דף הבית » תרופות סבתא » רגליים נפוחות – 19 תרופות של סבתא בריאה וותיקה
daddcdddd dadaddddaa  daadaddaddaa dadc daddaad ddaddd dd

רגליים נפוחות – 19 תרופות של סבתא בריאה וותיקה

מה גורם לרגליים נפוחות?

רגליים נפוחות, המכונות גם בצקת, הן מצב בו נוזל עודף מצטבר ברקמות הרגליים, מה שמוביל לנפיחות.בצקת יכולה להיגרם על ידי מגוון גורמים, כולל הריון, מצבים רפואיים מסוימים, תרופות, וישיבה או עומדים במשך תקופות ארוכות.חשוב להבין את הגורמים לבצקת כך שניתן יהיה לטפל בה ולניהול כראוי.

19 הסעדים של סבתא לטיפול ברגליים נפוחות

רגליים נפוחות יכולות להיות לא נוחות ואף כואבות, אך ישנם כמה תרופות וטיפולים טבעיים שיכולים לעזור להפחית את הנפיחות ולהקלה.להלן 19 תרופות של סבתא לטיפול ברגליים נפוחות:

1.הרם את הרגליים שלך

אחת הדרכים הפשוטות והיעילות ביותר להפחתת הנפיחות ברגליים היא להעלות אותם מעל ליבך.פעולה זו עוזרת להפחית את הלחץ בעורקים ברגליים, מה שיכול לעזור להפחית נפיחות.במידת האפשר, נסה להציע את הרגליים על כרית או חיזוק.

2.עיסוי

עיסוי האזור הנפוח יכול לעזור להפחית נפיחות ולקדם זרימת הדם.ניתן לעשות זאת בידיים שלך או בעזרת מטפל בעיסוי.לעסות בעדינות את האזור המושפע בתנועה סיבובית למשך 10 דקות בכל פעם.

3.חבילות קרח

החלת חבילת קרח על האזור הנפוח יכולה לעזור להפחית דלקת ונפיחות.עטפו את חבילת הקרח בבד ומורחים אותה על האזור הפגוע למשך 15 דקות מספר פעמים ביום.

4.גרבי דחיסה

גרבי דחיסה יכולים לעזור להפחית נפיחות על ידי מתן תמיכה והגברת זרימת הדם.הם מגיעים במגוון גדלים וניתן למצוא אותם ברוב בתי המרקחת או חנויות האספקה הרפואית.

5.פעילות גופנית

פעילות גופנית קבועה יכולה לעזור להפחית נפיחות על ידי הגדלת זרימת הדם וניקוז עודף נוזלים מהרגליים.תרגילים בעלי השפעה נמוכה כמו הליכה ושחייה מועילים במיוחד.

6.להפחית את צריכת המלח

יותר מדי מלח בתזונה יכול לגרום לגוף לשמור על נוזלים, מה שעלול להוביל לנפיחות.נסה להפחית את צריכת המלח שלך ולהחליף אוכל מעובד בפירות וירקות טריים.

7.תרופות צמחיות

תרופות צמחיות כמו שורש שן הארי ופטרוזיליה שימשו במשך מאות שנים להפחתת הנפיחות.תלול כפית אחת של כל עשב בכוס מים רותחים למשך 10 דקות.מסננים ושותים את התה שלוש פעמים ביום.

8.חומץ תפוחים

חומץ תפוחים יכול לעזור להפחית נפיחות על ידי שיפור זרימת הדם והפחתת שמירת הנוזלים.מערבבים כף אחת של חומץ תפוחים בכוס מים חמים ושותים אותו פעמיים ביום.

9.מלחי אפסום

ניתן להשתמש במלחי EPSOM כדי להפחית נפיחות על ידי ציור עודף נוזלים מהגוף.מוסיפים שתי כוסות של מלחי אפסום לאמבטיה חמה ומשרות למשך 20 דקות.

10.מכשפה לוז

לוז מכשפה הוא עיקרי טבעי שיכול לעזור להפחית נפיחות על ידי הצבת כלי דם.טבלו כדור כותנה בלוז המכשפה ומורחים אותו על האזור המושפע מספר פעמים ביום.

11.מיץ לימון

מיץ לימון הוא משתן טבעי שיכול לעזור להפחית נפיחות על ידי הגדלת קצב המתן.שתו כוס אחת של מיץ לימון מעורבב עם מים פושרים פעמיים ביום.

12.שום

לשום תכונות אנטי דלקתיות שיכולות לעזור להפחית נפיחות וכאב.מרסקים שתי שיני שום ומוסיפים אותם לכוס מים חמים.שתו את התערובת פעמיים ביום.

13.עלי כרוב

עלי כרוב יכולים לעזור להפחית את הנפיחות ברגליים על ידי השגת עודף נוזלים.מניחים כמה עלי כרוב על האזור המושפע והשאירו אותם למשך 15 דקות.

14.ערמון סוס

ערמון סוס מכיל תרכובת הנקראת אסקין שיכולה לעזור להפחית נפיחות על ידי שיפור זרימת הדם והפחתת הדלקת.קח 500 מיליגרם ערמון סוס שלוש פעמים ביום.

15.פלפל קאיין

פלפל קאיין מכיל קפסאיצין שיכול לעזור להפחית נפיחות על ידי שיפור זרימת הדם והפחתת הדלקת.מערבבים כפית פלפל קאיין בכוס מים חמים ודריזה פעמיים ביום.

16.תה פטרוזיליה

תה פטרוזיליה יכול לעזור להפחית נפיחות על ידי

גורמים נפוצים לרגליים נפוחות

רגליים נפוחות, המכונות גם בצקת, היא מצב בו עודף נוזל אוסף ברקמות הרגליים התחתונות, וכתוצאה מכך נפיחות.נפיחות זו נגרמת בדרך כלל על ידי מגוון גורמים הכוללים מחלת כליות, אי ספיקת לב, דליות, תגובה אלרגית או מחסור תזונתי.מצבים חמורים יותר כמו פקקת ורידים עמוקה, לימפדמה וסלוליטיס עלולים גם לגרום לנפיחות ברגליים.ללא קשר למטרה, חשוב לזהות ולטפל במצב בהקדם האפשרי.

19 הסעדים של סבתא בריאה וותיקה לרגליים נפוחות

למרבה המזל ישנם כמה תרופות טבעיות שיכולות לעזור להפחית את הנפיחות ברגליים.להלן 19 סעדים של סבתא זקנה שעשויים לעזור ברגליים נפוחות:

1.אכילת תזונה בריאה

אכילת תזונה בריאה דלה במלח ועשירה בסיבים תזונתיים יכולה לעזור להפחית את הנפיחות ברגליים.הקפדה על שפע של פירות וירקות טריים יכולה לעזור להפחית את כמות הנתרן בתזונה ולספק לגופך את הוויטמינים והמינרלים החיוניים שהוא זקוק לו.אכילת תזונה בריאה יכולה גם לעזור להגביר את מערכת החיסון שלך, שיכולה לעזור להפחית דלקת.

2.שותה הרבה מים

שתיית מים רבים יכולה לעזור לשטוף את הנוזל הנוסף שנבנה ברגליים.הקפידו לשתות לפחות שני ליטר מים ביום כדי לעזור לשמור על גופכם לחות ולהפחית נפיחות.

3.פעילות גופנית

פעילות גופנית באופן קבוע יכולה לעזור להפחית נפיחות ברגליים.פעילות גופנית מסייעת בהגברת זרימת הדם ולהפחתת הצטברות הנוזלים.חשוב לבחור תרגילים בעלי השפעה נמוכה, כמו שחייה או הליכה, כדי לעזור להפחית את המתח על הרגליים.

4.גובה

הרמת הרגליים מעל הלב יכולה לעזור להפחית נפיחות.ניתן לעשות זאת על ידי שכיבה והעלאת הרגליים עם כריות או באמצעות שרפרף או כורסה.ככל שהגובה גבוה יותר, הוא יהיה יעיל יותר.

5.גרבי דחיסה

ניתן ללבוש גרבי דחיסה

כדי לעזור להפחית נפיחות ברגליים.גרביים אלה מספקים לחץ עדין על הרגליים כדי לעזור להפחית את הצטברות הנוזלים.הם מגיעים במגוון גדלים וסגנונות ויש ללבוש אותם כביכול.

6.עיסוי

עיסוי הרגליים יכול לעזור להפחית את הנפיחות.העיסוי מסייע בהגברת זרימת הדם ולהפחתת הצטברות הנוזלים.ניתן לעשות זאת עם שמנים אתרים לחוויה מרגיעה יותר.

7.טיפול חם וקור

שימוש בטיפול חם וקור יכול לעזור להפחית נפיחות ברגליים.החלת מגבת חמה ולחה על האזור הפגוע במשך 10 דקות יכולה לעזור להגביר את זרימת הדם ולהפחתת הדלקת.לסירוגין עם קומפרס קר למשך 10 דקות יכול לעזור להפחית נפיחות.

8.תרופות צמחיות

מספר עשבי תיבול הם בעלי תכונות אנטי דלקתיות שיכולות לעזור להפחית נפיחות ברגליים.מכשפה לוז, גינקו בילובה וקמומיל הם כולם תרופות טבעיות יעילות שניתן להשתמש בהן כדי להפחית נפיחות.

9.חומץ תפוחים

ניתן להשתמש ב

חומץ תפוחים כדי להפחית נפיחות ברגליים.החומצות בחומץ יכולות לעזור להפחית דלקת ונפיחות.ניתן להשתמש בו באופן אקטואלי או לניתן דרך הפה.

10.אמבטיות מלח אפסום

מלח אפסום יש תכונות אנטי דלקתיות טבעיות שיכולות לעזור להפחית נפיחות ברגליים.נטילת אמבטיה מלח אפסום או השריית הרגליים בתערובת של מלח אפסום ומים חמים יכולה לעזור להפחית נפיחות.

11.להפחית את צריכת המלח

הפחתת כמות המלח בתזונה יכולה לעזור להפחית נפיחות ברגליים.אכילת דיאטה שמורה בנתרן יכולה לעזור להפחית את כמות הצטברות הנוזלים ברגליים.

12.הימנע מעמידה לפרקי זמן ארוכים

עמידה לפרקי זמן ארוכים עלולה לגרום להצטברות נוזלים ברגליים.כדי להפחית את כמות הנפיחות,חשוב להימנע מעמידה לתקופות ממושכות ולקחת

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן