דף הבית » תרופות סבתא » בקע טבור – 7 תרופות סבתות שימושיות ומשקמות
ddada dddda  daadaddaddaa daddaaddaa daddeddadddaa ddedadade

בקע טבור – 7 תרופות סבתות שימושיות ומשקמות

גוף האדם גמיש להפליא ולעתים קרובות ניתן לטפל בו באמצעות תרופות טבעיות.מצב אחד כזה הוא בקע טבור, המתרחש כאשר חלק מהמעי בולט דרך דופן הבטן ליד הטבור.למרות שזה יכול להיות כואב, זה לא תמיד גורם לדאגה ולעיתים קרובות ניתן לטפל בו בשינויים פשוטים באורח החיים ובתרופות של סבתא משקמת.

הבנת בקע טבור

בקע טבור נגרם על ידי דופן בטן מוחלשת, שיכול להיות בגלל סיבות שונות ומגוונות.במקרים מסוימים זה עלול להיגרם כתוצאה מהריון, השמנת יתר או אפילו מום לידה.במקרים אחרים, זה פשוט עניין של גנטיקה.ללא קשר למטרה, ניתן לטפל בקע טבור בשילוב של שינויים באורח החיים, התערבות רפואית וסעדים של סבתא משקמת.

תסמינים שכיחים של בקע טבור

בקע טבור יכול להציג במגוון דרכים.תסמינים שכיחים כוללים בליטה ליד הטבור, הכאב או אי הנוחות באזור הבטן ותחושת כבדות או מלאות.בנוסף, אנשים מסוימים עשויים לחוות בחילות, הקאות או עצירות.חשוב לציין כי אנשים מסוימים עשויים שלא לחוות תסמינים כלל.

אפשרויות טיפול

ניתן לטפל ברוב בקע הטבור ללא ניתוח, ואנשים רבים מוצאים הקלה עם שינויים פשוטים באורח החיים והתרופות של סבתא משקמת.להלן 7 הסעדים של סבתא שימושית ומשקמת לטיפול בקע טבור.

1.אכילת תזונה בריאה

אכילת תזונה בריאה ומאוזנת חיונית לטיפול בקע טבור.מזונות עשירים בוויטמין C, כמו תפוזים, לימונים ופירות הדר אחרים, יכולים לעזור לחזק את דופן הבטן ולהפחתת הכאב.בנוסף, מזונות עשירים בסיבים תזונתיים, כמו פירות, ירקות ודגנים מלאים, יכולים לעזור במניעת עצירות, שיכולים להחמיר עוד יותר את בקע.

2.תרגילי בטן

עיסוק בתרגילי בטן קבועים יכול לעזור בחיזוק דופן הבטן ולהפחית את הסיכון להישנות בקע.עם זאת, חשוב להימנע מתרגילים הדורשים הרמה או מתאמץ כבדים.במקום זאת, התמקדו בתרגילים שמכוונים לשרירי הליבה, כמו קרשים, קריצות ומעליות רגליים.

3.קומפרסים חמים

החלת דחיסה חמה על האזור הפגוע יכולה לעזור להפחית את הכאב והדלקת.בנוסף, זה יכול לעזור לקידום זרימת הדם, מה שעלול להפחית עוד יותר את הכאב ואי הנוחות.כדי ליצור קומפרס חם, פשוט להשרות מטלית במים חמים ומורחים אותו על האזור למשך 10-15 דקות.

4.תרופות צמחיות

ניתן להשתמש בתרופות צמחיות, כמו קמומיל, קלנדולה ואלוורה, להפחתת דלקת וכאב הקשורים לבקע טבור.בנוסף, עשבי תיבול אלה יכולים לעזור להפחית את הצטלקות ולהאיץ את תהליך הריפוי.

5.עיסוי

ניתן להשתמש בעיסוי להפחתת כאב ודלקת הקשורים לקע טבור.בנוסף, זה יכול לעזור בשיפור זרימת הדם ולהפחתת הצטלקות.כדי לבצע עיסוי, פשוט החל לחץ עדין על האזור המושפע למשך 5-10 דקות.

6.שמנים אתרים

ניתן להשתמש בשמנים אתרים, כמו לבנדר, מנטה וקמומיל, להפחתת כאב ודלקת הקשורים לקע טבור.כדי להשתמש בשמנים אתרים, פשוט מדללים את השמן בשמן נשא, כמו שמן קוקוס, והמרחו אותו על האזור המושפע.

7.קומפרס קרח

החלת דחיסת קרח על האזור הפגוע יכולה לעזור להפחית דלקת וכאב הקשורים לקע טבור.כדי להכין דחיסת קרח, פשוט עטפו כמה קוביות קרח בבד והמרחו אותו על האזור הפגוע למשך 10-15 דקות.

טיפ ייחודי ומועיל

ניתן לטפל בקע טבור בשינויים פשוטים באורח החיים ובתרופות של סבתא משקמת.עם זאת, חשוב לזכור שאם בקע לא ישתפר בשיטות אלה, יתכן שיהיה צורך לפנות להתערבות רפואית.חשוב גם לציין שכמה בקע טבור עשוי לדרוש ניתוח.לכן זה impoRTANT להתייעץ עם רופא לפני שתנסה לאף אחד מהתרופות הללו.

הסעדים של סבתא עבור בקע טבור

בקע טבור הוא מצב רפואי בו נקודה חלשה באזור הבטן גורמת לבליטה לבלוט דרך שרירי הקיבה.זה נפוץ בעיקר אצל ילודים, אך ניתן למצוא אותו גם אצל מבוגרים.למרבה המזל, ישנם כמה תרופות של סבתא שניתן להשתמש בהן כדי לסייע בטיפול בקע טבור.

תרופה מספר 1: דחיסה חמה

שימוש בדחיסה חמה הוא אחד הטיפולים הפשוטים והיעילים ביותר עבור בקע טבור.כדי להשתמש בתרופה זו, פשוט להשרות בד במים חמים, ואז הניחו אותו על האזור הנגוע למשך 15 עד 20 דקות.החום מהדחיסה יסייע בהפחתת הנפיחות והכאב הקשורים לקע.

תרופה מס ‘2: עיסוי

אם בקע גורם לאי נוחות, עיסוי האזור בעדינות יכול לעזור.זה יעזור להפחתת הדלקת ולשפר את זרימת הדם, מה שיכול לעזור להאיץ את תהליך הריפוי.כדי לעסות את האזור, השתמש בתנועות עדינות ומעגליות עם קצות האצבעות שלך, הקפד להימנע מכל כאב חד.

תרופה מס ‘3: תרופות צמחיות

תרופות צמחי מרפא הם דרך נהדרת לטפל בקע טבור באופן טבעי.כמה מעשבי התיבול הנפוצים ביותר המשמשים למטרה זו כוללים קלנדולה, קמומיל ושורש מרשמלו.ניתן לקחת צמחי מרפא אלה בצורה קפסולה, או להתבשל לתה ולצרוך מספר פעמים ביום.

קלנדולה

קלנדולה בעלת תכונות אנטי דלקתיות ואנטיספטיות, מה שהופך אותה לטיפול יעיל לבקע טבורי.כדי להשתמש בעשב הזה, תלול 1 כפית פרחי קלנדולה מיובשים במים חמים במשך 10 דקות, ואז מסננים ושותים את התה מספר פעמים ביום.

קמומיל

קמומיל הוא תרופה צמחית פופולרית לטיפול בקע טבור.יש לו תכונות אנטי דלקתיות ואנטי-פסמודיות, שיכולות לעזור להפחית נפיחות וכאב.כדי להשתמש בעשב הזה, תלול 1 כפית פרחי קמומיל מיובשים במים חמים למשך 10 דקות, ואז מסננים ושותים את התה מספר פעמים ביום.

שורש מרשמלו

שורש מרשמלו הוא עשב פופולרי נוסף לטיפול בקע טבור.יש לו תכונות ריפוי ומרגיעות, שיכולות לעזור להפחית דלקת וכאב.כדי להשתמש בעשב הזה, תלול 1 כפית של שורש מרשמלו מיובש במים חמים למשך 10 דקות, ואז מסננים ושותים את התה מספר פעמים ביום.

תרופה מס ‘4: דיאטה

אכילת תזונה בריאה ומאוזנת יכולה גם לעזור בטיפול בקע טבור.אכילת מזונות עשירים בסיבים תזונתיים, כמו פירות, ירקות ודגנים מלאים, יכולה לעזור להפחית את הדלקת ולשפר את העיכול.אכילת ארוחות קטנות יותר ותכופות יותר יכולה גם לעזור להפחית את הלחץ על שרירי הקיבה, מה שיכול לעזור להפחית את הסימפטומים של בקע טבור.

תרופה מס ‘5: פעילות גופנית

פעילות גופנית באופן קבוע יכולה להועיל גם לטיפול בקע טבור.תרגילים עדינים, בעלי השפעה נמוכה, כמו הליכה, שחייה ויוגה, יכולים לעזור לחזק את שרירי הבטן ולשפר את זרימת הדם, מה שיכול לעזור להפחית את הסימפטומים של בקע טבור.

תרופה מס ‘6: שינויים בסגנון חיים

ביצוע שינויים באורח החיים יכול להועיל גם לטיפול בקע טבור.הימנעות מפעילויות הגורמות למתח על הבטן, כמו הרמה כבדה ופעילות גופנית מאומצת, יכולה לעזור להפחית את הסימפטומים של בקע טבור.חשוב גם לשמור על משקל בריא, שכן עודף משקל יכול לשים מאמץ נוסף על שרירי הקיבה.

תרופה מס ‘7: ניתוח

למקרים חמורים יותר של בקע טבור, ניתן להמליץ על ניתוח.בדרך כלל זה נעשה כאשר טיפולים אחרים לא הצליחו.ניתוח נעשה בדרך כלל בהרדמה כללית, וכולל ביצוע חתך קטן בבטן לתיקון בקע.ברוב המקרים, זמן ההחלמה קצר יחסית, והמטופל יכול בדרך כלל לחזור לפעילויות הרגילות שלו תוך מספר ימים.

שאלות נפוצות

ש: מה זה טבור

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן