דף הבית » תרופות סבתא » עצירות בפעוטות – 4 תרופות של סבתא נפלאה ומצוינת
dadaddaddaa ddadaddddaa  daadaddaddaa dadc daddaad dadadcdd d

עצירות בפעוטות – 4 תרופות של סבתא נפלאה ומצוינת

מה זה עצירות בפעוטות?

עצירות היא בעיית עיכול נפוצה בקרב פעוטות, והיא יכולה להיות לא נוחה ומציקה כאחד.זה מאופיין בתנועות מעי נדירות ו/או קשות, ולרוב מלווה בכאבי בטן ונפיחות.חשוב להבין מהי עצירות ומדוע זה יכול להתרחש אצל פעוטות על מנת להיות מסוגל לטפל כראוי בנושא.

עצירות יכולה להיגרם על ידי מגוון גורמים, כולל אך לא רק, תזונה דלה בסיבים או נוזלים, לחץ והפרעות עיכול.חשוב לקבוע את הגורם הבסיסי לעצירות על מנת להתייחס אליו ביעילות.בנוסף, חשוב לזכור כי עצירות בפעוטות אינה בדרך כלל חמורה וניתן לטפל בה בשינויים פשוטים באורח החיים ובתרופות ביתיות.

הסעדים של סבתא לעצירות בפעוטות

ניתן לטפל בעצירות בפעוטות במגוון תרופות ביתיות.להלן ארבעה מהתרופות הנפוצות והעוזרות ביותר שבה סבתות השתמשו במשך דורות:

1.הגדל את צריכת הסיבים

תזונה העשירה בסיבים תזונתיים יכולה לעזור במניעה וטיפול בעצירות בפעוטות.מזונות העשירים בסיבים תזונתיים כוללים פירות, ירקות, קטניות ודגנים מלאים.חשוב להכניס את המזונות הללו לפעוטות בכמויות קטנות ולהגדיל בהדרגה את הכמות כאשר הם מתרגלים לטעם ולמרקם.

2.הגדל את צריכת נוזלים

נוזלים חיוניים לעיכול נכון ויכולים לעזור במניעת עצירות בפעוטות.מים הם הבחירה הטובה ביותר, אך אפשרויות בריאות אחרות כוללות 100% מיץ פירות, חלב דל שומן, תה צמחים ומי קוקוס.חשוב לוודא שהנוזלים ניתנים בכמויות קטנות לאורך כל היום, ולא בכמויות גדולות בבת אחת.

3.תרגיל באופן קבוע

פעילות גופנית קבועה יכולה לעזור לשמור על מערכת העיכול ולמנוע עצירות בפעוטות.עודדו את הפעוט שלכם לעסוק בפעילויות גופניות כמו הליכה, ריצה ומשחק בחוץ.

4.נסה טכניקות עיסוי

ניתן להשתמש בעיסוי כדי לעורר את מערכת העיכול ולעזור להקל על עצירות בפעוטות.לעסות בעדינות את בטן הפעוט שלך בכיוון השעון למשך מספר דקות.זה יכול לעזור להקל על גז ועצירות.

טיפ מועיל

חשוב לדבר עם הרופא שלך אם הפעוט שלך חווה עצירות.בהתאם למטרה הבסיסית, הרופא שלך עשוי להמליץ על תרופות או טיפולים אחרים שיעזרו להקל על העצירות.

תסמינים שכיחים של עצירות אצל פעוטות

עצירות בפעוטות יכולה להיות מצב קשה ומציק הן לילד והן להוריהם.תסמינים שכיחים של עצירות אצל פעוטות יכולים לכלול: תנועות מעי נדירות, צואה קשה, כאבי בטן, נפיחות, בחילה, הקאות ועייפות.אם תסמינים אלה קיימים יותר מכמה ימים, חשוב לפנות לייעוץ רפואי.

הסעדים של סבתא לעצירות בפעוטות

למרבה המזל, ישנם מספר סעדים יעילים לעצירות בפעוטות.סבתות ידעו זה מכבר כי לרוב תרופות ביתיות פשוטות יכולות להיות הדרך היעילה ביותר לטיפול במצב זה.להלן ארבעה מהתרופות הפופולריות ביותר לעצירות בפעוטות שהועברו לאורך הדורות:

1.מים חמים

תרופה פשוטה שסבתות רבות ממליצות היא להציע לילד כוס מים חמים לפני השינה.זה יכול לעזור לרכך את הצואה ויכול לעזור לעודד את מעבר תנועות המעי.

2.שזיפים מיובשים ורוטב תפוחים

שזיפים מיובשים ורוטב תפוחים הם שניהם תרופות פופולריות לעצירות בפעוטות.שזיפים מיובשים הם משלשלים טבעיים, ואילו הפקטין הטבעי ברוטב תפוחים יכול לעזור לרכך את הצואה.ניתן להוסיף את שניהם לתזונה של הילד או לתת כחטיף.

3.פעילות גופנית ותנועה

עידוד הילד לעסוק בפעילות גופנית ותנועה יכול לעזור לעורר את ה- MUסקלי המעי ומקדם את מעבר הצואה.סבתות ממליצות לרוב לצאת לטיול או לשחק משחקים הכרוכים בתנועה.

4.עיסוי

עיסוי בעדינות בקיבה ובטן נמוכה יותר יכול לעזור לעורר את שרירי המעי ולעודד את מעבר הצואה.סבתות ממליצות לעתים קרובות להשתמש בשילוב של משיכות מעגליות כלפי מעלה כדי לעסות את הבטן.

שאלות נפוצות – עצירות בפעוטות

ש: כמה זמן יכול עצירות להימשך בפעוטות?

ת: עצירות בפעוטות יכולה להימשך מספר ימים או אפילו שבועות.אם המצב נמשך יותר מכמה ימים, חשוב לפנות לייעוץ רפואי.

ש: האם יש סיבוכים חמורים הקשורים לעצירות בפעוטות?

ת: כן, עצירות בפעוטות יכולה להוביל לסיבוכים רציניים כמו התייבשות וחוסר איזון אלקטרוליטים.חשוב לפנות לייעוץ רפואי אם העצירות נמשכת יותר מכמה ימים.

לסיכום, עצירות בפעוטות יכולה להיות מצב קשה ומציק הן לילד והן להוריהם.למרבה המזל, ישנם מספר סעדים יעילים לעצירות בפעוטות שהועברו לאורך הדורות, כמו מים חמים, שזיפים שזיפים ורזול תפוחים, פעילות גופנית ותנועה ועיסוי.אם העצירות נמשכת יותר מכמה ימים, חשוב לפנות לייעוץ רפואי.

למידע נוסף על עצירות בפעוטות, בקרו ב הגדרת Wikipedia.org על עצירות בפעוטות .

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן