דף הבית » תרופות סבתא » כאבי כתפיים – 10 תרופות של סבתא לטיפול יעיל ומומלצים על ידי מומחים
dbddd dbdaadadddd  daadaddaddaa dadc daddaad dcdddaddc ddad

כאבי כתפיים – 10 תרופות של סבתא לטיפול יעיל ומומלצים על ידי מומחים

כאבי כתפיים: 10 תרופות של סבתא לטיפול יעיל המומלץ על ידי מומחים

כאבי כתפיים יכולים להיות מצב מתיש שיכול להפריע לפעילויות היומיומיות.אמנם ישנם טיפולים פוטנציאליים רבים לכאבי כתפיים, אך חלק מהיעילים ביותר הם אלה שהועברו לאורך דורות.להלן עשרה תרופות של סבתא לטיפול יעיל בכאבי כתפיים שהומלצו על ידי מומחים.

1. טיפול בחום

החלת חום על האזור הפגוע יכולה לעזור להפחית את הכאב והדלקת בכתף.ניתן ליישם את החום בעזרת כרית חימום, בקבוק מים חמים או אפילו דחיסה חמה.הקפד למרוח חום על האזור לא יותר מ 20 דקות בכל פעם כדי למנוע כוויות.

2. טיפול בקרח

ההפך מטיפול בחום, טיפול בקרח יכול לשמש גם כדי לסייע בהפחתת הכאב והדלקת בכתף.ניתן ליישם קרח באמצעות קומפרס קר או חבילת קרח לא יותר מ 20 דקות בכל פעם.

3. לנוח

אחד הטיפולים החשובים ביותר לכאבי כתפיים הוא מנוחה.חשוב לקחת הפסקה מפעילויות שיכולות להחמיר את המצב.זה יכול לעזור להפחית דלקת ולקדם ריפוי.

4. תרגילים עדינים

תרגילים עדינים יכולים לעזור בשיפור טווח התנועה, הפחתת הכאב ולחזק את שרירי הכתפיים.תרגילים אלה יכולים לכלול מתיחות עדינות, טווח תרגילי תנועה ותרגילים איזומטריים.

5. עיסוי

עיסוי יכול לעזור להפחית את הכאב והמתח בכתף.זה יכול להיעשות על ידי מטפל בעיסוי מקצועי או עם מטען עצמי.חשוב להיות עדין כאשר מעסה את הכתף כדי למנוע החמרה נוספת.

6. תרופות צמחיות

עשבי תיבול כמו כורכום, ג’ינג’ר ובוסווליה הם בעלי תכונות אנטי דלקתיות וניתן להשתמש בהן כדי לסייע בהפחתת הדלקת בכתף.ניתן לצרוך עשבי תיבול אלה בתה או לקחת אותם בצורה תוספה.

7. דיקור סיני

דיקור סיני הוא נוהג סיני עתיק הכרוך בהכנסת מחטים עדינות לנקודות ספציפיות של הגוף כדי לעורר ריפוי.על פי ההערכה, היא מסייעת בהפחתת כאב, דלקת וקידום ריפוי.

8. קומפרסים חמים וקרים

ניתן להשתמש בקומפרסים חמים וקרים כדי לסייע בהפחתת הכאב והדלקת.ניתן להשתמש בקומפרסים קרים למשך 20 דקות בכל פעם כדי לעזור להפחית נפיחות.ניתן להשתמש בקומפרסים חמים כדי לעזור לשחרר שרירים הדוקים.

9. שינויים בתזונה

ביצוע שינויים בתזונה יכול לעזור להפחית דלקת וכאב.אכילת תזונה עשירה במזונות אנטי דלקתיים כמו פירות, ירקות ושומנים בריאים יכולה לעזור להפחתת הדלקת בגוף.

10. תוספים

תוספי מזון מסוימים יכולים לעזור להפחית דלקת וכאב בכתף.אלה יכולים לכלול חומצות שומן אומגה 3, גלוקוזאמין וכורכומין.חשוב לדבר עם הרופא שלך לפני שאתה לוקח תוספי מזון.

טיפ ייחודי ומועיל:

כאשר מתמודדים עם כאבי כתפיים, חשוב לזכור לקחת את הדברים לאט.פעילויות ופעילות גוברת לאט לאט יכולות לעזור במניעת החמרה נוספת של המצב.

חלק 2 – מה גורם לכאבי כתפיים?

כאבי כתפיים הם תלונה נפוצה בקרב אנשים בכל הגילאים, ולעתים קרובות נגרמים על ידי מגוון גורמים.הגורמים השכיחים ביותר לכאבי כתפיים הם פגיעות שרוול מסובב, תסמונת הפגיעה ובורסיטיס.בנוסף, כאבי כתפיים יכולים להיגרם על ידי מספר מצבים אחרים, כולל דלקת פרקים, קרעים לובראליים ודלקת גידול.

פציעות שרוול מסתובב

פגיעות שרוול מסובב הן הגורם השכיח ביותר לכאבי כתפיים.שרוול הסיבוב הוא קבוצה של ארבעה שרירים וגידים המקיפים את מפרק הכתף ועוזרים לייצב אותו.כאשר שרירים וגידים אלה נפגעים, זה יכול לגרום לכאב ולירידה בטווח התנועה בכתף.פגיעות שרוול מסובב יכולות להיגרם כתוצאה מטראומה פתאומית, כמו נפילה או תאונת דרכים, או מפעילויות חוזרות ונשנות, כמו לזרוק כדור או הרמת משקולות.

תסמונת הפלה

תסמונת הפגיעה היא גורם שכיח נוסף לכאבי כתפיים.מצב זה מתרחש כאשר הגידים שלשרוול הסיבוב נדלק בגלל לחץ על מפרק הכתף.לחץ זה נגרם בדרך כלל על ידי הזרוע המורמת מעל ראש שוב ושוב, כמו למשל בעת משחק ספורט.

בורסיטיס

בורסיטיס הוא מצב המתרחש כאשר הבורסה, שק מלא נוזלים שמכריע את מפרק הכתף, הופך להיות מודלק.זה יכול להיגרם כתוצאה משימוש יתר במפרק הכתף או מפגיעה.תסמינים של בורסיטיס כוללים כאבים ונוקשות במפרק הכתף.

הסעדים של סבתות לכאבי כתפיים

אמנם כאבי כתפיים יכולים להיות מאוד לא נוחים, אך ישנם מספר תרופות ששימשו במשך מאות שנים כדי להקל על הכאב.להלן עשרה סעדים של סבתא לכאבי כתפיים שהומלצו על ידי מומחים:

  • מנוחה: מנוחה של הכתף הפגועה יכולה לעזור להפחית את הכאב והדלקת.
  • קרח: יישום חבילת קרח על האזור הפגוע יכול לעזור להפחית נפיחות וכאב.
  • חום: יישום חבילת חום על האזור הפגוע יכול לעזור להרפות את השרירים ולהפחית את הכאב.
  • אפסום מלח ספרים: השריית האזור המושפע באפסום מלח יכולה לעזור להפחית נפיחות וכאב.
  • קומפרס צמחים: יישום דחיסה העשויה מעשבי תיבול כמו קומפרי או יארו יכול לעזור להפחית דלקת וכאב.
  • פעילות גופנית: תרגילי מתיחה וחיזוק עדינים יכולים לעזור בשיפור טווח התנועה ולהפחתת הכאב.
  • דיקור סיני: דיקור סיני יכול לעזור להפחית דלקת וכאב.
  • עיסוי: עיסוי יכול לעזור להפחית את הנוקשות והכאב.
  • טיפול כירופרקטי: טיפול כירופרקטי יכול לעזור בשיפור טווח התנועה ולהפחתת הכאב.
  • פיזיותרפיה: פיזיותרפיה יכולה לעזור בשיפור טווח התנועה ולהפחתת הכאב.

תרופות אלה יכולות לעזור להפחית את הכאב והדלקת בכתף הפגועה, וניתן להשתמש בהן בשילוב עם טיפולים אחרים כמו תרופות ופיזיותרפיה.עם זאת, חשוב להתייעץ עם רופא לפני שתתחיל משטר טיפול חדש כלשהו.

מסקנה

כאבי כתפיים הם תלונה שכיחה ויכולים להיגרם על ידי מגוון מצבים, כמו פגיעות שרוול מסובב, תסמונת פגיעה ובורסיטיס.בעוד שטיפולים מסורתיים כמו תרופות ופיזיותרפיה יכולים להיות יעילים, ישנם מספר תרופות שהומלצו על ידי מומחים במשך מאות שנים שיכולות גם לעזור להקל על כאבי כתפיים.אלה כוללים מנוחה, קרח, חום, ספיגת מלח אפסום, קומפרס צמחים, פעילות גופנית, דיקור סיני, עיסוי, טיפול כירופרקטי ופיזיותרפיה.חשוב להתייעץ עם רופא לפני שתתחיל כל משטר טיפול חדש.

שאלות נפוצות

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן