דף הבית » תרופות סבתא » עור מגרד – 6 תרופות של סבתא עתיקה ורפואית
dadda deddad  daadaddaddaa dadc daddaad dadaaddad ddadaddddaa

עור מגרד – 6 תרופות של סבתא עתיקה ורפואית

מה גורם לעור מגרד וכיצד לטפל בו
עור מגרד הוא סימפטום שכיח שיכול לנוע בין מעצבן קלות ועד לא נוח בעוצמה.זה יכול להיגרם על ידי דברים רבים ושונים כמו עור יבש, אלרגיות או מצב עור כמו אקזמה.אמנם קיימים טיפולים מודרניים רבים, אך ישנם גם כמה תרופות של סבתא עתיקה ורפואית שיכולות לספק הקלה.

זיהוי הגורם לעור מגרד

השלב הראשון בטיפול בעור מגרד הוא לזהות את הגורם.איש מקצוע או רופא יכול לעזור לך לעשות זאת.הגורמים השכיחים לעור מגרד כוללים:

  • עור יבש
  • אלרגיות
  • מצבי עור כמו אקזמה
  • עקיצות חרקים
  • תרופות מסוימות
  • פסוריאזיס
  • כוויות שמש

לאחר שזוהה הגורם, חשוב לקבוע את תוכנית הטיפול הטובה ביותר.

הסעדים של סבתא עתיקה ורפואית

בנוסף לטיפולים המודרניים הקיימים, ישנם גם כמה תרופות של סבתא עתיקה ורפואית שיכולות לספק הקלה מעור מגרד.תרופות אלה מבוססות על מרכיבים טבעיים ומשמשים במשך מאות שנים כדי לעזור להרגיע ולרפא את העור.להלן שישה מהתרופות היעילות ביותר:

1.חומץ תפוחים

חומץ תפוחים הוא בעל מגוון תכונות רפואיות ומשמש לעתים קרובות כדי לעזור להרגיע את העור המגרד.ניתן ליישם אותו ישירות על העור באמצעות כדור כותנה, או להוסיף לאמבטיה חמה.

2.אמבט שיבולת שועל

שיבולת שועל היא עור ידוע ומרוגן ניתן להשתמש בו כדי להקל על גירוד.קל להכין אמבטיות שיבולת שועל וניתן להכין אותה על ידי הוספת כוס שיבולת שועל לאמבטיה חמה.

3.אלוורה ורה ג’ל

ג’ל אלוורה יש תכונות אנטי דלקתיות וריפוי שיכולות לעזור להרגיע את העור המגרד.ניתן ליישם אותו ישירות על העור או להוסיף על אמבטיה חמה.

4.שמן קוקוס

לשמן הקוקוס תכונות אנטי דלקתיות ואנטיבקטריאליות שיכולות לעזור להרגיע את העור המגרד.ניתן ליישם אותו ישירות על העור או להוסיף על אמבטיה חמה.

5.שקיות תה קמומיליות

לתה קמומיל יש תכונות אנטי דלקתיות טבעיות שיכולות לעזור להרגיע את העור המגרד.כדי להשתמש בתרופה זו, פשוט תלולים שתי שקיות תה קמומיליות במים חמים ותנו להם להתקרר.ברגע שהתה קריר, החל אותו ישירות על העור.

6.סודה לשתייה

לסודה לשתייה יש תכונות אנטי דלקתיות ומרגיעות שיכולות לעזור להקל על עור מגרד.ניתן להוסיף אותו לאמבטיה חמה או למרוח ישירות על העור.

הסעדים של סבתא העתיקה והתרופה הללו כולם טבעיים ויכולים לספק הקלה מעור מגרד.עם זאת, חשוב לזכור שהתוצאות האישיות עשויות להשתנות.אם יש לך חששות לגבי תרופה, עדיף לדבר עם הרופא או המקצוען לטיפול בעור לפני שתשתמש בה.

טיפ

אם אתה סובל מעור מגרד, חשוב לשמור על האזור נקי ויבש.זה יעזור למנוע התפשטות של זיהום כלשהו וגם יעזור לעור לרפא מהר יותר.

מה גורם לעור מגרד?

עור מגרד, המכונה גם פרוריטוס, הוא תחושה מעצבנת שיכולה להיגרם על ידי מגוון גורמים, כולל אלרגיות, עור יבש, זיהומים ומצבים רפואיים מסוימים.אלרגיות יכולות לגרום לעור מגרד עקב חשיפה לחומרים מסוימים, בעוד שעור יבש יכול להיגרם על ידי גורמים סביבתיים כמו לחות נמוכה.זיהומים יכולים לגרום לעור מגרד בגלל נוכחות של חיידקים, פטריות או טפילים על העור.מצבים רפואיים מסוימים, כמו סוכרת, יכולים גם לגרום לעור מגרד.במקרים מסוימים, הגורם לעור מגרד אינו ידוע.

הסעדים של סבתא לעור מגרד

סבתות משתמשות בתרופות ביתיות כדי לעזור להקל על עור מגרד במשך מאות שנים.אמנם אין הוכחות מדעיות לכך שסעדים אלה יעילים, אך אנשים רבים נשבעים על ידם.להלן שישה מהתרופות הפופולריות ביותר של סבתא העתיקה והתרופות ביותר לעור מגרד.

1.אמבט שיבולת שועל

אמבט שיבולת שועל הוא אחד התרופות הביתיות הנפוצות ביותר לעור מגרד.שיבולת שועלל- AL יש תכונות אנטי דלקתיות שיכולות לעזור להפחית את תחושת הגירוד.כדי ליצור אמבטיה שיבולת שועל, פשוט טחון קצת שיבולת שועל והוסף אותה לאמבטיה מלאה במים חמים.משרים באמבטיה לפחות 15 דקות ואז שטפו במים קרירים.

2.חומץ תפוחים

חומץ תפוחים הוא בעל תכונות אנטי דלקתיות שיכולות לעזור להפחית את תחושת הגירוד.כדי להשתמש בו, פשוט מערבבים כוס אחת של חומץ תפוחים עם שתי כוסות מים ומורחים אותו על האזור הפגוע בכדור כותנה או בד.השאירו אותו כ -15 דקות ואז שטפו במים קרירים.

3.קומפרסים קרים

קומפרסים קרים יכולים לסייע בהפחתת תחושת הגירוד על ידי התנפחות על האזור המושפע.כדי ליצור קומפרס קר, פשוט להשרות מטלית נקייה במים קרים ומורחים אותו על האזור הפגוע.השאירו אותו כ -15 דקות ואז שטפו במים קרירים.

4.אלוורה

אלוורה היא תרופה פופולרית נוספת לעור מגרד.התכונות האנטי דלקתיות של אלוורה יכולות לעזור להפחית את תחושת הגירוד.כדי להשתמש בו, פשוט החל ג’ל אלוורה ישירות על האזור המושפע והשאיר אותו כ -15 דקות.ואז שוטפים במים קרירים.

5.שמן קוקוס

לשמן הקוקוס תכונות אנטי דלקתיות ואנטיבקטריאליות שיכולות לעזור להפחית את תחושת הגירוד.כדי להשתמש בו, פשוט מרחי שמן קוקוס ישירות על האזור הפגוע והשאיר אותו כ -15 דקות.ואז שוטפים במים קרירים.

6.סודה לשתייה

סודה לשתייה יכולה לעזור להפחית את תחושת הגירוד על ידי הפחתת הדלקת וניטרל ה- pH של העור.כדי להשתמש בו, פשוט מערבבים כפית אחת של סודה לשתייה עם כוס מים אחת ומורחים אותה על האזור הפגוע בכדור כותנה או בד.השאירו אותו כ -15 דקות ואז שטפו במים קרירים.

סיכום

עור מגרד יכול להיות תחושה מתסכלת ומעצבנת, אך ישנם כמה תרופות ביתיות שיכולות לעזור להפחית את הגירוד.סבתות משתמשות בתרופות ביתיות כדי לעזור להקל על עור מגרד במשך מאות שנים.אמבטיות שיבולת שועל, חומץ תפוחים, קומפרסים קרים, אלוורה, שמן קוקוס וסודה לשתייה הם כולם תרופות ביתיות פופולריות לעור מגרד.אמנם אין הוכחות מדעיות לכך שסעדים אלה יעילים, אך אנשים רבים נשבעים על ידם.

שאלות נפוצות

ש: כמה זמן עלי להשאיר את התרופה הביתית על העור שלי?

א: יש להשאיר את רוב התרופות הביתיות לעור מגרד למשך 15 דקות לפני השטיפה במים קרירים.

ש: האם יש עדות מדעית לכך שתרופות ביתיות אלה יעילות?

א: אמנם אין הוכחות מדעיות לכך שתרופות ביתיות אלה יעילות, אך אנשים רבים נשבעים על ידם.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן