דף הבית » תרופות סבתא » תולעי מעיים – 8 תרופות סבתות מועילות המסייעות בהחלמה
daaddcdad dedadddd  daadaddaddaa daddaaddaa deddaddcddaa ddeda

תולעי מעיים – 8 תרופות סבתות מועילות המסייעות בהחלמה

מהם תולעי מעיים?

תולעי מעיים הם טפילים שחיים בדרכי העיכול של בני אדם ובעלי חיים.טפילים אלה יכולים לגרום למגוון של מחלות שונות ויכולים לנוע בגודל ממיקרוסקופית לכמה מטרים.אצל בני אדם, תולעי מעיים עלולות לגרום לתזונה, עייפות, כאבי בטן, בחילה ושלשול.

סוגים נפוצים של תולעי מעיים

שלושת הסוגים הנפוצים ביותר של תולעי מעיים הם תולעים עגולות, תולעי קרס ותולעי סרט.תולעים עגולות הן הסוג הנפוץ ביותר של תולעת מעיים ויכולות לגרום לכאבי בטן חמורים, בחילה ושלשול.תולעי קרס קטנות יותר מתולעים עגולות ויכולות לגרום לאנמיה, פריחה בעור ותת תזונה.תולעי סרט הן הארוכות ביותר מבין שלושת סוגי תולעי המעי ויכולים לגרום לירידה במשקל, עייפות וכאבי בטן.

הסעדים של סבתא לתולעי מעיים

למרבה המזל, ישנם מגוון של תרופות טבעיות שהועברו מדור לדור שיכולים לעזור בהתאוששות מתולעי מעיים.להלן 8 תרופות מועילות של סבתא שהוכחו כיעילות בטיפול בתולעי מעיים:

  • שום: שום הוכח כתרופה יעילה לתולעי מעיים.ניתן לאכול אותו גולמי או להוסיף לאוכל בעת הבישול.שום מכיל גופרית וסלניום, המסייע בחיסול התולעים.
  • זרעי פפאיה: זרעי פפאיה מכילים אנזים הנקרא פפאין המסייע לפרק את התולעים ולגרש אותם מהגוף.ניתן לאכול את הזרעים גולמיים או לקרוח ולהוסיף למזון או למיץ.
  • זרעי דלעת: זרעי דלעת עשירים בסיבים, המסייעים לשטוף את התולעים מהגוף.ניתן לאכול אותם גולמיים או לקרקע ולהוסיף למזון או למיץ.
  • חומץ תפוחים: חומץ תפוחים עוזר להחזיר את איזון ה- pH של הגוף ויכול לעזור בחיסול התולעים.ניתן לצרוך אותו על ידי ערבוב 1-2 כפות של חומץ תפוחים בכוס מים ושתייתו פעמיים ביום.
  • ג’ינג’ר: ג’ינג’ר הוא אנטי דלקתי טבעי ויכול לעזור בחיסול התולעים.ניתן לצרוך אותו על ידי כפית כפית של ג’ינג’ר מגורד טרי בכוס מים חמים למשך 10 דקות ושתייתו פעמיים ביום.
  • כורכום: כורכום יש תכונות אנטי-טפיליות ויכול לעזור בחיסול התולעים.ניתן לצרוך אותו על ידי הוספת כפית כורכום לכוס חלב ושתייתו פעמיים ביום.
  • neem: neem יש תכונות אנטי-טפיליות ויכולות לעזור בביטול התולעים.ניתן לצרוך אותו על ידי הוספת כפית אבקת נים לכוס מים ושתייתו פעמיים ביום.
  • חילבה: חילבה עוזר לשטוף את התולעים מהגוף וניתן לצרוך אותו על ידי הוספת כפית אבקת חילבה לכוס מים חמים ושתייתם פעמיים ביום.

חשוב לציין כי תרופות אלה אינן תחליף לטיפול רפואי ואין להשתמש בהן כתחליף לתרופות שנקבעו על ידי הרופא המומלץ על ידי הרופא.בנוסף, חשוב לפנות לייעוץ רפואי אם התסמינים נמשכים או מחמירים.

טיפ ייחודי ומועיל: חשוב לתרגל היגיינה טובה כדי למנוע התפשטות של תולעי מעיים.זה כולל שטיפת ידיים ביסודיות לפני האכילה ואחריה, לאחר השימוש בחדר האמבטיה, ואחרי הטיפול בבעלי חיים שעלולים להידבק בטפילים.בנוסף, חשוב לבשל בשרים וביצים ביסודיות כדי להימנע מלהטעות טפילים שעשויים להיות קיים.

חלק 2 – הסעדים של סבתא לתולעי מעיים

סבתות השתמשו בתרופות ביתיות טבעיות במשך דורות כדי לסייע בטיפול במגוון מצבים, כולל תולעי מעיים.בעוד שהרפואה המודרנית העניקה לנו גישה לתרופות עוצמתיות לטיפול בתולעים, אנשים רבים עדיין מעדיפים להשתמש בתרופות של סבתא כדי לעזור להם להתייחסר ‘.להלן שמונה מהתרופות הפופולריות ביותר של סבתא לטיפול בתולעי מעיים.

1.שום גולמי

שום גולמי הוא אחד התרופות הפופולריות ביותר של סבתא לטיפול בתולעים.שום יכול לעזור להפחית את מספר התולעים במערכת העיכול וגם עוזר לשטוף את התולעים.עדיף לאכול שניים עד שלוש שיני שום גולמי ליום כדי להשיג הכי הרבה תועלת.

2.זרעי קרום

זרעי קרום, הידועים גם בשם Ajwain, הם תרופה טבעית פופולרית נוספת לתולעים.זרעי קרום עשירים בתימול, חומר פעיל המסייע להרוג את התולעים.כדי להשתמש בזרעי קארום, פשוט מערבבים כפית אחת של הזרעים עם כוס מים חמים ושתה אותם פעמיים ביום.

3.קוקוס

קוקוס הוא תרופה יעילה נוספת לתולעים.הקוקוס עוזר לשטוף את התולעים ממערכת העיכול.עדיף לשתות כוס מי קוקוס חמים פעמיים ביום כדי להשיג הכי הרבה תועלת.

4.זרעי דלעת

זרעי דלעת הם תרופה יעילה נוספת לתולעי מעיים.זרעים אלה עשירים בחומצות שומן אומגה 3, המסייעות להפחתת הדלקת במערכת העיכול וגם עוזרים להרוג את התולעים.פשוט לאכול קומץ זרעי דלעת כל יום כדי להשיג את התועלת המרבית.

5.חומץ תפוחים

חומץ תפוחים הוא תרופה פופולרית לתולעים מכיוון שהוא עוזר לשטוף את התולעים ממערכת העיכול.כל שעליך לעשות הוא לערבב שתי כפות של חומץ תפוחים עם כוס מים חמים ושותים אותם פעמיים ביום.

6.כורכום

כורכום הוא תרופה עוצמתית נוספת לתולעי מעיים.תבלין זה עשיר בכורכומין, המסייע להרוג את התולעים.כדי להשתמש בכורכום, פשוט מערבבים כפית אחת של אבקת כורכום עם כוס מים חמים ושתה אותם פעמיים ביום.

7.עלים נאים

עלי נם הם תרופה יעילה נוספת לתולעים.עלים אלה עשירים באזדיראכטין, חומר פעיל המסייע להרוג את התולעים.כדי להשתמש בעלים של נם, פשוט הרתיחו קומץ העלים בכוס מים ושותים את התערובת פעם ביום.

8.פלפל שחור

פלפל שחור הוא גם תרופה פופולרית לתולעים.תבלין זה עשיר בפיפרין, המסייע להרוג את התולעים.פשוט מערבבים כפית אחת של אבקת פלפל שחור עם כוס מים חמים ושותה אותה פעמיים ביום.

מסקנה

הסעדים של סבתא שימשו במשך דורות כדי לסייע בטיפול במגוון מצבים, כולל תולעי מעיים.בעוד שהרפואה המודרנית העניקה לנו גישה לתרופות חזקות לטיפול בתולעים, אנשים רבים עדיין מעדיפים להשתמש בסעדים של סבתא כדי לעזור להם להתאושש.שמונת הסעדים המפורטים לעיל כולם טבעיים וניתן להשתמש בהם כדי לסייע בטיפול בתולעים.עם זאת, חשוב להתייעץ עם רופא לפני שתשתמש באחד מהתרופות הללו, מכיוון שהם עשויים שלא להתאים לכולם.

שאלות נפוצות

ש: מהם היתרונות של שימוש בסעדים של סבתא לטיפול בתולעים?

א: הסעדים של סבתא לטיפול בתולעים הם טבעיים ויכולים לעזור להפחית את מספר התולעים במערכת העיכול.הם יכולים גם לעזור לשטוף את התולעים ממערכת העיכול ולעזור להפחית את הדלקת במערכת העיכול.

ש: באיזו תדירות עלי להשתמש בתרופות של סבתא לטיפול בתולעים?

א: תדירות השימוש תהיה תלויה בתרופה הספציפית המשמשת.עם זאת, בדרך כלל מומלץ להשתמש בתרופה פעמיים ביום לקבלת התוצאות הטובות ביותר.

לסיכום, תולעי מעיים יכולות להיות מצב מאוד לא נוח להתמודד איתו.עם זאת, הסעדים של סבתא שימשו במשך דורות כדי לסייע בטיפול במצב זה.שמונת הסעדים המפורטים לעיל כולם טבעיים וניתן להשתמש בהם כדי לסייע בטיפול בתולעים.עם זאת, חשוב להתייעץ עם רופא לפני שתשתמש באחד מהתרופות הללו, מכיוון שהם עשויים שלא להתאים לכולם. תולעי מעיים הם בעיה שכיחה, אך עם שימוש נכון בתרופות של סבתא, ניתן לנהל את המצב ביעילות

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן