דף הבית » תרופות סבתא » כיצד לטפל בצרבת – 13 תרופות מיושנות לטיפול יעיל עם תוצאות מוכחות
dbddad dcddadc ddadaddaa  daadaddaddaa dedddadaddaa dcdddad

כיצד לטפל בצרבת – 13 תרופות מיושנות לטיפול יעיל עם תוצאות מוכחות

מה זה צרבת ואיך לטפל בזה
צרבת היא בעיה שכיחה שמשפיעה על מיליוני אנשים.זוהי תחושת שריפה בחזה או בגרון הנגרמת כתוצאה מהריפלוקס של חומצת הקיבה אל הוושט.זה יכול להיות לא נוח ומעצבן, אבל יש כמה תרופות מיושנות שיכולות לעזור.להלן 13 טיפולים מוכחים לצרבת שתוכלו לנסות.

1.חומץ תפוחים

חומץ תפוחים הוא אחד התרופות הביתיות הוותיקות והפופולריות ביותר לצרבת.זה מיוצר מתפוחים מותססים וידוע שהוא מסייע באיזון חומציות הקיבה.כדי להשתמש בו, מערבבים כף אחת של חומץ תפוחים בכוס מים ושתו אותו לפני או אחרי הארוחות.

2.סודה לשתייה

סודה לשתייה היא טיפול יעיל נוסף לצרבת.זה עובד על ידי נטרול החומצה בקיבה ומתן הקלה מתחושת הבריבה.כדי להשתמש בו, מערבבים כפית אחת של סודה לשתייה בכוס מים ושתה אותה.

3.ג’ינג’ר

ג’ינג’ר שימש במשך מאות שנים לטיפול במגוון בעיות עיכול, כולל צרבת.זה עוזר להפחית דלקת ולהרגיע את הקיבה.כדי להשתמש בו, שתו תה ג’ינג’ר או ללעוס על חתיכת שורש ג’ינג’ר גולמי.

4.מיץ אלוורה

מיץ אלוורה הוא תרופה פופולרית נוספת עבור צרבת.ידוע שהוא מפחית דלקת ומרגיע את מערכת העיכול.כדי להשתמש בו, מערבבים כף אחת של מיץ אלוורה עם כוס מים ושתו אותו לפני או אחרי הארוחות.

5.חלב

חלב הוא תרופה טבעית לצרבת.זה עוזר לנטרל את החומצה בקיבה ומספק הקלה מתחושת הבריבה.כדי להשתמש בו, שתו כוס חלב קר לפני או אחרי הארוחות.

6.חרדל

חרדל הוא עוד תרופה מיושנת עבור צרבת.הוא מכיל אלקליין המסייע בנטרול חומצת הקיבה ולהפחית את תחושת השריפה.כדי להשתמש בו, אכלו כפית חרדל אחת לפני ארוחות או אחריה.

7.זרעי שומר

זרעי שומר הם תרופה פופולרית לצרבת.הם מכילים תרכובות המסייעות בהפחתת דלקת ולהרגיע את מערכת העיכול.כדי להשתמש בהם, ללעוד כמה זרעי שומר אחרי ארוחות או שתיית תה שומר.

8.שורש ליקוריץ

שורש ליקוריץ הוא תרופה טבעית נוספת לצרבת.זה עוזר להפחית דלקת ולהרגיע את הקיבה.כדי להשתמש בו, שתו תה ליקריץ או ללעוס על חתיכת שורש ליקוריץ.

9.תה קמומיל

תה קמומיל הוא תרופה פופולרית לצרבת.הוא מכיל תרכובות המסייעות בהפחתת דלקת ולהרגיע את מערכת העיכול.כדי להשתמש בו, שתו כוס תה קמומיל לפני או אחרי הארוחות.

10.שורש מרשמלו

שורש מרשמלו הוא תרופה טבעית נוספת לצרבת.זה עוזר להפחית דלקת ולהרגיע את הקיבה.כדי להשתמש בו, שתו תה מרשמלו או ללעוס על חתיכת שורש מרשמלו.

11.נביחת אלם חלקלקת

נביחת אלם חלקלקית היא תרופה פופולרית לצרבת.הוא מכיל תרכובות המסייעות בהפחתת דלקת ולהרגיע את מערכת העיכול.כדי להשתמש בו, שתו תה אלם חלקלק או ללעוס על חתיכת קליפת עץ חלקלקים.

12.מיץ לימון

מיץ לימון הוא תרופה טבעית נוספת לצרבת.זה עוזר לנטרל את החומצה בקיבה ומספק הקלה מתחושת הבריבה.כדי להשתמש בו, מערבבים כף אחת של מיץ לימון בכוס מים ושתו אותו לפני או אחרי הארוחות.

13.מסטיק לועס

מסטיק הוא תרופה יעילה להפליא לצרבת.זה עוזר להגדיל את ייצור הרוק, המסייע בנטרול החומצה בקיבה ומספק הקלה מתחושת הבריבה.כדי להשתמש בו, ללעוס מסטיק ללא סוכר לאחר הארוחות.

הסעדים לעיל מוכחים כיעילים בטיפול בצרבת כאשר משתמשים בהם כראוי.חשוב לזכור לשתות הרבה מים לאורך כל היום כדי לעזור לשמור על בריא מערכת העיכול ולהימנע ממזונות שיכולים לעורר צרבת.בנוסף, טיפ ייחודי ומועיל יהיה לשים לב לגופך ולהבחין בכל שינוי במערכת העיכול שלך שיכול להיות סימן למצב רפואי חמור יותר.

צמחי מרפא רמדיES לצרבת

תרופות צמחיות הן אפשרות פופולרית לטיפול בצרבת, מכיוון שיש להם פחות תופעות לוואי מאשר תרופות מסורתיות.הוכח כי עשבי תיבול רבים מפחיתים דלקת ומפסיקים את ייצור חומצת הקיבה.כמה מהתרופות הצמחייות הפופולריות ביותר לצרבת כוללות:

  • ג’ינג’ר: ידוע שג’ינג’ר מרגיע את הקיבה ומפחית דלקת.ניתן לצרוך אותו בתה, כמוסות או כתבלין בבישול.
  • קמומיל: קמומיל ידוע בהשפעותיו המרגיעות ומשמש לעתים קרובות להפחתת לחץ וחרדה, מה שיכול לעזור להפחית את תסמיני צרבת.ניתן לצרוך אותו כתה או תמצית.
  • ליקריץ: ליקריץ הוא עשב הידוע בתכונותיו האנטי דלקתיות.ניתן לצרוך אותו כתה או תמצית.
  • אלם חלקלק: אלם חלקלק הוא עשב שלפי ההערכה שהוא מצפה את הבטן ומפחית דלקת.לעתים קרובות הוא נצרך כתה או תמצית.
  • שורש מרשמלו: שורש מרשמלו הוא עשב שלפי ההערכה שיש לו תכונות אנטי דלקתיות.ניתן לצרוך אותו כתה או תמצית.

מזונות חומציים לצרבת

לרוב מומלצים מזון חומצי לטיפול בצרבת, מכיוון שהם נחשבים לנטרול חומצת קיבה ולהפחתת תסמינים.חלק מהמזונות החומציים הפופולריים ביותר לצרבת כוללים:

  • מיץ לימון: מיץ לימון גבוה בוויטמין C ולפי ההערכה שהוא מסוגל לנטרל חומצת קיבה.ניתן לצרוך אותו בפני עצמו או להוסיף למים.
  • חומץ סיידר תפוחים: חומץ סיידר תפוחים גבוה בחומצה אצטית, שלפי ההערכה הוא מסוגל לנטרל חומצת קיבה.ניתן לצרוך אותו בפני עצמו או להוסיף למים.
  • עגבניות: עגבניות עשירות בחומצה ומאמינים כי הן מסוגלות לנטרל חומצת קיבה.ניתן לצרוך אותם גולמיים או מבושלים.
  • חמוצים: חמוצים עשירים בחומצה ומאמינים כי הם מסוגלים לנטרל חומצת קיבה.ניתן לצרוך אותם בעצמם או להוסיף למזונות אחרים.
  • Kefir: Kefir הוא מוצר חלב מותסס העשיר בפרוביוטיקה ומאמין שהוא מסוגל להפחית את הדלקת.ניתן לצרוך אותו בפני עצמו או להוסיף למזונות אחרים.

שינויים באורח החיים עבור צרבת

לעיתים קרובות מומלץ לבצע שינויים באורח החיים לטיפול בצרבת, מכיוון שהוא יכול לעזור להפחית את הסימפטומים ולמנוע פרקים עתידיים.חלק מהשינויים באורח החיים המומלצים לטיפול בצרבת כוללים:

  • הימנעות ממזון טריגר: מזונות מפעילים הם מזונות שיכולים להחמיר תסמינים של צרבת.מזונות טריגר נפוצים כוללים מזונות חריפים, מזון שומני, קפאין ואלכוהול.
  • אכילת ארוחות קטנות יותר: אכילת ארוחות קטנות יותר בתדירות גבוהה יותר לאורך היום יכולה לעזור להפחית תסמיני צרבת.
  • הימנעות מארוחות בשעות הלילה המאוחרות: אכילה מאוחרת בלילה יכולה להחמיר את תסמיני הצרבת.
  • הימנעות מבגדים צמודים: בגדים הדוקים יכולים להחמיר את תסמיני צרבת.
  • העלאת ראש המיטה: הרמת ראש המיטה יכולה לעזור להפחית את תסמיני הצרבת.

מסקנה

צרבת היא מצב שכיח שניתן לטפל בו במגוון תרופות מיושנות.תרופות אלה כוללות תרופות צמחיות, מזון חומצי ושינויים באורח החיים.כאשר משתמשים בהם בשילוב, תרופות אלה יכולות להיות יעילות להפחתת תסמיני צרבת.עם זאת, אם התסמינים נמשכים, חשוב לפנות לייעוץ רפואי.

שאלות נפוצות

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן