דף הבית » תרופות סבתא » ויטיליגו – 16 תרופות של סבתא מרפא שכדאי לדעת
dddddcddd  daadaddaddaa dadc daddaad dedadad dadbddd dcd

ויטיליגו – 16 תרופות של סבתא מרפא שכדאי לדעת

ויטיליגו: 16 תרופות של סבתא מרפא שכדאי לדעת
ויטיליגו הוא מצב עור הנגרם כתוצאה מחוסר ייצור מלנין.זה יכול לגרום לטלאים לבנים על העור, והוא משפיע על כ -1% מהאוכלוסייה ברחבי העולם.אמנם אין תרופה ידועה לוויטיליגו, אך ישנם כמה תרופות טבעיות ששימשו במשך מאות שנים ועשויות לספק הקלה מהתסמינים.במאמר זה, נבחן 16 תרופות של סבתא מרפא שכדאי לדעת וכיצד להשתמש בהן כראוי.

מה זה ויטיליגו?

ויטיליגו הוא מצב עור בו הגוף מפסיק לייצר מלנין, הפיגמנט המעניק לעור שלנו את צבעו.כתוצאה מכך, טלאי עור לבנים עשויים להופיע באזורים שונים בגוף, כולל הפנים, הזרועות והרגליים.ויטיליגו אינו מדבק והוא אינו נגרם על ידי נגיף או חיידקים.זוהי הפרעה אוטואימונית, שמשמעותה שמערכת החיסון של הגוף תוקפת את התאים המייצרים מלנין.

מהם הסימפטומים של ויטיליגו?

הסימפטום השכיח ביותר של ויטיליגו הוא הופעת טלאים לבנים על העור.טלאים אלה יכולים לנוע בגודל ועשויים להיות נוכחים בכל חלק בגוף, כולל הפנים, הזרועות, הרגליים ואפילו הקרקפת.תסמינים אחרים של ויטיליגו כוללים:

  • גירוד או תחושת צריבה באזור הפגוע
  • שינויים במרקם העור
  • שיער הופך לבן באזור הפגוע
  • אובדן צבע ברשתית העין

אבחון

ויטיליגו מאובחן בדרך כלל באמצעות בדיקה גופנית וסקירה של ההיסטוריה הרפואית של המטופל.הרופא שלך עשוי להזמין בדיקות דם, ביופסיות או בדיקת עור כדי לאשר את האבחנה.

16 התרופות של סבתא מרפא לוויטיליגו

למרות שאין תרופה ידועה בוויטיליגו, ישנם כמה תרופות טבעיות שעשויות לעזור להפחית את הסימפטומים.להלן 16 תרופות מרפאות של סבתא לוויטיליגו שכדאי לדעת:

  • אלוורה – אלוורה הוא צמח טבעי שיש לו תכונות אנטי דלקתיות וריפוי.יישום ג’ל אלוורה על האזור הנגוע יכול לעזור להפחית דלקת ולקדם ריפוי.
  • שמן קוקוס – לשמן הקוקוס יש תכונות אנטי -פטרייתיות ואנטיבקטריאליות שיכולות לעזור להפחית את הסימפטומים של ויטיליגו.החלת שמן קוקוס על האזור הפגוע יכולה לעזור להפחית גירוד ודלקת.
  • שום – שום הוא חומר טבעי אנטי -פטרייתי ואנטיבקטריאלי.אכילת שום או יישום מיץ שום על האזור הפגוע יכולה לעזור להפחית את הסימפטומים של ויטיליגו.
  • ג’ינג’ר – ג’ינג’ר הוא חומר אנטי דלקתי טבעי שיכול לעזור להפחית את הסימפטומים של ויטיליגו.החלת משחת ג’ינג’ר על האזור הפגוע יכולה לעזור להפחית דלקת וגרד.
  • כורכום – כורכום מכיל כורכומין, שהוא חומר אנטי דלקתי טבעי.החלת משחה של כורכום ומים על האזור הפגוע יכולה לעזור להפחית דלקת וגרד.
  • חומץ תפוחים – חומץ תפוחים הוא חומר טבעי אנטי -פטרייתי ואנטיבקטריאלי.החלת חומץ תפוחים על האזור הפגוע יכולה לעזור להפחית דלקת וגרד.
  • מיץ לימון – מיץ לימון הוא חיטוי טבעי ומעורר.החלת מיץ לימון על האזור הפגוע יכולה לעזור להפחית דלקת וגרד.
  • דבש – לדבש יש תכונות טבעיות נגד פטריות ואנטיבקטריאליות.החלת דבש על האזור הפגוע יכולה לעזור להפחית דלקת וגרד.
  • מלפפון – מלפפון הוא חומר קירור טבעי שיכול לעזור להפחית דלקת וגרד.החלת פרוסות מלפפון על האזור הפגוע יכולה לעזור להפחית דלקת וגרד.
  • שמן זית – שמן זית הוא קרם לחות טבעי וחומר אנטי דלקתי.החלת שמן זית על האזור הפגוע יכולה לעזור להפחית דלקת וגרד.
  • תפוחי אדמה – תפוחי אדמה הם חומר טבעי ואנטי דלקתי.החלת מיץ תפוחי אדמה על האזור הפגוע יכולה לעזור להפחית דלקת וגרד.
  • פלפל קאיין – פלפל קאיין הוא חומר טבעי אנטי -פטרייתי ואנטיבקטריאלי

    עשבי תיבול ותבלינים לטיפול בוויטיליגו

    סבתות ברחבי העולם הסתמכו זה מכבר על עשבי תיבול ותבלינים לטיפול במגוון מחלות.עבור אלה הסובלים מוויטיליגו, ישנם כמה עשבי תיבול ותבלינים שניתן להשתמש בהם כדי לסייע בטיפול במצב.להלן כמה מעשבי התיבול והתבלינים הפופולריים ביותר המשמשים לטיפול בוויטיליגו:

    כורכום

    כורכום הוא תבלין בצבע צהוב המשמש לעתים קרובות בקארי ובמנות הודיות אחרות.הוא מכיל כורכומין, בעל תכונות אנטי דלקתיות עוצמתיות.כורכומין מסייע בהפחתת הדלקת בעור, מה שיכול לעזור להפחית את המראה של ויטיליגו.

    ג’ינג’ר

    ג’ינג’ר הוא תבלין נפוץ נוסף המשמש לרוב כדי לסייע בטיפול בוויטיליגו.הוא מכיל נוגדי חמצון המסייעים להילחם ברדיקלים החופשיים התורמים לפגיעה בעור ולהתפתחות ויטיליגו.בנוסף, ג’ינג’ר מסייע בקידום זרימת הדם, שיכולים לסייע בתהליך הריפוי.

    שמנים לוויטיליגו

    סבתות הסתמכו גם על שמנים כדי לסייע בטיפול בתסמינים של ויטיליגו.להלן כמה מהשמנים הפופולריים ביותר המשמשים לטיפול בוויטיליגו:

    שמן קוקוס

    שמן קוקוס משמש זה מכבר לטיפול במצבי עור כמו ויטיליגו.הוא מכיל חומצה לאורית, בעלת תכונות אנטי דלקתיות.בנוסף, שמן קוקוס עוזר לשמור על לחות העור, מה שיכול לעזור להפחית את המראה של ויטיליגו.

    שמן זית

    שמן זית הוא עוד שמן פופולרי שניתן להשתמש בו כדי לסייע בטיפול בוויטיליגו.הוא מכיל נוגדי חמצון המסייעים להילחם ברדיקלים חופשיים ולהפחית דלקת.בנוסף, זה עוזר לשמור על התייבשות העור, מה שיכול לעזור להפחית את המראה של ויטיליגו.

    שאלות נפוצות

    באילו עשבי תיבול ותבלינים אוכל להשתמש כדי לטפל בוויטיליגו?

    כורכום וג’ינג’ר הם שניים מהעשבים והתבלינים הפופולריים ביותר המשמשים לטיפול בוויטיליגו.שניהם מכילים תכונות אנטי דלקתיות חזקות שיכולות לעזור להפחית את המראה של ויטיליגו.

    באילו שמנים אוכל להשתמש לטיפול בוויטיליגו?

    שמן קוקוס ושמן זית הם שניים מהשמנים הפופולריים ביותר המשמשים לטיפול בוויטיליגו.שניהם מכילים נוגדי חמצון ותכונות אנטי דלקתיות שיכולות לעזור להפחית את הדלקת ולהשאיר את העור לחות.

    לסיכום, ויטיליגו הוא מצב שקשה לטפל בו.עם זאת, סבתות ברחבי העולם הסתמכו זה מכבר על עשבי תיבול, תבלינים ושמנים שיעזרו בטיפול במצב.כורכום, ג’ינג’ר, שמן קוקוס ושמן זית הם חלק מהתרופות הפופולריות ביותר המשמשות כדי לסייע בהפחתת המראה של ויטיליגו.אם אתם סובלים מוויטיליגו, כדאי לקחת בחשבון את הסעדים של סבתא אלה כחלק מתכנית הטיפול שלכם.בנוסף, חשוב לדבר עם רופא עור או איש מקצוע רפואי אחר כדי להבטיח שאתה משתמש בטיפולים היעילים ביותר למצבך.

    Wikipedia.org מגדיר את ויטיליגו כ”מצב עור לטווח הארוך המאופיין בכתמי העור המאבד את הפיגמנט שלהם. טלאי העור שנפגעו הופכים לבנים ובדרך כלל יש שוליים חדים. השיער מהעור עשוי להיות גם לבן. “ויטיליגו משפיע באופן שווה על כל הגזעים והמגדרים, ונחשב להפרעה אוטואימונית.אמנם אין תרופה לוויטיליגו, אך קיימים טיפולים שיכולים לעזור להפחית את מראה המצב.סבתות ברחבי העולם הסתמכו זה מכבר על עשבי תיבול, תבלינים ושמנים שיעזרו לטיפול במצב, ורבים מהתרופות הללו עדיין משמשות כיום.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן