דף הבית » תרופות סבתא » טיפול בעצירות – 9 תרופות של סבתא זקנה וללא מרשם

טיפול בעצירות – 9 תרופות של סבתא זקנה וללא מרשם

היתרונות המופלאים של הסעדים של סבתא לעצירות

אף אחד לא אוהב להיות עצירות, ובכל זאת רבים מאיתנו חוו זאת בזמן זה או אחר.עצירות היא סוגיית עיכול נפוצה הפוגעת באנשים בכל הגילאים.אמנם ישנן הרבה תרופות ללא מרשם ומרשם לטיפול בעצירות, אך חלק מהתרופות היעילות ביותר ניתן למצוא במטבח של סבתא שלך.

סבתות משתמשות בתרופות טבעיות מזה שנים כדי להקל על בעיות עיכול.רבים מהתרופות הללו הם בטוחים, יעילים וניתן להשתמש בהם ללא מרשם רופא.במאמר זה נחקור תשעה מהסעדים הנפוצים והיעילים ביותר של סבתא לעצירות.

H2: מהי עצירות?

עצירות היא מצב שבו אדם מתקשה להעביר צואה.לעתים קרובות זה מלווה בכאבי בטן, נפיחות ותחושת מלאות.הגורמים השכיחים לעצירות כוללים חוסר סיבים בתזונה, לא לשתות מספיק נוזלים ולא לעסוק בפעילות גופנית מספקת.

H2: הסעדים של סבתא לעצירות

1. שזיפים מיובשים – שזיפים מיובשים מכילים סורביטול, משלשל טבעי המסייע לעורר את המעי.אכילת כמה שזיפים מיובשים בכל יום יכולה לעזור לשמור על המעי רגיל ולהפחתת עצירות.

2. תפוחים – תפוחים מכילים פקטין, המסייע לרכך צואה ולהקל עליהם לעבור.אכילת כמה תפוחים בכל יום יכולה לעזור להפחית את העצירות.

3. מיץ אלוורה – מיץ אלוורה הוא משלשל טבעי המסייע לעורר את המעי ולהפחית את העצירות.שתיית מיץ אלוורה כל יום יכולה לעזור לשמור על המעיים קבועים.

4. קליפת פסיליום – קליפת פסיליום היא סיב טבעי המסייע לספיגת מים ולהגדיל את עיקר הצואה.נטילת קליפת פסיליום עם מים בכל יום יכולה לעזור להפחית את העצירות.

5. שמן קיק – שמן קיק הוא משלשל טבעי המסייע לעורר את המעי ולהפחית את עצירות.נטילת שמן קיק בכל יום יכולה לעזור לשמור על המעיים קבועים.

6. שמן קוקוס – שמן קוקוס הוא משלשל טבעי המסייע לרכך צואה ולהפחתת עצירות.נטילת שמן קוקוס בכל יום יכולה לעזור לשמור על המעיים קבועים.

7. זרעי פשתן – זרעי פשתן הם סיב טבעי המסייע לספוג מים ולהגדיל את עיקר הצואה.אכילת כמה כפות של זרעי פשתן טחונים בכל יום יכולה לעזור להפחית את העצירות.

8. פרוביוטיקה – פרוביוטיקה הם חיידקים מועילים המסייעים בשיפור העיכול ולהפחתת עצירות.נטילת תוסף פרוביוטיקה בכל יום יכולה לעזור לשמור על מעיים קבועים.

9. תה צמחים – תה צמחי מרפא כמו מנטה, ג’ינג’ר וקמומיל יכולים לעזור להרפות את המעי ולהפחית את העצירות.שתיית כוס תה צמחים בכל יום יכולה לעזור לשמור על המעיים קבועים.

H3: טיפ מועיל

חשוב לשתות שפע נוזלים בעת שימוש באחד מהתרופות הללו כדי לעזור להפחית את העצירות.בנוסף, חשוב להגדיל את צריכת הסיבים שלך ולעסוק בפעילות גופנית כדי לעזור לשמור על המעי רגיל.

7.עלי סנה

עלי סנה הם משלשלים טבעיים ומשמשים במשך מאות שנים כתרופה טבעית לעצירות.זהו צמח יליד הודו וצפון אפריקה.סנה מכילה תרכובות הנקראות אנתרקינונים המעוררים את שרירי המעי ומגדילים את כמות המים במעיים.זה עוזר לרכך צואה קשה ולהקל על המעבר.זה זמין בתה, כמוסות וטבליות.ניתן לקחת אותו כתה או בצורה טבלית.יש לקחת אותו עם הרבה נוזלים ואסור לקחת אותם יותר מכמה ימים.

היתרונות של עלי סנה

עלי סנה הם תרופה טבעית יעילה לעצירות.זה בטוח להשתמש לטווח הארוך וניתן לקחת אותו במגוון צורות.זה גם עדין על הבטן ואינו גורם להתכווצויות בטן או לשלשול.

תופעות לוואי של עלי סנה

עלי סנה עלולים לגרום לנפיחות, התכווצויות בטן ובחילה.זה יכול גם לגרום לחוסר איזון אלקטרוליטי, מה שעלול להוביל לחולשת פעימות לב וחולשת שרירים לא סדירה.זה יבואלא להתייעץ עם הרופא שלך לפני שלקחת עלי סנה.

8.זרעי פשתן

זרעי פשתן הם מזון בסיבים גבוהים המשמש כטיפול טבעי לעצירות במשך מאות שנים.הוא מכיל סיבים מסיסים וגם בלתי מסיסים, המסייעים לרכך צואה ולהקל על המעבר.הוא עשיר גם בחומצות שומן אומגה 3, שיכולות לעזור להפחית את הדלקת במעיים ולעזור להקל על עצירות.ניתן ליטול זרעי פשתן כאבקה, שמן או לטחון במזונות כמו יוגורט, שיבולת שועל או שייקים.

היתרונות של זרעי פשתן

זרעי פשתן היא תרופה טבעית ויעילה לעצירות.הוא גם עתיר בחומצות שומן אומגה 3, שיכולות לעזור להפחית את הדלקת במעיים ולעזור להקל על עצירות.זהו גם מקור טוב לסיבים, המסייע לרכך צואה ולהקל על המעבר.

תופעות לוואי של זרעי פשתן

זרעי פשתן יכולים לגרום לנפיחות וגז.זה יכול גם להפריע לספיגת תרופות מסוימות.חשוב להתייעץ עם הרופא שלך לפני שאתה לוקח זרעי פשתן.

9.שזיף מיץ

מיץ שזיפים הוא תרופה טבעית לעצירות ששימשה במשך מאות שנים.זהו מקור עשיר לסיבים תזונתיים, המסייע לרכך צואה ולהקל על המעבר.הוא עשיר גם בסורביטול ובמשלשלים טבעיים אחרים, המסייעים לעורר את שרירי המעי ולהגדיל את כמות המים במעיים.ניתן לקחת מיץ גיזום כמיץ או בכמוסות או טבליות.

היתרונות של מיץ שזיפים

מיץ שזיפים הוא תרופה טבעית בטוחה ויעילה לעצירות.הוא עשיר בסיבים סיבים ומשלשלים טבעיים, המסייעים לרכך צואה ולהקל על המעבר.הוא עשיר גם בחומרים מזינים אחרים, כמו ויטמינים ומינרלים.

תופעות לוואי של מיץ שזיפים

מיץ גיזום עלול לגרום לנפיחות, גז והתכווצויות בטן.זה יכול גם להפריע לספיגת תרופות מסוימות.חשוב להתייעץ עם הרופא שלך לפני שאתה נוטל מיץ פרון.

שאלות נפוצות

מהם התרופות הטבעיות הנפוצות ביותר לעצירות?

התרופות הטבעיות הנפוצות ביותר לעצירות כוללות שתיית שפע של נוזלים, אכילת מזונות בסיבים גבוהים, פעילות גופנית ולקיחת פרוביוטיקה.תרופות טבעיות אחרות כוללות נטילת עשבי תיבול כמו עלי סנה, זרעי פשתן ומיץ גיזום.

האם תרופות טבעיות לבטוח עצירות?

מרבית הסעדים הטבעיים לעצירות בטוחים לשימוש.עם זאת, חשוב להתייעץ עם הרופא שלך לפני שנטילת תרופות צמחיות כלשהן, מכיוון שחלקם עשויים לקיים אינטראקציה עם תרופות או לגרום לתופעות לוואי לא רצויות.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן