דף הבית » תרופות סבתא » אוזן מגרדת – 6 הסעדים של סבתא זמינים בבית ומומלצים
ddddf deddaddaa  ddadadddd dadc daddaad ddeddaddd ddddaa

אוזן מגרדת – 6 הסעדים של סבתא זמינים בבית ומומלצים

כאבי אוזניים, או אוזן מגרדת, יכולים להיות מצב מאוד לא נוח.למרבה המזל, ישנם תרופות ביתיות רבות שיכולות לעזור להקל על אי הנוחות.משמנים טבעיים ועשבי תיבול וכלה בשינויים פשוטים באורח החיים, יש משהו שיכול לעזור כמעט לכל סוג של אוזן מגרדת.להלן שש תרופות של סבתא שתוכלו לנסות בבית כדי לעזור להקל על כאב האוזניים.

שטיפת תה צמחי מרפא

תה צמחי מרפא הם דרך נהדרת להרגיע את אי הנוחות של כאב אוזניים.פשוט תלול שקית תה צמחים במים רותחים למשך 5 דקות, ואז מסננים את הנוזל כדי להסיר חלקיקים כלשהם.תן לתה להתקרר לטמפרטורה נוחה, ואז להשתמש בטפטפת כדי להכניס כמה טיפות התה לאוזן הפגועה.הטו את הראש בעדינות לצד כך שהתה זורם לתעלת האוזן.הישאר במצב זה למשך 5 דקות ואז הטה את הראש לצד השני כדי לתת לתה להתנקז.חזור על תהליך זה עד שהתה נעלם.

שמן שום

שום הוא חיטוי טבעי ויכול לעזור להפחית את הדלקת.להכנת שמן שום, מחממים כמה שיני שום טחון בסיר עם כמה כפות של שמן זית כתית חוץ.מחממים את התערובת למשך 5 דקות, ואז מסננים את השמן לצנצנת זכוכית ומניחים לה להתקרר.לשימוש, הכניסו כמה טיפות של השמן לאוזן הפגועה והשאירו אותו למשך 15 דקות.הטו את הראש בעדינות לצד השני כדי לאפשר לשמן להתנקז.

טיפ מועיל:

חשוב להשתמש בטפטפת בעת החלת השמן כדי שלא תכניס חיידקים לתעלת האוזן.

חומץ תפוחים

חומץ תפוחים הוא תרופה ביתית נהדרת לכאבי אוזניים.כל שעליך לעשות הוא לערבב חלק אחד של חומץ תפוחים עם מים חלק אחד ולהשתמש בטפטפת כדי להכניס כמה טיפות מהתערובת לאוזן הפגועה.השאר את התערובת פנימה למשך 15 דקות, ואז הטה את הראש לצד השני כדי לאפשר לנוזל להתנקז.חזור על תהליך זה שלוש פעמים ביום לקבלת התוצאות הטובות ביותר.

גרב מלח

גרב מלח הוא דרך נהדרת להפחית דלקת ולהרגיע כאב אוזניים.כל שעליך לעשות הוא למלא גרב כותנה עם 2-3 כפות מלח ים וקשור אותו נסגר.מחממים את הגרב במיקרוגל למשך דקה ואז בדקו אותו על פרק כף היד כדי לוודא שהוא לא חם מדי.הניחו את הגרב החמה מעל האוזן המושפעת והשאירו אותה שם למשך 10 דקות.זה יעזור להפחית את הנפיחות והדלקת.

שמן מנטה

שמן מנטה הוא תרופה טבעית נוספת לכאבי אוזניים.הכניסו כמה טיפות של השמן לטיפה והכניסו כמה טיפות לאוזן הפגועה.השאר את השמן פנימה למשך 15 דקות ואז הטו את הראש לצד השני כדי לאפשר לשמן להתנקז.חזור על תהליך זה שלוש פעמים ביום לקבלת התוצאות הטובות ביותר.

שינויים באורח החיים

ביצוע כמה שינויים פשוטים באורח חיים יכול גם לעזור להפחית את אי הנוחות של כאב אוזניים.הימנע מלהשיג מים באוזן כשאתה מתקלח או שחייה, ולבש אטמי אוזניים אם אתה עומד להיות סביב רעשים חזקים.כמו כן, נסו להפחית את הלחץ ולקבל פעילות גופנית סדירה להפחתת הדלקת.

אוזן מגרדת יכולה להיות מצב מאוד לא נוח, אבל זה לא חייב להיות.על ידי ניסיון כמה מהתרופות הביתיות הללו, תוכלו למצוא הקלה ולחזור להרגיש במיטבכם.

3.תרופות טבעיות לאוזניים מגרדות

ישנם כמה תרופות ביתיות לאוזניים מגרדות המומלצות על ידי סבתות ומרפאים טבעיים אחרים.סעדים אלה קלים להכנה ויכולים לספק הקלה מסוימת מגירוד האוזניים.להלן שישה מהתרופות הטבעיות הפופולריות ביותר לאוזניים מגרדות.

חומץ תפוחים

חומץ תפוחים הוא תרופה טבעית לאוזניים מגרדות.יש לו תכונות אנטי-דלקתיות ואנטיספטיות, שיכולות לעזור להפחית גירוד ודלקת באוזן.כדי להשתמש בו, מערבבים כף אחת של חומץ תפוחים עם כוס מים חמים.הכניסו כמה טיפות של תמיסה זו לכל אוזן ותנו לשבת כמה דקות.יש לשטוף את האוזניים במים חמים אחר כך.

שום

לשום יש תכונות אנטיבקטריאליות ונוגדות פטריות, שיכולות לעזור להפחית את הגירוד הנגרם כתוצאה מדלקות אוזניים.כדי להשתמש בו, מערבבים ציפורן שום כתוש אחד עם שתי כפותS של שמן זית ומחמם אותו מעט.הכניסו כמה טיפות של תמיסה זו לכל אוזן ותנו לשבת כמה דקות.יש לשטוף את האוזניים במים חמים אחר כך.

4.שמנים אתריים לאוזניים מגרדות

ניתן להשתמש ב

שמנים אתרים כדי לסייע בהפחתת הגירוד הקשור לאוזניים מגרדות.חלק מהשמנים האתריים הפופולריים ביותר לאוזניים מגרדות כוללים שמן עץ התה, שמן לבנדר ושמן אקליפטוס.כדי להשתמש בהם, מערבבים טיפות אחת לשתי של השמן האתרי עם כפית אחת של שמן נשא.הכניסו כמה טיפות של תמיסה זו לכל אוזן ותנו לשבת כמה דקות.יש לשטוף את האוזניים במים חמים אחר כך.

5.שאלות נפוצות

ש: מה אני יכול לעשות אם יש לי אוזן מגרדת?

א: ישנם כמה תרופות ביתיות שיכולות לעזור להקל על הגירוד הקשור לאוזניים מגרדות.אלה כוללים שימוש בחומץ תפוחים, שום ושמנים אתרים.חשוב לדבר עם הרופא שלך לפני שתנסה את כל הסעדים האלה כדי לוודא שהם בטוחים שתוכל להשתמש בהם.

ש: כמה זמן עלי להשאיר את התרופה באוזני?

א: עדיף להשאיר את התרופה באוזן למשך מספר דקות, ואז לשטוף את האוזן במים חמים.חשוב לעקוב אחר הוראות התרופה הספציפית בה אתה משתמש.

6.מניעה

הדרך הטובה ביותר למנוע אוזניים מגרדות היא לשמור על האוזניים נקייה ויבשות.ניתן לעשות זאת על ידי הימנעות מהמים באוזניים בעת מקלחת או שחייה, ושימוש במנקה עדין כמו שמפו לתינוקות כדי לנקות את החלק החיצוני של האוזניים.חשוב גם להימנע מהכנת דבר באוזניים, כמו ספוגי כותנה או סיכות שיער, מה שעלול לגרום לגירוי.

אוזניים מגרדות יכולות להיות מעצבנות ולא נוחות, אך ישנם כמה תרופות טבעיות זמינות בבית שיכולות לעזור להביא להקלה.חומץ תפוחים, שום ושמנים אתרים מועילים לטיפול באוזניים מגרדות.אמנם סעדים אלה יכולים לספק הקלה, אך חשוב לדבר עם הרופא שלך לפני שתנסה מישהו מהם.שמירה על האוזניים נקייה ויבשה היא הדרך הטובה ביותר למנוע אוזניים מגרדות.

אוזן itchy היא בעיה שכיחה שניתן לטפל בהן במגוון תרופות ביתיות.תרופות טבעיות כמו חומץ תפוחים, שום ושמנים אתרים יכולים לספק הקלה מהגרד וניתן לשלב אותם בקלות עם טיפולים אחרים.חשוב לדבר עם הרופא שלך לפני שתנסה את כל הסעדים האלה כדי להבטיח שהם בטוחים שתוכל להשתמש בהם.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן