דף הבית » תרופות סבתא » צהבת לתינוק – 21 תרופות סבתות אפקטיביות ומקובלות ברחבי העולם
dadddaa dcdaaddadda  daadaddaddaa daddaaddaa ddadaddddddaa d

צהבת לתינוק – 21 תרופות סבתות אפקטיביות ומקובלות ברחבי העולם

צהבת בתינוקות

צהבת היא מצב שמשפיע על ילודים, בדרך כלל בשבוע הראשון לחיים.זה נגרם על ידי הצטברות של בילירובין בדם, שהוא פיגמנט צהוב, ונראה בעור ובעיניים.צהבת יכולה להשתנות בחומרה, מקלה לחמורה.אמנם זה בדרך כלל לא מזיק ופותר את עצמו, אך לפעמים זה יכול להיות סימן למצב בסיסי חמור.

צהבת נפוצה בעיקר בקרב תינוקות מוקדמים ובאלה שיש להם היסטוריה משפחתית של המצב.זה יכול להיגרם גם כתוצאה מתרופות מסוימות, אי התאמה מסוג דם ומצבים אחרים.חשוב להורים להיות מודעים לסימנים ולתסמינים של צהבת, כך שהם יכולים לפנות לטיפול רפואי במידת הצורך.

למרבה המזל, ישנם מספר תרופות סבתות יעילות ומקובלות ברחבי העולם שיכולות לעזור להפחית את הצהבת אצל תינוקות.אלה כוללים שינויים תזונתיים, חשיפה לאור שמש וסעדים ביתיים.בואו נסתכל מקרוב על כל אחד מהטיפולים הללו.

שינויים תזונתיים עבור צהבת

הגדלת צריכת חלב אם

חלב אם הוא המזון האידיאלי לתינוקות, והוא יכול גם לעזור להפחית את הצהבת.חלב אם ארוז בנוגדנים וחומרים מזינים אחרים שיכולים לעזור לגוף להילחם בזיהומים ולהגביר את מערכת החיסון.בנוסף, חומצות השומן בחלב אם יכולות לעזור להפחית את רמות הבילירובין בדם.

על ההורים לכוון לתינוק שלהם להיות לפחות שמונה האכלות ביום, וניתן להגדיל את האכלה אם התינוק לא עולה מספיק משקל.בנוסף, הורים יכולים לוודא שהתינוק נופל נכון, מה שיכול לעזור להגדיל את צריכת החלב שלהם.

הגדלת צריכת המים

מים חיוניים לבריאות טובה, והם יכולים גם לעזור בצהבת.מים עוזרים לשטוף רעלים, וזה יכול גם לעזור להפחית את רמות הבילירובין בדם.לתינוקות צריכים להיות לפחות שלוש גרם מים ביום, וניתן להגדיל את זה אם התינוק לא עולה מספיק משקל.

טיפ ייחודי ומועיל

הורים יכולים גם לתת לתינוקם כפית סוכר מומס במים.זה יכול לעזור להגביר את האנרגיה של התינוק ולעודד אותם לשתות יותר.בנוסף, הסוכר יכול לעזור להפחית את רמות הבילירובין בדם.

חשיפה לאור השמש

חשיפה לאור השמש היא תרופה יעילה נוספת לצהבת אצל תינוקות.אור השמש עוזר לפרק את בילירובין בגוף, והוא יכול גם לעזור להפחית את רמות הבילירובין בדם.

על ההורים לוודא שהתינוק שלהם נחשף לכמה דקות של אור שמש בכל יום.עם זאת, חשוב להבטיח שהתינוק לא יחמם יתר על המידה או חשוף לאור שמש רב מדי, מכיוון שזה יכול להיות מסוכן.בנוסף, על ההורים לדאוג להלביש את התינוק כראוי, עם בגדים קלים וכובע.

תרופות ביתיות לצהבת

זרעי חילבה

זרעי חילבה הם תרופה ביתית פופולרית לצהבת אצל תינוקות.ידוע שהם עוזרים להפחית את רמות בילירובין בדם, כמו גם לשפר את העיכול.הורים יכולים לתת לתינוק שלהם כפית זרעי חילבה, מעורבבים במעט מים, פעם ביום.

זרעי כמון

זרעי כמון הם תרופה ביתית נוספת שיכולה לעזור להפחית את צהבתם אצל תינוקות.ידוע שהם עוזרים להגדיל את ייצור המרה, שיכולים לעזור להפחית את רמות הבילירובין בדם.הורים יכולים לתת לתינוק שלהם כפית זרעי כמון, מעורבבים במעט מים, פעם ביום.

סיכום

צהבת היא מצב שכיח אצל יילודים, וניתן לנהל אותה בעזרת שינויים תזונתיים, חשיפה לאור שמש וסעדים ביתיים.חלב אם, מים וסוכר יכולים לעזור להפחית את רמות הבילירובין בדם, וזרעי חילבה וזרעי כמון יכולים גם הם להועיל.חשוב להורים להיות מודעים לסימנים ולתסמינים של צהבת, כך שהם יכולים לפנות לטיפול רפואי במידת הצורך.

הסעדים של סבתא לטיפול בצהבת אצל תינוקות

צהבת היא מצב שמשפיעEllowish Hue.אמנם המצב בדרך כלל אינו חמור, אך זה יכול להיות די בנוגע להורים חדשים.למרבה המזל, יש שפע של סעדים של סבתא לטיפול בצהבת אצל תינוקות ברחבי העולם.להלן 21 טיפולים אפקטיביים ומקובלים ששימשו במשך מאות שנים.

1.מיץ גזר

מיץ גזר הוא תרופה פופולרית לצהבת אצל תינוקות.מיץ גזר נחשב כמסייע בהפחתת רמות הבילירובין בדם של התינוק, שהוא הגורם העיקרי לצהבת.מיץ גזר עוזר גם להגביר את חסינותו של התינוק וניתן לעיכול אותו בקלות.

2.חלב כורכום

חלב כורכום הוא תרופה עתיקה ששימשה לטיפול בצתבת אצל תינוקות במשך מאות שנים.לכורכום יש תכונות אנטי דלקתיות עוצמתיות, שיכולות לעזור להפחית את תסמיני הצהבת.החלב עוזר לשמור על התייבשות התינוק, והכורכום עוזר להפחית את רמות הבילירובין בדם.

3.מי קוקוס

מי קוקוס הם תרופה יעילה לצהבת.מי קוקוס עשירים באשלגן ובאלקטרוליטים אחרים, המסייעים בשיפור רמות ההידרציה של התינוק.האלקטרוליטים עוזרים גם להפחית את רמות הבילירובין בדם של התינוק, מה שיכול לעזור להפחית את תסמיני צהבת.

4.מיץ שום

מיץ שום הוא תרופה פופולרית נוספת לצהבת אצל תינוקות.לשום תכונות טבעיות אנטי בקטריאליות ואנטי דלקתיות, שיכולות לעזור להפחית את תסמיני צהבת.מיץ השום עוזר גם להגביר את מערכת החיסון של התינוק, שיכולה לעזור במניעת התרחשות המצב מחדש.

5.זרעי כמון וכוסברה

זרעי כמון וכוסברה הם תרופות מסורתיות לצהבת.ידוע כי הזרעים הם בעלי תכונות טבעיות אנטי דלקתיות וניקוי רעלים, שיכולים לעזור להפחית את רמות הבילירובין בדם של התינוק.הזרעים עוזרים גם לשפר את העיכול של התינוק וניתן לעיכול אותם בקלות.

6.מיץ ליים

מיץ ליים הוא תרופה יעילה נוספת לצהבת.החומציות של מיץ הסיד מסייעת להפחית את רמות הבילירובין בדם של התינוק, מה שיכול לעזור להפחית את תסמיני הצהבת.המיץ עוזר גם להגביר את מערכת החיסון של התינוק וניתן לעיכול אותו בקלות.

7.זרעי חילבה

זרעי חילבה הם תרופה מסורתית לצהבת אצל תינוקות.ידוע כי הזרעים הם בעלי תכונות טבעיות אנטי דלקתיות וניקוי רעלים, שיכולים לעזור להפחית את רמות הבילירובין בדם של התינוק.הזרעים גם עוזרים להגביר את מערכת החיסון של התינוק וניתן לעיכול אותם בקלות.

טיפולים נוספים לצהבת אצל תינוקות

בנוסף לתרופות המפורטות לעיל, ישנם טיפולים רבים אחרים לצהבת אצל תינוקות ששימשו במשך מאות שנים.אלו כוללים:

  • מיץ אלוורה
  • מיץ דלעת מר
  • שמן קיק
  • מיץ ג’ינג’ר
  • דבש
  • מיץ לימון
  • שמן חרדל
  • שמן נם
  • מיץ פפאיה
  • מיץ תמרינד
  • אבקת כורכום
  • מיץ עשב חיטה

תרופות אלה יכולות לעזור להפחית את תסמיני הצהבת אצל תינוקות ויש לדון בהן עם רופא לפני השימוש בו.חשוב לזכור כי תרופות אלה אינן תחליף לייעוץ רפואי ואין להשתמש בהן במקום טיפול רפואי מקצועי.

שאלות נפוצות על צהבת אצל תינוקות

מהי צהבת?

צהבת היא מצב הפוגע בתינוקות שזה עתה נולדו, וגורם לעורם ולעיניים לקחת גוון צהבהב.המצב בדרך כלל אינו חמור, אך יכול להיות קשור להורים חדשים.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן