דף הבית » תרופות סבתא » שיעול טחול – 13 תרופות סבתות חמות ומוסמכות

שיעול טחול – 13 תרופות סבתות חמות ומוסמכות

מהו שיעול טחול ואיך ניתן לטפל בו?

שיעול טחול, המכונה גם שיעול יבש, הוא סוג של שיעול המאופיין על ידי דגדוג מעצבן ומתמשך עמוק בחזה או בגרון העלולים לגרום לנשימה קושי.זהו מצב שכיח שיכול להיגרם על ידי אלרגיות, אסטמה או וירוס.השיעול מלווה בדרך כלל על ידי גרון כואב, גודש בחזה, ולפעמים חום.אמנם אין תרופה ספציפית לשיעול טחול, אך ישנן מספר דרכים שניתן לטפל בהן.

13 התרופות של סבתא לשיעול טחול

כשמדובר בטיפול בשיעול טחול, ישנם תרופות מסורתיות רבות שהועברו מדור לדור.להלן 13 תרופות של סבתא שידוע כמסייעות להקל על שיעול טחול ותסמיניו.

1.דבש

דבש הוא תרופה מסורתית ששימשה במשך מאות שנים לטיפול במגוון מחלות.ידוע שהוא בעל תכונות אנטי דלקתיות ואנטיבקטריאליות שיכולות לעזור להפחית את הגירוי הנגרם כתוצאה משיעול יבש.ניתן לערבב דבש עם מים חמים או תה ולקחת מספר פעמים ביום כדי להקל על הסימפטומים של שיעול טחול.

2.שום

שום הוא סעד מסורתי נוסף שידוע שיש לו יתרונות בריאותיים רבים.יש לו תכונות אנטי דלקתיות ואנטיביוטיקה חזקות שיכולות לעזור להפחית את הגירוי הנגרם כתוצאה משיעול יבש.ניתן ליטול שום בצורת כמוסות או ציפורן גולמית, מרוסקת, מעורבב עם דבש.

3.ג’ינג’ר

ג’ינג’ר הוא תרופה טבעית נוספת ששימשה במשך מאות שנים לטיפול במגוון מחלות.ידוע שהוא בעל תכונות אנטי דלקתיות ואנטיבקטריאליות שיכולות לעזור להפחית את הגירוי הנגרם כתוצאה משיעול יבש.ניתן לקחת ג’ינג’ר בצורה של תה ג’ינג’ר או לקחת אותם בצורה קפסולה.

4.חומץ תפוחים

חומץ תפוחים הוא תרופה מסורתית שידוע שיש לה יתרונות בריאותיים רבים.ידוע שהוא בעל תכונות אנטי דלקתיות ואנטיבקטריאליות שיכולות לעזור להפחית את הגירוי הנגרם כתוצאה משיעול יבש.ניתן לערבב חומץ תפוחים עם מים חמים או תה וליקח מספר פעמים ביום כדי להקל על הסימפטומים של שיעול טחול.

5.ליקריץ

Licorice הוא תרופה עתיקה שידוע שיש להן יתרונות בריאותיים רבים.ידוע שהוא בעל תכונות אנטי דלקתיות ואנטיבקטריאליות שיכולות לעזור להפחית את הגירוי הנגרם כתוצאה משיעול יבש.ניתן לקחת ליקריץ בצורה של תה ליקריץ או לקחת אותם בצורה קפסולה.

6.לימון

לימון הוא תרופה מסורתית נוספת ששימשה במשך מאות שנים לטיפול במגוון מחלות.ידוע שהוא בעל תכונות אנטי דלקתיות ואנטיבקטריאליות שיכולות לעזור להפחית את הגירוי הנגרם כתוצאה משיעול יבש.ניתן ליטול לימון בצורה של תה לימון או לקחת אותם בצורה כמוסה.

7.כורכום

כורכום הוא תרופה מסורתית שידוע שיש להן יתרונות בריאותיים רבים.ידוע שהוא בעל תכונות אנטי דלקתיות ואנטיבקטריאליות שיכולות לעזור להפחית את הגירוי הנגרם כתוצאה משיעול יבש.ניתן לקחת כורכום בצורה של תה כורכום או לקחת אותם בצורה קפסולה.

8.שורש מרשמלו

שורש מרשמלו הוא תרופה עתיקה שידוע שיש להן יתרונות בריאותיים רבים.ידוע שהוא בעל תכונות אנטי דלקתיות ואנטיבקטריאליות שיכולות לעזור להפחית את הגירוי הנגרם כתוצאה משיעול יבש.ניתן לקחת שורש מרשמלו בצורה של תה שורש מרשמלו או לצילום בצורת כמוסה.

9.מנטה

מנטה היא תרופה מסורתית נוספת ששימשה במשך מאות שנים לטיפול במגוון מחלות.ידוע שהוא בעל תכונות אנטי דלקתיות ואנטיבקטריאליות שיכולות לעזור להפחית את הגירוי הנגרם כתוצאה משיעול יבש.ניתן לקחת מנטה בצורה של תה מנטה או לקחת בצורה קפסולה.

10.טימין

טימין הוא תרופה מסורתית שידוע שיש לה יתרונות בריאותיים רבים.ידוע שיש לו תכונות אנטי דלקתיות ואנטיבקטריאליות שיכולות לעזור להפחית את הגירוי הנגרם כתוצאה מיבשלְהִשְׁתַעֵל.ניתן לקחת טימין בצורה של תה טימין או לקחת אותם בצורה קפסולה.

11.אקליפטוס

אקליפטוס הוא תרופה עתיקה שידוע שיש להן יתרונות בריאותיים רבים.ידוע שיש לו

מהו שיעול טחול?

שיעול טחול (הידוע גם בשם “תסמונת טחול-פולימומנט”) הוא מצב בו אדם חווה שיעול הנגרם כתוצאה מהגדלת הטחול.זוהי הפרעה נדירה ולעתים קרובות קשורה למצבים רפואיים אחרים, כמו שחמת הכבד או אנמיה.שיעול טחול מאופיין בשיעול יבש ולא יצרני שלעתים קרובות מלווה בכאבי חזה וקוצר נשימה.השיעול עשוי להיות מלווה גם בתחושה של מלאות או אי נוחות בחזה.

הסעדים של סבתא לשיעול טחול

1.תה צמחים

תה צמחים הוא תרופה נהדרת לסובלים משיעול טחול.עשבי תיבול רבים, כמו קמומיל, ג’ינג’ר, שורש מרשמלו ושורש ליקריץ, ידועים כמועילים.עשבי תיבול אלה יכולים לעזור להרגיע את הגרון ולהפחית את הדלקת בגוף, מה שיכול לעזור להקל על הסימפטומים של שיעול טחול.

2.דבש ולימון

דבש ולימון הם שניהם מרכיבים טבעיים שיכולים לעזור להרגיע את הגרון ולהפחית את הדלקת.ערבוב דבש ולימון יחד בכוס מים חמים יכול לעזור לספק הקלה מהתסמינים של שיעול טחול.

3.שאיפת קיטור

שאיפת קיטור היא תרופה נהדרת לשיעול טחול.הקיטור עוזר לפתוח את דרכי הנשימה, צמצום הדלקת וחומרת הסימפטומים.אתה יכול לבצע שאיפת קיטור על ידי הרתחת מים והוספת כמה טיפות שמן אתרי, כמו אקליפטוס או לבנדר.

4.פעילות גופנית

פעילות גופנית יכולה לעזור להפחית את הסימפטומים של שיעול טחול.פעילות גופנית קבועה מסייעת להפחתת הדלקת בגוף ויכולה לעזור בשיפור הסימפטומים.

5.מכשיר אדים

שימוש במכונת אדים בביתך יכול לעזור להפחית את הסימפטומים של שיעול טחול.מכשיר האדים עוזר לשמור על האוויר בבית לחות, מה שיכול לעזור להפחית את הגירוי בגרון ובחזה.

6.הימנע מגירויים

הימנעות מגירויים, כמו אבק ועשן, יכולה לעזור להפחית את הסימפטומים של שיעול טחול.אם אתה מעשן, חשוב להיגמל מכיוון שעישון יכול להחמיר את הסימפטומים של מצב זה.

7.גרגר עם מי מלח

גרגר עם מי מלח עוזר להפחית את הדלקת בגרון ויכול לעזור להפחית את חומרת הסימפטומים.

8.לשתות שפע נוזלים

להישאר לחות חשובה עבור הסובלים משיעול טחול.שתיית שפע נוזלים, כמו מים, תה צמחים ומיץ, יכולה לעזור להפחית את הסימפטומים.

9.הימנע ממוצרי חלב

מוצרי חלב יכולים להחמיר את הסימפטומים של שיעול טחול.חשוב להימנע ממוצרי חלב, כמו חלב, גבינה וגלידה, אם אתם סובלים ממצב זה.

10.ג’ינג’ר

ג’ינג’ר הוא תרופה נהדרת לסובלים משיעול טחול.התכונות האנטי דלקתיות של ג’ינג’ר יכולות לעזור להפחית את הדלקת בגרון ובחזה, ובכך להפחית את הסימפטומים.

11.הימנע מאוכל חריף

מזונות חריפים יכולים להחמיר את הסימפטומים של שיעול טחול.חשוב להימנע ממזונות חריפים, כמו גם ממזון חומצי, כמו פירות הדרים ועגבניות.

12.שורש ליקוריץ

שורש ליקוריץ ידוע כמועיל לסובלים משיעול טחול.שורש ליקוריץ הוא בעל תכונות אנטי דלקתיות, שיכולות לעזור להפחית את הדלקת בגרון ובחזה.

13.שורש מרשמלו

שורש מרשמלו הוא תרופה נהדרת נוספת לסובלים משיעול טחול.התכונות האנטי דלקתיות של שורש מרשמלו יכולות לעזור להפחית את הדלקת בגרון ובחזה, ובכך להפחית את הסימפטומים.

שיעול טחול הוא מצב נדיר שיכול להיות קשה לניהול.עם זאת, ישנם מספר תרופות, כמו תה צמחים, דבש ולימון, שאיפת קיטור, פעילות גופנית, מכשיר אדים, הימנעות מגירויים, גרגר עם מי מלח, שתיית שפע נוזלים, הימנעות מחלבמוצרי Y, ג’ינג’ר, הימנעות ממזון חריף, שורש ליקריץ ושורש מרשמלו, שיכולים לעזור להפחית את הסימפטומים.על ידי שילוב תרופות אלה בשגרה היומיומית שלך, אתה יכול לעזור להפחית את חומרת הסימפטומים שלך ולשפר את איכות החיים שלך.

F

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן