דף הבית » תרופות סבתא » מה גורם לעצירות – 12 תרופות של סבתא סודית ומומלצת
ded dddadd dcdadaddaddaa  daadaddaddaa dadc daddaad daddddaa d

מה גורם לעצירות – 12 תרופות של סבתא סודית ומומלצת

מה זה עצירות?

עצירות היא תנאי בו אדם מתקשה להעביר צואה או שיש לו תנועות מעי נדירות.זהו מצב שכיח שמשפיע על אנשים בכל הגילאים ויכול להוות מקור למבוכה ואי נוחות.תסמינים שכיחים של עצירות כוללים כאבי בטן, נפיחות ומתאמץ במהלך תנועות המעי.עצירות יכולה להיגרם על ידי מגוון גורמים, כולל חוסר סיבים בתזונה, בתרופות ובמצבים רפואיים בסיסיים.

מה גורם לעצירות?

הגורם השכיח ביותר לעצירות הוא תזונה דלה בסיבים תזונתיים.סיבים עוזרים להוסיף בתפזורת לצואה, מה שמקל על המעבר.אכילת דיאטה העשירה במזונות מעובדים ופחמימות מזוקקות יכולה להוביל לעצירות.תרופות מסוימות, כגון משככי כאבים באופיאטים ונוגדי חומצה, יכולות גם להפריע לתנועות המעי.מצבים רפואיים מסוימים, כמו סוכרת, יכולים גם להוביל לעצירות.בנוסף, בחירות מסוימות באורח החיים, כגון צריכת נוזלים לא מספקת, חוסר פעילות גופנית ולחץ, יכולות גם לתרום לעצירות.

הסעדים של סבתא לעצירות

עצירות יכולה להיות לא נוחה ומביכה, אך ישנם מגוון של תרופות שיכולות לעזור להקל על התסמינים.להלן 12 תרופות סודיות ומומלצות של סבתא לעצירות:

  • שתו הרבה נוזלים.מים הם הבחירה הטובה ביותר, אך גם תה צמחים יכול להועיל.הימנע ממשקאות עם קפאין, מכיוון שזה יכול להחמיר את העצירות.
  • אכלו תזונה עשירה בסיבים.שלב מזונות כמו פירות, ירקות, קטניות ודגנים מלאים בתזונה שלך כדי להגדיל את צריכת הסיבים שלך.
  • תרגיל באופן קבוע.פעילות גופנית עוזרת לעורר את מערכת העיכול ויכולה לעזור להקל על עצירות.
  • לאכול שזיפים שזיפים.שזיפים מיובשים הם מקור טבעי לסיבים, והם מכילים גם תרכובת הנקראת סורביטול, המסייעת לרכך את הצואה.
  • לאכול יוגורט.יוגורט מכיל פרוביוטיקה, שיכולה לעזור לשמור על איזון החיידקים במעיים ויכולים לשפר את העיכול.
  • קח תוסף מגנזיום.מגנזיום עוזר להרפות את השרירים במעיים ויכול לעזור להקל על עצירות.
  • שתו מי לימון חמים.מי לימון הם משלשלים טבעיים ויכולים לעזור לעורר את מערכת העיכול.
  • קח סאונה.סאונות יכולות לעזור להרפות את הגוף ויכולות גם לעזור להקל על עצירות.
  • אכלו ירקות עליים.ירקות עליים כמו תרד וקייל עשירים בסיבים תזונתיים ויכולים לעזור בשיפור תנועות המעי.
  • צא לטיול.טיול נינוח יכול לעזור לעורר את מערכת העיכול ויכול לעזור להקל על עצירות.
  • נסה אמבטיית מלח אפסום.מלח אפסום הוא משלשל טבעי, והשריה באמבט מלח אפסום יכולה לעזור להקל על עצירות.
  • נסה שמן קיק.שמן קיק הוא משלשל טבעי ויכול לעזור בשיפור תנועות המעי.

חשוב לזכור כי סעדים אלה עשויים שלא לעבוד עבור כולם, ועדיף להתייעץ עם רופא אם עצירות נמשכת.בנוסף, חלק מהתרופות הללו עשויות לקיים אינטראקציה עם תרופות מסוימות, ולכן חשוב לדבר עם הרופא שלך לפני שתנסה את כל הסעדים הללו.

טיפ ייחודי ומועיל

אם אתה סובל מעצירות, נסה לשתות כוס מים חמים עם כף חומץ תפוחים בתוכו.זה יכול לעזור לעורר את מערכת העיכול ויכול לעזור להקל על עצירות.

הסעדים של סבתא לעצירות

עצירות היא מצב שכיח המשפיע על אנשים בכל הגילאים.למרבה המזל, סבתות העבירו את הסעדים המיוחדים שלהן במשך דורות, וסעדים אלה יכולים לספק הקלה מעצירות.להלן 12 תרופות סודיות ומומלצות של סבתא לעצירות.

1.מיץ גיזום

מיץ שזיפים הוא תרופה פופולרית לעצירות מכיוון שהוא עשיר בסיבים ובסורביטול, משלשל טבעי.מיץ גיזום עוזר לרכך את הצואה ולעורר בו רגילתנועות ברכה.מומלץ לשתות 1-2 כוסות מיץ שזיפים ביום כדי לעזור להקל על עצירות.

2.מי לימון חמים

חומצת לימון בלימונים עוזרת לעורר את מערכת העיכול ויכולה לעזור להקל על עצירות.מומלץ לשתות כוס של מי לימון חמים דבר ראשון בבוקר כדי לעזור להביא את מערכת העיכול שלך.

3.סודה לשתייה

סודה לשתייה היא תרופה נהדרת לעצירות.סודה לשתייה מנטרלת חומצת קיבה ומסייעת בקידום תנועות מעיים רגילות.מומלץ להמיס 1 כפית סודה לשתייה בכוס מים חמים ולשתות אותה פעם ביום.

4.אוכלים בסיבים גבוהים

תזונה העשירה בסיבים תזונתיים יכולה לעזור להקל על עצירות.מזונות כמו תפוחים, שיבולת שועל, שעועית ואגוזים כולם עשירים בסיבים תזונתיים ויכולים לעזור לשמור על מערכת העיכול שלך רגילה.מומלץ לכלול מזונות אלה בתזונה שלך כדי לעזור להקל על עצירות.

5.פעילות גופנית

פעילות גופנית יכולה לעזור לשמור על מערכת העיכול שלך רגילה ויכולה לעזור להקל על עצירות.מומלץ לקבל לפחות 30 דקות של פעילות גופנית כל יום כדי לעזור לשמור על מערכת העיכול שלך לתפקד כראוי.

6.תה צמחים

תה צמחים יכול לעזור לעורר את מערכת העיכול ויכולים לעזור להקל על עצירות.תה צמחים כמו קמומיל, מנטה או תה ג’ינג’ר יכולים כולם לעזור להקל על עצירות.מומלץ לשתות 1-2 כוסות תה צמחים ביום כדי לעזור להקל על עצירות.

7.שמן קיק

שמן קיק הוא משלשל טבעי ויכול לעזור להקל על עצירות.מומלץ לקחת כף שמן קיק על בטן ריקה כדי לעזור לעורר את מערכת העיכול.

8.מיץ אלוורה

מיץ אלוורה יכול לעזור לרכך את הצואה ויכול לעזור להקל על עצירות.מומלץ לשתות 1-2 כוסות מיץ אלוורה ביום כדי לעזור להחזיר את מערכת העיכול שלך למסלול.

9.זרעי פשתן

זרעי פשתן עשירים בסיבים תזונתיים ויכולים לעזור להקל על עצירות.מומלץ להוסיף 1-2 כפות של זרעי פשתן קרקעיים לתזונה כל יום כדי לעזור לשמור על מערכת העיכול שלך רגילה.

10.פרוביוטיקה

פרוביוטיקה הם חיידקים מועילים שיכולים לעזור לשמור על בריאות העיכול שלך.מומלץ לקחת תוסף פרוביוטיקה כל יום כדי לעזור לשמור על מערכת העיכול שלך רגילה.

11.Psyllium Husk

קליפת פסיליום היא משלשלת טבעית שיכולה לעזור להקל על עצירות.מומלץ לקחת 1-2 כפות של קליפת פסיליום מעורבבת במים מדי יום כדי לעזור להחזיר את מערכת העיכול שלך למסלול.

12.מי קוקוס

מי קוקוס הם משתן טבעי ויכולים לעזור להקל על עצירות.מומלץ לשתות 1-2 כוסות מי קוקוס ביום כדי לעזור לעורר את מערכת העיכול שלך.

מסקנה

12 הסעדים הסודיים והמומלצים של סבתא לעצירות יכולים לעזור להקל על אי הנוחות של עצירות.חשוב לזכור שתמיד עדיף לדבר עם הרופא שלך לפני שתנסה אף אחד מהתרופות הללו.

שאלות נפוצות

ש: מהי עצירות?

א: עצירות היא מצב שכיח המאופיין במעבר נדיר או קשה של צואה.זה יכול להיגרם על ידי מגוון גורמים, כולל תזונה, לחץ או תרופות. למד עוד על עצירות בוויקיפדיה.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן