דף הבית » תרופות סבתא » מה עוזר לעצירות – 15 תרופות של סבתא מצוינת ומצוינת

מה עוזר לעצירות – 15 תרופות של סבתא מצוינת ומצוינת

מה זה עצירות?

עצירות היא מצב בו אדם חווה קושי בהעברת שרפרפים בגלל התקשות של הצואה.זה יכול להיות תוצאה של מגוון גורמים כמו תזונה לקויה, חוסר פעילות גופנית, התייבשות ותרופות מסוימות.עצירות עלולה לגרום לתסמינים לא נוחים כמו נפיחות, תחושת מלאות, כאבי בטן ובחילה.זה יכול גם להוביל לבעיות בריאותיות חמורות יותר כמו טחורים, סדקים אנאליים וניצול צואה.

הסעדים של סבתא לעזור לעצירות

למרבה המזל, ישנם מספר תרופות מנוסות ונבדקות שהועברו מדור לדור כדי לעזור להקל על עצירות.להלן 15 תרופות סבתות מצוינות ויעילות:

1.הגדל את צריכת הסיבים

אכילת מזונות עשירים בסיבים יותר כמו פירות, ירקות, דגנים מלאים וקטניות יכולה לעזור לעורר את תנועת המעי ולסייע בהקלה על עצירות.

2.לשתות הרבה מים

שתיית מים רבים לאורך היום יכולה לעזור לשמור על לחות הגוף ולעזור לשחרר את הצואה.

3.תרגיל באופן קבוע

פעילות גופנית קבועה יכולה לעזור לעורר את מערכת העיכול ולהשאיר את המעי.

4.נסה תוספי מגנזיום

תוספי מגנזיום יכולים לעזור להרפות את השרירים במעיים ולסייע בהקלה על עצירות.

5.לאכול בננות

בננות עשירות בסיבים תזונתיים ויכולים לעזור לעורר תנועות מעיים.

6.לאכול יוגורט

יוגורט מכיל פרוביוטיקה שיכולה לעזור להחזיר את החיידקים הטובים במעיים ומסייעים בעיכול.

7.לאכול שזיפים שזיפים

שזיפים מיובשים עשירים בסיבים תזונתיים ומכילים את הסורביטול המשלשן הטבעי שיכול לעזור לעורר תנועות מעיים.

8.נסה מיץ אלוורה

מיץ אלוורה יכול לעזור להפחית את הדלקת במעיים ולסייע בהקלה על עצירות.

9.קח תה סנה

תה סנה הוא משלשל צמחי מרפא טבעי שיכול לעזור לעורר תנועות מעיים ולהקל על עצירות.

10.קח שמן קיק

שמן קיק הוא משלשל חזק שיכול לעזור לעורר תנועות מעיים ולהעניק הקלה מעצירות.

11.לאכול זרעי פשתן

זרעי פשתן עשירים בסיבים תזונתיים ויכולים לעזור להוסיף בתפזורת לצואה ולסייע במעברו.

12.קח אקופרסורה

אקופרסורה היא תרגול רפואי סיני מסורתי שיכול לעזור להרפות את השרירים במעיים ולסייע בהקלה על עצירות.

13.נסה קפה

קפה מקפאין יכול לעזור לעורר את מערכת העיכול ולעזור להזיז את המעי.

14.קח אמבטיה חמה

השריית אמבטיה חמה יכולה לעזור להרפות את השרירים במעי ולסייע בהקלה על עצירות.

15.נסה שמן מנטה

שמן מנטה מכיל תכונות אנטי -פסמודיות שיכולות לעזור להרפות את השרירים במעי ולסייע בהקלה על עצירות.

טיפ מועיל

אם עצירות נמשכת למרות שניסו את הסעדים לעיל, חשוב לפנות לייעוץ רפואי מכיוון שזה עשוי להיות סימן למצב רפואי בסיסי.

מסקנה

עצירות היא מצב שכיח שיכול לגרום לתסמינים לא נוחים ובעיות בריאותיות חמורות עוד יותר.למרבה המזל, ישנם מספר תרופות של סבתא מנוסות ונבדקות שיכולות לעזור להקל על עצירות.הגדלת צריכת סיבים, שתיית הרבה מים, אימונים באופן קבוע, נטילת תוספי מגנזיום, אכילת בננות, יוגורט, שזיפים שזיפים, מיץ אלוורה, תה סנה, שמן קיק, זרעי פשתן, נטילת שטח, שתיית קפה, אטום חם ושמן שמן מנטה הםכל הסעדים היעילים שיכולים לעזור להקל על עצירות.עם זאת, אם עצירות נמשכת למרות שניסו את הסעדים הללו, חשוב לפנות לייעוץ רפואי.

חלק 2: 15 התרופות של סבתא מצוינת לעזור בעצירות

עצירות היא סוגיית בריאות נפוצה הפוגעת באנשים בכל הגילאים.למרבה המזל, ישנם מגוון תרופות טבעיות שניתן להשתמש בהן כדי להקל על תסמיני העצירות.לרוב מכונים סעדים אלה כ”סעדים של סבתא “אND יכול לנוע בין שינויים תזונתיים בתה צמחים ותוספי מזון.להלן רשימה של 15 תרופות סבתות מצוינות ומצוינות שיכולות לעזור בעצירות:

1.PRUNES

שזיפים מיובשים הם משלשלים טבעיים שיכולים לעזור להגדיל את כמות הסיבים בתזונה ולרכך שרפרף.שזיפים מיובשים עשירים בסיבים תזונתיים ומכילים משלשל טבעי הנקרא סורביטול המסייע לעורר את המעי.ניתן לאכול שזיפים שזיפים טריים, מיובשים או כמיץ.

2.זרעי פשתן

זרעי פשתן הם מקור נהדר לסיבים מסיסים שיכולים לעזור בהגברת הצואה ולהקל על עצירות.ניתן להוסיף זרעי פשתן לשייקים, שיבולת שועל וכלים אחרים.חשוב לשתות הרבה מים בעת צריכת זרעי פשתן שיעזרו להם לספוג בגוף.

3.זרעי צ’יה

זרעי צ’יה הם מקור נהדר נוסף לסיבים שיכולים לעזור להקל על עצירות.ניתן להוסיף זרעי צ’יה לשייקים, שיבולת שועל ויוגורט לקבלת דחיפה נוספת של סיבים.הם גם מקור נהדר לחומצות שומן אומגה 3 שיכולות לעזור להפחית את הדלקת בגוף.

4.פרוביוטיקה

פרוביוטיקה הם חיידקים מועילים שיכולים לעזור בשיפור בריאות הבטן ולהקל על עצירות.ניתן למצוא פרוביוטיקה במזונות מותססים כמו יוגורט, קפיר, כרוב כבוש וקימצ’י.ניתן לקחת אותם גם בצורה תוספה.

5.תה צמחים

תה צמחי מרפא כמו ג’ינג’ר, קמומיל, מנטה ושומר יכולים לעזור לעורר את המעי ולהקל על עצירות.שתיית כוס תה צמחים חם לפני השינה יכולה לעזור לקדם סדירות.

6.מי קוקוס

מי קוקוס הם דרך נהדרת להגדיל את צריכת הנוזלים שיכולה לעזור להקל על עצירות.מי קוקוס הם אלקטרוליט טבעי שיכול לעזור לחות את הגוף וגם לעזור לרכך צואה.

7.פעילות גופנית

פעילות גופנית קבועה יכולה לעזור לעורר את המעי ולהקל על עצירות.לקיחת הליכה מהירה או ריצה קלה יכולה לעזור להפחית את הלחץ ולשפר את בריאות הבטן.

8.עיסוי

עיסוי בעדינות של אזור הקיבה יכול לעזור לעורר את המעי ולהקל על עצירות.עיסוי יכול גם לעזור להפחית את הלחץ ושיפור העיכול.

9.שמן קיק

שמן קיק הוא משלשל טבעי שיכול לעזור לעורר את המעי ולהקל על עצירות.יש ליטול שמן קיק עם הרבה מים ואין לקחת אותם על בטן ריקה.

10.מיץ אלוורה

מיץ אלוורה הוא משלשל טבעי שיכול לעזור לעורר את המעי ולהקל על עצירות.יש ליטול מיץ אלוורה עם הרבה מים ואין לקחת אותם על בטן ריקה.

11.חומץ תפוחים

חומץ סיידר תפוחים יכול לעזור לאזן את רמות החומציות של הגוף שיכולים לעזור להקל על עצירות.ניתן לקחת חומץ תפוחים כתוסף או להוסיף לכוס מים ושיכור לפני הארוחות.

12.תוספי צמחים

תוספי צמחים כמו קליפת פסיליום, אלם חלקלק וזרעי פשתן יכולים לעזור בהגברת הצואה ולהקל על עצירות.יש ליטול תוספי מזון אלה עם הרבה מים ואין לקחת אותם על בטן ריקה.

13.מי לימון

מי לימון יכולים לעזור להגדיל את צריכת הנוזלים שיכולה לעזור להקל על עצירות.ניתן להכין מי לימון על ידי סחיטת חצי לימון לכוס מים חמים ושתייתם על בטן ריקה.

14.עלי סנה

עלי סנה הם משלשלים טבעיים שיכולים לעזור לעורר את המעי ולהקל על עצירות.יש ליטול עלי סנה עם הרבה מים ואין לקחת אותם על בטן ריקה.

15.מגנזיום ציטראט

מגנזיום ציטראט הוא רפה טבעית

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן