דף הבית » תרופות סבתא » כואבי בטן מחזור – 12 תרופות של סבתא חמה וסודית
dbdddd dddf dedddda  daadaddaddaa dadc daddaad dded ddad

כואבי בטן מחזור – 12 תרופות של סבתא חמה וסודית

מה גורם לכאבי בטן הווסת?

כאבי בטן מחזור הם בעיה שכיחה עבור נשים במהלך מחזורי הווסת שלהן.הם יכולים להיגרם כתוצאה משינויים הורמונליים, כמו עלייה ברמות של הורמונים מסוימים, ויכולים להשפיע על מערכת העיכול.התסמינים כוללים התכווצויות, נפיחות, בחילה וכאבי בטן.תסמיני כאב אלה יכולים לנוע בין קלים לחמורים ויכולים להימשך בין כמה שעות למספר ימים.

הסעדים של סבתא לכאבי בטן מחזור

אמנם אין תרופה אחת מתאימה לכל גודל לכאבי בטן מחזור, אך הנה 12 תרופות מנוסות ואמיתיות שהועברו מדורות של סבתות.

1.קומפרס חם

ניתן להשתמש בדחיסה חמה להפחתת התכווצויות וכאב.פשוט קח מטלית נקייה, יש להשרות אותו במים חמים, להכות אותו ולהחיל אותו על הבטן.וודא שהמים לא חמים מדי.

2.תה צמחים

תה צמחי מרפא הם דרך נהדרת להירגע ולהרגיע את הגוף.כמה עשבי תיבול הידועים כמועילים להתכווצויות הווסת כוללות קמומיל, ג’ינג’ר ופפרמינט.

3.Acupressure

אקופרסורה היא טיפול סיני מסורתי הכרוך בהפעלת לחץ על נקודות ספציפיות בגוף.החלת לחץ על הנקודות על הבטן התחתונה יכולה לעזור להפחית התכווצויות וכאב.

4.פעילות גופנית

פעילות גופנית היא דרך נהדרת להפחית את הלחץ והמתח.תרגילי השפעה נמוכים כמו הליכה ומתיחות יכולים להועיל במיוחד במהלך תקופה זו.

5.אמבטיות חמות

אמבטיה חמה יכולה לעזור להרפות את הגוף והנפש.הוספת כמה טיפות של שמנים אתרים, כמו לבנדר או רוזמרין, יכולה לעזור להפחית עוד יותר את הלחץ והמתח.

6.בקבוק מים חמים

ניתן להשתמש בבקבוק מים חמים כדי לספק חום ורגיעה לבטן.וודא שהמים לא חמים מדי.

7.שינויים בתזונה

ביצוע שינויים בתזונה שלך יכול לעזור להפחית התכווצויות וכאב.הימנעות ממזון מעובד ואכילת יותר פירות וירקות יכולה לעזור.

8.שמנים אתרים

ניתן להשתמש בשמנים אתרים, כמו מרווה קלרי, לבנדר וילנג-ילאנג, כדי להפחית את הלחץ והמתח.הוסף כמה טיפות לאמבטיה או לעסות אותן על הבטן.

9.עיסוי

עיסוי הבטן יכול לעזור להפחית התכווצויות וכאב.השתמש בתנועות יציבות ומעגליות כדי לעסות את האזור.

10.כרית חימום

ניתן להשתמש בכרית חימום כדי לספק חום ורגיעה לבטן.וודא שהחום לא חם מדי.

11.יוגה

יוגה היא דרך נהדרת להפחית את הלחץ והמתח.תנוחות עדינות, כמו תנוחת הילד וכלב הפונה כלפי מטה, יכולות להועיל במיוחד במהלך תקופה זו.

12.שינה

השינה מספקת חיונית להפחתת לחץ ומתח.דאג לקבל לפחות 8 שעות שינה בכל לילה.

טיפ ייחודי ומועיל

חשוב לנסות תרופות שונות כדי לגלות אילו מהן הכי עובדות עבורך.אם תרופה אחת לא עובדת, נסה עוד אחד עד שתמצא את זה שהכי מתאים לך.

קומפרס חם

ניתן להשתמש בדחיסה חמה כדי להרגיע את התכווצויות הווסת ולהפחתת אי הנוחות.כדי ליצור קומפרס חם, להשרות מטלית במים חמים, להכות אותו ולהחיל אותו על הבטן התחתונה.החום מהדחיסה עוזר להרפות את השרירים בבטן, תוך הקלה על התכווצויות.וודא שהדחיסה אינה חמה מדי, מכיוון שזה עלול לגרום לאי נוחות נוספת.יש ליישם את הדחיסה למשך 10-15 דקות בכל פעם וניתן לחזור עליה מספר פעמים ביום.

טכניקות הרפיה

טכניקות הרפיה כמו יוגה, מדיטציה ונשימה עמוקה יכולות לעזור להפחית את התכווצויות הווסת.טכניקות אלה יכולות לעזור להפחית את הלחץ, מה שעלול להחמיר התכווצויות הווסת.טכניקות אלה עוזרות גם להרפות את השרירים בבטן, מה שיכול להפחית התכווצויות.

יוגה

יוגה יכולה לעזור להפחית את המתח בגוף ולהרגיע את השרירים הגורמים להתכווצויות.ישנן תנוחות יוגה רבות שתוכננו באופן ספציפי כדי לסייע בהפחתת התכווצויות הווסת.לדוגמה, ניתן להשתמש ב”תנוחה של הילד “כדי להרפות את שרירי הבטן.

מדיטציה

מדיטציה יכולה לעזור להפחית לחץ וחרדה, מה שעלול להחמיר התכווצויות הווסת.כדי לתרגל מדיטציה, שב במצב נוח והתמקד בנשימה שלך.נסה לנקות את דעתך ולהירגע מהגוף.זה יכול לעזור להפחית את המתח וההתכווצות.

טיפול בחום

טיפול בחום הוא דרך יעילה נוספת להפחתת התכווצויות הווסת.החום עוזר להרפות את השרירים בבטן, ומפחית התכווצויות.ניתן ליישם חום באמצעות כרית חימום, בקבוק מים חמים או אפילו אמבטיה חמה.יש למרוח את החום למשך 10-15 דקות וניתן לחזור עליו מספר פעמים ביום.

תרופות צמחי מרפא

תרופות צמחי מרפא שימשו במשך מאות שנים לטיפול בהתכווצויות הווסת.כמה מעשבי התיבול הפופולריים ביותר עבור התכווצויות הווסת כוללות ג’ינג’ר, קמומיל וקליפת התכווצות.ניתן לצרוך עשבי תיבול אלה בתה, תמיסות או כמוסות.ניתן ליישם אותם באופן אקטואלי בצורה של דחיסה או שמן.

  • ג’ינג’ר: ג’ינג’ר עוזר להפחית את הדלקת ולהרגיע את השרירים בבטן, תוך הקלה על התכווצות.
  • קמומיל: קמומיל יש תכונות אנטי דלקתיות ואנטי-פסמודיות, שיכולות לעזור להפחית התכווצויות ואי נוחות.
  • קליפת התכווצות: קליפת התכווצות עוזרת להרפות את השרירים בבטן, תוך הקלה על התכווצות.

שמנים אתרים

שמנים אתרים שימשו במשך מאות שנים לטיפול בהתכווצויות הווסת.חלק מהשמנים האתריים היעילים ביותר עבור התכווצויות הווסת כוללות מנטה, לבנדר וקלרי מרווה.ניתן ליישם שמנים אלה באופן אקטואלי בשמן נשא, או לשאיפה דרך מפזר או שאיפת קיטור.

  • מנטה: מנטה יש תכונות אנטי דלקתיות ואנטי-פסמודיות, שיכולות לעזור להפחית התכווצויות.
  • לבנדר: לבנדר מסייע בהפחתת לחץ וחרדה, שיכולים להחמיר התכווצויות ווסת.
  • מרווה קלרי: מרווה קלרי עוזר להרפות את השרירים בבטן, תוך הקלה על התכווצות.

שאלות נפוצות

מהם הסעדים הטובים ביותר להתכווצויות הווסת?

התרופות הטובות ביותר להתכווצויות הווסת כוללות קומפרסים חמים, טכניקות הרפיה, טיפול בחום, תרופות צמחים ושמנים אתרים.תרופות אלה יכולות לעזור להפחית התכווצויות ואי נוחות.

האם אוכל להשתמש בכרית חימום להתכווצויות הווסת?

כן, ניתן להשתמש בכרית חימום כדי לסייע בהפחתת התכווצויות הווסת.החום עוזר להרפות את השרירים בבטן, תוך הקלה על התכווצות.יש ליישם חום למשך 10-15 דקות בכל פעם וניתן לחזור עליה מספר פעמים ביום.

מסקנה

התכווצויות הווסת יכולות להיות מתישות, אך ישנם תרופות רבות שיכולות לעזור להפחית את אי הנוחות.ניתן להשתמש בקומפרסים חמים, טכניקות הרפיה, טיפול בחום, תרופות צמחיות ושמנים אתרים להפחתת התכווצויות ואי נוחות.אם התכווצויות הווסת חמורות או מתמשכות, חשוב לראות רופא

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן