דף הבית » תרופות סבתא » גירוי וסת – 18 תרופות של סבתא המבוססות על מרכיבים טבעיים והרפיה
dddadd ddadaa  daadaddaddaa dadc daddaad ddedddadaddaa dadc de

גירוי וסת – 18 תרופות של סבתא המבוססות על מרכיבים טבעיים והרפיה

שמירה על בריאות הווסת עם הסעדים של סבתא

בריאות הווסת היא חלק חשוב בבריאותה הכללית של האישה ורווחתה.במשך מאות שנים הסבתות העבירו את הידע והחוכמה שלהן כיצד לשמור על מחזור הווסת בריא ומאוזן.”תרופות סבתות” אלה מבוססות על מרכיבים טבעיים והרפיה, ויכולים לעזור לנשים לשמור על מחזורי הווסת הבריאים והרגילים.להלן 18 תרופות סבתות לגירוי וסת שיכולים לעזור לשמור על מחזור החודשי שלך בריא ומאוזן.

H2: תה צמחים

תה צמחי מרפא הם דרך נהדרת להירגע ולעורר את הזרימה הווסתית.כמה מעשבי התיבול הטובים ביותר למטרה זו הם קמומיל, ג’ינג’ר, עלה פטל ושן הארי.שתו את תה אלה מדי יום במשך יומיים -שלושה לפני תחילת התקופה הצפויה שלכם כדי לעזור לעורר זרימת הווסת.

H2: פעילות גופנית

פעילות גופנית קבועה יכולה לעזור בגירוי הווסת.התרגילים הטובים ביותר לעשות הם פעילויות בעלות השפעה נמוכה כמו יוגה, הליכה ושחייה.פעילויות אלה יכולות לעזור להרפות את הגוף ולעורר את הרחם, שיכול לעזור בזרימת הווסת.

H3: טיפ מועיל: הקפד להישאר מיובש היטב במהלך האימון כדי לעזור לשמור על גופך מאוזן ולעזור לגופך לשטוף רעלים.

H2: שמן קיק

שמן קיק הוא תרופה נהדרת לגירוי הווסת.זה יכול לעזור לעורר את הרחם ולקדם את זרימת הדם הווסת.לשימוש, שפשפו כמה טיפות שמן קיק על הבטן התחתונה בתנועה בכיוון השעון.לקבלת התוצאות הטובות ביותר, עשו זאת למשך 10-15 דקות פעמיים ביום במשך שלושה ימים לפני מחזור הווסת הצפוי שלכם.

H2: רפידות חימום

שימוש בכרית חימום על הבטן התחתונה יכול לעזור לעורר את הרחם ולעודד את זרימת הדם הווסת.לשימוש, החל כרית מחוממת על הבטן התחתונה שלך למשך 15 דקות פעמיים ביום במשך שלושה ימים לפני המחזור הצפוי שלך.

H2: עיסוי

עיסוי הבטן התחתונה יכול לעזור לעורר את הרחם ולעודד את זרימת הדם.לשם כך, השתמש בתנועת עיסוי מעגלית קלה עם קצות האצבעות שלך למשך 10-15 דקות פעמיים ביום במשך שלושה ימים לפני המחזור החודשי הצפוי שלך.

H2: דיקור סיני

דיקור סיני הוא דרך נהדרת לעורר זרימת הווסת.זה יכול לעזור להרפות את הגוף ולהקל על הכאב הקשור להתכווצויות הווסת.כדי להשיג את התוצאות הטובות ביותר, התייעץ עם דיקור -פונקציונן כדי לקבוע את הנקודות הטובות ביותר למצבך.

H2: ארומתרפיה

ארומתרפיה היא דרך נהדרת נוספת לעורר זרימת הווסת.שמנים אתרים כמו לבנדר, ורד ומרווה קלרי יכולים לעזור להרפות את הנפש והגוף, שיכולים לעזור לעודד זרימת הווסת.לשימוש, הוסף כמה טיפות שמן אתרים למפזר או לאמבט חם.

H2: שינויים בתזונה

ביצוע שינויים קטנים בתזונה שלך יכול לעזור בגירוי הווסת.אכילת מזונות עשירים בברזל, כמו ירקות עלים כהים ובשר אדום, יכולה לעזור לקדם את זרימת הדם הווסת.בנוסף, הגבלת צריכת הקפאין שלך ומזון מעובד יכולה גם לעזור בוויסות מחזור הווסת שלך.

H2: אמבטיות חמות

נקיטת אמבטיה חמה יכולה לעזור להרפות את הגוף ולעורר את הרחם, שיכול לעזור בגירוי הווסת.כדי להשיג את התוצאות הטובות ביותר, הוסף כמה טיפות שמן אתרי לאמבטיה וספוג למשך 15-20 דקות.

H2: תוספי צמחים

ניתן להשתמש בתוספי צמחים גם כדי לעזור לעורר זרימת הווסת.כמה מעשבי התיבול הטובים ביותר למטרה זו הם דונג קוואי, קוהוש שחור וצ’סטברי.התייעץ עם הרופא שלך לפני שאתה לוקח תוספי צמחים כלשהם.

H2: ויטמין B6

ויטמין B6 חיוני לגירוי הווסת.נטילת תוסף ויטמין B6 יכולה לעזור בוויסות המחזור הווסת שלך ולקדם את זרימת הדם הווסת.עם זאת, הקפד לדבר עם הרופא שלך לפני שאתה לוקח תוספי מזון.

H2: טכניקות הרפיה

טכניקות הרפיה כמו יוגה, מדיטציה ונשימה עמוקה יכולות לעזור להרפות את הנפש והגוף, שיכולות לעזור בקידום זרימת הווסת.תרגול טכניקות אלה למשך 10-15 דקות ביום יכול לעזור לעורר את מחזור הווסת שלך.

H2: קומפרסים חמים

החלת דחיסה חמה על הבטן התחתונה יכולה לעזור rאלקס את הגוף ומעורר את הרחם.לשימוש, החל קומפרס חם על הבטן התחתונה שלך למשך 15 דקות פעמיים ביום במשך שלושה ימים לפני המחזור החודשי הצפוי שלך.

H2: הימנע מלחץ

לחץ יכול להשפיע לרעה על מחזור הווסת שלך.נקיטת צעדים להפחתת לחץ יכולה לעזור בוויסות המחזור שלך ולעורר את זרימת הווסת.כמה מהדרכים הטובות ביותר להפחתת לחץ הן פעילות גופנית סדירה, נשימה עמוקה ומדיטציה של מיינדפולנס.

H2: הימנע מקפאין

קפאין יכול להשפיע לרעה על מחזור הווסת שלך.הגבלת צריכת הקפאין שלך יכולה לעזור בוויסות

חלק 2: תרופות לגירוי ווסת

נשים רבות חוות תסמונת טרום -וסתית (PMS) או שיש לה מחזורים לא סדירים, מה שהופך אותן נואשות להקלה.אמנם ישנם טיפולים תרופתיים רבים הזמינים לתסמינים אלה, אך נשים רבות מעדיפות להשתמש בתרופות טבעיות, כמו אלה שהועברו מסבתותיהן.להלן 18 תרופות טבעיות שעשויות לעזור לגירוי הווסת:

1.תה צמחים

ידוע כי

תה צמחי מרפא כמו קמומיל, מנטה, ג’ינג’ר ועלים פטל הם בעלי תכונות מרגיעות ואנטי-דלקתיות.הם יכולים לעזור להקל על התכווצויות הווסת ולהפחית את הלחץ, מה שיכול לעזור לווסת את המחזור הווסת.שתיית שתי עד שלוש כוסות תה ביום מומלץ בדרך כלל לתוצאות הטובות ביותר.

2.פעילות גופנית

פעילות גופנית באופן קבוע יכולה לעזור להפחית את תסמיני ה- PMS ולשפר את מחזור הווסת.יש להימנע מפעילות גופנית מאומצת, מכיוון שהוא יכול להיות בעל השפעה הפוכה.מומלצים פעילויות בעלות השפעה נמוכה כמו מתיחות, יוגה והליכה.

3.דיאטה

אכילת תזונה בריאה עם הרבה פירות, ירקות ודגנים מלאים יכולה לעזור להפחית את תסמיני ה- PMS ולשפר את מחזור הווסת.הימנעות ממזון מעובד, קפאין וסוכר יכולה גם לעזור.אכילת מזונות עשירים בברזל, כמו בשרים רזים, יכולה לעזור להפחית עייפות הקשורה למחזור הווסת.

4.דיקור סיני

דיקור סיני הוא טיפול סיני עתיק הכרוך בהכנסת מחטים דקים לנקודות ספציפיות בגוף.הוכח כי הוא יעיל בוויסות מחזור הווסת והפחתת תסמיני PMS אצל נשים מסוימות.

5.תוספי צמחים

ידוע כי תוספי צמחים כמו קוהוש שחור, Chasteberry ו- Dong Quai יש השפעות מועילות על מחזור הווסת.עם זאת, יש להשתמש בהם בזהירות, מכיוון שהם יכולים להיות בעלי תופעות לוואי.עדיף להתייעץ עם איש מקצוע בתחום הבריאות לפני שהם נוטלים תוספי צמחים כלשהם.

6.טכניקות הרפיה

טכניקות הרפיה כמו נשימה עמוקה, מדיטציה ויוגה יכולות לעזור להפחית את הלחץ ולשפר את מחזור הווסת.לקחת זמן להירגע בכל יום יכול גם לעזור להפחית את תסמיני ה- PMS.

7.עיסוי

ידוע כי הטיפול בעיסוי מפחית את הלחץ ומשפר את זרימת הדם, מה שיכול לעזור לווסת את מחזור הווסת.מפגשי טיפול בעיסוי רגיל יכולים גם לעזור להפחית התכווצויות ותסמיני PMS אחרים.

8.ארומתרפיה

ידוע כי

שמנים אתרים כמו לבנדר וקלרי מרווה יש השפעות מרגיעות ומרגיעות על הגוף.ניתן להשתמש בהם בשמן עיסוי או לשאיפה באמצעות מפזר ארומתרפי כדי לעזור להפחית את הלחץ ולשפר את המחזור הווסת.

9.תוספי מזון

ידוע כי תוספי מזון כמו ויטמין B6, מגנזיום וחומצות שומן אומגה 3 מסייעות בוויסות המחזור החודשי ומפחיתים את תסמיני PMS.חשוב להתייעץ עם איש מקצוע בתחום הבריאות לפני נטילת תוספי מזון.

10.קומפרסים חמים

יישום דחיסה חמה על הבטן יכול לעזור להפחית התכווצויות ולהקל על כאבים הקשורים למחזור הווסת.קומפרסים חמים יכולים גם לעזור בשיפור זרימת הדם ולהפחתת לחץ.

11.תרופות צמחיות

ידוע כי

תרופות צמחי מרפא כמו עלה פטל אדום, קמומיל וג’ינג’ר, עוזרים להפחית התכווצויות ולווסת את המחזור הווסת.ניתן להתבשל אותם בתה או לקחת אותם בקפסולהrm.

12.טיפול בחום

שימוש בכרית חימום או בקבוק מים חמים על הבטן יכול לעזור להפחית התכווצויות ולשפר את מחזור הווסת.טיפול בחום יכול גם לעזור להפחית את הלחץ ושיפור זרימת הדם.

13.קומפרסים קרים

יישום דחיסה קרה על הבטן יכול לעזור להפחית התכווצויות ולהקל על כאבים הקשורים למחזור הווסת.קומפרסים קרים יכולים גם לעזור בשיפור זרימת הדם ולהפחתת הדלקת.

14.הידרציה

להישאר לחות כראוי חשובה לוויסות מחזור הווסת ולהפחתת תסמיני PMS.שתיית הרבה מים לאורך כל היום יכולה לעזור

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן