דף הבית » תרופות סבתא » זיהום בשלפוחית השתן – 4 תרופות סבתות יעילות ומוסמכות
dddddd ddadcdaddddaa ddadaadf  daadaddaddaa daddaaddaa ddad

זיהום בשלפוחית השתן – 4 תרופות סבתות יעילות ומוסמכות

דלקות שלפוחית השתן והתרופות של סבתא

זיהומים בשלפוחית השתן, הידועים גם בשם דלקת שלפוחית השתן, אינם נוחים ויכולים להיות די כואבים.הם נגרמים על ידי חיידקים, כמו E. coli, שנכנסים לדרכי השתן ושלפוחית השתן.הסימפטומים של דלקות שלפוחית השתן יכולות לנוע מתחושת שריפה בעת שתן לכאב בבטן התחתונה ותדירות השתן.לרוע המזל, זיהומים בשלפוחית השתן נפוצים למדי, במיוחד בקרב נשים.

למרבה המזל, ישנם מספר תרופות מסורתיות שניתן להשתמש בהן כדי לעזור להקל על הסימפטומים של זיהום בשלפוחית השתן.סעדים אלה הועברו לאורך הדורות ומודעים ‘הסעדים של סבתא’.במאמר זה נסתכל על ארבעה מהסעדים היעילים והמוסמכים ביותר של סבתא לזיהומים בשלפוחית השתן.

שתיית מיץ חמוציות

מיץ חמוציות משמש זה מכבר לטיפול בזיהומים בשלפוחית השתן.זה נחשב לפעול על ידי מניעת הדבקות בקירות דרכי השתן, ובכך הפחתת הסיכון לזיהום.עם זאת, חשוב לציין כי יש להשתמש רק במיץ חמוציות לא ממותק למטרה זו.

כדי להפיק תועלת מהתרופה הזו, מומלץ לשתות אחת לשתי כוסות של מיץ חמוציות לא ממותק ביום.אתה יכול גם להוסיף מיץ לימון טרי לטעם נוסף.

שתיית שפע של נוזלים

שתיית שפע של נוזלים חשובה מסיבות רבות, אך היא חשובה במיוחד כשמדובר בזיהומים בשלפוחית השתן.על ידי שתיית שפע נוזלים, תוכלו לשטוף את החיידקים מדרכי השתן שלכם ולהפחית את הסיכון לזיהום.מומלץ לשתות לפחות שמונה כוסות מים ביום.

טיפ ייחודי:

לקבלת דחיפה נוספת, נסה להוסיף כפית סודה לשתייה לכל כוס מים.זה יעזור לבטל את האלקטרון של השתן, מה שיכול לעזור להפחית את הכאב ואי הנוחות הקשורים לזיהומים בשלפוחית השתן.

תרופות צמחי מרפא

תרופות צמחיות יכולות להועיל גם לזיהומים בשלפוחית השתן.צמחי מרפא כמו UVA URSI, פירות יער ערער ו- HORSETAIL ידועים כולם בתכונותיהם האנטיבקטריאליות ויכולים לעזור להפחית את הסימפטומים של זיהום בשלפוחית השתן.

עם זאת, חשוב לציין כי כמה תרופות צמחי מרפא יכולות לקיים אינטראקציה עם תרופות מרשם, ולכן עדיף להתייעץ עם הרופא שלך לפני שנטילת תרופות צמחיות כלשהן.

קומפרסים חמים

החלת דחיסה חמה על האזור סביב שלפוחית השתן יכולה לספק הקלה מסוימת מהכאב ואי הנוחות הקשורים לזיהומים בשלפוחית השתן.כדי ליצור דחיסה חמה, פשוט להשרות מטלית נקייה במים חמים ואז למרוח אותו על האזור הפגוע.

עליכם לשמור על הקומפרס במקום למשך 15 דקות לפחות ולחזור על התהליך מספר פעמים ביום.תרופה זו יכולה להועיל במיוחד לפני השינה, מכיוון שהחום יעזור להרפות את השרירים ולהפחית את הכאב והאי הנוחות הקשורים לזיהומים בשלפוחית השתן.

לסיכום, זיהומים בשלפוחית השתן יכולים להיות לא נוחים וכואבים, אך ישנם מספר תרופות מסורתיות שניתן להשתמש בהן כדי לעזור להקל על התסמינים.משתיית מיץ חמוציות ועד יישום קומפרסים חמים, ‘התרופות של סבתא’ יכולות לספק הקלה מהכאב ואי הנוחות הקשורים לזיהומים בשלפוחית השתן.עם זאת, חשוב להתייעץ עם הרופא שלך לפני שאתה לוקח תרופות צמחי מרפא או לבצע שינויים גדולים בתזונה שלך.

טיפולי צמחים

תרופות צמחיות שימשו במשך מאות שנים לטיפול בזיהומים בשלפוחית השתן.לתרופות צמחיות רבות יש תכונות אנטיבקטריאליות, אנטי-פטרייתיות ואנטי דלקתיות שיכולות לעזור להילחם בזיהום.בעוד שניתן לקחת כמה עשבי תיבול דרך הפה, אחרים יכולים לשמש תה צמחים כדי לעזור לשטוף את השלפוחית ולבטל חיידקים הגורמים לזיהום.

Echinacea

Echinacea הוא עשב עם תכונות אנטיבקטריאליות ואנטי-דלקתיות, מה שהופך אותו לתרופה יעילה לזיהומים בשלפוחית השתן.ניתן ליטול אותו דרך הפה או להשתמש בו כתה כדי לעזור לשטוף את שלפוחית השתן ולהפחית את הדלקת.רחובUdies הראו כי ניתן להשתמש באכינצאה לטיפול בזיהומים בדרכי השתן, וזה עשוי להועיל לאנשים עם זיהומים בשלפוחית השתן.

שורש מרשמלו

שורש מרשמלו הוא עשב ששימש במשך מאות שנים לטיפול בזיהומים בשלפוחית השתן.הוא מכיל נוגדי חמצון שיכולים לעזור להילחם בחיידקים הגורמים לזיהום, כמו גם בתכונות אנטי דלקתיות שיכולות להפחית את הכאב ואי הנוחות הקשורים לזיהומים בשלפוחית השתן.ניתן ליטול אותו דרך הפה או להשתמש בו כתה צמחים כדי לעזור לשטוף את שלפוחית השתן ולהפחית את הדלקת.

שינויים תזונתיים

ביצוע שינויים תזונתיים מסוימים יכול לעזור להפחית את הסיכון לזיהומים בשלפוחית השתן ולהקל על הסימפטומים הקשורים אליהם.שתיית שפע של נוזלים, במיוחד מים, יכולה לעזור לשטוף את שלפוחית השתן ולהפחית את ריכוז החיידקים העלולים להוביל לזיהומים.אכילת מזונות העשירים בפרוביוטיקה יכולה גם לעזור להחזיר את איזון החיידקים המועילים בדרכי העיכול, מה שיכול לעזור להפחית את הסיכון לזיהומים בשלפוחית השתן.

מיץ חמוציות

מיץ חמוציות הוא תרופה פופולרית לזיהומים בשלפוחית השתן.המיץ מכיל תרכובות הנקראות proanthocyanidins שיכולות לעזור להפחית את יכולתם של חיידקים לחבר לדפנות שלפוחית השתן, מה שיכול להפחית את הסיכון לזיהום.חשוב לשתות מיץ חמוציות טהור, מכיוון שרבים מהמותגים המסחריים מכילים סוכר נוסף, שיכול להזיק לבריאות.

פרוביוטיקה

פרוביוטיקה הם חיידקים מועילים שיכולים לעזור להחזיר את איזון המיקרוביומה של הבטן, שיכולים לעזור להפחית את הסיכון לזיהומים בשלפוחית השתן.ניתן למצוא פרוביוטיקה בכמה מזון מותסס, כמו יוגורט וקפיר, כמו גם בצורה תוספה.חשוב לבחור תוסף פרוביוטיקה המכיל תרבויות חיות ופעילות, מכיוון שאלו המועילות ביותר לבריאות.

סיכום

ניתן לטפל בזיהומים בשלפוחית השתן במגוון תרופות טבעיות, כולל טיפולי צמחים, שינויים תזונתיים ושינויים באורח החיים.תרופות צמחיות, כמו Echinacea ושורש מרשמלו, יכולים לעזור להילחם בחיידקים הגורמים לזיהום ולהפחית את הדלקת.שינויים תזונתיים, כמו שתיית שפע של נוזלים ואכילת מזונות עשירים בפרוביוטיקה, יכולים לעזור להפחית את הסיכון לזיהומים בשלפוחית השתן.חשוב לדבר עם רופא לפני שתתחיל בסעדים טבעיים כלשהם, מכיוון שחלקם עשויים לקיים אינטראקציה עם תרופות או שיש להם תופעות לוואי אחרות.

שאלות נפוצות

מהי התרופה הטבעית הטובה ביותר לזיהומים בשלפוחית השתן?

התרופה הטבעית הטובה ביותר לזיהומים בשלפוחית השתן תלויה באדם ובחומרת הזיהום.תרופות צמחיות, כמו Echinacea ושורש מרשמלו, יכולות להיות יעילות עבור אנשים מסוימים.שתיית שפע של נוזלים ואכילת מזונות עשירים בפרוביוטיקה יכולה גם לעזור להפחית את הסיכון לזיהומים בשלפוחית השתן.חשוב לדבר עם רופא לפני שתתחיל בסעדים טבעיים כלשהם, מכיוון שחלקם עשויים לקיים אינטראקציה עם תרופות או שיש להם תופעות לוואי אחרות.

האם יש סיכונים הקשורים לנטילת תרופות צמחיות לזיהומים בשלפוחית השתן?

כן, כמה תרופות צמחיות עשויות להיות בעלות תופעות לוואי או לקיים אינטראקציה עם תרופות.חשוב לדבר עם רופא לפני שהם נוקטים בסעדים צמחיים כלשהם, מכיוון שהם יכולים לייעץ על דרך הפעולה הטובה ביותר.בנוסף, כמה עשבי תיבול עשויים להיות מנוגדים בתנאים מסוימים, ולכן חשוב לבצע מחקר לפני שהם נטילת תרופות צמחי מרפא.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן