דף הבית » תרופות סבתא » שנות השמונים – 3 הסעדים של סבתא אפקטיבית ולא מרשם
dadaddaa ddadeddaddd  ddadadddd dadc daddaad ddadadddddaa

שנות השמונים – 3 הסעדים של סבתא אפקטיבית ולא מרשם

שנות השמונים היו תקופה של צמיחה ושינוי סוערת.מהפריחה הכלכלית של תחילת שנות השמונים ועד הטרגדיות של השנים המאוחרות, עידן ההיסטוריה הזה סומן הן בניצחונות והן על ידי אתגרים.אך בעוד שהטכנולוגיה והתעשייה התקדמו, רבים מאיתנו עדיין פנו לסבתותינו לקבלת עצות.סבתות מחלקות חוכמה וסעדים במשך דורות, והשמונים לא היו יוצאים מהכלל.להלן שלוש תרופות יעילות ולא מרשם סבתותינו המשמשות בשנות השמונים.

תרופות צמחי מרפא

לשימוש בתרופות צמחי מרפא היסטוריה ארוכה, ובשנות השמונים, סבתות רבות עדיין הסתמכו על עשבי תיבול כדי להתייחס למגוון מחלות.לדוגמה, קמומיל שימש כדי להרגיע את הבטן הרסנית ולהפחתת הדלקת.ג’ינג’ר שימש להפחתת בחילות ונושאי עיכול רגועים.ולבנדר שימש להפחתת לחץ ולקידום הרפיה.עשבי תיבול פופולריים אחרים כללו Echinacea, Peppermint ו- Ginseng.

שמנים אתרים

בנוסף לעשבי תיבול, שמנים אתרים שימשו גם כסעדים טבעיים בשנות השמונים.שמנים אתריים הם תמציות צמחים חזקות ומרוכזות שניתן להשתמש בהן לטיפול במגוון בעיות בריאות.לבנדר, למשל, שימש להפחתת לחץ ולקידום הרפיה.שמן מנטה שימש כדי להרגיע את כאבי הראש ולהפחתת הדלקת.שמן עץ התה שימש לטיפול בבעיות עור כמו אקנה ואקזמה, ושמן אקליפטוס שימש לטיפול בבעיות נשימה כמו הצטננות וגודש.

טיפ ייחודי ומועיל

בעת שימוש בשמנים אתרים למטרות רפואיות, תמיד בצע בדיקת טלאים לפני שמריחים אותם ישירות על עורך.כדי לבצע בדיקת טלאים, מרחו כמות קטנה של השמן על שטח קטן בעורכם, כמו החלק הפנימי של הזרוע שלכם.המתן 24 שעות כדי לראות אם יש תגובה כלשהי.אם אין תגובה, בדרך כלל צריך להיות בטוח להשתמש בשמן.

תרופות ביתיות

לבסוף, סבתות רבות הסתמכו על תרופות ביתיות לטיפול במגוון סוגיות.לדוגמה, דבש שימש להרגעת גרון כואב ולהפחתת דלקת.חומץ סיידר תפוחים שימש להפחתת בעיות בקיבה ולשיפור העיכול.ושום שימש להגברת מערכת החיסון ולהילחם בזיהומים.תרופות ביתיות נפוצות אחרות כללו מיץ לימון, ג’ינג’ר וכורכום.

סבתות משתמשות בתרופות טבעיות לטיפול בבעיות בריאות במשך מאות שנים, והשמונים לא היו יוצאים מהכלל.תרופות צמחי מרפא, שמנים אתריים וסעדים ביתיים היו כולם אפשרויות פופולריות בשנות השמונים, ורבים מהם עדיין משמשים כיום.אם אתם מחפשים תרופה יעילה ולא מרשם, כדאי לנסות את האפשרויות שאושרו על ידי סבתא אלה.

הסעדים של סבתא למחלות נפוצות בשנות השמונים

עם התקדמות שנות השמונים, התברר כי הסעדים המסורתיים שהועברו דרך דורות של סבתות היו יעילות יותר ויותר בטיפול במגוון מחלות נפוצות.רבים מהתרופות הללו עדיין משמשות כיום ונחשבות לרוב כבטוחות ויעילות.להלן שלושה מהסעדים הפופולריים ביותר של סבתא בשנות השמונים וכיצד להשתמש בהם ליעילות מקסימאלית.

דבש ולימון לשיעול והצטננות

אחת המחלות הנפוצות ביותר בשנות השמונים הייתה הצטננות.למרבה המזל, לסבתות הייתה תרופה לכך.להכנת שיעול ותרופות קרות, מערבבים חלקים שווים של דבש ומיץ לימון בכוס מים חמים ושותים אותו.הדבש הוא בעל צופה טבעי המסייע לדלל ריר ולהפחית את השיעול, ואילו מיץ הלימון עוזר להרגיע את כאב הגרון.תרופה זו עדיין נמצאת בשימוש נרחב כיום והיא נחשבת לבטוחה ויעילה לטיפול במגוון מחלות.

שום לכאבי ראש

כאבי ראש היו נפוצים גם בשנות השמונים, וגם לסבתות היו תרופה לכך.כדי לטפל בכאב ראש, קח שן שום ומועסק אותו לעיסה.החל משחה זו על המצח שלך והשאיר אותו למשך 15 עד 20 דקות.השום משמש כמשכך כאבים טבעי, ומסייע להפחתת דלקת וכאב.זה גם עוזר להפחית את העומס, שיכול להיות גורם תורם לכאבי ראש.

ג’ינג’ר לבחילות ובעיות עיכול

בחילות ובעיות עיכול היו גם בעיה שכיחה בשנות השמונים, ולסבתות היו גם תרופה לכך.כדי לטפל בבעיות בחילות ובעיכול, מגרד שורש ג’ינג’ר טרי והוסיף אותו לכוס מים רותחים.תן לזה תלול במשך 10 דקות לפני מתאמץ ושותה את התה.לג’ינג’ר יש תכונות אנטי דלקתיות טבעיות שיכולות לעזור להפחית בחילה ולהרגיע בטן מוטרדת.זה יכול גם לעזור להפחית את הנפיחות והגזים.

מסקנה

סבתות העבירו את הסעדים המסורתיים שלהן במשך דורות, ורבים מהתרופות הללו עדיין משמשות כיום.שלושת הסעדים שנדונו במאמר זה הם כמה מהתרופות הפופולריות ביותר בשנות השמונים ועדיין נחשבות לבטוחות ויעילות למגוון מחלות.דבש ולימון לשיעול והצטננות, שום לכאבי ראש וג’ינג’ר לבחילות ובעיות עיכול הם כולם תרופות מוכחות שיכולות לעזור להקל על מגוון תסמינים.

שאלות נפוצות

מהן כמה מחלות נפוצות בשנות השמונים?

המחלות הנפוצות ביותר בשנות השמונים היו הצטננות, כאבי ראש ונושאי בחילות ובעיות עיכול.

האם הסעדים של סבתא עדיין יעילים כיום?

כן, רבים מהתרופות המסורתיות שהועברו לאורך דורות של סבתות עדיין נחשבות לבטוחות ויעילות כיום.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן