דף הבית » תרופות סבתא » פטריית כפות רגליים – 6 הסעדים של סבתא פופולריים בין כל הגילאים וטבעיים
daddadddaa dbdaddaa daddcdddd  ddadadddd dadc daddaad dadda

פטריית כפות רגליים – 6 הסעדים של סבתא פופולריים בין כל הגילאים וטבעיים

מהו פטריית רגליים ואיך הסעדים של סבתא יכולים לעזור?

זיהומים פטרייתיים של העור על הרגליים, המכונה גם כף רגלו של ספורטאי, נפוצים מאוד, במיוחד בסביבות חמות ולחות.זיהומים אלה נגרמים על ידי הפטרייה טינאה פדיס, המשגשגת בסביבות חמות ולחות ויכולות לגרום לגרד, שריפה וגירוי העור.אמנם קיימים טיפולים רבים, אך אנשים מעדיפים להתייחס לפטריית כף הרגל שלהם עם תרופות טבעיות, כמו אלה המומלצות על ידי סבתותיהם.

מה גורם לפטריית כף הרגל?

זיהומים פטרייתיים של כף הרגל נגרמים על ידי הפטרייה טינאה פדיס, הנמצאת בדרך כלל בסביבות חמות ולחות.פטרייה מסוג זה משגשגת בסביבות כמו חדרי ההלבשה, מקלחות ציבוריות או בריכות שחייה.אנשים שלובשים נעליים הדוקות או שמזיעות בכבדות נוטים יותר לפיתוח פטריה ברגליים.

הסעדים של סבתא לפטריית כפות רגליים

הסעדים של סבתא לטיפול בפטריות רגליים הם טבעיים וניתן להשתמש בהם בבטחה וביעילות.להלן כמה מהתרופות הפופולריות ביותר עבור פטריית כף הרגל:

1.חומץ תפוחים

חומץ סיידר תפוחים הוא בעל תכונות אנטיבקטריאליות ונוגדות פטריות שהופכות אותו לתרופה יעילה לטיפול בפטריות רגליים.לשימוש, מערבבים חלקים שווים חומץ תפוחים ומים בקערה והספגו את כפות הרגליים בתמיסה למשך 15 דקות.ואז, שטפו את כפות הרגליים במים חמים וטפחו עליהן יבשות.חזור על תהליך זה פעמיים ביום עד שהזיהום נעלם.

2.שמן עץ התה

שמן עץ התה הוא תרופה טבעית נוספת לפטריית רגליים.הוא מכיל תכונות נגד פטריות וחיטוי המסייעות להילחם בפטרייה.לשימוש, מערבבים כמה טיפות שמן עץ התה עם שמן נשא, כמו שמן קוקוס, ומורחים את התערובת ישירות על האזור הפגוע.אפשר לו לשבת 10 דקות ואז לשטוף במים חמים.חזור על תהליך זה פעמיים ביום עד שהזיהום נעלם.

3.שום

לשום תכונות אנטי -פטרייתיות ואנטיבקטריאליות שהופכות אותו לתרופה יעילה לפטריית כף הרגל.לשימוש, לרסק כמה שיני שום, מערבבים אותו עם שמן נשא ומורחים אותו ישירות על האזור הפגוע.אפשר לו לשבת 10 דקות ואז לשטוף במים חמים.חזור על תהליך זה פעמיים ביום עד שהזיהום נעלם.

4.סודה לשתייה

סודה לשתייה יכולה לעזור להפחית דלקת וגירוד הנגרמים על ידי פטריית כף הרגל.לשימוש, מערבבים 2 כפות סודה לשתייה בקערת מים חמים והספגו את כפות הרגליים בתמיסה למשך 15 דקות.ואז, שטפו את כפות הרגליים במים חמים וטפחו עליהן יבשות.חזור על תהליך זה פעמיים ביום עד שהזיהום נעלם.

5.שמן אורגנו

לשמן אורגנו יש תכונות נגד פטריות שהופכות אותו לתרופה יעילה לפטריית כף הרגל.לשימוש, מערבבים כמה טיפות של שמן אורגנו עם שמן נשא, כמו שמן קוקוס, ומורחים את התערובת ישירות על האזור הפגוע.אפשר לו לשבת 10 דקות ואז לשטוף במים חמים.חזור על תהליך זה פעמיים ביום עד שהזיהום נעלם.

6.שמן קוקוס

לשמן הקוקוס תכונות אנטי -פטרייתיות ואנטיבקטריאליות שהופכות אותו לתרופה יעילה לפטריית כף הרגל.לשימוש, החל שכבה דקה של שמן קוקוס ישירות על האזור המושפע.אפשר לו לשבת 10 דקות ואז לשטוף במים חמים.חזור על תהליך זה פעמיים ביום עד שהזיהום נעלם.

טיפ מועיל:

חשוב לשמור על כפות הרגליים נקיות ויבשות, מכיוון שזה יכול לעזור במניעת התפשטות הזיהום.ללבוש גרביים ונעליים נושמים ושנה אותם באופן קבוע.אם כפות הרגליים שלך מועדות להזעה, עדיף ללבוש סנדלים או נעליים פתוחות כדי לשמור על כפות הרגליים יבשות.

תרופות טבעיות אלה יכולות לעזור לטיפול בפטריות ברגליים בבטחה וביעילות.עם זאת, עדיף תמיד להתייעץ עם רופא או איש מקצוע בתחום הבריאות לפני שתשתמש באחת מהתרופות הללו.

מניעה וטיפול

כשמדובר במניעה וטיפול בפטריות רגליים, ישנם מספר צעדים שניתן לנקוט בהם.שמירה על כפות רגליים נקייה ויבשה היא הצעד החשוב ביותר.שמירה על כפות רגליים יבשות היא החשוב במיוחד למי שיש לו מערכת חיסון מוחלשת או מועדים לזיהומים פטרייתיים.ללבוש גרביים ונעליים נקיים ויבשים ושנה אותם לעתים קרובות.לעולם אל תלבש את אותם זוג נעליים יומיים ברציפות.

חשוב גם לשמור על כפות הרגליים לחות.לחות עוזרת למנוע את הפיצוח של העור, מה שיכול לתת פטרייה מקום להיכנס לגוף.ניתן להשיג מגוון של קרמים וקרמים שיעזרו לשמור על התייבשות העור.

בנוסף לשלבים אלה, שימוש בתרופות ביתיות טבעיות יכול לעזור גם במאבק בפטריות ברגליים.להלן שש מהתרופות הפופולריות ביותר שמשמשות סבתות ברחבי העולם.

1.שמן עץ התה

שמן עץ התה ידוע בתכונותיו נגד פטריות.כדי להשתמש בו, מערבבים כמה טיפות שמן עץ התה בכוס מים חמים וספגו את אזורי כפות הרגליים הפגועים למשך כרבע שעה.זה צריך להיעשות פעמיים ביום עד שהפטרייה נעלמת.

2.חומץ תפוחים

חומץ תפוחים הוא תרופה פופולרית נוספת לפטרת כף הרגל.כדי להשתמש בו, מערבבים חלקים שווים חומץ תפוחים ומים בקערה וספגו את האזור הפגוע למשך כרבע שעה.זה צריך להיעשות פעמיים ביום עד שהפטרייה נעלמת.

3.שום

לשום תכונות נגד פטריות וניתן להשתמש בהן כדי לסייע בטיפול בפטריות ברגליים.כדי להשתמש בו, ריסקו שתי שיני שום ומערבבים אותו עם כף שמן זית.מרחו את התערובת על אזורי הרגליים המושפעים והשאירו אותה כ -15 דקות.זה צריך להיעשות פעמיים ביום עד שהפטרייה נעלמת.

4.סודה לשתייה

לסודה לשתייה יש תכונות נגד פטריות וניתן להשתמש בהן כדי לסייע בטיפול בפטריות ברגליים.כדי להשתמש בו, מערבבים כפית סודה לשתייה עם כוס מים חמים וספגו את אזורי כפות הרגליים הפגועים במשך כרבע שעה.זה צריך להיעשות פעמיים ביום עד שהפטרייה נעלמת.

5.שמן אורגנו

לשמן אורגנו יש גם תכונות נגד פטריות וניתן להשתמש בהן כדי לסייע בטיפול בפטריות ברגליים.כדי להשתמש בו, מערבבים כמה טיפות של שמן אורגנו בכוס מים חמים וספגו את אזורי כפות הרגליים הפגועים במשך כרבע שעה.זה צריך להיעשות פעמיים ביום עד שהפטרייה נעלמת.

6.שמן קוקוס

שמן קוקוס הוא קרם לחות טבעי ויכול לעזור במניעת התפשטות פטרייה.כדי להשתמש בו, לעסות את אזורי הרגליים הפגועים בשמן קוקוס פעמיים ביום עד שהפטרייה נעלמת.

מסקנה

פטריית כף הרגל יכולה להיות בעיה עקשנית ומתמשכת, אך ניתן לטפל בה בשלבים הנכונים.שמירה על כפות רגליים נקייה ויבשה היא הצעד הראשון והחשוב ביותר, ושימוש בתרופות ביתיות טבעיות כמו שמן עץ התה, חומץ תפוחים, שום, סודה לשתייה, שמן אורגנו ושמן קוקוס יכול גם לעזור.עם קצת סבלנות ומסירות, ניתן לטפל בפטריות רגליים באופן טבעי ואפקטיבי.

שאלות נפוצות

מהם התרופות הטבעיות הפופולריות ביותר לפטריות כף הרגל?

התרופות הטבעיות הפופולריות ביותר לפטריית כף הרגל הם שמן עץ התה, חומץ תפוחים, שום, סודה לשתייה, שמן אורגנו ושמן קוקוס.

האם פטריית כף הרגל מדבקת?

כן, פטריית כף הרגל מדבקת ויכולה להתפשט מאדם לאדם או מחלק אחד בגוף למשנהו.חשוב לנקוט צעדים למניעת התפשטות הפטרייה, כמו שמירה על כפות רגליים נקייה ויבשה ולובשת גרביים ונעליים נקייה ויבשות.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן