דף הבית » תרופות סבתא » דלקת חניכיים בהריון – 4 תרופות של סבתא על בסיס ניסיון וישן

דלקת חניכיים בהריון – 4 תרופות של סבתא על בסיס ניסיון וישן

הריון ודלקת חניכיים
הריון יכול להביא מגוון שינויים בגופך, ובריאות הפה שלך אינה יוצאת דופן.אחד מבעיות בריאות הפה הנפוצות ביותר שיכולות להתעורר במהלך ההיריון הוא דלקת חניכיים, דלקת של החניכיים.דלקת חניכיים נגרמת על ידי הצטברות של רובד וחיידקים על השיניים, והיא עלולה לגרום לחניכיים להיות אדומות, נפוחות ועדינות למגע.חשוב לשמור על היגיינה אוראלית טובה במהלך ההיריון כדי לסייע במניעת דלקת חניכיים.

סימנים ותסמינים של דלקת חניכיים בהריון

דלקת חניכיים בהריון יכולה להיות קלה וללא שם לב, או שזה יכול להיות חמור יותר ולגרום לאי נוחות.סימנים ותסמינים שכיחים של דלקת חניכיים במהלך ההיריון כוללים:

  • אדום, נפוח, חניכיים רך
  • חניכיים מדממות בעת צחצוח או חוט דנטלי
  • נשימה רעה
  • חניכיים נסוגות
  • מורסות מסטיק או פצעים

דלקת חניכיים יכולה להוביל גם לעששת ומחלות חניכיים, ולכן חשוב לנקוט צעדים למניעתו או לטפל בו מייד אם יתפתח.

מניעת דלקת חניכיים בהריון

היגיינת דרך הפה טובה היא הדרך הטובה ביותר למנוע דלקת חניכיים במהלך ההיריון.להלן מספר טיפים לשמירה על בריא החניכיים שלך במהלך ההיריון:

  • צחצח את השיניים פעמיים ביום עם מברשת שיניים רכה עם משחת שיניים פלואוריד.
  • חוט דנטלי מדי יום להסרת לוחית ופסולת בין השיניים שלך.
  • הימנע מאוכלים מסוכרים ועמילניים שיכולים לגרום לעששת.
  • בקר ברופא השיניים שלך באופן קבוע לניקוי ובדיקה מקצועי.
  • יש לשטוף את הפה שלך בתמיסת מי מלח לאחר ארוחות וחטיפים.

טיפ:

אם אתה מבחין בסימנים או תסמינים של דלקת חניכיים במהלך ההיריון, הקפד לדבר עם רופא השיניים שלך מייד.

הסעדים של סבתא לדלקת חניכיים בהריון

בנוסף לתרגול היגיינה אוראלית טובה ולביקור אצל רופא השיניים שלך באופן קבוע, ישנם כמה תרופות ביתיות מסורתיות שהועברו מדור לדור שעשויות לעזור להקל על הסימנים והתסמינים של דלקת חניכיים בהריון.להלן ארבעה מהתרופות הפופולריות ביותר:

  • שטיפה של Saltwater : זוהי תרופה עתיקה לדלקת חניכיים ובעיות בריאות אחרות של הפה.כל שעליך לעשות הוא לערבב כפית מלח בכוס מים חמים ולשטוף אותו בפה במשך 30 שניות, ואז ירק אותו.זה יכול לעזור להפחית דלקת וגירוי בחניכיים.
  • שטיפת סודה לשתייה : סודה לשתייה היא חיטוי טבעי שיכול לעזור להפחית דלקתוגירוי בחניכיים.מערבבים כפית של סודה לשתייה בכוס מים חמים ושלטו אותה בפה במשך 30 שניות, ואז ירקו אותו.
  • שמן עץ התה : שמן עץ התה יש תכונות חיטוי טבעיותוניתן להשתמש בו כדי לסייע בהקלת דלקת וגירוי בחניכיים.מערבבים כמה טיפות שמן עץ התה עם כפית שמן קוקוס ומורחים אותו על האזור הפגוע.השאירו אותו לכמה דקות, ואז שוטפים במים חמים.
  • שמן ציפורן : שמן ציפורן שימש במשך מאות שנים כטבעיותתרופה לכאבי שיניים ודלקת.פשוט מערבבים כמה טיפות שמן ציפורן עם כפית שמן קוקוס ומורחים אותו על האזור הפגוע.השאירו אותו לכמה דקות, ואז שוטפים במים חמים.

אין להשתמש בתרופות אלה כתחליף לייעוץ רפואי של הרופא או רופא השיניים שלך, אך הם עשויים לעזור להקל על חלק מהאי הנוחות הקשורה לדלקת חניכיים במהלך ההיריון.

דלקת חניכיים בהריון: 4 תרופות של סבתא

דלקת חניכיים בהריון היא מצב רציני שיכול להוביל לבעיות בריאות אחרות.למרבה המזל, ישנם כמה תרופות פשוטות שהועברו מסבתות שהוכחו כיעילות בניהול C זהondition.הנה ארבעה מהם.

1.שטיפת מי מלח

שטיפות מי מלח הן אחת הדרכים היעילות ביותר להפחתת הדלקת ולהפחתת הכאב הקשור לדלקת חניכיים.כדי להכין שטיפה של מי מלח, פשוט מערבבים כפית מלח אחת עם כוס מים חמים ולשטוף אותם סביב הפה שלך למשך דקה אחת.לירוק את הפיתרון וחזור על פעמיים עד שלוש ביום.

2.שמן עץ התה

שמן עץ התה בעל תכונות אנטי-חיטוי ואנטי דלקתיות טבעיות שיכולות לעזור להפחית את הכאב והדלקת הקשורים לדלקת חניכיים.כדי להשתמש בשמן עץ התה למצב זה, מערבבים כמה טיפות של השמן עם מעט מים ומורחים אותו ישירות על האזור הפגוע בעזרת ספוגית כותנה.השאירו אותו מספר דקות לפני השטיפה.

3.סודה לשתייה

סודה לשתייה היא תרופה יעילה נוספת לדלקת חניכיים בהריון.כדי להשתמש בו, מערבבים כפית סודה לשתייה עם כמה טיפות מים כדי ליצור משחה.החל את העיסה ישירות על האזור המושפע והשאיר אותה מספר דקות לפני השטיפה.חזור על תהליך זה פעמיים עד שלוש ביום.

4.שמנים אתרים

ידוע כי

שמנים אתרים כמו לבנדר, מנטה ושמן עץ התה הם בעלי תכונות אנטי דלקתיות ואנטיספטיות שיכולות לעזור להפחית את הכאב והדלקת הקשורה לדלקת חניכיים.כדי להשתמש בשמנים אלה למצב זה, מערבבים כמה טיפות של השמן עם מעט מים ומורחים אותם ישירות על האזור הפגוע בעזרת ספוגית כותנה.השאירו אותו מספר דקות לפני השטיפה.

סיכום

דלקת חניכיים בהריון היא מצב רציני שיכול להוביל לבעיות בריאות אחרות.למרבה המזל, ישנם כמה תרופות פשוטות שהועברו מסבתות שהוכחו כיעילות בניהול מצב זה.אלה כוללים שטיפות מי מלח, שמן עץ התה, סודה לשתייה ושמנים אתרים.אמנם בדרך כלל סעדים אלה בטוחים, אך עדיף תמיד להתייעץ עם ספק שירותי הבריאות לפני שתשתמשו בסעדים טבעיים כלשהם.

שאלות נפוצות

מה זה דלקת חניכיים בהריון?

דלקת חניכיים בהריון היא מצב בו החניכיים נעשים נפוחים, אדומים ורכים.זה נגרם על ידי הצטברות של לוחית על השיניים ויכול להוביל לבעיות בריאות אחרות אם לא מטפלים בהן.

האם תרופות טבעיות יכולות לעזור בדלקת חניכיים בהריון?

כן, תרופות טבעיות כמו שטיפות מי מלח, שמן עץ התה, סודה לשתייה ושמנים אתרים יכולים לעזור להפחית את הכאב והדלקת הקשורים לדלקת חניכיים בהריון.עם זאת, עדיף תמיד להתייעץ עם ספק שירותי הבריאות שלך לפני שתשתמש בתרופות טבעיות כלשהן.

דלקת חניכיים בהריון היא מצב קשה, אך כזו שניתן לנהל באמצעות הסעדים הנכונים.אמנם הוכח כי ארבע הסעדים של סבתא אלה הוכחו כיעילים, אך חשוב להתייעץ עם נותן שירותי הבריאות שלך לפני שתשתמש בסעדים טבעיים כלשהם.למידע נוסף על דלקת חניכיים בהריון, בקרו ב wikipedia.org .

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן