו מים, מיץ ותה צמחים.זה עוזר לדלל ריר בגרון, שיכול להפחית את השיעול.עליכם להימנע גם מקפאין ואלכוהול, מכיוון שהם יכולים להתייבש לכם.

מקלחות מהבילות

התקלחות מהבילה יכולה לעזור להפחית שיעול.הקיטור עוזר לפתוח את דרכי הנשימה שלך ולשחרר את הריר, שיכול לעזור להפחית את השיעול.אתה יכול גם להוסיף כמה טיפות של שמנים אתרים כמו אקליפטוס, מנטה או לבנדר לאדים כדי לעזור להרגיע את גרונך.

תרופות ביתיות אחרות שיעזרו להפחית שיעול

מכשירי אדים

שימוש במגזר אדים יכול לעזור להפחית שיעול.הלחות באוויר עוזרת לדלל ריר ומקלה על הגירוש, מה שיכול לעזור להפחית את השיעול.חשוב לוודא שאתה שומר על ניקיון האדים שלך כדי למנוע גידול של עובש וחיידקים.

דבש

דבש הוא מדכא שיעול טבעי, ולעתים קרובות משמש להרגעת כאב גרון.יש לו גם תכונות אנטי -מיקרוביאליות שיכולות לעזור להפחית את התפשטות החיידקים.אתה יכול להוסיף כפית דבש לכוס תה חם או מים חמים לקבלת אפקט מרגיע במיוחד.

תה צמחי מרפא

תה צמחי מרפא כמו קמומיל, ג’ינג’ר, שורש מרשמלו ומנטה יכולים לעזור להפחית שיעול.עשבי תיבול מכילים תרכובות שיכולות לעזור להפחית דלקת בגרון ולהפחית תסמינים של הצטננות או שפעת.

אוכל חריף

מאכלים חריפים כמו פלפלי צ’ילי, שום, ג’ינג’ר ופטרדיש יכולים לעזור להפחית שיעול.חריפות המזון עוזרת לפתוח את דרכי הנשימה שלך ולרוק הדק, שיכול לעזור להפחית את השיעול.

שמנים אתרים

שמנים אתרים כמו אקליפטוס, מנטה ולבנדר יכולים לעזור להפחית שיעול.אתה יכול להוסיף כמה טיפות שמן אתרי למכונת אדים או לאמבט חם כדי לעזור לפתוח את דרכי הנשימה שלך ולהרגיע את גרונך.

גרגר מי מלח

מי מלח גרגרניים יכולים לעזור להפחית שיעול.המלח מסייע בהפחתת הדלקת בגרון, מה שיכול לעזור להפחית את השיעול.אתה יכול להכין גרגר מים מלח על ידי ערבוב כפית מלח לכוס מים חמים.

טיפות שיעול

טיפות שיעול יכולות לעזור להפחית שיעול.המנטול בטיפות עוזר להרגיע את גרונך ולהפחית את השיעול.חשוב לוודא שלא צורכים יותר מדי טיפות שיעול, מכיוון שהם יכולים להכיל כמויות גדולות של סוכר.

שפשוף אדים

שפשוף אדים כמו Vicks Vaporub יכול לעזור להפחית את השיעול.המנטול בשפשוף עוזר לפתוח את דרכי הנשימה ולהפחית את השיעול.אתה יכול למרוח כמות קטנה של שפשוף על החזה והגרון לפני השינה לקבלת התוצאות הטובות ביותר.

מיץ לימון

מיץ לימון הוא מדכא שיעול טבעי.אתה יכול לערבב כף מיץ לימון עם כפית דבש וכוס מים חמים להכנת משקה מרגיע.מיץ הלימון מסייע בהפחתת הדלקת בגרון, מה שיכול לעזור להפחית את השיעול.

חומץ תפוחים

חומץ תפוחים הוא תרופה טבעית שיכולה לעזור להפחית שיעול.החומץ מסייע לדלל ריר ולהפחית דלקת בגרון, מה שיכול לעזור להפחית את השיעול.אתה יכול לערבב כף של חומץ תפוחים עם כוס מים חמים ודבש לקבלת התוצאות הטובות ביותר.

מיץ בצל

מיץ בצל הוא תרופה טבעית שיכולה לעזור להפחית שיעול.המיץ עוזר להפחית דלקת בגרון, שיכול לעזור להפחית את השיעול.אתה יכול לערבב כף

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן