דף הבית » תרופות סבתא » כנגד עצירות – 3 תרופות סבתות בריאות ופופולריות בין כל הגילאים
dbdadd dadaddaddaa  daadaddaddaa daddaaddaa ddaddddaa ddadda

כנגד עצירות – 3 תרופות סבתות בריאות ופופולריות בין כל הגילאים

מה זה עצירות?

עצירות היא הפרעת עיכול נפוצה בה אדם חווה תנועות מעי נדירות או קשות כתוצאה מצואה מוקשה.זה מאופיין בירידה בתדירות הצואה, שרפרפים קשים, מתאמץ במהלך הצפה, תחושה של פינוי לא שלם ו/או כאבי בטן.זה יכול להיגרם על ידי מגוון גורמים, כולל תזונה דלת סיבים, התייבשות, חוסר פעילות גופנית ותרופות מסוימות.

הסעדים של סבתא לעצירות

במשך מאות שנים סבתות מעבירות סעדים למגוון מחלות, ועצירות אינה יוצאת דופן.להלן שלוש תרופות פופולריות ויעילות לעצירות, שכולן בטוחות וקלות לשימוש.

1.מיץ גיזום

מיץ שזיפים הוא תרופה קלאסית לעצירות, ולא בכדי.שזיפים מיובשים עשירים בסיבים תזונתיים ומכילים סוג של סוכר הנקרא סורביטול, המשמש כמשלשל.שתיית כוס מיץ גיזום בבוקר יכולה לעזור לעורר את המעי שלך ולגרום להם לנוע שוב.

2.זרעי פשתן

זרעי פשתן הם מקור נהדר לסיבים, ויכול לעזור לרכך צואה ולהפחתת עצירות.ניתן להוסיף אותו לשייקים, שיבולת שועל, יוגורט ומזונות אחרים כדי להוסיף מעט סיבים נוספים.זרעי פשתן עשירים גם בחומצות שומן אומגה 3, שיכולות לעזור להפחית דלקת ולקדם בריאות העיכול.

3.מים חמים

שתיית מים חמים דבר ראשון בבוקר יכולה לעזור לעורר את המעי שלך ולגרום להם לזוז.זה יכול גם לעזור לרכך צואה ולהפחתת עצירות.לקבלת התוצאות הטובות ביותר, שתו כוס מים חמים עם כפית דבש או מיץ לימון.

טיפים למניעת עצירות

ניתן למנוע עצירות על ידי ביצוע כמה שינויים פשוטים בתזונה ובאורח החיים שלך.להלן מספר טיפים שיעזרו לשמור על מעי רגיל:

  • אכל תזונה עשירה בסיבים תזונתיים-מכוונים ל 25-35 גרם סיבים ליום.
  • שתו הרבה מים-מכוונים ל 8-10 כוסות מים ביום.
  • פעילות גופנית באופן קבוע – מכוונים לפחות 30 דקות של פעילות גופנית ביום.
  • הימנע ממזון מעובד ומשקאות ממותקים – אלה יכולים לתרום לעצירות.
  • להפחית את רמות הלחץ שלך – לחץ יכול לתרום לעצירות.

חשוב גם לזכור שעצירות היא בעיה נפוצה ויכולה לקרות לכל אחד.אם אתה מגלה שאתה נאבק בעצירות, אל תפחד לדבר עם הרופא שלך על כך.יתכן שהם יוכלו להמליץ על שינוי תזונתי או אורח חיים שיכול לעזור.

טיפ ייחודי ומועיל

נסה להוסיף מזונות עשירים יותר פרוביוטיים לתזונה שלך.פרוביוטיקה הם חיידקים מועילים שיכולים לעזור לתמוך במערכת העיכול שלך ולהפחית את העצירות.אוכלים כמו יוגורט, קימצ’י וכבוש הם כולם מקורות נהדרים לפרוביוטיקה.

לסיכום, עצירות היא הפרעת עיכול נפוצה שניתן לטפל בהן בשינויים פשוטים באורח החיים וכמה תרופות טבעיות.אם אתה נאבק עם עצירות, נסה להוסיף יותר סיבים ופרוביוטיקה לתזונה שלך, לשתות הרבה מים ולהתאמן באופן קבוע.אם שינויים פשוטים באורח החיים האלה לא עוזרים, אל תפחד לדבר עם הרופא שלך על כך.

חלק 2: הסעדים של סבתא לעצירות

עצירות היא בעיה שכיחה שיכולה להשפיע על אנשים בכל הגילאים.למרבה המזל, ישנם כמה תרופות טבעיות שהועברו מסבתותינו שיכולות לעזור להקל על עצירות.במאמר זה נדון בשלושה מהתרופות הפופולריות והיעילות ביותר ששימשו במשך דורות.

בננות

בננות הן מקור נהדר לסיבים תזונתיים, שידוע כמסייע בהפחתת עצירות.הם גם מקור נהדר לאשלגן, המסייע בוויסות איזון האלקטרוליטים של הגוף ולעזור בעיכול.בדרך כלל מומלץ לאכול בננה אחת ליום לסובלים מעצירות, מכיוון שתכולת הסיבים יכולה לעזור להעביר מזון דרך המעיים במהירות רבה יותר.

שבישים

שזיפים מיובשים הם תרופה פופולרית נוספת עבור CONתנאי.שזיפים מיובשים הם עשירים בסיבים תזונתיים ומכילים משלשל טבעי הנקרא סורביטול.סורביטול עוזר לעורר את המעי ויכול לספק הקלה מעצירות.בדרך כלל מומלץ אכילה של שלוש עד חמישה שזיפים מיובשים ביום לסובלים מעצירות.

מלח ומים אפסום

מלח Epsom הוא תרופה טבעית נהדרת לעצירות שכן היא מסייעת למשוך מים למעיים, מה שיכול לעזור לרכך צואה ולהקל עליהם לעבור.כדי להשתמש בתרופה זו, ערבבו שתי כפיות מלח אפסום לכוס מים חמים ושתו אותם בבוקר על בטן ריקה.תרופה זו מומלצת בדרך כלל לאנשים עם עצירות קשה ואין להשתמש בה יותר מפעם ביום.

מסקנה

עצירות היא בעיה שכיחה שיכולה להשפיע על אנשים בכל הגילאים.למרבה המזל, ישנם כמה תרופות טבעיות שהועברו מסבתותינו שיכולות לעזור להקל על עצירות.בננות, שזיפים מיובשים ומלח אפסום הם כולם תרופות פופולריות ששימשו במשך דורות.עם זאת, חשוב לציין כי יש להשתמש בתרופות אלה כחלק מתזונה בריאה ושגרת פעילות גופנית ואין להשתמש בהן כתחליף לייעוץ רפואי.

שאלות נפוצות

  • מה התרופה הטובה ביותר לעצירות?
    התרופה הטובה ביותר לעצירות תהיה תלויה באדם.אכילת דיאטה עשירה בסיבים סיבים ושתיית מים רבים הם בדרך כלל התרופות הטובות ביותר, אך אנשים מסוימים עשויים למצוא גם הקלה מאכילת בננות, שזיפים שזיפים או שתיית כוס מלח ומים אפסום.
  • יכול עצירות להיות מסוכנת?
    כן, עצירות יכולה להיות מסוכנת אם לא מטופלת.זה יכול להוביל לסיבוכים כמו צואה מושפעת, העלולים לגרום לכאבי בטן חמורים.חשוב לפנות לטיפול רפואי אם עצירות נמשכת או הופכת להיות חמורה.
  • האם תרופות אלה בטוחות לילדים?
    כן, בדרך כלל סעדים אלה בטוחים לילדים, עם זאת, חשוב לדבר עם רופא או רוקח לפני שהם נותנים כל תרופה לילד.חשוב גם לציין כי אין להשתמש בתרופות אלה כתחליף לייעוץ רפואי.

לסיכום, עצירות היא בעיה שכיחה שיכולה להשפיע על אנשים בכל הגילאים.למרבה המזל, ישנם כמה תרופות טבעיות שהועברו מסבתותינו שיכולות לעזור להקל על עצירות.בננות, שזיפים מיובשים ומלח אפסום הם כולם תרופות פופולריות ששימשו במשך דורות.עם זאת, חשוב לציין כי יש להשתמש בתרופות אלה כחלק מתזונה בריאה ושגרת פעילות גופנית ואין להשתמש בהן כתחליף לייעוץ רפואי.למידע נוסף, עיין ב הגדרת Wikipedia.org על עצירות.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן