דף הבית » תרופות סבתא » פטריית כף רגל – 21 תרופות סבתות מועילות מהמטבח

פטריית כף רגל – 21 תרופות סבתות מועילות מהמטבח

מה זה פטריית כף הרגל?

פטריית כף הרגל היא מצב שכיח המשפיע על כפות הרגליים ויכול לגרום למגוון תסמינים, כולל גירוד, שריפה, קנה מידה וקילוף העור.זה יכול גם לגרום לציפורניים להיות צבעוניות, שבירות ועבות.פטריית כף הרגל נגרמת על ידי מגוון פטריות שונות ויכולות להיות קשה לטיפול בהן.חשוב להבין את הגורם לזיהום לפני שתנסה לטפל בו.

הסעדים של סבתא מהמטבח

פטריית כף הרגל היא מצב שכיח שקשה לטפל בו.למרבה המזל, ישנם כמה תרופות ביתיות שאולי סבתא שלך השתמשה כדי לסייע בטיפול בפטריות ברגליים.להלן 21 תרופות סבתות מועילות מהמטבח שעשויות לעזור בטיפול בפטריית כפות רגליים:

1.חומץ תפוחים

חומץ תפוחים הוא נוגד פטרייתי טבעי שיכול לעזור בטיפול בפטריות ברגליים.כדי להשתמש בו, מערבבים חלק אחד של חומץ תפוחים עם שני חלקים מים והספגו את כפות הרגליים בתמיסה למשך כרבע שעה.עשה זאת מספר פעמים ביום עד שהזיהום נעלם.

2.שמן עץ התה

שמן עץ התה הוא עוד נוגד פטרייתי שיכול לעזור בטיפול בפטריות ברגליים.כדי להשתמש בו, מערבבים כמה טיפות שמן עץ התה עם כף שמן זית ומורחים אותו ישירות על האזור הפגוע.השאירו אותו למשך 15 דקות ואז שטפו אותו במים חמים.

3.שום

שום הוא נוגד פטרייה טבעי חזק שיכול לעזור בטיפול בפטריות רגליים.כדי להשתמש בו, ריסקו כמה שיני שום ומערבבים אותו עם קצת שמן זית.מרחו את התערובת ישירות על האזור המושפע והשאירו אותה למשך 15 דקות.יש לשטוף אותו במים חמים.

4.סודה לשתייה

סודה לשתייה היא נוגד פטרייה טבעי שיכול לעזור בטיפול בפטריות ברגליים.כדי להשתמש בו, מערבבים כפית סודה לשתייה עם שתי כפות מים.החל את העיסה ישירות על האזור המושפע והשאיר אותו למשך 15 דקות.יש לשטוף אותו במים חמים.

5.יוגורט

יוגורט הוא נוגד פטרייתי טבעי שיכול לעזור בטיפול בפטריות רגליים.כדי להשתמש בו, החל יוגורט רגיל ישירות על האזור המושפע והשאיר אותו למשך 15 דקות.יש לשטוף אותו במים חמים.

6.שמן אורגנו

שמן אורגנו הוא נוגד פטרייה טבעי שיכול לעזור בטיפול בפטריות ברגליים.כדי להשתמש בו, מערבבים כמה טיפות של שמן אורגנו עם כף שמן זית ומורחים אותו ישירות על האזור הפגוע.השאירו אותו למשך 15 דקות ואז שטפו אותו במים חמים.

7.מיץ לימון

מיץ לימון הוא נוגד פטרייה טבעי שיכול לעזור בטיפול בפטריות ברגליים.כדי להשתמש בו, מערבבים כמה כפות מיץ לימון עם כף שמן זית ומורחים אותו ישירות על האזור הפגוע.השאירו אותו למשך 15 דקות ואז שטפו אותו במים חמים.

8.שמן קוקוס

שמן קוקוס הוא נוגד פטרייה טבעי שיכול לעזור בטיפול בפטריות ברגליים.כדי להשתמש בו, מרחו שכבה דקה של שמן קוקוס ישירות על האזור המושפע והשאירו אותו למשך 15 דקות.יש לשטוף אותו במים חמים.

9.חומץ ומלח

חומץ ומלח הם שניהם נוגדי פטריות טבעיים שיכולים לעזור בטיפול בפטריות ברגליים.כדי להשתמש בהם, מערבבים שתי כפות חומץ עם כפית מלח ומורחים את התערובת ישירות על האזור המושפע.השאירו אותו למשך 15 דקות ואז שטפו אותו במים חמים.

10.מלח אפסום

מלח אפסום הוא נוגד פטרייה טבעי שיכול לעזור בטיפול בפטריות ברגליים.כדי להשתמש בו, מערבבים כוס אחת של מלח אפסום עם שתי כוסות מים חמים והספגו את כפות הרגליים בתמיסה למשך כרבע שעה.עשה זאת מספר פעמים ביום עד שהזיהום נעלם.

טיפ ייחודי

כדי לסייע במניעת פטריות ברגליים חוזרות, הקפידו לשמור על כפות הרגליים נקייה ויבשות, יש ללבוש גרביים ונעליים שמתאימות כראוי, והימנעו מהליכה יחפה במקומות ציבוריים.

חלק 2: מניעת פטריית כף הרגל

חשוב לנקוט אמצעי מניעה כדי להפחית את הסיכון לפיתוח פטריית כפות רגליים.להלן מספר טיפים שיעזרו לשמור על כפות הרגליים בריאות ונטולות פטריות:

1.שמור על כפות רגליים נקייה ויבשות

שטפו את כפות הרגליים מדי יום עם סבון ומים חמים כדי לסייע בהסרת לכלוך, זיעה וחיידקים.הקפד לייבש את כפות הרגליים ביסודיות,כולל בין בהונותיך.לבשו גרביים נושמים ושנו אותם לעתים קרובות כדי לעזור להתייבש בכפות הרגליים.

2.ללבוש הנעלה מתאימה

ללבוש נעליים וסנדלים מתאימים כראוי כדי לעזור להפחית את הסיכון לפיתוח פטריית כפות רגליים.וודא שהנעליים שלך אינן צמודות מדי ושהן מספקות אוורור נאות.הימנע מלהנעול את אותו זוג נעליים כל יום.

3.הימנע מהנעלה משותפת

הימנע משימוש בנעליים משותפות או לנעול נעליים של מישהו אחר, מכיוון שזה יכול להגדיל את הסיכון לפיתוח פטריית כפות רגליים.אם עליכם להשתמש בהנעלה משותפת, הקפידו לנקות ולייבש את כפות הרגליים ביסודיות לאחר מכן.

מסקנה

פטריית כף הרגל היא בעיה שכיחה שקשה לטפל בה.אמנם קיימים טיפולים רבים, כמו כגון תרופות ללא מרשם ותרופות ביתיות, אך עדיף לנקוט אמצעי מניעה כדי להפחית את הסיכון שלך לפתח פטריית כפות רגליים.שמירה על כפות הרגליים נקייה ויבשה, לובשת הנעלה מתאימה והימנעות מהנעלה משותפת הם כל הצעדים החשובים כדי למנוע פטריית כף הרגל.

שאלות נפוצות

מהם כמה אמצעי מניעה להפחתת הסיכון לפטריית כף הרגל?

כמה אמצעי מניעה להפחתת הסיכון לפטריות כף הרגל כוללים שמירה על כפות הרגליים נקייה ויבשה, ללבוש הנעלה מתאימה והימנעות מנעליים משותפות.

מהי הדרך הטובה ביותר לטפל בפטריות כפות רגליים?

הדרך הטובה ביותר לטפל בפטריות ברגליים תלויה בחומרת הזיהום.תרופות ללא מרשם ותרופות ביתיות, כמו חומץ וסודה לשתייה, יכולות להיות יעילות לעיתים קרובות בטיפול במקרים קלים של פטריית כף הרגל.אם הזיהום חמור יותר, עדיף לראות רופא שעשוי לרשום תרופה חזקה יותר.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן