דף הבית » תרופות סבתא » כיב פפטי – 14 תרופות סבתות מומלצות ומוסמכות

כיב פפטי – 14 תרופות סבתות מומלצות ומוסמכות

כיבים פפטיים – 14 התרופות של סבתא שיעזרו לך להחלים
כיבים פפטיים הם הפרעת עיכול שכיחה הנגרמת בדרך כלל כתוצאה מזיהום או על ידי שימוש ממושך בתרופות מסוימות.אם לא מטופלים, כיבים פפטיים יכולים לגרום לבעיות בריאותיות חמורות, כולל דימום ואפילו ניקוב בטנת הבטן.החדשות הטובות הן שתרופותיה של סבתא רבות יכולות לעזור לך לרפא את הכיב הפפטי שלך ולחזור להרגיש כמיטב יכולתך.

1.אכלו תזונה בריאה

חשוב לשמור על תזונה בריאה כשמנסים לרפא את הכיב הפפטי שלך.אכילת תזונה מאוזנת של פירות וירקות טריים, חלבונים רזים ודגנים מלאים יכולה לעזור בשיפור בריאות העיכול שלך ולהפחית את הסימפטומים של כיבים פפטיים.בנוסף, הפחתת צריכת המזון המעובד והמטוגן יכולה לעזור להפחית את הדלקת ולהקל על העיכול.

2.הימנע מאוכל חריף

מזונות חריפים מחמירים לעתים קרובות כיבים פפטיים, ולכן חשוב להימנע מהם כשמנסים לרפא את הכיב שלך.זה כולל רטבים חמים, קארי וכל דבר אחר שעשוי להיות חריף.

טיפ ייחודי ומועיל:

אם אתה משתוקק למשהו חריף, נסה להוסיף טעם עם עשבי תיבול ותבלינים במקום, כמו כמון, כוסברה, כורכום וג’ינג’ר.

3.לשתות תה ג’ינג’ר

תה ג’ינג’ר הוא תרופה עתיקה להפרעות עיכול רבות, כולל כיבים פפטיים.ההערכה היא שג’ינג’ר מסייע בהפחתת הדלקת ויכול לעזור להקל על תסמינים כמו כאב ובחילה.להכנת תה ג’ינג’ר, פשוט תלול כפית אחת של ג’ינג’ר מגורד טרי במים רותחים למשך 5-10 דקות.

4.קח פרוביוטיקה

פרוביוטיקה הם חיידקים מועילים שיכולים לעזור בשיפור בריאות העיכול.נטילת פרוביוטיקה יכולה לעזור להחזיר את איזון החיידקים הטובים במעיים, שיכולים לעזור להפחית את הדלקת ולשפר את העיכול.פרוביוטיקה זמינה בצורות רבות, כולל תוספי מזון, יוגורט ומזון מותסס.

5.אכל יוגורט

יוגורט הוא מקור נהדר לפרוביוטיקה ויכול לעזור בשיפור בריאות העיכול שלך.יוגורט עשיר גם בסידן, שיכול לעזור להפחית דלקת.עדיף לבחור ביוגורט רגיל ולא ממותק שישיג הכי הרבה תועלת.

6.שתו מיץ אלוורה

על פי ההערכה, מיץ אלוורה מסייע בהפחתת הדלקת ויכול לעזור לרפא כיבים פפטיים.עדיף לשתות מיץ אלוורה מיוצר טרי מהצמח, מכיוון שזנים רבים שנקנו בחנות עשויים להכיל תוספים.

7.אכל בננות

בננות הן מקור נהדר לסיבים ויכולים לעזור בשיפור העיכול.הם גם מאמינים כי הם מסייעים בהפחתת דלקת ויכולים לעזור לרפא כיבים פפטיים.

8.לאכול שיבולת שועל

שיבולת שועל היא מקור נהדר לסיבים, שיכולים לעזור בשיפור העיכול.בנוסף, שיבולת שועל מכילה חומרים מזינים מועילים רבים שיכולים לעזור להפחית דלקת.

9.הימנע מאלכוהול

אלכוהול יכול לעצבן את רירית הבטן ויכול להחמיר את הסימפטומים של כיבים פפטיים.עדיף להימנע מאלכוהול תוך ניסיון לרפא את הכיב שלך.

10.הימנע מקפאין

קפאין יכול לעצבן את רירית הקיבה ויכול להחמיר את הסימפטומים של כיבים פפטיים.עדיף להימנע מקפאין תוך ניסיון לרפא את הכיב שלך.

11.הימנע מתח

מתח יכול להחמיר את הסימפטומים של כיבים פפטיים, ולכן חשוב להימנע מכך כשמנסים לרפא את הכיב שלך.נסה למצוא דרכים להירגע, כמו יוגה, מדיטציה או בילוי בטבע.

12.תרגיל באופן קבוע

פעילות גופנית יכולה לעזור בשיפור העיכול ולהפחית דלקת.כוון לפחות 30 דקות של פעילות גופנית בכל יום, כמו הליכה, שחייה או רכיבה על אופניים.

13.השתמש בטיפול בחום

טיפול בחום יכול לעזור להפחית דלקת ויכול לעזור להקל על הסימפטומים של כיבים פפטיים.נסה להשתמש בכרית חימום או בבקבוק מים חמים על הבטן למשך 15-20 דקות בכל פעם.

14.קח כורכום

על פי ההערכה, כורכום מסייע בהפחתת הדלקת ויכול לעזור לרפא כיבים פפטיים.עדיף לקחת כורכום בצורה תוספה, מכיוון שקשה להשיג מספיק כורכום מהדיאטה בלבד.

התרופות של סבתא לכיב פפטי

סבתות היו Kנודע בגלל חוכמתם בטיפול במצבים רפואיים, וכיבים פפטיים אינם יוצאים מן הכלל.ישנם סעדים רבים המועברים מדורות שהוכחו כיעילים לטיפול בכיבים פפטיים.להלן 14 מהתרופות המומלצות והסבתות המומלצות ביותר לכיבים פפטיים.

1.ג’ינג’ר

ג’ינג’ר שימש כתרופה צמחית במשך מאות שנים, והיא אפשרות נהדרת לטיפול בכיבים פפטיים.יש לו תכונות אנטי דלקתיות שיכולות לעזור להפחית את הדלקת והכאב הקשורים לכיבים פפטיים.כדי להשתמש בג’ינג’ר כתרופה, טוחנים כפית 1 של ג’ינג’ר טרי והוסיפו למים רותחים.אפשרו לו לתלול למשך 10 דקות, לסמן ולשתות.

2.עלי מנגו

עלי מנגו שימשו במשך מאות שנים לטיפול בכיבים פפטיים.הם עשירים בנוגדי חמצון, שיכולים לעזור להפחית דלקת וכאב.כדי להשתמש בעלים של מנגו לטיפול בכיבים פפטיים, הרתיחו 1 כוס עלי מנגו ב 8 כוסות מים למשך 10 דקות.מסננים ושותים את הפיתרון.

3.שום

שום שימש כתרופה צמחית במשך מאות שנים, והיא אפשרות נהדרת לטיפול בכיבים פפטיים.יש לו תכונות אנטיבקטריאליות ואנטי דלקתיות שיכולות לעזור להפחית דלקת וכאב הקשורים לכיבים פפטיים.כדי להשתמש בשום כתרופה, אכלו 2-3 שיני שום גולמי ליום.

4.דבש

דבש הוא תרופה טבעית לכיבים פפטיים.יש לו תכונות אנטיבקטריאליות ואנטי דלקתיות שיכולות לעזור להפחית דלקת וכאב.כדי להשתמש בדבש כתרופה, מערבבים 1 כפית דבש עם כפית מיץ לימון ושותים אותו פעמיים ביום.

5.חומץ תפוחים

חומץ תפוחים הוא תרופה נהדרת לכיבים פפטיים.יש לו תכונות אנטיבקטריאליות ואנטי דלקתיות שיכולות לעזור להפחית דלקת וכאב.כדי להשתמש בחומץ תפוחים כתרופה, מערבבים 1 כף של חומץ סיידר תפוחים עם כוס מים חמים ושתה אותו פעמיים ביום.

6.שורש ליקוריץ

שורש ליקוריץ הוא תרופה מסורתית לכיבים פפטיים.יש לו תכונות אנטי דלקתיות ואנטיבקטריאליות שיכולות לעזור להפחית דלקת וכאב.כדי להשתמש בשורש ליקריץ כתרופה, הרתיחו 1 כפית שורש ליקוריץ בכוס מים למשך 10 דקות.מסננים ושותים את הפיתרון.

7.קינמון

קינמון שימש כתרופה צמחית במשך מאות שנים.יש לו תכונות אנטי דלקתיות ואנטיבקטריאליות שיכולות לעזור להפחית דלקת וכאב הקשורים לכיבים פפטיים.כדי להשתמש בקינמון כתרופה, הוסף 1 כפית אבקת קינמון לכוס מים רותחים.אפשרו לו לתלול למשך 10 דקות, לסמן ולשתות.

8.חלב קוקוס

חלב קוקוס הוא תרופה נהדרת לכיבים פפטיים.יש לו תכונות אנטיבקטריאליות ואנטי דלקתיות שיכולות לעזור להפחית דלקת וכאב הקשורים לכיבים פפטיים.כדי להשתמש בחלב קוקוס כתרופה, שתו 1 כוס חלב קוקוס פעמיים ביום.

9.מיץ אלוורה

מיץ אלוורה הוא תרופה נהדרת לכיבים פפטיים.יש לו תכונות אנטיבקטריאליות ואנטי דלקתיות שיכולות לעזור להפחית דלקת וכאב.כדי להשתמש במיץ אלוורה כתרופה, שתו כוס 1 של מיץ אלוורה פעמיים ביום.

10.תה קמומיל

תה קמומיל הוא תרופה נהדרת לכיבים פפטיים.יש לו תכונות אנטי דלקתיות ואנטיבקטריאליות שיכולות לעזור להפחית דלקת וכאב.כדי להשתמש בתה קמומיל כתרופה, תלולה 1 כפית פרחי קמומיל בכוס מים רותחים למשך 10 דקות.מסננים ושותים את התה.

11.גדילן חלב

גדילן חלב הוא תרופה מסורתית לכיבים פפטיים.יש לו תכונות אנטי דלקתיות ואנטיבקטריאליות שיכולות לעזור להפחית דלקת וכאב.כדי להשתמש בגדילן חלב כתרופה, הרתיחו 1 כפית גדילן חלב בכוס מים למשך 10 דקות.מסננים ושותים את הפיתרון.

12.סודה לשתייה

סודה לשתייה היא תרופה נהדרת לכיבים פפטיים.יש לו תכונות אלקליות שיכולות לעזור להפחית דלקת וכאב.כדי להשתמש בסודה לשתייה כתרופה, מערבבים 1 כפית סודה לשתייה בכוס מים חמים ושתה אותה פעמיים ביום

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן