דף הבית » תרופות סבתא » מוגלה בחניכיים-19 ללא מרשם ותרופות סבתות מצוינות
dedddcd dddaddbdddd  dcdcd dedadadd ddaadaddaddaa daddaaddaa

מוגלה בחניכיים-19 ללא מרשם ותרופות סבתות מצוינות

מוגלה בחניכיים: 19 ללא מרשם ותרופות סבתות מצוינות

זיהומים של החניכיים, מחלה המכונה דלקת חניכיים, עלולה להיות כואבת ולגרום להיווצרות מוגלה בחניכיים.מוגלה בחניכיים עלולה להוביל לדימום ונפיחות, מה שמקשה על הלעיסה והדבר.למרבה המזל, ישנם מגוון של תרופות ללא מרשם וסבתות מצוינות העומדות לרשותם כדי לסייע בטיפול ומניעת מצב זה.

הבנת דלקת חניכיים

דלקת חניכיים היא זיהום בחניכיים הנגרמות על ידי חיידקים.החיידקים יכולים להיכנס לחניכיים דרך חתכים ושפשופים קטנים, או באמצעות צחצוח וחוט דנטלי.כאשר החיידקים נכנסים לחניכיים, הם גורמים לדלקת שיכולה להוביל להיווצרות מוגלה.המוגלה עלולה לגרום לחניכיים להיות אדומות, נפוחות ועדינות.הזיהום נותר ללא טיפול, הזיהום יכול להתפשט ולהוביל לעששת ואפילו לאובדן שיניים.

טיפול במוגלה בחניכיים

הדרך הטובה ביותר לטפל במוגלה בחניכיים היא לחסל את הגורם הבסיסי לזיהום.ניתן לעשות זאת על ידי צחצוח וחוט דנטלי באופן קבוע, ועל ידי שטיפת הפה שלך עם שטיפת פה חיטוי.אם הזיהום כבר נכנס, אז יש מגוון של תרופות ללא מרשם וסבתות מצוינות העומדות לרשותם כדי לסייע בטיפול ולמנוע זאת.

טיפולים ללא מרשם

ישנם מגוון של מוצרים ללא מרשם העומדים לרשותם העוזרים לטיפול במוגלה בחניכיים.אלה כוללים שטיפות פה חיטוי, ג’לים ותרסיסים.מוצרים אלה יכולים לעזור להפחית את הדלקת ולהפסיק את ההתפשטות של הזיהום.

התרופות של סבתא מצוינת

בנוסף למוצרים ללא מרשם, ישנם גם מגוון של תרופות סבתות מצוינות העומדות לרשותם כדי לסייע בטיפול במוגלה בחניכיים.תרופות אלה כוללות גרגר עם מי מלח, תוך שימוש בתערובת של סודה לשתייה ומים ליצירת משחה, מריחת תערובת של דבש וקינמון, והנחת חתיכת שום על האזור הפגוע.

גרגר מי מלח

גרגרי מי מלח הם אחד הסעדים העתיקים והיעילים ביותר לטיפול במוגלה בחניכיים.כדי להשתמש בתרופה זו, מערבבים כפית מלח אחת בכוס מים חמים.לשטוף את הפיתרון בפה שלך למשך מספר דקות ואז לירוק אותו.חזור על תהליך זה פעמיים עד שלוש ביום.

משחת סודה לשתייה

סודה לשתייה היא חיטוי טבעי שיכול לעזור להפחית נפיחות ודלקת.להכנת משחת סודה לשתייה, מערבבים כפית אחת של סודה לשתייה עם כמה טיפות מים ליצירת משחה.החל את העיסה על האזור הפגוע ואפשר לו לשבת מספר דקות לפני שטיפתו במים חמים.

תערובת דבש וקינמון

דבש וקינמון הם שניהם אנטי -חיטוי טבעי שיכולים לעזור להפחית דלקת וכאב.כדי להשתמש בתרופה זו, מערבבים יחד כף אחת של דבש וכפית קינמון אחת עד שהיא יוצרת משחה.החל את העיסה על האזור הפגוע ואפשר לו לשבת מספר דקות לפני שטיפתו במים חמים.

שום

לשום תכונות טבעיות אנטי-חיטוי ואנטי דלקתיות שיכולות לעזור להפחית נפיחות וכאב.כדי להשתמש בתרופה זו, חתוך שן שום לשניים והניח אותו על האזור המושפע.השאירו אותו במקום מספר דקות לפני שטיפתו במים חמים.

טיפ מועיל

בעת שימוש באחד מהתרופות לעיל, חשוב לזכור לשטוף את הפה שלך היטב במים חמים לאחר כל טיפול.זה יעזור להסיר כל חיידקים או חלקיקי מזון שעלולים להתמהמה בפה, ויסייע במניעת התפשטות הזיהום.

סיכום

מוגלה בחניכיים היא מצב לא נוח ומסוכן שעלול להיות מסוכן.למרבה המזל, ישנם מגוון של תרופות ללא מרשם וסבתות מצוינות העומדות לרשותם כדי לעזור לטפל ולמנוע זאת.על ידי שימוש בתרופות אלה באופן קבוע, יחד עם היגיינת דרך הפה נאותה, ניתן להפחית את הדלקת ולהפסיק את ההתפשטות של הזיהום.

אבחון מוגלה בחניכיים

מוגלה בחניכיים היא בדרך כלל סימן למחלת חניכיים, המהווה זיהום בחניכיים ובשיניים הנגרמות על ידי לוחית Buildup.כאשר לוחית לא מוסרת כראוי מהשיניים והחניכיים, חיידקים יכולים לשגשג ולגרום לזיהום.הזיהום עלול לגרום לחניכיים להתנפח, אדמדם ורך, ובסופו של דבר להוביל להתגברות מוגלה בחניכיים.במקרים חמורים, הזיהום יכול להתפשט לחלקים אחרים של הפה, כמו הלשון והלחיים.

חשוב שיהיה סימני זיהום בחניכיים המוערכים על ידי רופא שיניים.הם יכולים לבצע בדיקה כדי לזהות את הגורם לזיהום ולהמליץ על טיפולים שיעזרו להפחית את הדלקת והכאב.במקרים מסוימים, ייתכן שיהיה צורך בצילום רנטגן שיניים כדי לקבוע את היקף הזיהום.

טיפולים ללא מרשם מוגלה בחניכיים

ישנן מספר תרופות ללא מרשם שניתן להשתמש בהן כדי לסייע בהפחתת דלקת וכאבים הקשורים למוגלה בחניכיים.כמה מהאפשרויות הנפוצות ביותר כוללות:

  • שטיפות פה המכילות כלור -אקסידין גלוקונאט, שהוא חיטוי המסייע להפחתת הצטברות הפלאק ולהפחתת דלקת.
  • ג’לים אקטואליים ומשחות המכילים בנזוקאין, שהוא חומר מקהל שיכול לעזור להפחית כאב ואי נוחות.
  • משככי כאבים כמו איבופרופן, שיכולים לעזור להפחית דלקת.
  • אנטיביוטיקה, כמו אמוקסיצילין, כדי לעזור להפחית את הזיהום.

תרופות אלה יכולות לעזור להפחית את הכאב והדלקת הקשורה למוגלה בחניכיים, אך הן אינן יכולות לרפא את הזיהום הבסיסי.על מנת לבטל לחלוטין את הזיהום, חשוב לעקוב אחר המלצות רופא השיניים לטיפול.

הסעדים של סבתא מצוינת למוגלה בחניכיים

בנוסף לתרופות ללא מרשם, ישנם מספר תרופות של סבתא מצוינות שיכולות לעזור להפחית את הכאב והדלקת הקשורה למוגלה בחניכיים.כמה מהתרופות הפופולריות ביותר כוללות:

  • שטיפת הפה בתמיסה המורכבת מחלקים שווים של חומץ ומים.
  • שטיפת הפה בתמיסה המורכבת ממלח ומים.
  • החלת משחה המורכבת מסודה לשתייה ומים על החניכיים.
  • ללעוס חתיכת שום גולמית.
  • מריחת בד או כדור כותנה ספוגה בשמן עץ התה לאזור הפגוע.
  • החלת משחה המורכבת מאבקת כורכום ומים לאזור הפגוע.

תרופות אלה יכולות לעזור להפחית דלקת וכאבים הקשורים למוגלה בחניכיים, אך הם אינם יכולים לרפא את הזיהום הבסיסי.חשוב לעקוב אחר המלצות רופא השיניים לטיפול על מנת לחסל לחלוטין את הזיהום.

שאלות נפוצות

  • מהם הטיפולים הנפוצים ביותר עבור מוגלה בחניכיים?
    הטיפולים הנפוצים ביותר עבור מוגלה בחניכיים הם תרופות ללא מרשם, כמו שטיפות פה המכילות כלורקסדין גלוקונאט, ג’לים אקטואליים ומשחות המכילות בנזוקאין, ושכבי כאבים כמו איבופרופן.בנוסף, ניתן להשתמש בתרופות של סבתא מצוינות גם כדי לסייע בהפחתת דלקת וכאב.
  • האם ניתן לרפא את המוגלה בחניכיים?
    ניתן להפחית מוגלה בחניכיים בעזרת תרופות ללא מרשם ובתרופות של סבתא מצוינות, אך לא ניתן לרפא אותה ללא שימוש באנטיביוטיקה.חשוב לעקוב אחר המלצות רופא השיניים לטיפול על מנת לחסל לחלוטין את הזיהום.
  • מהי הדרך הטובה ביותר למנוע מוגלה בחניכיים?
    הדרך הטובה ביותר למנוע מוגלה בחניכיים היא לתרגל היגיינת אוראלית טובה, כמו צחצוח וחוט דנטלי באופן קבוע ולהשתמש בשטיפת פה עם כלורקסדין גלוקונאט.חשוב גם לבקר אצל רופא שיניים באופן קבוע לבדיקות וניקוי.

מוגלה בחניכיים יכולה להיות סימן למחלת חניכיים,

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן