דף הבית » תרופות סבתא » קוליטיס – 18 תרופות של סבתא לטיפול יעיל וסודי
daddcdddda  daadaddaddaa dadc daddaad dcdddaddc ddaddc dda

קוליטיס – 18 תרופות של סבתא לטיפול יעיל וסודי

מה זה קוליטיס?

קוליטיס הוא דלקת במעי הגס, והיא סוג של תסמונת המעי הרגיז (IBS).זוהי הפרעת עיכול נפוצה הפוגעת באנשים בכל הגילאים.זה מאופיין בכאבי בטן, התכווצויות, נפיחות, גז, עצירות ו/או שלשול.הסימפטומים של קוליטיס יכולים להשתנות בין קל לחמור.

18 התרופות של סבתא לקוליטיס

1.חומץ תפוחים

חומץ סיידר תפוחים שימש במשך מאות שנים לטיפול במחלות שונות וידוע שיש לו תכונות אנטיבקטריאליות ואנטי-דלקתיות.לשימוש, מערבבים כף אחת של חומץ תפוחים בכוס מים ושותים אותו פעם או פעמיים ביום.

2.ג’ינג’ר

ג’ינג’ר הוא אנטי דלקתי טבעי שיכול לעזור להפחית את הדלקת בדרכי העיכול.לשימוש, הוסף כפית ג’ינג’ר מגורד טרי לכוס מים חמים, או הוסף כמה טיפות שמן אתרי ג’ינג’ר לכוס מים ושותה אותם מספר פעמים ביום.

3.פרוביוטיקה

פרוביוטיקה הם חיידקים מועילים שיכולים לעזור להחזיר את איזון החיידקים הטובים והרעים במעיים.לשימוש, קח תוסף פרוביוטי מדי יום או אכל מזונות עשירים בפרוביוטיקה כמו יוגורט, קפיר וכבוש.

4.כורכום

כורכום הוא עשב אנטי דלקתי רב עוצמה המשמש במשך מאות שנים לטיפול במחלות שונות.לשימוש, הוסיפו כפית אבקת כורכום לכוס מים חמים ושתו אותם מספר פעמים ביום.

5.אלוורה

אלוורה יש תכונות אנטי דלקתיות ויכולות לעזור להפחית את הדלקת במעי הגס.לשימוש, חלץ את הג’ל מעלה אלוורה וצורך אותו מספר פעמים ביום.

6.זרעי פשתן

זרעי פשתן הם מקור טבעי לסיבים וידוע שיש לו תכונות אנטי דלקתיות.לשימוש, הוסף כף זרעי פשתן טחונים לכוס מים ושותה אותה פעם או פעמיים ביום.

7.תה קמומיל

יד ידוע כי תה קמומיל הוא בעל תכונות אנטי דלקתיות ומרגיעות שיכולות לעזור להפחית את הדלקת במעי הגס.לשימוש, פשוט סבל שקית תה קמומילית בכוס מים חמים למשך 10 דקות, מסננים ושותים אותו מספר פעמים ביום.

8.תה מנטה

ידוע כי תה מנטה יש השפעות מרגיעות ומרגיעות על מערכת העיכול.לשימוש, תלול שקית תה מנטה בכוס מים חמים למשך 10 דקות, מסננים ושותים אותו מספר פעמים ביום.

9.שורש ליקוריץ

ידוע כי שורש ליקוריץ יש תכונות אנטי דלקתיות ומרגיעות.לשימוש, תלול כפית שורש ליקוריץ בכוס מים חמים למשך 10 דקות, מסננים ושותים אותו מספר פעמים ביום.

10.אלם חלקלק

אלם חלקלק הוא מקור טבעי לסיבים שיכולים לעזור להפחית את הדלקת במעי הגס.לשימוש, הוסף כפית אבקת אלם חלקלקת לכוס מים חמים ושותה אותה מספר פעמים ביום.

11.זרעי שומר

ידוע כי זרעי שומר הם בעלי תכונות אנטי דלקתיות ויכולות לעזור להפחית את הדלקת בדרכי העיכול.לשימוש, לעסו כפית זרעי שומר מספר פעמים ביום או הוסיפו כפית אבקת זרעי שומר לכוס מים חמים ושותים אותה מספר פעמים ביום.

12.Psyllium Husk

קליפת Psyllium היא מקור טבעי לסיבים שיכולים לעזור להפחית את הדלקת במעי הגס.לשימוש, הוסף כפית אבקת קליפת פסיליום לכוס מים חמים ושותה אותה מספר פעמים ביום.

13.דלעת מרה

דלעת מרה היא מקור טבעי לסיבים שיכולים לעזור להפחית את הדלקת במעי הגס.לשימוש, חילוץ את המיץ מדלעת מרה ושתו אותו מספר פעמים ביום.

14.שום

ידוע כי שום בעל תכונות אנטי דלקתיות ויכול לעזור להפחית את הדלקת בדרכי העיכול.לשימוש, הוסף כמה שיני שום לארוחות או קח תוסף שום מדי יום.

15.תה ירוק

לתה ירוק ידוע יש תכונות אנטי דלקתיות ו

מהו קוליטיס?

קוליטיס הוא סוג של מחלת מעי דלקתית (IBD) הגורמת לדלקת במעי הגס.זה מאופיין על ידי התכווצויות בטן, שלשול ודימום פי הטבעת.תסמינים יכולים לצלצלE מקלה לחמורה, ויכולים להיות מופעלים על ידי מגוון גורמים, כולל תזונה, לחץ ורעלים סביבתיים.קוליטיס יכול להיות קשה לאבחון, והטיפולים משתנים בהתאם לסוג החומרה של המצב.

18 הסעדים של סבתא לטיפול יעיל וסודי

קוליטיס יכולה להיות מצב קשה לניהול, וישנם טיפולים רבים.עם זאת, יש אנשים שמעדיפים לנסות טיפולים טבעיים כמו הסעדים של סבתא.להלן 18 תרופות שעשויות לעזור לספק הקלה מהתסמינים של קוליטיס.

1.פרוביוטיקה

פרוביוטיקה הם חיידקים מועילים המסייעים לשמור על איזון בריא של פלורת הבטן.ניתן למצוא אותם במזונות מותססים כמו יוגורט, קפיר וקומבוצ’ה, כמו גם בתוספי מזון.מחקרים מצאו כי פרוביוטיקה עשויה לעזור להפחית דלקת ולשפר את הסימפטומים בקרב אנשים עם קוליטיס.

2.סיבים

סיבים עוזרים להוסיף בתפזורת לצואה ויכולים לשפר את תסמיני השלשול.זה יכול גם לעזור להפחית את הדלקת ולשפר את בריאות הבטן הכללית.מקורות טובים לסיבים כוללים פירות, ירקות, קטניות ודגנים מלאים.

3.תה צמחים

תה צמחי מרפא כמו קמומיל, מנטה וג’ינג’ר יכולים לעזור להפחית את הדלקת במעיים.הם יכולים גם לעזור להקל על תסמינים כמו התכווצויות בטן ושלשול.

4.שום

לשום יש תכונות אנטי דלקתיות, נוגדי חמצון ואנטי-מיקרוביאליות שיכולות לעזור להפחית את הדלקת במעיים.ניתן לצרוך אותו גולמי או מבושל, או לקחת אותו בצורה תוספה.

5.כורכום

כורכום הוא תבלין ששימש במשך מאות שנים לטיפול במגוון בעיות בריאות.הוא מכיל כורכומין, תרכובת עם תכונות אנטי דלקתיות ונוגדות חמצון חזקות.

6.אומגה 3 חומצות שומן

חומצות שומן אומגה 3 נמצאות בדגים שומניים כמו סלמון, סרדינים ומקרל.הם יכולים לעזור להפחית דלקת ולשפר את תסמיני הקוליטיס.

7.מרק עצם

מרק העצם מיוצר על ידי עצמות בעלי חיים מבענות ורקמות חיבור במים.הוא עשיר במינרלים וחומצות אמינו שיכולות לעזור להפחית את הדלקת ולשפר את בריאות הבטן.

8.אלוורה

אלוורה הוא צמח ששימש במשך מאות שנים לטיפול במגוון בעיות בריאות.יש לו תכונות אנטי דלקתיות ונוגדות חמצון שיכולות לעזור להפחית את הדלקת במעיים.

9.זרעי קנבוס

זרעי קנבוס הם מקור עשיר לחומצות שומן אומגה 3, שיכולות לעזור להפחית את הדלקת במעיים.הם גם עשירים בסיבים תזונתיים, שיכולים לעזור בשיפור תסמיני השלשול.

10.שמן קוקוס

שמן קוקוס עשיר בחומצות שומן בינוניות, שיכולות לעזור להפחית את הדלקת במעיים.ניתן לצרוך אותו דרך הפה או ליישם באופן אקטואלי על העור.

11.חומץ תפוחים

חומץ תפוחים הוא תרופה טבעית המשמשת במשך מאות שנים לטיפול במגוון בעיות בריאות.יש לו תכונות אנטי דלקתיות ואנטי-מיקרוביאליות שיכולות לעזור להפחית את הדלקת במעיים.

12.שורש ליקוריץ

שורש ליקוריץ הוא צמח ששימש במשך מאות שנים לטיפול במגוון בעיות בריאות.יש לו תכונות אנטי דלקתיות ונוגדות חמצון שיכולות לעזור להפחית את הדלקת במעיים.

13.אלם חלקלק

אלם החלקלק הוא קליפת עץ המשמשת במשך מאות שנים לטיפול במגוון בעיות בריאות.הוא עשיר ברירי, שיכול לעזור להפחית את הדלקת במעיים.

14.שורש מרשמלו

שורש מרשמלו הוא צמח ששימש במשך מאות שנים לטיפול במגוון בעיות בריאות.הוא עשיר ברירי, שיכול לעזור להפחית את הדלקת במעיים.

15.Astragalus

Astragalus הוא עשב המשמש במשך מאות שנים לטיפול במגוון בעיות בריאות.יש לו תכונות אנטי דלקתיות ונוגדות חמצון שיכולות לעזור להפחית את הדלקת במעיים.

16.קם

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן