דף הבית » תרופות סבתא » כדי להפחית חום אצל ילדים – 15 תרופות סבתות טבעיות ושימושיות

כדי להפחית חום אצל ילדים – 15 תרופות סבתות טבעיות ושימושיות

גורמים לחום אצל ילדים וכיצד לטפל בזה

חום הוא סימפטום שכיח של מחלות רבות בקרב ילדים, וחשוב להכיר בגורם ולטפל בו כראוי.חום הוא עלייה בטמפרטורת הגוף מעל הרגילה, והיא בדרך כלל נגרמת על ידי זיהום, כמו נגיף, חיידקים או פטריות.זה יכול להיגרם גם כתוצאה מתגובה אלרגית או מהפרעה אוטואימונית.חום יכול להיות סימן למחלה קשה, ולכן חשוב לפנות לטיפול רפואי אם לילדכם יש חום שנמשך יותר משלושה ימים.

ניתן לטפל בחום באמצעות תרופות או תרופות טבעיות.תרופות, כמו איבופרופן או אצטמינופן, יכולות לעזור להפחית חום.תרופות טבעיות, כמו תרופות ביתיות שהועברו מסבתות, יעילות גם בטיפול בחום.להלן 15 תרופות טבעיות ושימושיות של סבתא להפחתת חום אצל ילדים.

1.קומפרס קר

דחיסה קרה היא דרך פשוטה ויעילה להפחתת חום אצל ילד.כדי להכין דחיסה קר, עטפו כמה קוביות קרח במגבת דקה ומורחים אותה על המצח או אזור מושפע אחר.יש להשאיר את הדחיסה הקרה למשך 10 עד 15 דקות בכל פעם.תרופה זו בטוחה לשימוש פעמים רבות ביום והיא יכולה לעזור להפחית את החום.

טיפ: שנה את הדחיסה הקרה כל 10-15 דקות לתועלת מקסימאלית.

2.אמבטיה פושרת

אמבטיה פושרת יכולה לעזור להפחית חום אצל ילד.מלאו את האמבטיה במים פושרים ואפשרו לילדכם להשרות בו במשך 10 עד 15 דקות.וודא שהמים לא חמים מדי, מכיוון שזה יכול להחמיר את החום.לאחר האמבטיה, עטפו את ילדכם במגבת ושמרו אותם בחדר קריר.

3.חומץ תפוחים

חומץ תפוחים הוא תרופה ביתית פופולרית לחום.כדי להשתמש בו, מערבבים כף אחת של חומץ תפוחים עם כוס מים חמים.תן את התערובת הזו לילדך לשתות.חומץ סיידר התפוחים עוזר להפחית את החום ויכול גם לעזור לשטוף רעלים מהגוף.

חלק 2: תרופות טבעיות יותר להפחתת חום אצל ילדים

חום אצל ילדים יכול להיות סימפטום הנוגע לתסמין, ובעוד תרופות להפחתת חום יכולות להיות יעילות, הורים רבים מוצאים נחמה גם בחקר תרופות טבעיות.אמנם אין להשתמש בסעדים אלה במקום ייעוץ רפואי, אך הם עשויים לעזור להפחית את החום ולספק הקלה.להלן כמה תרופות טבעיות נוספות שיש לקחת בחשבון.

תרופות צמחי מרפא

תרופות צמחי מרפא שימשו במשך מאות שנים לטיפול במצבים רפואיים שונים.כמה תרופות צמחי מרפא עשויות לעזור להפחית את החום, אך חשוב להתייעץ עם רופא לפני שתעביר כל תרופה צמחית לילד.כמה תרופות צמחיות שיש לקחת בחשבון כוללות:

  • תה קמומיל: קמומיל יש השפעות תרופת הרגעה אנטי דלקתיות וקלות שעשויות לעזור להפחתת חום.
  • שום: לשום יש תכונות אנטיבקטריאליות ואנטי -מיקרוביאליות טבעיות שעשויות לעזור להפחית חום.
  • ג’ינג’ר: ג’ינג’ר עשוי לעזור להפחית את הדלקת הגורמת לחום הנפוצה בזיהום.
  • לימון בלאם: לימון מזור מכיל תרכובות שעשויות לעזור להפחית דלקת וחום.

שינויים תזונתיים

ביצוע שינויים תזונתיים יכול לעזור גם להפחתת חום אצל ילדים.כמה שינויים תזונתיים שעשויים לעזור לכלול:

  • הגדלת נוזלים: עידוד ילדכם לשתות שפע נוזלים עשוי לעזור להפחית חום ולהרגיע את הגרון.
  • אכילת אוכל קירור: אכילת מזונות כמו מלפפון, יוגורט ורוטב תפוחים עשויה לעזור להפחית חום.
  • הימנעות ממזונות ממותקים: מזונות ממותקים יכולים להפחית את יכולת הגוף להילחם בזיהום, מה שעלול להאריך חום.

חשוב גם להימנע ממתן לילדים לכל סוג של מזון שיכול להיות קשה להם לעכל, מכיוון שזה יכול להגדיל את החום.במקום זאת, הצע להם במזונות ניתנים לעיכול בקלות כמו מרקים, שייקים וירקות פירה.

תרופות נוספות

בנוסף לתרופות שהוזכרו לעיל, ישנם כמה רמייה אחרתמתים שיכולים לעזור להפחית חום אצל ילדים.אלה כוללים:

  • שמנים אתרים: כמה שמנים אתרים, כמו לבנדר ופפרמינט, יש תכונות אנטי דלקתיות וקירור שעשויות לעזור להפחית חום.
  • דבש: דבש שימש במשך מאות שנים כתרופה טבעית להפחתת חום, דלקת וזיהום.
  • ארומתרפיה: ארומתרפיה עשויה לעזור להפחית חום ולקדם הרפיה.

חשוב לזכור כי תרופות אלה לא צריכות להחליף ייעוץ או טיפול רפואי.בנוסף, חשוב להתייעץ עם רופא לפני שתעביר אחד מהתרופות הללו לילד.

שאלות נפוצות

מהן כמה תרופות טבעיות להפחתת חום אצל ילדים?

כמה תרופות טבעיות להפחתת חום אצל ילדים כוללות תה קמומיל, שום, ג’ינג’ר, מזור לימון, הגדלת נוזלים, אכילת מזון לקירור, הימנעות ממזונות ממותקים, שמנים אתרים, דבש וארומתרפיה.

האם יש להשתמש בתרופות טבעיות במקום ייעוץ רפואי?

לא, אין להשתמש בתרופות טבעיות במקום ייעוץ רפואי.חשוב להתייעץ עם רופא לפני שתעביר תרופה טבעית לילד.

חום אצל ילדים יכול להיות בעניין, אך ישנם מגוון של תרופות טבעיות שיכולות לעזור להפחית את החום.מתה קמומיל ושום ועד שמנים אתרים ודבש, ישנם תרופות טבעיות רבות לחקור.חשוב לזכור כי תרופות אלה לא צריכות להחליף ייעוץ או טיפול רפואי, ותמיד עדיף להתייעץ עם רופא קודם. כדי להפחית חום אצל ילדים – 15 תרופות סבתות טבעיות ושימושיות יכול לספק הקלה ונוחות הן להורים והן לילדים.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן