דף הבית » תרופות סבתא » טיפול באף חסום – 4 תרופות סבתות משמעותיות ואורגניות

טיפול באף חסום – 4 תרופות סבתות משמעותיות ואורגניות

גודש באף: טיפול באף חסום עם הסעדים של סבתא

רובנו חווינו אף חסום לפחות פעם אחת בחיינו.זה יכול להיגרם על ידי הצטננות, אלרגיות, דלקות בסינוסים או אפילו מחיצת סטייה.גודש באף יכול להיות מרגיז ולא נוח, לגרום לקושי לנשום ולהקשות על השינה.אך החדשות הטובות הן שיש כמה תרופות פשוטות וטבעיות שניתן להשתמש בהן כדי לעזור להקל על הסימפטומים של אף חסום.כאן נחקור ארבעה מהתרופות היעילות והאורגניות ביותר לטיפול באף חסום.

שאיפת קיטור

אחת השיטות הוותיקות והיעילות ביותר לטיפול באף חסום היא שאיפת אדים.שיטה זו כוללת שאיפת קיטור מקערת מים חמים על מנת להפחית דלקת ולנקות ריר.לשם כך, מלאו קערה במים חמים, אך לא רותחים.הניחו מגבת מעל הראש ונשענים מעל הקערה, וודאו כי הקיטור לא ישרוף אתכם.קח נשימות עמוקות ושאף את הקיטור למשך 5 עד 10 דקות.החום והלחות יסייעו לשחרר את הריר ולהקל על העומס.

שטיפת מי מלח

תרופה פשוטה ויעילה נוספת לטיפול באף חסום היא שטיפת מי מלח.ניתן לעשות זאת עם סיר נטי או בקבוק סחיטה.לשם כך, מלאו את סיר נטי או סחטו בקבוק במים פושרים והוסיפו כפית מלח.נשען מעל כיור והטה את הראש לצד אחד ואז הכנס את הזרבוב של סיר נטי או סחט בקבוק לנחיריים שלך.סחטו בעדינות את הבקבוק כדי לאפשר לפיתרון המלח לזרום דרך האף ומחוצה את הנחיר האחר.חזור על תהליך זה בצד השני.זה יעזור לשטוף את הריר ולנקות את מעברי האף שלך.

שמנים אתרים

ניתן להשתמש בשמנים אתרים גם כדי לסייע בהקלת גודש באף.שמנים אתרים פופולריים לטיפול באף חסום כוללים מנטה, אקליפטוס ושמן עץ התה.לשמנים אלה תכונות אנטי דלקתיות ומגניבות שיכולות לעזור לפנות את הסינוסים ולהפחית את העומס.כדי להשתמש בשמנים אתרים לטיפול באף חסום, הוסיפו כמה טיפות של השמן לקערת מים חמים ושאיפו את הקיטור.אתה יכול גם להוסיף כמה טיפות של השמן למפזר או לאדה ולשאוף את הקיטור.

תה צמחי מרפא

ניתן להשתמש בתה צמחים גם כדי לסייע בטיפול באף חסום.תה צמחי מרפא כמו מנטה, ג’ינג’ר וקמומיל מכילים תכונות אנטי דלקתיות ומגניבות שיכולות לעזור להפחית את הדלקת ולנקות את הריר.להכנת תה צמחים, פשוט הוסיפו כפית העשב הנבחר לכוס מים רותחים ותלולים למשך 5 דקות.מסננים את התה ונותנים לו להתקרר לפני השתייה.

טיפ ייחודי ומועיל

בעת טיפול באף חסום, חשוב לזכור להישאר לחות.שתיית נוזלים רבים תעזור לדלל את הריר ולשטוף את מעברי האף.חשוב גם להימנע ממזון קר ומעובד מכיוון שאלו יכולים להחמיר את הסימפטומים של אף חסום.

לסיכום, ישנם מספר תרופות טבעיות ואורגניות שניתן להשתמש בהן כדי לסייע בטיפול באף חסום.שאיפת קיטור, שטיפת מי מלח, שמנים אתרים ותה צמחים הם כולם שיטות בטוחות ויעילות להקלה על הסימפטומים של אף חסום.זכור תמיד להישאר לחות ולהימנע ממזון קר ועובד בעת טיפול באף חסום.

חלק 2: טיפולים טבעיים לאף חסום

כשמדובר בטיפול באף חסום, ישנם מגוון של תרופות טבעיות שהועברו מדור לדור.סבתות משתמשות בטיפולים פשוטים ועם זאת יעילים במשך שנים רבות.להלן ארבעה מהתרופות המשמעותיות והאורגניות ביותר לטיפול באף חסום.

1.שאיפת קיטור

שאיפת קיטור היא אחד הטיפולים הנפוצים והפשוטים ביותר לאף חסום.שיטה זו כוללת שאיפת קיטור ממים חמים כדי לסייע בפינוי מעברי האף.לשם כך, מלאו קערה במים חמים והוסיפו כמה טיפות אוקהשמן Lyptus או שמן עץ התה.הניחו מגבת מעל הראש ונשענים מעל הקערה.שאפו את הקיטור למשך מספר דקות, ואז חזרו על התהליך לפי הצורך.

2.השקיה באף

השקיה באף היא תרופה יעילה נוספת לפינוי אף חסום.שיטה זו כוללת שימוש בתמיסת מלח כדי לשטוף את מעברי האף.לשם כך, מערבבים כפית מלח בכוס מים חמים והשתמשו במכשיר השקיה באף או במזרק כדי להשקות את האף.חזור על תהליך זה מספר פעמים ביום כדי לסייע בפינוי מעברי האף.

3.תה ג’ינג’ר

תה ג’ינג’ר הוא תרופה פופולרית לטיפול באף חסום.שיטה זו כוללת שתיית כוס תה ג’ינג’ר כדי לעזור לפנות את מעברי האף.כדי להכין את התה, תלול כפית ג’ינג’ר מגורד במים חמים במשך מספר דקות.מסננים את התה ומוסיפים כפית דבש למתיקות.שתו את התה מספר פעמים ביום כדי לעזור לפנות את האף החסום שלכם.

4.שמנים אתרים

שמנים אתרים הם תרופה יעילה נוספת לטיפול באף חסום.לשם כך, הוסף כמה טיפות של שמן אקליפטוס או שמן עץ התה לקערת מים חמים.הניחו מגבת מעל הראש ושאפו את הקיטור למשך מספר דקות.אתה יכול גם להוסיף כמה טיפות שמנים אתרים למפזר ולשאוף את האדים למשך מספר דקות.

מסקנה

ארבעת הטיפולים הטבעיים הללו לאף חסום הם תרופות פשוטות ועם זאת יעילות שהועברו מדור לדור.שאיפת קיטור, השקיה באף, תה ג’ינג’ר ושמנים אתרים הם כל אפשרויות נהדרות לפינוי אף חסום.עם זאת, אם הסימפטומים שלך נמשכים או מחמירים, חשוב לפנות לייעוץ רפואי.

שאלות נפוצות

ש: כמה זמן לוקח טיפולים טבעיים לאף חסום לעבוד?

א: זה יכול לקחת בין כמה דקות למספר ימים עד שטיפולים טבעיים לאף חסום ייכנס לתוקף.זה תלוי בחומרת הסימפטומים שלך ובסוג הטיפול בו אתה משתמש.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן