דף הבית » תרופות סבתא » המנהרה הקרפלית – 11 תרופות של סבתא לטיפול מהיר ויעיל
ddedaddad ddadadadcddaa  daadaddaddaa dadc daddaad dcdddaddc

המנהרה הקרפלית – 11 תרופות של סבתא לטיפול מהיר ויעיל

טיפול בתסמונת מנהרה קרפלית עם התרופות של סבתא

תסמונת המנהרה הקרפלית היא מצב המשפיע על העצב החציוני, העצב העיקרי בפרק כף היד.מצב זה גורם לכאב, חוסר תחושה ועקצוץ ביד ובאצבעות.זהו מצב נפוץ בקרב אלה שמבלים זמן רב בהקלדה או בעבודה על מחשב, כמו גם אלה שמבצעים תנועות ידיים חוזרות ונשנות.

למרבה המזל, ישנם מספר תרופות ביתיות שהועברו מדור לדור שיכולות לעזור בטיפול בתסמונת התעלה הקרפלית.להלן 11 מהתרופות היעילות ביותר, יחד עם טיפ מועיל כיצד להפיק את המרב מכל אחד מהם.

1.החלת חבילות קרח

החלת חבילת קרח על האזור הפגוע יכולה לסייע בהפחתת הדלקת ולהרדים את הכאב.כדי להפיק את המרב מהתרופה הזו, עטפו את חבילת הקרח בבד דק והניחו אותה על האזור הפגוע למשך 15 דקות בכל פעם, מספר פעמים ביום.

2.נטילת ויטמינים ותוספי מזון

ויטמינים ותוספי מזון מסוימים יכולים לעזור להפחית את הכאב והדלקת הקשורים לתסמונת המנהרה הקרפלית.ידוע כי ויטמין B6, חומצות שומן אומגה 3 ותוספי גלוקוזאמין עוזרים.שוחח עם הרופא שלך לפני שאתה לוקח תוספי מזון כדי לוודא שהם מתאימים לך.

3.תרגילי תרגילי ידיים

מתיחה ומתאמן בעדינות של הידיים, מפרקי כף היד וזרועות יכול לעזור להקל על הסימפטומים של תסמונת המנהרה הקרפלית.נסה להכין אגרוף ולהחזיק אותו מספר שניות, ואז לשחרר ולחזור על מספר פעמים.אתה יכול גם לנסות לסובב בעדינות את מפרקי כף היד בתנועה סיבובית.

4.שימוש בסד

לבישת סד על האזור הפגוע יכולה לעזור לשמור על פרק כף היד במצב ניטרלי, שיכול לעזור להפחית את הלחץ על העצב החציוני.סדקים זמינים בבתי מרקחת וניתן ללבוש אותם במהלך היום או בלילה בזמן שאתה ישן.

5.הפחתת לחץ

מתח יכול להחמיר את הסימפטומים של תסמונת המנהרה הקרפלית, ולכן חשוב לנקוט צעדים להפחתת הלחץ בחייך.נסה לישון מספיק, קח זמן לעצמך ולתרגל טכניקות הרפיה כמו יוגה או מדיטציה.

6.הימנעות מפעילויות מסוימות

פעילויות מסוימות יכולות להחמיר את הסימפטומים של תסמונת המנהרה הקרפלית, ולכן חשוב להיות מודעים אליהם ולנקוט צעדים כדי להימנע מהם.פעילויות אלה כוללות הקלדה לפרקי זמן ארוכים, שימוש בכלי רטט ושימוש בידיים שלך כדי להרים חפצים כבדים.

7.אכילת דיאטה אנטי דלקתית

אכילת תזונה אנטי דלקתית יכולה לסייע בהפחתת הדלקת הקשורה לתסמונת המנהרה הקרפלית.תזונה זו צריכה לכלול שפע של פירות וירקות, כמו גם מזונות העשירים בחומצות שומן אומגה 3, כמו סלמון, סרדינים ואגוזי מלך.

8.נטילת תרופות אנטי דלקתיות

תרופות אנטי דלקתיות ללא מרשם, כמו איבופרופן ונפרוקסן, יכולות לעזור להפחית את הכאב והדלקת הקשורים לתסמונת המנהרה הקרפלית.הקפד לדבר עם הרופא שלך לפני שנטילת תרופות כדי לוודא שהן מתאימות לך.

9.מריחת קרמים אקטואליים

קרמים אקטואליים המכילים מנטול, קפסאיצין או מרכיבים אחרים יכולים לעזור להפחית את הכאב הקשור לתסמונת המנהרה הקרפלית.הקפד לעקוב אחר ההוראות שעל החבילה ולהימנע מהפעלתו על עור שבור או מגורה.

10.מנסה דיקור סיני

דיקור סיני הוא תרגול סיני מסורתי הכרוך בהכנסת מחטים דקים לנקודות ספציפיות בגוף.מחקרים הראו כי דיקור סיני יכול לסייע בהפחתת הכאב הקשור לתסמונת המנהרה הקרפלית.

11.קבלת עיסוי

קבלת עיסוי יכולה לעזור להפחית את הדלקת והכאב הקשורים לתסמונת המנהרה הקרפלית.הקפד לדבר עם הרופא שלך לפני שתקבל עיסוי כדי לוודא שזה מתאים לך.

טיפ מועיל

לא משנה באיזו תרופה תבחרו, חשוב לדבר עם הרופא שלכם לפני שתתחיל טיפולים כלשהם כדי לוודא שהם מתאימים לך.בנוסף, חשוב להיות מודעים לתופעות לוואי אפשריות ולהפסיק את ת”אקינג כל תרופה הגורמת לתופעות לוואי.

טיפול ביתי במנהרה קרפלית

טיפול בתסמונת התעלה הקרפלית בבית הוא לרוב הדרך הטובה ביותר לנהל את המצב.ישנם מספר תרופות ביתיות שהועברו לאורך הדורות שיכולים לעזור לספק הקלה מהתסמינים של תסמונת המנהרה הקרפלית.להלן 11 תרופות של סבתא לטיפול מהיר ויעיל:

1.חבילות קרח

התרופה הביתית הנפוצה ביותר לתסמונת מנהרה קרפלית היא למרוח חבילת קרח על פרק כף היד והיד כדי להפחית נפיחות.החלת חבילת קרח למשך 10-15 דקות בכל פעם, מספר פעמים ביום יכולה לעזור להפחית דלקת וכאב.חשוב לעטוף את חבילת הקרח במגבת או בד כדי למנוע נזק לרקמות כלשהו.

2.דחיסה

ניתן להשתמש בדחיסה כדי להפחית נפיחות וכאב בפרק כף היד וביד.לבישת סד או סד בפרק כף היד יכולה לעזור לספק תמיכה ויציבות למפרק שורש כף היד, כמו גם להפחית את הלחץ על העצב החציוני.

3.פעילות גופנית

מתיחות עדינות וטווח תרגילי תנועה יכולים לסייע בהפחתת הנוקשות והכאב הקשורים לתסמונת המנהרה הקרפלית.מתיחה וחיזוק השרירים בזרוע וביד יכולה לעזור להפחית את הלחץ על העצב החציוני.

4.תנוחה

שמירה על תנוחה טובה יכולה לעזור להפחית את הסימפטומים של תסמונת המנהרה הקרפלית.שמירה על מפרקי כף היד במצב ניטרלי, עם המרפקים קרובים לגוף, יכולה לעזור להפחית את הלחץ על העצב החציוני.

5.ארגונומיה

התאמת תחנת העבודה למצב ארגונומי יכול לעזור להפחית את הסימפטומים של תסמונת המנהרה הקרפלית.וודא כי הכיסא והשולחן הם בגובה הנכון עבור האדם יכולים לעזור להפחית את המתח על מפרקי כף היד והידיים.

6.עיסוי

ניתן להשתמש בעיסוי כדי להפחית את הכאב והקשיחות הקשורים לתסמונת המנהרה הקרפלית.עיסוי האזור המושפע יכול לעזור להגדיל את זרימת הדם ולהפחית את הדלקת.

7.תרופות צמחיות

ניתן להשתמש בתרופות צמחיות כדי להפחית את הכאב והדלקת הקשורים לתסמונת המנהרה הקרפלית.תרופות צמחיות כמו כורכום, ג’ינג’ר ובוסווליה יכולות לעזור להפחית דלקת וכאב.

8.דיקור סיני

ניתן להשתמש בדיקור סיני להפחתת הכאב והדלקת הקשורים לתסמונת המנהרה הקרפלית.דיקור סיני יכול לעזור להגדיל את זרימת הדם ולהפחית את הדלקת.

9.ויטמין B6

ויטמין B6 הוא חומר מזין חיוני שיכול לעזור להפחית את הכאב והדלקת הקשורים לתסמונת המנהרה הקרפלית.נטילת תוסף ויטמין B6 יכולה לעזור להפחית את הסימפטומים של תסמונת המנהרה הקרפלית.

10.אומגה 3 חומצות שומן

חומצות שומן אומגה 3 הן חומצות שומן חיוניות שיכולות לעזור להפחית דלקת וכאב.נטילת תוסף אומגה 3 יומית יכולה לעזור להפחית את הסימפטומים של תסמונת המנהרה הקרפלית.

11.סדני לילה

לבישת סד לילה יכולה לעזור להפחית את הסימפטומים של תסמונת המנהרה הקרפלית.ניתן ללבוש סד לילה כדי לשמור על פרק כף היד במצב ניטרלי במהלך השינה, מה שיכול לעזור להפחית את הלחץ על העצב החציוני.

סיכום

תסמונת המנהרה הקרפלית יכולה להיות מצב כואב ומתיש, אך ישנם מספר תרופות ביתיות שהועברו לאורך הדורות שיכולים לעזור לספק הקלה מהתסמינים של תסמונת מנהרה קרפלית.חבילות קרח, דחיסה, פעילות גופנית, תנוחה, ארגונומיה, עיסוי, תרופות צמחי מרפא, דיקור סיני, ויטמין B6, חומצות שומן אומגה 3, וכידקי לילה הם כולם תרופות יעילות לתסמונת מנהרה קרפלית.

שאלות נפוצות

ש: מהי התרופה הביתית הטובה ביותר לתסמונת מנהרה קרפלית?

א: התרופה הביתית הטובה ביותר לתסמונת התעלה הקרפלית היא להחיל חבילת קרח על פרק כף היד והיד כדי להפחית נפיחות.החלת חבילת קרח למשך 10-15 דקות בכל פעם, מספר פעמים ביום יכולה לעזור להפחית דלקת וכאב.חשוב לעטוף את חבילת הקרח במגבת או בבד כדי למנוע נזק לרקמות.

ש: מהי תסמונת מנהרה קרפלית?

A: תסמונת מנהרה קרפליתE הוא מצב הנגרם כתוצאה מדחיסה של העצב החציוני.לעתים קרובות זה נגרם כתוצאה מתנועות חוזרות ונשנות כמו הקלדה, נגינה בכלי נגינה או שימוש בעכבר.התסמינים עשויים לכלול עקצוץ, קהות או כאבים באצבעות או

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן