דף הבית » תרופות סבתא » ידיים יבשות-8 ללא מרשם תרופות רפואיות
dddddd dddaddaa  dcdcd dedadadd daadaddaddaa dadadddddaa

ידיים יבשות-8 ללא מרשם תרופות רפואיות

מה גורם לידיים יבשות?

ידיים יבשות, או קסרוזיס, הוא מצב נפוץ מאוד ולא נוח שיכול להיגרם מכמה גורמים שונים.בדרך כלל זה מתרחש כאשר העור מאבד את השמנים הטבעיים שלו, הנחוצים לשמירה על העור לחות ובריא.הגורמים השכיחים לידיים יבשות כוללים שטיפה מוגזמת, חשיפה לגירויים כמו כימיקלים או סבונים, מזג אוויר קר ושימוש תכוף בחיטוי.גורמים פחות שכיחים אחרים יכולים לכלול אלרגיה, מצב עור או תופעת לוואי של תרופה.

כיצד לטפל בידיים יבשות?

למרבה המזל, ישנן מספר דרכים לטפל בידיים יבשות.הצעד החשוב ביותר הוא לזהות ולהימנע מהטריגרים הגורמים ליובש מלכתחילה.בנוסף, ישנם מגוון של תרופות ללא מרשם ורפואה העומדות לסייע בטיפול בסימפטומים של ידיים יבשות.

תרופות ללא מרשם:

  • קרם לחות: קרם לחות הוא הטיפול החשוב ביותר לידיים יבשות.ישנם מגוון קרמים, קרמים ומשחות שיכולים לעזור להחזיר את הלחות לעור.חפש מוצרים המכילים מרכיבים לחות כמו גליצרין, חמאת שיאה ושמנים טבעיים.עדיף ליישם את המוצר מספר פעמים לאורך היום, במיוחד לאחר שטיפה או שימוש בחיטוי.
  • חומרי חומצה: הומנטנטים הם חומרים המסייעים למשוך לחות לעור.חומרי חומצה נפוצים כוללים גליצרין, חומצה היאלורונית ואלוורה.רכיבים אלה יכולים לעזור להפחית את כמות היובש בעור, תוך עזרה גם במחייתו.
  • ויטמין E: ויטמין E הוא נוגד חמצון שיכול לעזור להזין את העור ולהגן עליו מפני נזק.חפש מוצרים המכילים ויטמין E, כמו גם שמנים טבעיים או באטרים אחרים.
  • שיבולת שועל: שיבולת שועל יכולה לשמש כפילינג טבעי כדי לסייע בהסרת תאי עור מתים.הוא מכיל גם תרכובות שיכולות לעזור להרגיע ולהגן על העור מפני גירוי או נזק נוסף.לשימוש, ערבבו שיבולת שועל עם מים ליצירת משחה ולהחיל אותה על האזור המושפע.השאירו אותו למשך 10-15 דקות, ואז שטפו בעדינות במים חמים.
  • ג’לי נפט: ג’לי נפט הוא דרך יעילה וזולה לספק מחסום הגנה על העור.זה עוזר לנעול לחות, תוך הגנה על העור מפני מגרים וחיידקים.החל כמות קטנה על האזור המושפע מספר פעמים ביום.
  • כפפות: לבוש כפפות יכול לעזור להגן על העור מפני מגרים וקור.חפש כפפות העשויות מחומר נושם, כמו כותנה או משי.בנוסף, הקפידו להימנע מכפפות גומי או לטקס, מכיוון שחומרים אלה יכולים לעצבן עוד יותר את העור.
  • מכשיר אדים: מכשיר אדים יכול לעזור להוסיף לחות לאוויר, שיכול להועיל לאנשים עם ידיים יבשות.חפש מכשיר אדים המיועד לגודל החדר, ודאג לנקות אותו באופן קבוע כדי למנוע גידול של עובש וחיידקים.
  • טיפ ייחודי ומועיל: כדי להגן עוד יותר על הידיים שלך מהאוויר הקר והיבש, שקול להשתמש בזוג כפפות צמר.צמר הוא חומר נהדר לשמירה על הידיים חממות ונוחות, ובמקביל לספק שכבת הגנה מפני היסודות.

תרופות רפואיות

במקרים מסוימים, הרופא שלך עשוי להמליץ על טיפול רפואי בידיים יבשות.סוג הטיפול יהיה תלוי בגורם הבסיסי, אך עשוי לכלול את הדברים הבאים:

  • קרמים קורטיקוסטרואידים: קרמים קורטיקוסטרואידים הם סוג של תרופות שיכולות לעזור להפחית דלקת וגירוי בעור.ניתן ליישם קרמים אלה ישירות על האזור המושפע ויש להשתמש בהם רק תחת פיקוחו של רופא.
  • אנטיהיסטמינים: אנטיהיסטמינים הם תרופות שיכולות לעזור להפחית את הגירוד והאי -נוחות הקשורים לידיים יבשות.תרופות אלה יכולות להיותנלקח דרך הפה או מיושם ישירות על העור.
  • טיפול באור UV: טיפול באור UV הוא סוג של טיפול הכרוך בחשיפת העור לאור אולטרה סגול.זה יכול לעזור להפחית דלקת ולקדם ריפוי.
  • תרופות טבעיות לידיים יבשות

    ידיים יבשות יכולות להיות מאוד לא נוחות ואפילו כואבות.למרבה המזל, ישנם מגוון תרופות טבעיות שיכולות לעזור להקל על הסימפטומים ולעזור לשמור על לחות בידיים.להלן כמה מהתרופות הטבעיות הנפוצות ביותר לידיים יבשות.

    שמן זית

    שמן זית הוא קרם לחות טבעי מצוין.פשוט מערבבים כמה טיפות שמן זית עם כמות קטנה של מים, ומורחים את התערובת על הידיים.תן לזה לשבת כמה דקות לפני השטיפה.ניתן לערבב גם שמן זית עם דבש להתייבשות נוספת.

    שמן קוקוס

    שמן קוקוס הוא עוד קרם לחות טבעי נהדר.זו בחירה מצוינת לאנשים עם ידיים יבשות וסדוקות.פשוט לעסות כמות קטנה של שמן קוקוס לידיים ולתת לו לשבת מספר דקות לפני השטיפה.

    תרופות ללא מרשם לידיים יבשות

    בנוסף לתרופות טבעיות, ישנם גם מגוון מוצרים ללא מרשם שיכולים לעזור להקל על ידיים יבשות.להלן כמה מהתרופות הנפוצות ביותר ללא מרשם לידיים יבשות.

    קרמים וקרמים לחות

    קרמים וקרם לחות יכולים לעזור לשמור על ידיים לחות ולהפחית את תסמיני הידיים היבשות.חפש מוצרים המכילים מרכיבים כמו גליצרין, פטרולטום ולנולין כדי לעזור לנעול לחות.

    פילינג פילינג קרצוף

    קרצוף פילינג יכול לעזור בהסרת תאי עור מתים ולאפשר לעור שלך לספוג טוב יותר קרמים וקרם לחות.חפש קרצופים המכילים חרוזים כמו סוכר, מלח או חוזי חוחובה כדי לפילף את הידיים בעדינות.

    תרופות רפואיות לידיים יבשות

    אם נראה כי הסעדים ללא מרשם לא מספיקים, ישנם כמה תרופות רפואיות שיכולות לעזור.להלן כמה מהתרופות הרפואיות הנפוצות ביותר לידיים יבשות.

    קרמים קורטיקוסטרואידים

    משחות קורטיקוסטרואידים הן סוג של תרופות מרשם שיכולות לעזור להפחית דלקת וגירוי.הרופא שלך עשוי לרשום קרם סטרואידים כדי לעזור להפחית את תסמיני הידיים היבשות.

    אנטיהיסטמינים

    אנטיהיסטמינים יכולים לעזור להפחית גירוד וגירוי הנגרמים על ידי ידיים יבשות.הרופא שלך עשוי לרשום אנטיהיסטמין שיעזור להפחית את תסמיני הידיים היבשות.

    שאלות נפוצות

    מה הדרך הטובה ביותר למנוע ידיים יבשות?

    הדרך הטובה ביותר למנוע ידיים יבשות היא לשמור על לחות ידיים.השתמש בקרם לחות או קרם באופן קבוע והימנע ממסבונים וחומרי ניקוי קשים.בנוסף, נסה להגביל את החשיפה שלך למזג אוויר חם או קר, מה שעלול לגרום לעור שלך להיות יבש וסדוק.

    האם יש שינויים באורח החיים שאני יכול לבצע כדי למנוע ידיים יבשות?

    כן, ישנם כמה שינויים באורח החיים שתוכלו לבצע כדי למנוע ידיים יבשות.הימנע משימוש בסבונים וחומרי ניקוי קשים, הגבל את החשיפה שלך למזג אוויר חם או קר, ולבש כפפות תוך כדי ביצוע כלים ופעילויות אחרות הכרוכות במים.בנוסף, נסו להישאר לחות על ידי שתיית הרבה מים לאורך היום.

    לסיכום, ידיים יבשות יכולות להיות מאוד לא נוחות ואף כואבות.למרבה המזל, ישנם מגוון של תרופות טבעיות, ללא מרשם ורפואה שיכולות לעזור להקל על הסימפטומים ולעזור לשמור על לחות הידיים.הקפד לשמור על ידיים לחות עם קרם לחות או קרם ולהימנע ממסבונים וחומרי ניקוי קשים.בנוסף, נסה להגביל את החשיפה שלך למזג אוויר חם או קר וללבוש כפפות תוך כדי פעילות הכרוכה במים.לבסוף, ראה את הרופא שלך אם נראה כי הסעדים ללא מרשם לא מספיקים.עם הטיפול הנכון, ניתן לנהל ולמנע ידיים יבשות.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן