דף הבית » תרופות סבתא » כיצד להקל על שיעול – 12 תרופות של סבתא המומלצות על ידי מומחים ובבית

כיצד להקל על שיעול – 12 תרופות של סבתא המומלצות על ידי מומחים ובבית

תרופות טבעיות להקלה על שיעול

שיעול הוא רפלקס טבעי המסייע בפינוי דרכי הנשימה של חומרים מגרים, ריר וחלקיקים זרים.זהו סימפטום שכיח של מחלות רבות, כולל הצטננות, הברונכיטיס והשפעת.אמנם שיעול יכול להיות מעצבן, אך בדרך כלל זה לא דאגה בריאותית רצינית.עם זאת, אם הוא נמשך או מלווה בתסמינים אחרים, כמו חום, כאבי חזה או שיעול דם, חשוב להתייעץ עם רופא.

למרבה המזל, ישנם מספר תרופות ביתיות שיכולות לעזור להקל על שיעול.כאן נדון ב -12 סעדים של סבתא המומלצים על ידי מומחים, שיכולים לעזור להקל על שיעול.

גרגר עם מי מלח חמים

גרגר עם מי מלח חמים הוא תרופה קלאסית לשיעול.המים החמים עוזרים להרגיע את הגרון, ואילו המלח עוזר להוציא כל עודף ריר.כדי להכין את הפיתרון, מערבבים חצי כפית מלח בכוס מים חמים.גרגר את הפיתרון למשך 30 שניות ואז לירוק אותו.

דבש

האני הוא תרופה ביתית פופולרית להקלה בשיעול.מחקרים מצאו כי דבש יכול להיות יעיל באותה מידה כמו תרופות לשיעול רבות.כדי להשתמש בדבש כתרופה, מערבבים כפית דבש אחת עם כוס מים חמים או תה.שתו את התערובת הזו פעמיים או שלוש ביום כדי לעזור להרגיע שיעול.

טיפ מועיל:

אם אתם נותנים דבש לילד מתחת לגיל אחד, הקפידו להתייעץ תחילה עם רופא, מכיוון שדבש יכול להכיל חיידקים שיכולים לגרום לתינוקות מאוד חולים.

שאיפת קיטור

שאיפת קיטור יכולה לעזור לשחרר ריר בדרכי הנשימה, מה שמקל על השיעול שלו.כדי להשתמש בתרופה זו, מלאו קערה במים חמים (לא רותחים) והוסיפו כמה טיפות אקליפטוס או שמן מנטה.הניחו מגבת מעל הראש ונשענים מעל הקערה, וודאו להרחיק את הפנים לפחות 10 סנטימטרים מהמים.קח נשימות עמוקות למשך חמש עד 10 דקות.

תה צמחי מרפא

תה צמחים יכול לעזור להרגיע את כאב הגרון ולשחרר ריר.תה צמחי מרפא כמו קמומיל, אלם חלקלק ושורש מרשמלו הם בעלי תכונות אנטי דלקתיות וריר.להכנת תה צמחים, תלול כפית אחת של העשב בכוס מים רותחים למשך 10 דקות.מסננים את התה ושותים אותו פעמיים עד שלוש ביום.

ג’ינג’ר

ג’ינג’ר הוא תרופה ביתית פופולרית עבור מחלות רבות, כולל שיעול.לג’ינג’ר יש תכונות אנטי דלקתיות וריר-סיבוב שיכולים לעזור להקל על שיעול.כדי להשתמש בג’ינג’ר כתרופה, מגרד כפית אחת של ג’ינג’ר טרי ומערבב אותו עם כפית דבש.אכלו את התערובת הזו פעמיים עד שלוש ביום כדי לעזור להקל על שיעול.

שום

שום שימש כתרופה לשיעול במשך מאות שנים.הוא מכיל תכונות אנטיבקטריאליות ואנטי -ויראליות טבעיות שיכולות לעזור להקל על שיעול.כדי להשתמש בשום כתרופה, טחון שתי שיני שום ומערבב אותם עם כפית דבש אחת.אכלו את התערובת הזו פעמיים עד שלוש ביום כדי לעזור להקל על שיעול.

מיץ לימון

מיץ לימון הוא תרופה ביתית פופולרית לשיעול.נוגדי החמצון במיץ לימון יכולים לעזור להפחית דלקת ולשחרר ריר.כדי להשתמש במיץ לימון כתרופה, מערבבים כפית אחת של מיץ לימון סחוט טרי עם כפית דבש אחת.שתו תערובת זו פעמיים עד שלוש ביום כדי לעזור להקל על שיעול.

מיץ בצל

מיץ בצל שימש כתרופה לשיעול במשך מאות שנים.הוא מכיל תכונות אנטיבקטריאליות ואנטי -ויראליות טבעיות שיכולות לעזור להקל על שיעול.כדי להשתמש במיץ בצל כתרופה, שילב בצל אחד ומסננת את המיץ.מערבבים כפית אחת של מיץ בצל עם כפית דבש אחת.שתו תערובת זו פעמיים עד שלוש ביום כדי לעזור להקל על שיעול.

חומץ תפוחים

חומץ תפוחים הוא תרופה ביתית פופולרית עבור מחלות רבות, כולל שיעול.על פי ההערכה, יש להן תכונות אנטי -ויראליות ואנטיבקטריאליות שיכולות לעזור להרגיע את כאב הגרון ולשחרר ריר.כדי להשתמש בחומץ תפוחים כתרופה, מערבבים כפית אחת של חומץ תפוחים עם כפית דבש אחת בכוס מים חמים.שתו את התערובת הזו פעמיים עד שלוש ביוםכדי לעזור להקל על שיעול.

שמן מנטה

מנטה

תה צמחים להקלה בשיעול

תה צמחי מרפא הם דרך נהדרת לקבל קצת הקלה משיעול.תה צמחי מרפא הם נטולי קפאין באופן טבעי ויכולים לספק השפעה מרגיעה ומרגיעה על הגרון.עשבי תיבול רבים הם בעלי תכונות אנטי דלקתיות שיכולות לעזור להפחית את הדלקת בגרון ולהפחית את השיעול.חלק מתה הצמחים שניתן להשתמש בהם כדי להקל על שיעול כוללים: קמומיל, שורש מרשמלו, שורש ליקריץ, אלם חלקלק ופפרמינט.כדי להכין את התה הצמחי, פשוט תלול כפית של העשב שנבחר בכוס מים חמים למשך 10 דקות.שתו חם ולגמו לאט לתוצאות הטובות ביותר.

שמנים אתרים להקלה בשיעול

שמנים אתרים יכולים להיות יעילים מאוד בסיוע להקל על שיעול.לשמנים אתריים יש תכונות אנטיבקטריאליות ואנטי -ויראליות שיכולות לעזור להפחית דלקת ולהרגיע את כאב הגרון.חלק מהשמנים האתריים שיכולים לשמש להקלה על שיעול כוללים אקליפטוס, מנטה, לבנדר, לימון ועץ תה.כדי להשתמש בשמנים אתרים לשיעול, הוסיפו 3-5 טיפות של השמן שנבחר למפזר ושאפו את האדים למשך 10-15 דקות.לחלופין, הוסיפו כמה טיפות שמן אתרים לקערת מים חמים, מכסים את הראש במגבת ושאפו את הקיטור למשך 10-15 דקות.

תרופות ביתיות להקלה בשיעול

תרופות ביתיות הן דרך נהדרת לקבל הקלה משיעול.תרופות ביתיות רבות שימשו במשך מאות שנים כדי להקל על תסמיני שיעול.חלק מהתרופות הפופולריות ביותר הביתיות כוללות: דבש ולימון, גרגר מי מלח, שאיפת אדים וקומפסים חמים או קרים.

דבש ולימון

דבש ולימון הוא תרופה ביתית קלאסית לשיעול.הדבש עוזר לצבוע את הגרון ולהרגיע את הגירוי, ואילו הלימון עוזר לשחרר ריר.כדי להכין את התרופה, מערבבים 1 כפית דבש ו -2 כפות מיץ לימון סחוט טרי בכוס מים חמים.שתו 2-3 פעמים ביום לקבלת התוצאות הטובות ביותר.

גרגר מי מלח

גרגר מי מלח הוא דרך נהדרת להרגיע את כאב הגרון ולהפחית את השיעול.להכנת הגרגר, מערבבים 1 כפית מלח בכוס מים חמים.גרגר את התערובת למשך 30 שניות וירוק אותה.חזור על 2-3 פעמים ביום לקבלת התוצאות הטובות ביותר.

שאיפת קיטור

שאיפת קיטור יכולה לעזור לשחרר ריר ולהפחית את השיעול.כדי להכין את האדים, הרתיחו 2 כוסות מים והוסיפו כמה טיפות שמן אתרי (כמו אקליפטוס או מנטה).שבו בכיסא והניחו את ראשכם מעל קערת המים וכסו את ראשכם במגבת.שאפו את הקיטור למשך 10-15 דקות.עשו זאת 2-3 פעמים ביום לקבלת התוצאות הטובות ביותר.

קומפרסים חמים או קרים

ניתן להשתמש בקומפרסים חמים או קרים כדי לעזור להרגיע את כאב הגרון ולהפחית את השיעול.כדי להכין דחיסה חמה, פשוט להשרות מטלית נקייה במים חמים ולהסתובב.מרחו את הבד על החזה או הצוואר למשך 15-20 דקות, מספר פעמים ביום.כדי להכין דחיסה קרה, משרים מטלית נקייה במים קרים ולסחוב אותו.מרחו את הבד על החזה או הצוואר למשך 15-20 דקות, מספר פעמים ביום.

ניתן להשתמש בתרופות ביתיות אלה בשילוב כדי לעזור לספק הקלה משיעול.הם בטוחים ויעילים ויכולים לשמש מבוגרים וילדים כאחד.

שאלות נפוצות

מהן התרופות הביתיות הטובות ביותר לשיעול?

התרופות הביתיות הטובות ביותר לשיעול הן דבש ולימון, גרגר מי מלח, שאיפת אדים וקומפסים חמים או קרים.

באיזו תדירות עלי להשתמש בתרופה ביתית לשיעול?

מומלץ להשתמש בתרופות הביתיות 2-3 פעמים ביום לקבלת התוצאות הטובות ביותר.

לסיכום, שיעול יכול להיות סימפטום מעצבן וכואב.עם זאת, ישנם מספר תרופות שיכולות לעזור לספק הקלה.ניתן להשתמש בתה צמחי מרפא, שמנים אתרים ותרופות ביתיות כדי לעזור להרגיע את כאב הגרון ולהפחית את השיעול.חשוב להשתמש בסעדים כפי שמופנים ולדבר עם איש מקצוע בתחום הבריאות אם התסמינים נמשכים.סבתות משתמשות בתרופות אלה במשך מאות שנים, ועכשיו תוכלו להשתמש בהן גם לגישה טבעית להקלה על שיעול.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן